menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bijna in huis

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Bijna in huis

Deze Paddenstoelen stonden bij de achterdeur.
Zelfs binnen in een bloempot staat een Paddenstoeltje.
Zoooooooooo vochtig is het hier nu, maar wel erg mooi.
Natuur in huis zeggen wij dan.

Geniet van hetgeen je ziet.

Groetjes,

Ger en Jeannette

Tuinbabbel

dinsdag 21 oktober 2014 - 12:20
Jeannette1

Jeannette1

Dit kleintje staat in de bloempot.

Tuinbabbel

dinsdag 21 oktober 2014 - 12:21
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

T'is inderdaad erg vochtig daar bij jullie, zal niet beter worden met de vele regen die ze voorzien.
Toch mooie foto met die pad, die heeft het blijkbaar goed naar zijn zin daar bij jullie.


Groetjes

Simone
dinsdag 21 oktober 2014 - 13:11
Jeannette1

Jeannette1

Hai Simone,

Ja, Ger zingt er altijd voor, ook bij alle planten daarom doet alles het zo goed hier, kijk maar naar mij!

Groetjes,

Ger en Jeannette
dinsdag 21 oktober 2014 - 13:49
svoffel

Svoffel

hihihihi Jeannette,

T'is een feit dat je altijd straalt , maar vraag aan Ger toch even op te stoppen met zingen, want hier is het aan het gieten en stormen....

dinsdag 21 oktober 2014 - 15:08
Jeannette1

Jeannette1

Simone,

Toen hij nog ging dansen ook begon het hier te stortregenen en stond hij direct weer stil.

Hij was namelijk vergeten dat het de regendans was die hij deed.
En kijk..... nu schijnt zelfs een heel enkele keer het zonnetje even.
Vanavond en vannacht komt het onweer met stormen zegt men via de radio.
Dus ... dat wordt straks echt stilzitten voor Ger!!!
Ik heb de rubber hamer al klaarliggen!
Lachende groetjes,

Jeannette
dinsdag 21 oktober 2014 - 15:59
svoffel

Svoffel

Hahaha Jeannette,

Al een geluk dat je een rubber hamer hebt, hier is het zonnetje ook even komen piepen, maar de zwarte wolken zijn niet veraf.


Nog een "rustige" avond

groetjes

Simone
dinsdag 21 oktober 2014 - 16:28
Jeannette1

Jeannette1

Hai Simone,

Na enkele drukke dagen toch een antwoordje.
Veel droogte hebben wij de laatste 2 dagen zeker niet gehad, maar bij andere landen vergeleken, mogen wij toch niet mopperen!!!
Vandaag is het ook nog niet droog geweest, maar hoera, morgen en zondag voorspellen ze mooi weer en daarna zeker een warme week.
Beter voor ons gestel en botten, worden wij misschien nog iets vrolijker?

Dus... een fijn en goed weekend gewenst en geniet van hetgeen je ziet.
Groetjes,

Jeannette
vrijdag 24 oktober 2014 - 14:04
summerspookje

Summerspookje

amaai jeannette , die zwammen en paddestoelen moeten niet onderdoen he , mooi zeg ,maar als het tenkoste is van de vochtigheid thuis (of is het in de tuin )dan heb ik het liever verder van mijn bedje zeggen ze hier bij ons, dus hopelijk is die vochtigheid buiten
liefs en een fijn weekend
vrijdag 24 oktober 2014 - 20:24
Jeannette1

Jeannette1

Ja Summer, ze staan zoals je kunt zien zowel binnen als buiten dicht bij de ingang van ons huisje.Het is hier zeer vochtig en wonen dan nog eens tussen 3 sloten in.
Maar ja, de aangepaste huizen liggen hier niet voor het opscheppen of uitzoeken helaas.
In het bos en waar dan ook buiten, vinden zowel Ger als ik Zwammen en Paddenstoelen een wonder en maken er dan ook geregeld foto's van.
Zo zijn wij gisteren (zaterdag) even bij Driebergen/Doorn in de bossen geweest op zoek naar Zwammen en Paddenstoelen.
Het is zeker een goed Zwammen en Paddenstoelen jaar denken wij, wat een soorten en hoeveelheden hebben wij gezien en gefotografeerd!!!
Ik zal er straks een nieuwe topic voor openen, anders wordt dit topic te groot.
Wat wel opviel was, dat er zeer veel Zwammen en Paddenstoelen waren, maar allen zeer klein.
Tot het donker werd, waren wij in het bos (om alles te fotograferen).
Hebben het dan ook later met flitsers moeten doen.
Volgende week gaan wij zeker nog eens terug om ze bij daglicht op de gevoelige plaat vast te leggen!!!

Voor nu nog een fijne zondag.
Groetjes,
Ger en Jeannette
zondag 26 oktober 2014 - 12:41
summerspookje

Summerspookje

verzorg je maar goed he jeannette, want bocht is voor niks goed
groetjes
summer
zondag 26 oktober 2014 - 17:57
summerspookje

Summerspookje

jeannettje
maar die vochtigheid zal aan je gezondheid ook niet goed doen , kan je huisbaas daar niks aan doen?
je gezondheid gaat toch voor he,en als het zo weer begint te regenen ,dan komt de bocht zeker tevoorschijn, verzorg je toch mar goed

groetjs
summer
zondag 26 oktober 2014 - 17:57
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Summer,
Als je weet dat ik al ruim 1/2 jaar wacht op het in orde maken van mijn 2 rolstoelen, weet je waarschijnlijk wel hoe het hier in Lansingerland gaat.
Ik heb met de oude rolstoelen (1 voor binnen en een electrische voor buiten, zeker 10 jaar gedaan, terwijl men normaliter elke 2 à 3 jaar recht had op een andere.
Toen zowel mijn bed als de rolstoelen kapot gingen (bed was 27 jaar oud), een
ziekenhuis bed, heeft het 1 week geduurd voor ik een ander bed kreeg.
Met mijn rolstoelen zit ik nog steeds te wachten, omdat er 2 nieuwe armleuningen gemaakt moeten worden.
Ik wilde dat ik wist waar dat gemaakt werd, dan had ik daar wel kontakt mee gezocht.
Maar lieve Summer, er zijn altijd ergere dingen, daar troost ik mij dan maar weer mee.
Het vocht in het huis is inderdaad funest voor mijn gezondheid, maar ik word in januari 80 jaar, dan heb je in Nederland niets meer te vertellen of te vragen toch???
Ger en ik hopen dan ook nog eens op een klein prijsje, waar ik dan zelf zeker één rolstopel van kan kopen.
Maar dan zeker NOOIT bij Beenhakker!!!
Zo Summertje, even mijn hart gelucht, bedankt voor je luisterende oren en voor je goede raadgevingen!

Nog een fijne avond gewenst,

Ger en Jeannette
zondag 26 oktober 2014 - 18:43
svoffel

Svoffel

Goede morgen Jeannette,
Denk dat je veel te braaf bent, dan durven ze wel met je "sollen"
Bewonder in elk geval je positieve kijk op alles want je hebt zeker recht op klagen.
T'is een schande dat ze jullie zo in de kou en vocht laten zitten.
Wil het hier ook bij laten, maar dit moest er even uit.
Nog een heerlijke zonnige zondag samen met Ger.

groetjes

Simone
maandag 27 oktober 2014 - 08:18
Jeannette1

Jeannette1

Simone,

Je hebt helaas gelijk, maar zo is nu eenmaal mijn klarakter.
Dat probeer ik op deze leeftijd ook niet meer te veranderen.
De enige die er echt boos om is, dat ik zo reageer (binnenvetter) is de cardioloog.
Bedankt voor het zonnetje, wat vandaag de hele dag al schijnt.

Groetjes,

Jeannette
maandag 27 oktober 2014 - 14:09
summerspookje

Summerspookje

jeannette

als ik het zo hoor,is waar gij woont zeker niet vriendelijk wat ouderlingen, hulpbehoevende betrefd , dan is het hier in mijn streek toch beter gesteld , dat gaat hier allemaal heel vlot , alles in reserve, ik zou het niet schrijven als ik het niet ondervonden had, een bed nodig? wanneer zijt te thuis om het te brengen , een loopstoel , hier mevrouw neem nee, een rolstoel, welk soort mevrouw, natuurlijk allemaal als ge de daarvoor bestemde dokterspapieren hebt, nee dan hebt ge het echt niet getroffen.
veel sterkte jeannette, en lucht je hartje maar , beter dan stress te krijgen

liefs
summer
maandag 27 oktober 2014 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon