menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit liefde

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Ja ik vraag me dat toch af zulle telkens ik een roos moet invullen in de plantengids krijg ik hartkloppingen en iets raar in de buik zoiets als 'vlindertjes' in de buik
Nu ben ik aan Austinrozen bezig en wordt er helemaal knetter de knetter van
Hebben jullie dat nu ook bij sommige planten of zit ik alleen met een (plezierige) aandoening.


Mijn laatste aanwinst Claude Monet van Delbard
http://digituin.tuinadvies.be/plant/6401/rosa-claude-monet

groetjes
Chantal

Tuinbabbel

dinsdag 10 juni 2014 - 16:05
PetrusDe

PetrusDe

... Allo Minouke ( Chantal);
Je vraag of het om 'n plezierige aandoening gaat is zeker niet zo vreemd !
Velen met die microbe kunnen dat bevestigen....
Zo is er dat liedje van "Ann Christy", De Roos, .... luister daar eens naar (Google)....

Verder denk ik niet dat er pillen voor bestaan !!
De roos Caude Monet is een echt eerbetoon !! Gewoon PRACHTIG !!
Die kriebels krijg ik alleen als ik aan rozen ruik.... BBbbrrr....

Allez, nog véél plezier met je " aandoening".

Groetjes , .. Petrus
dinsdag 10 juni 2014 - 16:44
svoffel

Svoffel

Minouke,


Ja zeker, dat is liefde

T'is een prachtige roos. Geniet van je aandoening en zorg dat ze nooit geneest! Dat zou pas spijtig zijn.


vele groetjes

Simone
dinsdag 10 juni 2014 - 18:02
minouke

Minouke

hahaha ik ben dus normaal, wel een beetje high

Het liedje van Ann Christy ken ik goed een pracht van een lied trouwens.
dinsdag 10 juni 2014 - 19:15
Polplastron

Polplastron

Hebben jullie dat nu ook bij sommige planten of zit ik alleen met een (plezierige) aandoening.

Hihi! Hier hoef ik denk ik geen antwoord op te geven als je me al een beetje kent!

'k Vind deze roos overigens ook prachtig! M'n echtgenote houdt echter niet van gestreepte rozen, maar ik heb hier een mooie 'Baron Girod de l'Ain' toch in de tuin gesmokkeld....
dinsdag 10 juni 2014 - 21:26
minouke

Minouke

Jawel Pol, ik wist dat al van jou... je zweeft hier soms grapje!

Héwel ik hou ook niet van die gestreepte rozen maar deze had ik in een open tuin zien staan en die zag ik toch zitten.
'Baron Girod de l'Ain' vind ik ook erg mooi maar doet het niet overal goed, telkens ik ze tegen komt staat ze kaal een beetje miezerig.
Doet die het bij jou goed?
dinsdag 10 juni 2014 - 22:33
Polplastron

Polplastron

Momenteel staat ze vrij mooi, maar het is inderdaad niet de sterkste struik.
Ik tuinier volgens het principe dat wat niet sterk genoeg is eruit vliegt, maar tja ... soms is de wil sterk, maar het vlees zwak hé!

Hier nog een fotootje ....


"Zweverige" groeten,

Pol
woensdag 11 juni 2014 - 08:52
Boerke

Boerke

Ik denk dat iedere tuinliefhebber die ziekte heeft. De verwachting van wat er komen zal bij het openen van de bloemknop. En het is net dat ze iets terug geven omdat je voor hen zorgt . De "Pracht" om ervan te genieten en de "moed" om verder te doen. Heel mooie rozen trouwens en die van Minouke heeft wel iets. Koester het maar. En Pol, zo zie ik ze het liefst.Zo net niet volledig open. Eén woord ;Prachtig.
woensdag 11 juni 2014 - 09:46
minouke

Minouke

Pol, Mooie foto van toch een prachtige roos.
Ik heb hier ook sukkeltjes die extra aandacht nodig hebben maar ze weggooien kan ik ook niet want als ze een goei jaar hebben dan belonen ze je met hun mooiste bloemen dat ze kunnen produceren.
Die sukkeltjes zijn hier Blue Parfum, Souvenir du Dr Jamain en Ives Piaget. Dit jaar lijken ze het heel goed te doen, lijken me rozen te zijn die niet zo van strenge winters houden.
Mooie foto van toch een prachtige roos.

Boerke, mijne man moet altijd lachen als hij me van op afstand ziet lopen in een tuincentrum ik heb dan zo een gelukzalige smile een beetje high.
woensdag 11 juni 2014 - 10:05
Boerke

Boerke

Minouke, wie niet. En daarom een fotootje van onze mooiste roos op het ogenblik. De andere weten van de voorbije regendagen .

Tuinbabbel

woensdag 11 juni 2014 - 10:13
hillie

Hillie

zo'n aandoening wil toch niemand van af haha
prachtig hoor
woensdag 11 juni 2014 - 14:28
Polplastron

Polplastron

Ik heb alleen het probleem dat m'n tuin stilaan vol begint te staan. Ik heb nog maar plaats voor één of twee rozen (Tja ... dat heb je als je altijd van die grote, oude rozen plant) en er zijn er nog zoveel waaruit ik zou willen kiezen met zo'n leuke historiek, zo'n goede geur of zo'n mooie kleuren.
donderdag 12 juni 2014 - 09:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon