menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Als ik de prijzen voor de pompoenen en courgettes bekijk hier in Frankrijk

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Ben ik een multi-miljonair !! , hier vragen ze per plantje zonder te liegen... 2,85 euro, in nog niet eens een hele dure intermarché !!
paprika's en courgette's gaan de zelfde weg op aub !! wat een idioot gedoe !!

Ik heb verleden jaar met de vleet planten weggeven, maar ze keken er eigenlijk niet naar om, ( trouwens ook niet naar de dure plantjes die ze eerst gekocht hadden) en daarna dus karrevrachten tomaten en pattisons, .... ( dat was natuurlijk super gemakkelijk ... terwijl pattisons toch gauw rond de vier euro de kilo kosten !! echt waar, normaal zijn ze met hun echt lekkere kersen, pruimen en mirabelle's redelijk van prijs, maar voor de rest vragen ze enorm veel geld, tot tegen het belachelijke af !!..
donderdag 24 april 2014 - 13:23
PetrusDe

PetrusDe

.... Allo Myriam,
Wat je zegt heb ik in zuid-Frankrijk ( streek v/d Provence ) ook al ondervonden.
Ik heb het hier dan over de bloemplantjes en sierplanten. Niet te geloven !!
Hier zouden we aan die prijzen géén plantjes meer kopen, maar ja.... we zijn hier dan ook verwend hé !
Over groenteplantjes URL GEBLOKKEERD ik niet meespreken, die koop je normaal niet tijdens 'n verlofperiode hé ... maar het verwondert me niet .
De Fransen zijn die prijzen waarschijnlijk gewoon ?
Aan onze grensstreek met Fr. zouden de groentekwekers zaken kunnen doen, zou ik denken..... maar ja; c'est une autre histoire !!.....
Grtjs uit A'pen...
Petrus ..
donderdag 24 april 2014 - 16:01
myriam56

Myriam56

DAg Petrus justekes terug van een uurke vissen....dat doet deugd zegt theo, en na veel kou deze winter !! ( want gestookt met onbetaalbaar dure electriciteit ,) is het natuurlijk dubbel genieten !!

Tuinbabbel

donderdag 24 april 2014 - 18:00
myriam56

Myriam56

en nu lekkere zelfgemaakte pasta met kalkoen en paddestoelen !! lekkker

Tuinbabbel

donderdag 24 april 2014 - 18:10
svoffel

Svoffel

Coucou,

Dat ziet er lekker uit die pasta

Ondertussen zit je zeker al aan het dessert.

Wat ik in Frankrijk merk is dat de planten duurder zijn maar ook niet zo mooi en gezond als bij ons.
Toch komt er beweging in, sinds de 5 jaar dat ik hier woon zijn er al 2 "tuincentra's" open gegaan.
Kun je niet vergelijken met die van ons, maar toch, het begint.

Maar als ik iets kopen wil doe ik het in België, aan de kust, zoveel keuze op korte afstand. Voor de rest zaai ik, dat is gewoon zalig als je dat ziet groeien. Hou dan 2 à 3 plantjes en de rest krijgt ergens anders een tehuis.
Ondertussen beginnen ze er al op te rekenen en voor mij is het dan overal een aperoke gaan drinken. A ja, moet weten of ze mijn kindjes goed behandelen.

sluukes tot de volgende
donderdag 24 april 2014 - 19:30
myriam56

Myriam56

DAg Simone, we zijn in huis geraakt, het was echt hemels lekker !! ik gebruik ook wel pasta van de winkels , maar zelf gemaakt is toch vele lekkerder !!...
Als we dan aan het eten zijn op onze gazon, waar ons dierenvolk ook ronddartelt zijn we natuurlijk wel op onze hoede, want onze hanen en de kip die nog rondloopt zonder broeden, zijn echt "frank" en komen gewoon ons eten stelen !!... en of ze het kennen ""Vlees krijgen ze niet (meer)!!... IK had eigenlijk Frozen Yoghurt voorzien met een mengeling van rode vruchtjes, maar de Rosé was weer zo lekker , dat we dat maar gaan uitstellen !!
Ik denk dat ik dit jaar enorm veel frambozen zal hebben !... die staan aan de kant in ons dreef !! Ik had die volledig gesnoeid tot bijna tegen de grond en nu staan ze dus echt enorm ... grote bossen met veel kleine vruchtjes !! yoepiiieeee !!
Hier is alles aan het groeien en ik kan niet wachten om al dat klein gespuis te kunnen uitplanten, .... maar vanaf zaterdag gaan we beginnen met gyproc te plaatsen en zal ik alle hens aan dek moeten presteren, het bezetten, en plamuren is mijn taak !!en het zijn veel , hééééél veeel m²..
ik zou zeggen amuzeer je het is er het weer voor !!
donderdag 24 april 2014 - 20:25
svoffel

Svoffel

Goede morgen La France,

Gisteren hebben we ook genoten van het zachte weer, af en toe een buitje, maar nadien terug buiten.
Vandaag zou het ook hier 20 graden worden in de schaduw, mijn parasol staat al klaar.
Straks moet ik mijn banden gaan wisselen, was dat een beetje vergeten met al dat mooi weer, wie denkt er dan nog aan winterbanden hihihi, wel ik niet.

Die beestjes zijn nogal eens verwend daar bij jullie, die hebben hun paradijs op aarde gevonden.
Wij hebben nog 1 hondje, onze Yorkshire. Daisy is gestorven, verleden maand, maar t'is nog steeds een lege plek in huis. Dus nu is onze Rocky nog meer bedorven als voordien.
Voorlopig houden we het bij 1 hondje zolang we zo over en weer naar de kust moeten rijden en in de chalet gaan werken. Later zien we wel.

Frambozen, lekker lekker, ben daar dol op, maar verleden jaar waren er niet veel te vinden. Hier is er een weg en daar staan er heel veel, maar verleden jaar was er weinig te plukken. Kun je frambozen jenever maken en van die heerlijk confituur. Begin al te kwijlen.
Maar dat zal voor na de gyproc zijn, jullie zullen je spieren weer kunnen voelen....

Zet jullie fleske al maar klaar voor deze avond na te genieten van al het moois.

vrijdag 25 april 2014 - 08:25
myriam56

Myriam56

Goeie late morgen, ( ons vijzen waren op .. dus eerst wat tijd moeten verspelen met er om te rijden )
Hier regende het zachtjes .. ik super blij daarmee !! en ook blij dat Theo zijn visavontuur weer heeft gekregen want het is een schoon weer visserke !!....
De fles staat al klaar... en nu de was proberen droog krijgen en een appeltaartje bakken !! lekker genieten voor ons allemaal

Tuinbabbel

vrijdag 25 april 2014 - 10:49
svoffel

Svoffel

Que la vie est belle op dergelijke ogenblikken.

Verstand op nul en genieten met volle teugen.


zaterdag 26 april 2014 - 08:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon