menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onze nieuwe kindjes ...

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

wij genieten volop van onze kleine prullekes !! gekke toestanden, om toch zo dicht mogelijk bij mama te kunnen zitten ( momenteel met zijn zevenen) drummen om dan een beetje nadien roef naar beneden te tuimelen !!

Tuinbabbel

donderdag 17 april 2014 - 12:11
myriam56

Myriam56

1 na 1 komen ze piepen

Tuinbabbel

donderdag 17 april 2014 - 12:11
myriam56

Myriam56

zulke kleintjes !!

Tuinbabbel

donderdag 17 april 2014 - 12:12
myriam56

Myriam56

Dat is de strafste van den hoop

Tuinbabbel

donderdag 17 april 2014 - 12:12
zuurtje

Zuurtje

Oh, wat is dat toch lief ! en dat met de Pasen in het vooruitzicht
donderdag 17 april 2014 - 15:51
PetrusDe

PetrusDe

... Je wou kippetjes hé Myriam ... ??
Je wens is uitgekomen !!!
Als je ze allemaal wil houden zal je misschien toch moeten uitbreiden ....

" happy family " .... !! ... en " Vrolijk Pasen "

... Groetjes uit A'pen.....
donderdag 17 april 2014 - 16:16
myriam56

Myriam56

Dag Petrus... ja dat zullen we moeten , en de hanen apart zetten, want anders wordt er teveel geknokt !!
Voor iedereen ook vrolijk pasen !!
donderdag 17 april 2014 - 17:40
wilma*15

Wilma*15

Het is inderdaad een mooie blijde boeltje.
Kuikentjes met Pasen!
Had niet beter kunnen uitkienen.

In ieder geval fijne Paasdagen.

Groetjes
donderdag 17 april 2014 - 20:38
Adrienne

Adrienne

Ooooh wat lief !!! Dat is genieten zo'n familie in de tuin.
Zou niet goed voor me zijn in plaats van te werken
zou ik ze steeds in de gaten houden hi, hi
Geniet er maar van, strakjes moeten er misschien enkele weg en dat is balen.

vrijdag 18 april 2014 - 07:34
minouke

Minouke

Geboren worden met Pasen vooral voor een kuiken moet dat speciaal aankomen
vrijdag 18 april 2014 - 17:21
myriam56

Myriam56

Inderdaad en het voordeel is , dat tegenwoordig iedereen weet dat deze kleine prullekes geen speelgoed is !!... de grote ontdekkingstocht is begonnen deze middag !! gewoon schitterend !!

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 18:12
myriam56

Myriam56

schoorvoetend, want betty wil haar pootjes terug beginnen strekken !!dus het kleine grut volgt

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 18:13
myriam56

Myriam56

en de eerste stappen in de ren !

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 18:16
myriam56

Myriam56

In het moederhuis wordt nog ferm gezweet !!...

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 18:17
myriam56

Myriam56

benieuwd deze zou eerst moeten uitkippen

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 18:18
kerstkind

Kerstkind

Leuk spul Myriam....
Geniet ervan en zorg goed voor ze
Fijne paasdagen gewenst.
groetjes José
vrijdag 18 april 2014 - 20:48
Paronoto

Paronoto

Nu nog de "klokken van Rome" .....

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 20:48
wilma*15

Wilma*15

Dit is wel een erg grote paas klok.
Dat kun je niet maken met al die kleintjes.
Je kan toch van Myriam niet verwachten dat ze alle oortjes moet dicht houden als deze gaat luiden

Voor de kleintjes voor Myriam zijn deze al groot genoeg.

Fijne Paasdagen.

Groetjes

Tuinbabbel

vrijdag 18 april 2014 - 22:13
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen en vrolijk Pasen !!

Lekker ontbeten..met ontbijttelevisie.. op het programma stond ... moeder betty en haar kroost !!.. dat klein gesukkel kan dus op dit moment nog door die kiekendraad !! zo klein zijn ze, en dat komt omdat Betty het gras aan de buitenkant van de ren zit te pikken, de kleine sloebers lopen altijd rond moeder hare kop want ze willen zien wat ze pikt .. ze zijn watervlug, want als ik eraan kom om hen terug naar binnen te brengen zijn die prutskes al terug in de ren gekropen !! dus nu maar hopen dat ze vlug wat dikker worden !!
Betty mist op dit moment ook de yoghurt die ik hen voer, maar ik durf het nu niet want ik weet niet of dit goed is voor de kleine kuikens !! dus nog effekes wachten tot ze groot zijn !!
Het kuikenmeel dat ik zelf maal in de koffiemolen, valt bij Betty zelf ook in de smaak !!Ik ben begonnen met heel fijn en stelselmatig maak ik het meer korreliger... tot uiteindelijk op het gekochte kuikenvoer te belanden binnen een paar dagen !!
Het was hier gisteren rond 16-17 uur aarden donker... en ik dacht yes, het gaat regenen.... maar helaas !! neen !! nu is het helder en redelijk fris !!
voor iedereen nog eens lekker genieten van een vrolijke pasen !!
zaterdag 19 april 2014 - 10:17
svoffel

Svoffel

Een dikke proficiat aan Betty en de grootouders
Wat is dat lief, smelt helemaal weg hiervan. Zo een donzig watteke met pootjes.

Dat zal wel wat geweest zijn daar, die eerste kuikentje.

Aan iedereen een vrolijk Pasen en je, een beetje regen is welkom, maar niet té veel.


Tot de volgende, kijk ernaar uit om de foto's te zien van de kuikentjes die nog moeten komen.

zaterdag 19 april 2014 - 19:36
myriam56

Myriam56

Dag Simone, van hier uit een vrolijk pasen ( zalig pasen dat zegt alléén een paus, en owee, ik ben niet zonder zonden, dus gene paus !)..
De 1 dagskuikens zijn heel lief... maar naar mate ze ouder worden... zijn het soms toch maar scharminkeltjes, half pluimen, half dons !! ... om daarna uiteraard .. terug mooie wyandotte kippen te worden !!Zo ik heb gans de dag in de serre bezig geweest... want het klein grut moet ook verplant worden omdat de zaaigrond uitgeput is !! maar alles is bijna een groot succes geworden, de paprika's, de tomaten,maar weer héél extreem de courgette's dat groeit bij mij als onkruid, ik heb dus, watermeloen , ( de gewone laat nog op zich wachten want de minimum temperatuur voor meloen is 25a28 graden!)..bollekes courgette ( niceà patissons , witte en gele aubergine's, de gewone purpere maar ook de kleine witte .... selder, prei.... en sla .... de erwtjes en de boontjes staan al uitgeplant, de purpere die ik nu weer van het vlaamse zaadhuis heb gekocht nog niet ! ...Zo ik kruip in mijn beddeke want het is hier echt héél koud !! morgen beloven ze beterschap 16 graden ;... dus is het achter in de tuin echt zalig , bijna het dubbele in de dertig graden.... omdat daar alles winddicht is !!

Tuinbabbel

zaterdag 19 april 2014 - 20:43
BOSVROUW

BOSVROUW

Ik ben nog in blijde verwachting van m'n chabo kuikens. dit zijn miniatuurkuikentjes, een duim groot! Ze observeren is duizendmaal aangenamer dan tv kijken!
zondag 20 april 2014 - 09:13
svoffel

Svoffel

Goede morgen iedereen,


Dat is plezant he, zo uitkijken naar de komst van kuikentjes. Ben gaan kijken hoe die zijn en ja, dat zijn ook schatjes.


Hier ben ik begonnen met sla te zaaien in een kuipje, komt precies goed. Het is baby leaves, dan kan ik er van knippen en het blijft groeien.
Waag me ook aan tomaatjes, 3 verschillende plantjes en ik heb 2 patisson gezaaid. Weet niet waar ik die moet zetten maar ergens gaat die wel een plaats vinden in een grote bak en dan kan die klimmen.

Dan kan ik tenminste mee stoeffen met mijn "oogst" hihihihi



Have a nice day
zondag 20 april 2014 - 09:41
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen !! ik ben al terug van het water geven in de serre !!
enBetty maakt al kleine wandelingskes in de ren met haar kroost !!...

Bosvrouw, het is echt spannend !! echt aftellen ( en dan nog !! een dag of twee mis zijn !! ze waren vroeger dan we dachten!!
Pattisons worden echt grote planten Simone, maar je kan ze gemakkelijk als sierplant in je bloementuin houden !! echt waar zelfs als je de groente niet eet zijn ze een streling voor het oog !! ( ik heb nu witte en gele !)
Ik ga verder doen , want Meschien gaan we vissen deze namiddag, en ik wil nog oranje paprika's zaaien , ( zaadjes uit een paprika ) .. ik zou zeggen geniet van een zonnige pasen
zondag 20 april 2014 - 10:54
svoffel

Svoffel

Wat een heerlijk weertje, hoop dat Myriam nu eindelijk eens een vis op de BBQ kan leggen.

Je moet ze natuurlijk eerst vangen en dan ja, klaar maken om op te eten.
Zou dat zelf ook niet kunnen.


groetjes

zondag 20 april 2014 - 16:00
myriam56

Myriam56

DAg Simone, we hadden lekker angus vlees!! de viskes die Theo vangt en terug zet omdat ons Molly een verwend poezebeest is die enkel maar gebakken gekookt of gefrituurde vis onder de vorm van sticks lust ...zijn ongeveer een postzegel groot , dus die zullen de bbq nooit te zien krijgen ..; maar het was gezellig echt waar ... genieten van het kleine grut !! dat vol avontuur rond struint en soms ontsnapt !! .; door het kippengaas, als er eksters of raven in de buurt zijn roept betty en opslag zitten ze onder haar vleugels

Tuinbabbel

zondag 20 april 2014 - 19:18
minouke

Minouke

Dat is nu een gepaste foto voor Pasen kan niet beter hé dan een kuiken die onder moeders pluimen komt piepen.
zondag 20 april 2014 - 19:58
myriam56

Myriam56

Goeie avond Minouke.. inderdaad goed passend, ik ben benieuwd hoe ze er met pluimen gaan uitzien !! nu zijn ze allemaal verschillend licht gelig of beige zoals je de kleur wil beschrijven en donkergrijs.... met plekskes ... als ik de grote kippen bekijk dan hebben ze een pamperpoepke, met veel dichte dons, en bij de grote kippen is dat dus donkergrijs/zwart, bij de kuikens is dat allemaal net omgekeerd !!
(het was trouwens paasfeest voor iedereen, iedereen kreeg een beetje pellepetatjes en lekker dat dat was Mmmmm !! )

Tuinbabbel

zondag 20 april 2014 - 20:19
Paronoto

Paronoto

Ja ja, toekomst verzekerd...Coq au vin....mmm.... niet slecht
zondag 20 april 2014 - 20:24
minouke

Minouke

't Is misschien flauw, maar wij kunnen ons kippen niet slachten en opeten... dat gaat niet
dan blijven ze maar rondlopen tot ze van ouderdom sterven hé.
zondag 20 april 2014 - 20:35
wilma*15

Wilma*15

minouke

Zo ben ik ook.
Wat ik levend heb gezien kan ik niet eten.
Dat geld voor een varken, vis, kip, kalkoen en noem maar op.
Heb zelf ook konijnen gehad maar die zijn allen begraven in de tuin.

Als ik zo moeder met kuiken zie begin ik weer heimwee te krijgen naar een beestje.
Ze zijn zo vertederd als ze zo klein zijn.

Geniet er maar zo veel mogelijk van want voor je het weet zijn ze groot.
Dan is het toch anders.

Groetjes en nog een fijne dag.

zondag 20 april 2014 - 20:52
minouke

Minouke

We zouden geen goede boerinnen zijn Wilma
zondag 20 april 2014 - 21:16
wilma*15

Wilma*15

Minouke, je hebt groot gelijk.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben.
Al woon ik wel tussen de boerderijen zelf zal ik het inderdaad nooit worden.
Ik hou veel te veel van dieren.

Daarom kan ik ook zo genieten van al die foto´s met al die beestjes.

zondag 20 april 2014 - 21:26
Paronoto

Paronoto

EXTRA ZWARE SOEPKIPPEN van € 0,54 tot € 0,56
BRAADKIPPEN (incl. Belplumetoeslag) van € 0,98 tot € 1,00
kassa kassa...

Woensdagmarkt van 16 april 2014....

Wa peisder van
zondag 20 april 2014 - 21:47
wilma*15

Wilma*15

Als ik ze maar niet heb zien lopen vind ik het goed.
Een eigengemaakte kippensoep is zeker lekker.
zondag 20 april 2014 - 22:15
Adrienne
maandag 21 april 2014 - 07:08
svoffel

Svoffel

Paranonto,

Hahahaha. Denk veel bla bla bla, maar stel me wel de vraag of jij je eigen beestjes kunt opeten.

We zien deze dieren als een deel van de familie daarom kunnen wij dat niet.

Myriam,

Dat is een super foto met dat piep kuikentje. Merci dat je ons allemaal blij maakt.

Dat Theo de vissen terug zet wist ik al, daarom dat van die BBQ

Hier schijnt de zon alhoewel ze regen voorspelden, die zal nog moeten komen dan.

Ondertussen veel zonnige Paasmaandag groetjes
maandag 21 april 2014 - 08:10
Roeli

Roeli

Wilma... Eigenlijk wel hypocriet hè.
Wel vlees eten als het maar niet geleefd heeft.
Overtollige haantjes werden bij ons wel opgegeten. Ik wou er eerst ook niet aan, maar je kan niet alles houden. Hennetjes raak je wel kwijt, maar de mensen hebben aan één haan genoeg en dan blijf je er mee zitten.
Zolang ze jong zijn is het geen punt, maar als ze geslachtsrijp worden, berg je dan maar. Dan gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet.
En als je pech hebt, en (bijna) al je kuikens zijn haantjes, dan moet je wel.
Gelukkig had een zoon van ons een vriend die ze voor ons slachtte en panklaar afleverde. Dan zag ik daar er mijn eigen dieren niet meer in terug en konden we ze in de vriezer stoppen. En of je nu zo'n bevroren kip uit de vriezer pakt, of een gekochte,
daar zag je het verschil niet meer in. Alleen, je kon het verschil wel proeven.

Allemaal nog een prettige dag toegewenst

groetjes Roeli

Chantal. Hier regent het op het ogenblik pijpenstelen.
maandag 21 april 2014 - 10:22
minouke

Minouke

Hier ook zon... we gaan toch buiten eten met gans de familie en we zien wel.
Misschien is het pas laat in de namiddag dat het (eindelijk) zal regenen.
'Is konijn met pruimen... tja ik heb ze niet gekend en vertroeteld....

Roeli, je plantjes zullen het wel kunnen gebruiken. 't Is hier ook erg nodig.
maandag 21 april 2014 - 10:23
myriam56

Myriam56

Goeie bijna middag !!.. justekes gedaan met het opruimen mijne prins gemaal zijn barbeque-festijn !!..Ik heb een halve dag moeten ruimen om het slagveld terug een beetje toonbaar te maken !!..

HIer is het vanaf 6 uur al aan het regenen, een heel zacht zoet regentje maar wel zonder ophouden, de tuin zal blij zijn....
maandag 21 april 2014 - 11:29
svoffel

Svoffel

Herken dat een beetje Myriam, de keuken is regelmatig een slagveld.
Maar dat heb ik ervoor over om zo aan tafel te kunnen aanschuiven.

Hier is het net beginnen te regenen, zachtjes met nog een blauwe hemel. In de verte al wel wat donder.
Kan de planten bijna horen slurpen want die hebben dorst.


groetjes

maandag 21 april 2014 - 13:32
minouke

Minouke

Hier juist genoeg voor de bovenste laag te bevochtigen.
dinsdag 22 april 2014 - 08:54
myriam56

Myriam56

Goeie morgen... iedereen ik ben zo blij als een kind !! het is nog steeds bewolkt maar de zon komt toch al piepen, gisteren in de late namiddag is het gestopt met regenen ... gans de dag een zoet regentje , dat heel langzaam maar zeker de tuin terug bewerkbaar heeft gemaakt !!...
en nu echt aan de slag !!

Tuinbabbel

dinsdag 22 april 2014 - 09:15
myriam56

Myriam56

ik moet deze avond enkel nog wat aardappeltjes schillen want ik heb gisteren voor 2 keer Bigos klaar gemaakt ( eigenlijk voor drie keer , maar het is zo lekker ) met zelfgemaakte zuurkool

Tuinbabbel

dinsdag 22 april 2014 - 09:17
BOSVROUW

BOSVROUW

Ben toch wat blij met regenwaterput! Gisteren flink gesproeid, want veel (hemel)water is er niet gevallen! Juist genoeg om alles eens goed af te stoffen!
dinsdag 22 april 2014 - 09:18
myriam56

Myriam56

Ondertussen groeit en bloeit alles in de stukken die we dus al bewerkt hebben ook de vertikale tuin begint stillekes aan vorm te krijgen ... en de sla die onder zo een plastieke koepel staat groeit goed, het is anders dan in een serre, hij staat in de volle grond, maar is toch beschermd tegen slecht weer, en bij regen wordt de grond ook lekker bevochtigd door de gaatjes die daarvoor gemaakt zijn

Tuinbabbel

dinsdag 22 april 2014 - 09:19
myriam56

Myriam56

Ons klein grut ... stelt het goed !! er zijn er bij die straf zijn maar je hebt uiteraard altijd nog baas boven baas !!

Tuinbabbel

maandag 28 april 2014 - 20:54
svoffel

Svoffel

schattig he, spijtig dat ze groot worden

dinsdag 29 april 2014 - 16:13
myriam56

Myriam56

Dag Simone, ja binnen een paar weekskes zijn het echt lelijke dingskes half dons, half pluim... vandaag erg hard gewerkt maar er komt schot in de zaak

Tuinbabbel

dinsdag 29 april 2014 - 19:38
myriam56

Myriam56

Met het juiste grief, en de juiste aanpak ( aanslepen van de zware grote platen) is het een fluitje van een cent !! het gaat goed vooruit, morgen naar antwerpen, overmorgen hopelijk al terug, met een spiksplinternieuwe pelletkachel van12 Kw ...Die zijn hier voor een mindere kwaliteit vele duurder meer dan 1500 euro minimum duurder ! (de vloer is ook nieuw )

Tuinbabbel

dinsdag 29 april 2014 - 19:40
svoffel

Svoffel

Waw, dat is al een heel werk dat jullie gedaan hebben. Het ziet er goed uit en met die nieuwe vloer. Zal heel sjiek zijn.

Moet je voor die kachel tot in Antwerpen? Zijn er geen dealers juist over de grens?

Wij zitten weer aan zee, te "genieten" van de felle wind.
Maar het verschil in de planten is enorm. Hier zijn ze dubbel zo groot, gek he.
In Oignies heb ik zelf enkele planten in potgrond gezet, maar niks te doen.
Hier staat er een dicentra (tranend hartje) en die is 2 x zo hoog en breed als die in Oignies. Het waren dezelfde plantjes.
Ook de rozen staan hier al vol met knoppen.
Ga morgen beginnen met onkruid uit te trekken en wat te snoeien. Dat doe ik graag, snoeien

Terwijl ik dit schrijf heb ik 1 oog op jullie werk. Bravo, je moet het maar doen. T'is al geschreven, maar dat geeft niet. Jullie zijn een bron van energie.

Doe er maar een fleske rosé voor open.

dinsdag 29 april 2014 - 20:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon