menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pinus Nigra Nigra uit zaad opkweken

Ga naar meest recente reactie

Hugo/Rika

Hugo/Rika

wie geeft me tips en de juiste methode/aanpak om Pinus uit zaadjes op te kweken tot boompjes.

die éné die ik had en die reeds 6 cm groot was, is plots gestopt, bruin geworden onderaan, en omgevallen.

Wat is er mis gegaan?

mvg
hugo

Tuinbabbel

maandag 14 april 2014 - 08:54
BOSVROUW

BOSVROUW

Volgens mij, zure grond, niet te vochtig en buiten laten! Zo zaaien ze zich in de natuur ook uit!
maandag 14 april 2014 - 09:48
satomi

Satomi

De grond in het bakje ziet er wel heel erg nat uit. Daar kunnen de meeste zaailingen niet tegen.

Dit gevonden bij B & T World Seeds, na zoeken via Google: Pinus nigra ssp nigra seeds will usually germinate in 30-60 days, even under good conditions germination may be erratic. Normally will only germinate with light so surface sow. Sow Pinus nigra ssp nigra seeds on the surface of a well drained seed sowing mix at about 15°C.

Vertaling: Zaden van Pinus nigra ssp nigra zullen meestal na 30-60 dagen ontkiemen, zelfs onder goede omstandigheden kan het ontkiemen onvoorspelbaar zijn. Normaal gesproken zullen ze alleen ontkiemen met licht, dus oppervlakkig zaaien. Zaai Pinus nigra ssp nigra op goed gedraineerde zaaigrond, bij ongeveer 15 graden Celsius.

Misschien kom je hier wat verder mee?
maandag 14 april 2014 - 16:06
wilma*15

Wilma*15

Satomi

Ook van deze kant bedankt voor jou informatie.
Groetjes
maandag 14 april 2014 - 16:32
Hugo/Rika

Hugo/Rika

OK! heb mogelijk net het omgekeerde gedaan... ik probeer het opnieuw
maandag 14 april 2014 - 16:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon