menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinbabbel

Ga naar meest recente reactie

tuinvrouw

Tuinvrouw

Mijn vrouwis volop bezig in de tuin.

Ze herleeft in haar tuin , ze heeft groene vingers.
zondag 1 april 2007 - 21:42
Tine

Tine

Ik heb vieze rouwrandjes vingers. Die zal zij dan ook wel hebben.

Tine.
zondag 1 april 2007 - 21:43
lisa

Lisa

welkom tuinvrouw,
tine die heb ik ook altijd als ik van de tuin naar binnen ga,gelukkig geeft het water

Lisa
zondag 1 april 2007 - 23:05
tuinvrouw

Tuinvrouw

Ja ,dit zijn groene vingers met nagelrandjes.

Terwijl ze de hof doet , zit ik aan de computer , anders zou ik in de tuin op de geplante bloembollen stampen en het gezaaide uittrekken voor onkruid .
maandag 2 april 2007 - 09:17
Tine

Tine

Als ze net zo veel plezier heeft als de andere forumleden, dan zit ze bij ons op de goede plaats.
Welkom Tuinvrouw. (had ik vergeten)

Tine.
maandag 2 april 2007 - 11:51
jdcoster

Jdcoster

Jaja, Welkom bij de zwarte vingers Torhoutenaar
maandag 2 april 2007 - 23:36
corrielat

Corrielat

Ik heb vieze rouwrandjes vingers. Die zal zij dan ook wel hebben.

Tine.


Hallo Tine.

Als echte tunman, sorry (vrouw) heb ik savonds ook van die vieze nagelranden, mijn vingers worden tijdens mijn tuinwerkzaamheden hier en daar natuurlijk beschadigd, scheurtjes en zo, met alle gevolgen vandien want daar kruipt natuurlijk ook vuiligheid in. Maar aangezien ik smorgens toch een beetje netjes op mijn werk wil verschijnen heb ik een middeltje bedacht, niet lachen he
Ik gebruik mijn elektrische TANDENBORSTEL daar heb ik een borsteltje op voor mijn nagelranden, ik ga lekker in mijn bad liggen dan laat het zand al een beetje los en borstel zo mijn nagels en kapotte vingers schoon, bij mij werkt het prima, dan creme erop en voila weer netjes.
Maar pas op niet vergeten je borsteltje wel verwisselen als je je tanden gaat poetsen
dinsdag 3 april 2007 - 08:35
Rodger

Rodger

Ja ,dit zijn groene vingers met nagelrandjes.

Terwijl ze de hof doet , zit ik aan de computer , anders zou ik in de tuin op de geplante bloembollen stampen en het gezaaide uittrekken voor onkruid .


Dat is nu effen profiteren van je vrouw.....terwijl jij met je lui gat achter de computer zit !!!!!
Wij werken steeds samen in de tuin, nog zo gezellig .Zij kruidt en commandeert en ik zaai plant en hark alles op,en zo genieten we achteraf samen van ons werk.

rodger
dinsdag 3 april 2007 - 11:44
Tine

Tine

Corrielat, ik doe soms zeep onder mijn nagels,dan kan het zand er ook niet onder kruipen. Verder neem ik jouw tip ter harte, ik heb nog een oude electrische tandenborstel die ik nooit meer gebruik. Die kan ik dan wel voor mijn nagels gebruiken als ik de zeep weer eens vergeten ben.

Tine.
dinsdag 3 april 2007 - 12:03
Esem

Tekst aangepast

Esem

Corrielat,
waarom gebruik je niet de zefde borstel zand schuurt de tanden toch ook.(Grapje hoor)
Ik schuur de nagels steeds met een speciaal schuurborsteltje voor de nagels.
Eerst een half uurtje laten weken in het bad en dan lekker schrobben tot als weer net is,
om de daarop volgende dag weer alles vuil te kunnen maken.
Tuinieren wat een hobby.
Gr Esem
woensdag 4 april 2007 - 16:03
sylvain

Sylvain

Tuinvrouw niets met inzitten jonge ik kan op deze moment ook niet helpen en dat is voor drie maand;
en toch is alles op tijd klar geraakt mijn vrouw heeft ook groen vingers ik ook want het doet pyn als ge ze er ziet van te genieten van het zaaaien en planten.
Beste Corrielat dat was goed vorr het program gouden raad van tante corrie groetjes en dag
woensdag 18 april 2007 - 02:29
Adrienne

Adrienne

Allez we zijn weer in aktie salle
Corrielat als ge dan toch je tandenborstel gebruikt waarom de pasta niet ?
Als ik ze niet proper krijg gebruik ik steeds tandpasta en da lukt héél aardig.


Awel Sylvain bij jullie is het duidelijk hé
Liefde is ..... lekker de tuin in duiken als manlief even niet kan !!!
Super toch !!!
woensdag 18 april 2007 - 17:10
corrielat

Corrielat

Adrienne lieve schat,
ik gebruik er ook de tandpasta bij en als het dan nog niet gaat neem ik cif, altijd prijs,
maar soms in mijn haast ga ik snel nog boodschappen doen, en je snapt het, vergeten mijn nagels te doen, en geloof me als ik kleingeld uit mijn beurs pak, zie je kassamadam naar mijn handen loeren, zwarte nagels en rode kop je ziet ze misprijzend kijken ze zal denken dat ik kolenboer ben
woensdag 18 april 2007 - 17:18
hildavw

Hildavw

Hello allemaal,
Je vingers en nagels zijn dan wel proper, maar hoe voelen je handen aan ?
Zijn ze dan ook zo grof als de mijne ?
Wat ik dan doe : ik was ze met conditioner voor het haar.
Je zal zien (of voelen) de poriën sluiten zich beter en je hebt terug min of meer gladde handjes.
Nog een gouden raad dus, niet van tante Kaat, maar van tante Hilda.
donderdag 19 april 2007 - 02:19
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Nu moet je mij niet uitlachen he maar wist u dat je met ouderwetse koeien uierzalf zachte handjes krijgt? echt waar, en dan ook echt de ouderwetse,misschien heeft Adrienne enig idee of dit een fabeltje is,en ook niet onbelangrijk, het is goedkoper dan al die bekende merken die alles beloven en eigenlijk onzin is. en oja, in koeien uierzalf zitten geen chemische toevoegingen,
donderdag 19 april 2007 - 02:38
hildavw

Hildavw

idd Corrielat,
uierzalf is ideaal voor vele kwaaltjes, zoals ruwe handen, kloofjes, enz.
mvg
Hilda
donderdag 19 april 2007 - 02:41
sylvain

Sylvain

Hela meisjes met uw uierzalf weet ge dat de wielrenners dat op hun zeemleer smeren als ze gaan fietsen, houd het leer soepel en het poepje glad groetjes en dag
donderdag 19 april 2007 - 04:58
Geertje

Geertje

dit heb ik ooit eens in een of ander tuinprogramma gezien; voor je begint te werkenkan je eerst eens met je nagels over een stuk zeep schrapen, dan zit er zeep onder en kan er zich geen hardnekkige aarde nestelen in de fijne groefjes,als je handen sterk bevuld zijn door in de tuin te werken: je handen lichtjes bevochtigen en dan "wassen" met kristalsuiker, de suiker schuurt zachtjes zonder de huid te beschadigen - t'is het proberen waard hé
donderdag 19 april 2007 - 05:41
sylvain

Sylvain

Tante waar ben je schryf dit allemaal op voor uw praatprogram ge gaat noch veel leren groetjes en dag
donderdag 19 april 2007 - 06:52
Adrienne

Adrienne

A voila zie, daarom heb ik geen ruwe handen he corry !!!
Als ik mijn koeikes ga melken smeer ik nadien
de speentjes in met uiercremé ook als bescherming voor de zon.
Dus ik heb altijd een extake aan de handen

Misschien ook een tip voor de mensen in monokinie hé.
Alles puur natuur

Ps. durf ik bij heel heet weer ook aan mijn snuitje doen salle !!!
Kan absoluut geen kwaad
donderdag 19 april 2007 - 19:09
an

An

welkom tuin vrouw ook namens mij als je van tuinieren en kletsen houd zal dit form je zeker bevallen.
en goed iedee van die zeep onder je nagels ga zeker proberen ik heb me net gedoucht en gisteren in de tuin bezig geweest en ik heb onder sommige nagels nog aarde zitten
gr an
zaterdag 21 april 2007 - 05:41
Esem

Tekst aangepast

Esem

We gaan van groene vingers over naar zwarte vingers van jdcoster maar ruwe vingers van ons Adrienneneke.
Terwijl ze bij Rodger op hun lui kont achter de pc zitten,en tinne doet er dan weer zeep onder.
En corrielat heeft dan weer vieze randen(rond haar nagels wel te verstaan)
En Sylvain zit met de goude raad van tante kaat,en gaat zelfs op de fiets een toertje maken met een zeemvel.
Hilda daar tegen wast haar handen met haarschampo,waar dat allemaal niet goed voor is.
Wat een tuinbabbel allemaal wel niet kan aanbrengen hé vrienden
Maar zoals an al aangeeft als we maar kunnen kletsen hé.
Gr En nog een pretiig weekend
Esem,

zaterdag 21 april 2007 - 17:45
hofknoeierke

Hofknoeierke

Je kan je handen ook wassen met gewoon waspoeder voor de was, daarmee krijg je zelfs de vuilste handen proper (als je bv. aan de auto hebt gewerkt)
Handen daarna wel ff wassen met gewone zeep anders drogen ze niet goed af.

Grts.
zaterdag 21 april 2007 - 18:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon