menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stokroosjes van jeannette

Ga naar meest recente reactie

hillie

Hillie

hoi jeannette

hier wat foto's van zaadjes die ik van je heb gekregen
ze zijn niet allemaal aan geslagen,maar deze mooie stokrozen wel.
heb er dit jaar nog een paar gezaaid van je
heel erg bedankt,geniet er volop van

Tuinbabbel

zaterdag 27 juli 2013 - 14:49
hillie
zaterdag 27 juli 2013 - 14:49
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hillie,

Dat is heel leuk om zoiets te zien!
Vaak hoor je niets meer als je zaadjes gegeven hebt, dit vinden Ger en ik heel lief!
Daar doen wij het uiteindelijk voor toch.

Ook bij ons en vele anderen zijn niet alle zaadjes uitgekomen, hoewel wij iemand (ook via dit forum) geholpen hebben aan zaadjes en die kwamen binnen 4 dagen al enkele centimeters boven de grond.

Ook dan sta je gek te kijken, omdat je zoiets niet verwacht.

Maar, met deze warmte komt zelfs een ei wat net gelegd is al uit denk ik.

Bedankt Hillie voor deze foto's, hebben wij ze niet voor niets gegeven.
Geniet van alles in en uit de natuur.

Groetjes,
Ger en Jeannette
zaterdag 27 juli 2013 - 19:49
hillie

Hillie

nee nee,je hebt ze zeker niet voor niets gestuurd,ik ben er heel erg blij mee
ik heb vorige week nog stokrozen van je gezaaid en papaver
vindt de stokrozen zo mooi,had ook dubbele van je en hele donkere,die zijn niet opgekomen,dus die heb ik nog eens gezaaid.
in de hoop dat ik er de volgende zomer ook van kan genieten

heb nog even een foto van de papaver gemaakt
het lucfifer plantje doet het ook enorm goed,begint nu een beetje bloem in te komen.
als hij vol op bloeit,maak ik daar ook nog een foto van
ik heb ook nog een distel van je,die heb ik nog niet gezaaid,zal ik vanmiddag eens doen.
weet alleen niet meer of die er hoog of bosserig wordt

jeannette heel erg bedankt,je heb mer er echt blij mee gemaakt
heel veel bloemetjes voor jou

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 11:51
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Hillie voor je fijne woorden!

Ger en ik kunnen hier echt van genieten!

Fijn dat deze dubbele Papaver ook uitgekomen is, dit is namelijk een vaste plant en komt steeds terug.

Weet je nog of die Distel een (Kogeldistel) of een Onopordum (Wegdistel) was.

Ik zal ook daar een foto van plaatsen voor je, de Kaardedistel groeit met rechte stelen en de Wegdistel (staat hier schitterend te wezen)! Wordt breder en heeft vele zijtakken.

Even de foto's ophalen, tot zo.
zondag 28 juli 2013 - 12:02
Jeannette1

Jeannette1

Hier ben ik weer, dit is de Kaardedistel, erg mooi en...diervriendelijk!

Lachende groetjes,
Jeannette

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 12:22
Jeannette1

Jeannette1

Dit is de Onopordum of Wegdistels.

Het is maar

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 12:27
Jeannette1

Jeannette1

Vreemd, nu moet ik voor elke foto een nieuwe antwoord maken.

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 12:28
Jeannette1

Jeannette1

Dit is de laatste foto van de Onopordum of Wegdistel.

Geniet van hetgeen je ziet.

Groetjes,
Ger en Jeannette

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 12:30
hillie

Hillie

het is de kaardedistel,er zat een foto bij
heb hem net gezaait

met meerdere foto's plaatsen moet ik ook altijd opnieuw op antwoorden klikkenjij ook bedankt,en voor jullie ook veel bloempjes plezier,voor deze zomer
moet lukken met dit weer

zondag 28 juli 2013 - 12:50
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hillie,

Nogmaals veel suc6 met alles en bedankt voor je reacties!

Eind van dit jaar zal ik je een zaadlijst toesturen, als je dan iets ziet sturen wij het weer op.

Nog even geduld dus, de 1e zaden zijn al geoogst!

Groetjes vanuit een (iets koeler dan voorheen) Zuid-Holland.

Ger en Jeannette
zondag 28 juli 2013 - 13:06
svoffel

Svoffel

Dag Jeanette, Hillie,

Ook ik heb zaden gekregen van Jeannette, verleden jaar en geplant en onder de buren uitgedeeld want iedereen wou deze prachtige bloemen zaaien.
Maar schaam me wem, ik heb niks meer van me laten horen. Wat inderdaad niet echt tof is. Sorry Jeanette.

Verleden jaar heb ik die aan de kust gezet, een hele rij, en niks te zien, geen enkel zaadje. Dacht door het natte weer en de vele slakken.
In de Ardennen zijn er na de 4de maal zaaien enkele boven gekomen.
Dit zijn de 2, eentje is al prachtig bezig de andere nog niet. Ook zijn er 3 nieuwe plantjes aan het groeien.

Ondertussen ben ik te weten gekomen hoe het komt dat er aan zee niks groeit!
Deze lente heb ik daar de rest van zaadjes in de grond gestopt, weer op een rij langs de zijkant. Maar ik heb daar ook enkele vast geraniums gezet en vrouwenmantel.
Maar de buurman dacht dat allemaal onkruid was en was zo vriendelijk om ons onkruid te verdelgen met een product dat je maar 1x per jaar gebruiken
Alles zag eerst bruin en nu is er niks meer te zien.
Enfin, heb die man gezegd dat het geen onkruid is wat ik plant en het niet zijn taak is om alles kapot te spuiten.
Hopelijk heeft hij het verstaan.
Langs de andere kant in het tuintje aan zee is er ook eentje boven gekomen, maar heeft nog geen bloemen, ga een foto maken volgende week en zet hem hierop.

Jeannette en Ger, ik zal mijn leven beteren nog een sorry.

groetjes

Simone

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 19:47
svoffel

Svoffel

Deze staat ook in de Ardennen, maar weet nog niet hoe die eruit zal zien.
T'is in elk geval een mooie plant geworden

Tuinbabbel

zondag 28 juli 2013 - 19:48
hillie

Hillie

oke jeannette,zaadjes zijn bij mij altijd welkom
ik hoor het wel
zondag 28 juli 2013 - 20:47
Jeannette1

Jeannette1

Hai Simone,

Je excuus is geaccepteerd!

Je mag het ons niet kwalijk nemen dat wij het (niet alleen van jou), maar van velen niets meer horen, niet zo fijn vinden.

Wij hebben nog nooit een dubbeltje gevraagd, terwijl wij alle onkosten voor de verzendingen voor ons zelf namen.

Jij en Hillie zijn niet de enigen die zaden gevraagd hebben, wij doen dit al jaren op deze manier en hebben altijd alle kosten voor ons zelf genomen en er nooit over geklaagd.(zijn beiden AOW-ers)

Daarom is het voor ons wel eens fijn als je er ooit een foto van ziet of een mailtje over krijgt.

Ook bij ons komen niet alle zaadjes uit, dat is normaal, maar zo'n aardige buurman die onkruid uit de tuin haalt, hebben wij gelukkig niet!

Ger en ik wensen je in ieder geval veel suc6 met alles en als ook jij een zadenlijst voor volgend jaar wilt, geef je maar een gilletje.

Lieve groetjes,
Ger en Jeannette
maandag 29 juli 2013 - 10:31
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

Je hebt volkomen gelijk om dat te zeggen, t'is maar een klein ding om iets te laten weten.

Hier is dan nog de foto van die aan de kust staat, een hele andere kleur, maar ook prachtig. Er is er nog eentje die moet open komen.

En als jullie zaadjes willen mag je ook altijd vragen .

Cerinthe Major purpurascens, is die bij jullie uitgekomen? Hij heeft het dit jaar veel minder goed gedaan vanwege het koude voorjaar maar toch zijn er die uitgekomen zijn. Ze hebben zich zelf uitgezaaid.

Dit jaar heb ik me Tagetes Erecta "Linnaeus" gekocht. Het zijn wel serieus grote en brede planten aan het worden, ben geen tagetes liefhebber maar deze is te doen.
Wou een tagetes planten voor de grond aaltjes.

Tuinbabbel

maandag 29 juli 2013 - 17:21
Roeli

Roeli

dag Jeannette
Helaas heb ik niet zulke vrolijke berichten voor je.
Zoals ik je op 14 April heb geschreven heb ik 1/3 van de , van jou gekregen ,zaadjes voorgezaaid en 1/3 regelrecht in de grond.
De eersten zijn goed opgekomen en zijn later, als plantjes van ongeveer 10 cm. in de tuin gezet. Ze deden het echt wel goed, zijn zo'n 5 cm gegroeid.
Van de , regelrecht ,in de tuin gestrooide zaden heb ik niet
dinsdag 30 juli 2013 - 14:55
Jeannette1

Jeannette1

Sorry dames voor het late antwoord, maar een zeer ernstige en zware injectie heeft mij verplicht enkele dagen rust gegeven.

@Hoi Simone,
Wat is dit een mooie kleur Stokroos geworden, het kan altijd gebeuren met diverse planten, dat de kleur een jaar later anders is.
Maar dit keer bof je wel, is een hele mooie kleur.
De Cerinthe Major purpurascens is bij ons niet opgekomen helaas.
Volgend jaar hopen wij weer een "normaal" voorjaar te krijgen, dan zal alles beter gaan!
Groetjes, Jeannette


@Dag Roeli,
Laat A.U.B. de moed niet zakken, gelukkig weet niemand waar en bij wie er niet veel of bijna niets goed uitgekomen is!
De natuur was en is dit jaar anders dan andere jaren.
Dit had niemand verwacht, dan toch maar hopen op een beter plantseizoen volgend jaar.
Wij hebben dit jaar ook veel en veel meer slakken dan vorig jaar en zelfs slakken die wij nog nooit gezien hadden.
Ger pakt ze op en laat ze fijn zwemmen, lekker met dit weer toch!
Roeli, ik zal ook jou een zadenlijst sturen zodra alle zaden geoogst zijn, dan kun je met vers zaad beginnen eind van dit jaar of begin volgend jaar.
Maar doe ons en ook jezelf een plezier en laat A.U.B. de moed niet zakken, ga door met het tuinieren en geniet van hetgeen je ziet!
Ger en ik wensen jou en alle forummers/sters in ieder geval het volgend seizoen een beter seizoen dan wij dit jaar gehad hebben.
Groetjes,Jeannette
vrijdag 2 augustus 2013 - 11:36
svoffel

Svoffel

Dag Jeanette,

Het is erg genoeg van die injectie, daarom zeker geen sorry zeggen. Gezondheid gaat voor alle berichtjes.

De kleur van mijn stokroos is inderdaad speciaal, ga zaadjes nemen en kan ze ook naar jou sturen, maar denk dat men nooit zeker is welke kleur het gaat zijn.
De andere begint kleur te bekennen en het is een roze. Nog niet open genoeg voor een mooie foto te nemen.

Dit jaar was het inderdaad een slakkenjaar, denk dat die 90% van het "zaaisel" heeft opgegeten dus zoals je schrijft, volgend jaar beter.
Hoop dat het vandaag beter met je gaat.

vele groetjes

Simone
vrijdag 2 augustus 2013 - 13:45
Jeannette1

Jeannette1

Hoi Simone,

Mocht het vandaag niet zo erg warm zijn geweest, was het een stuk fijner.
Maar alles went... zelfs een .....
's Nachts is het vaak het ergste, kijk maar.
Groetjes, Jeannette

Tuinbabbel

vrijdag 2 augustus 2013 - 14:22
Roeli

Roeli

Oh, Jeannette, nog nooit gehoord van horregaas ?

groetjes Roeli
vrijdag 2 augustus 2013 - 14:42
svoffel

Svoffel

hahahaha Jeanette,

Roeli, t'is toch lief van Jeanette dat ze de muggen eten wil geven

Hier aan de kust is het weer al aan het veranderen, wind, wolken en al enkele druppels gevallen.
Maar t'is nog steeds fijn buiten.


groetjes

vrijdag 2 augustus 2013 - 15:20
Jeannette1

Jeannette1

@Uiteraard wel Roeli, wij hebben het bij elk raam en bij elke deur!

Ik ben alleen erg eigenwijs en doe vaak de achterdeur open om met de vogels te praten en lekker de tuin te bekijken. (kan niet zelf naar buiten)

Muggen glippen dan tussen elk kiertje naar binnen en vieren 's avonds feest van mijn bloed. Sterke drank voor hun!!!

Lachende groetjes, Jeannette



@ Ja Simone, soms moet men wel een grapje maken, anders wordt het leven zo eentonig!

Het ergste is, dat die muggen het ook ongevraagd doen en mij met een heerlijk geluid wakker maken!

Hier begint het ook net te regen, wel miseregen volgens Ger, maar wacht maar af, er komt nog wel iets vanavond!

Hier staat alles nog open, MET HORDEUREN etc.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 2 augustus 2013 - 17:43
svoffel

Svoffel

Dag Jeanette,

Vandaag hier een prachtige dag, we hebben ervan genoten en de meeste tijd buiten gezeten en kunnen genieten van onze stokrozen die nu alle 2 open zijn.

Langs de zijkant heb ik nog een piepklein plantje gevonden, moet toch nog uitgekomen zijn van het zaad dat in het voorjaar de grond in ging. Volgend jaar dus een nieuwe stokroos, ben er heel blij mee, het zijn zo mooie bloemen.
Het zijn 2 verschillende kleuren maar passen heel goed blij elkaar.


vele zee groetjes

Tuinbabbel

zondag 4 augustus 2013 - 20:29
svoffel

Svoffel

Stuur je nog een foto mee van de papaver, de zaadjes hiervoor heb ik van Peter gekregen, hopelijk zaaien die zich vrolijk uit want t'is prachtig al dat roze in mijn tuin.

Tuinbabbel

zondag 4 augustus 2013 - 20:31
kerstkind

Kerstkind

Simone,

mooie collages van zowel de stokrozen als de papavers.
groetjes Jos
zondag 4 augustus 2013 - 21:36
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Simone,

Bedankt voor die mooie collages, inderdaad schitterende kleuren ook die Papavers zijn erg mooi.

Ger en ik houden ons inderdaad aanbevolen voor allerlei zaadjes, nieuw bloed in onze tuin is welkom namelijk!
Anders krijgen wij zo'n INTEELT!

Wij hebben een fijn weekend gehad, zaterdag naar vrienden in Limburg geweest en gisteravond Heerlijk afgekoeld in Scheveningen aan de zee, op de boulevard, gingen pas om 20.30 uur weg en waren om 23.30 weer thuis.
Ik denk dat jij Ger op deze gedachte gebracht had, bedankt hiervoor!

Ook heb ik nu eindelijk heerlijk geslapen!!!

Groetjes, Jeannette



@Ja Jos
maandag 5 augustus 2013 - 10:25
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

Een nachtje goed slapen doet wonderen met een mens.

Doet me veel plezier als de collages mooi gevonden worden, ik werk met dit programma
http://pixlr.com/express/

Eenvoudiger kan niet, je klikt op collages en de rest wijst zich zelf uit

groetjes


Simone
maandag 5 augustus 2013 - 17:02
Jeannette1

Jeannette1

Dag Simone,

De rust en een dagje Limburg hebben mij dus echt goed gedaan!

Ook onze dochter vond vanavond je collages erg mooi, complimenten namens haar.

Bedankt voor de link.

Groetjes, Jeannette
maandag 5 augustus 2013 - 22:29
svoffel

Svoffel

Dan zien we dus binnenkort jouw collages verschijnen.

Merci voor de complimentjes.

Nog een fijne dag

gr Simone
dinsdag 6 augustus 2013 - 12:39
hillie

Hillie

en hier de volgende zaadjes die in bloei staan,natuurlijk ook van jeannette

Tuinbabbel

dinsdag 6 augustus 2013 - 20:13
hillie
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:14
hillie
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:15
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Simone,
Voor een collage, moet je nog even wachten, zal eind van deze week even kijken.
Jos
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:30
svoffel

Svoffel

Goede morgen dames,


De kleur van jullie stokroos is prachtig, maar zoals Jeannette schrijft, stokrozen zijn altijd prachtig.

Het goed weer is precies gedaan hier, grijs met enkele nog grijzere tinten in de hemel.
Gelukkig zijn we hier aan die zware onweders ontsnapt.

Welke bloem is dat in die blauwe pot Hillie??? 2de foto is ook heel mooi.

Vandaag wat opruimen, kuisen enz want morgen of ten laatste donderdag gaat het weer richting Viroinval.

groetjes en een bloemetje voor iedereen.

Tuinbabbel

woensdag 7 augustus 2013 - 08:08
hillie

Hillie

in de blauwe pot is volgens mij lavatera,als ik het goed heb

ja,jeannette er is een andere kleur stokroos bij gekomen
ook weer een mooie,zoals je zelf zegt,ik vindt ook alle stokrozen mooi,eens kijken of ik ergens een rode kan schoren
dat vindt ik persoonlijk altijd heel mooi in de tuin
woensdag 7 augustus 2013 - 12:54
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Simone, wat een schitterende Papaver is dit, compliment!

Ik denk, dat jij voor al je planten minimaal 1 uur per dag staat te zingen van: OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO wat ben je moooooooooooi!

Bedankt voor de foto, mocht je zaadjes van een of andere plant hebben voor ons, houden wij ons aanbevolen!

Inderdaad, de plant ni de blauwe pot zijn "Wilde Malva's", maar wel erg mooi

Groetjes, Ger en Jeannette


@Hai Hillie, inderdaad zijn alle Stokrozen mooi, ik heb zelfs moeite (als wij ergens onderweg zijn), om niet overal waar Stokrozen staan aan te bellen en zaadjes te vragen!

Later kunnen wij er dan weer vele en vele mensen een plezier mee doen.

Op dit moment hebben wij geen rode Stokrozen staan, wel donker roze, zodra het zaadjes-tijd is, zal ik wel een lijst maken met fotootjes, zodat iedereen kan zien welke het zijn.

Mocht ik aan rode Stokroos-zaadjes kunnen komen, zal ik aan je denken.

Groetjes, Ger en Jeannette
woensdag 7 augustus 2013 - 15:50
hillie

Hillie

dat is heel fijn jeannette,ik wil je wel zaadjes aan bieden,maar helaas krijg je dan de zelfde terug.
daar heb je niet veel aan
is juist leuk om weer andere te krijgen,als ik aan rode kan komen,krijg jij ze ook
woensdag 7 augustus 2013 - 15:55
svoffel

Svoffel

zijn deze rood genoeg ????

Tuinbabbel

woensdag 7 augustus 2013 - 18:20
hillie

Hillie



ja,dat is een mooie kleur
woensdag 7 augustus 2013 - 18:48
Jeannette1

Jeannette1

Ja Simone, dit is d
woensdag 7 augustus 2013 - 19:10
svoffel

Svoffel

ok dan heb je ze gevonden
Het was de eerste foto die ik gezet heb, maar de afstand was wat groot en daarom hebben jullie niet gelet op de kleur.

Ok, dus zaadjes van de papaver, rode stokroos, ook de tagetes ? die is wel wat hoog en wild geworden Tagetes Erecta "Linnaeus" googel maar eens.
Die moeten nog beginnen zaadjes te maken, de bloemen blijven heel lang staan.

groetjes
woensdag 7 augustus 2013 - 19:49
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Simone,

Die foto had ik wel gezien, maar had geen flauw idee dat het al een Stokroos van jou was, zat te denken aan een foto van Google.

Maar, zoals wij allen ontdekt hebben, komt niet elke zaadje/plant terug als de moeder plant.

Dat is de reden, dat ik om eventuele zaadjes vraag van allerlei soorten planten.

Ger en ik willen ook wel eens nieuw bloed in de tuin hebben.

Ik heb hier een link neergezet van diverse soorten Lavatera, je kunt aan de zijkant telkens op een < of > klikken zodat er weer een andere foto komt.

http://search.yahoo.com/search?fr=mcsaoffblock&p=Lavatera roze

Groetjes en nog veel plezier van alles wat bloeit en groeit.

Ger en Jeannette
donderdag 8 augustus 2013 - 09:37
svoffel

Svoffel

Dag Jeanette,

Heb ook je bericht gelezen over dat container schip, dat is me echt wel de moeite.
Zo groot.....

Wat ik je wilde vragen is wanneer ik de zaden best oogst van de stokroos. Wacht ik tot ze helemaal bruin zijn? Nu zijn ze nog niet echt rijp volgens mij, maar die kunnen eventueel ook binnen verder drogen.

Geef je nog een foto ervan, met wat geluk groeit ze volgend jaar bij jou in de tuin.
Daarom zou ik de zaden graag zo rap mogelijk opsturen, een deel zou je dan al dit jaar in de grond kunnen stoppen.

vele groetjes uit de Viroinval

Simone

Tuinbabbel

zaterdag 17 augustus 2013 - 21:21
Jeannette1

Jeannette1

Ja Simone,

Na een akelige week had ik de dag van mijn leven!

Zoiets groots, daar word je eerst even stil van.

Maar naar gelang het containerschip dichterbij kwam, werden de mensen ook luider en de kinderen ook.

Niemand had zoiets dan ook ooit gezien, het schip was nog niet eens vol geladen.

Dat kan alleen in de 2e Maasvlakte, maar dat is nog niet helemaal klaar.


Wat de zaadbollen van de Papavers betreft, die zijn zeker nog niet rijp.

Je kunt ze echt pas plukken als ze helemaal trijp zijn.

Dan zijn de zaadbollen bruin en niet meer groen.

Als je er mee schudt, hoor je het zaad rammelen.

Schud echter niet te hard, want dan ligt je tuin vol met zaden!

Ger heeft er al enkele kunnen plukken, die waren wel bruin en anderen waren nog echt groen, die moeten aan de plant blijven tot ze goed droog en rijp zijn.

Geduld is een schone zaak moet je maar denken, des te mooier worden de planten als ze uitkomen.

Vast bedankt voor al je werk wat ik je bezorg, maar wacht met veel geduld tot ik ze zie.

Groetjes,
Ger en Jeannette
zaterdag 17 augustus 2013 - 21:44
svoffel

Svoffel

Daar ga ik dan nog mee wachten, maar die van de stokroos, moeten die ook echt rijp zijn, dat je de zaden kunt zien zitten? Of mag dat vroeger eraf?

Ben blij dat je hebt kunnen genieten van die dag, hoop dat er dikwijls zo dagen komen.

groetjes

zondag 18 augustus 2013 - 19:26
Jeannette1

Jeannette1

Ja Simone,

Ook de Stokroos moet droog en rijp zijn, groene bolletjes zijn nog niet rijp.

Er zijn namelijk praktisch geen zaden die in huis rijpen.

Ger doet er wel eens een papieren zak overheen met een elastiekje aan de onderkant van de zak als hij de zaden allemaal op wil vangen.

De zaden van de Stokroos staan rechtop stijf tegen elkaar aan in een rondje.

Als de rijpe zaden geplukt zijn, leg ze dan op een servet of stukje papier van een keukenrol.

Er kunnen altijd beestjes in zaden zitten.

Op keukenpapier zie je ze direct en op de tafel of tafelkleed niet.

Ik zal kijken of ik nog wat foto's van diverse zaadbollen en/of zaadjes heb, dan plaats ik de foto wel in deze topic.

En... ja Simone, dat soort dagen mogen van mij wel vaker voorkomen.

Ook al heb ik er de nawee
zondag 18 augustus 2013 - 19:50
svoffel

Svoffel

Ok heb het gesnapt.

Dan maar wachtten he

vele groetjes


Simone
maandag 19 augustus 2013 - 11:02
Jeannette1

Jeannette1

Ja Simone, ook geduld hoort bij het tuinieren!

Voor je het weet zijn al je zaaddozen droog en de zaden rijp!

Groetjes,

Jeannette
maandag 19 augustus 2013 - 14:26
svoffel

Svoffel

Hahahaha Jeanette,

Daar sla je de nagel mee op de kop, ik heb geen geduld

Maar ja, als je goede zaadjes wilt zit er niks anders op dan wachtten

En vermits de dagen sneller en sneller gaan nu we ouder worden, zal het wel lukken dit jaar met dat geduld.


groetjes

maandag 19 augustus 2013 - 17:07
Jeannette1

Jeannette1

Simone, je mag drie maal raden wat ik heb!

Ik denk dat ik tot voor kort nog v
maandag 19 augustus 2013 - 17:58
svoffel

Svoffel

hihihihi, ben zo
maandag 19 augustus 2013 - 19:06
Jeannette1

Jeannette1

EN ???????????????????????????????????????????????????



Toedeloe
dinsdag 20 augustus 2013 - 10:45
svoffel

Svoffel

neen Jeannette, gisteren nog niks en vandaag ook niet

Helemaal nog niet aan het rijpen

Morgen zijn we terug richting zee, eerste werk als ik terug in de Viroinval ben is naar de zaadjes gaan kijken. Zal zo rond eind van de maand zijn.


ciao

dinsdag 20 augustus 2013 - 12:05
Jeannette1

Jeannette1

Hai Simone,

Het was maar een grapje, het heeft gisteren gehoosd in Zuid-Holland.

Vandaar dat ik vroeg of ze al rijp waren.

Heel veel plezier richting zee en hopelijk wordt het daar ook mooi weer, beloven ze hier ook voor morgen.

Groetjes,

Ger en Jeannette
dinsdag 20 augustus 2013 - 12:13
hildavw
woensdag 21 augustus 2013 - 21:10
hildavw
woensdag 21 augustus 2013 - 21:11
svoffel

Svoffel

Hilda, dat is een mooie foto hierboven.
T'is zoals een koekjesdoos, je kan ze eruit nemen


We zullen nog geduld moeten hebben

Jeannette,

De stokroos aan zee is wel 3 meter hoog geworden

groetjes
donderdag 22 augustus 2013 - 09:25
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda,

Bedankt voor het plaatsen van de Stokrooszaad-foto's.

Wij gingen gisteren plotseling naar mijn broer en schoonzusje dus kon ik geen foto's opzoeken.

Groetjes, ook voor Theo,

Ger en Jeannette


@Hai Simone,

Er zijn zelfs Stokrozen bij, o.a. de Palmbladstokroos die tot 4 meter kunnen worden.

Daarom wordt er ook altijd aangeraden om er enkele bij elkaar te zetten zodat zij steun bij elkaar kunnen zoeken.

Ze worden ook vaal langs een muur van het huis geplaatst, dan hebben ze in ieder geval wat steun in de rug!

Kan dit niet, plaats er dan een stok of iets bij zodat zij niet om kunnen vallen, want je weet... hoge bomen vangen v
donderdag 22 augustus 2013 - 10:28
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,


Mijn oogst van vandaag rode stokroos, zie je het zitten ????????????



vrijdag 30 augustus 2013 - 20:38
Jeannette1

Jeannette1

Hai Simone,

Ger heeft van de week ook al diverse zaden kunnen oogsten!

Tussen artsen, therapeut en ziekenhuis door probeer ik ze te schonen.

Zodra ik alles klaar heb, maak ik een lijst die ik dan eerst naar jou en Hillie toestuur, daarna plaats ik hem op het forum.

Nog even geduld dus.

Neemt niet weg, dat een ieder mij zaadjes kan sturen die goed en droog zijn.

Ger en ik staan dit keer voor alle soorten zaadjes open.

Voor naam en adres gelieve mij een p.b.tje te sturen.

Groetjes,

Ger en Jeannette
vrijdag 30 augustus 2013 - 21:21
svoffel

Svoffel

Strange mijne foto is er niet bij, doe nog een poging
vrijdag 30 augustus 2013 - 21:32
svoffel

Svoffel

Het lukt niet vandaag de foto.....

Veel kan ik niet aan deze zaadjes doen.... wat doe jij dan met zaadjes ?

vrijdag 30 augustus 2013 - 21:34
Jeannette1

Jeannette1

Sorry Simone,

Vandaag kon er nergens en door niemand een foto geplaatst worden.

Hopelijk is dat morgen opgelost!

Wat de zaden betreft, die haal ik altijd uit de zaaddozen en laat ze dan minimaal 1 dag op keukenpapier verder drogen.

Want al is de zaaddoos droog, als de zaden eruit komen zijn deze dan toch nog vochtig.

Daarna doe ik ze in gripzakjes die je in vele hobbywinkels kunt kopen.

In deze zakjes kun je de zaden wel 1
vrijdag 30 augustus 2013 - 22:47
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

Het zomerweer is nu wel gedaan, spijtig, begon er zo aan te wennen

Wil je jouw adres doorgeven aub, dan kunnen de zaadjes jouw richting uitkomen.

vele groetjes uit een regenachtig Oignies en Thierache


Simone
maandag 9 september 2013 - 19:58
Jeannette1

Jeannette1

Hai Simone,

Ik heb je een p.b.tje gestuurd met mijn gegevens.

Groetjes en vast bedankt,

Jeannette
maandag 9 september 2013 - 21:10
svoffel

Svoffel

Vandaag de envelop klaarmaken en morgen gaat die dan op reis naar ons buurland


vele groetjes op het ogenblik is het slechts 10 graden.... maar de zon schijnt vandaag, enfin toch op het ogenblik. Wel veel wolken te zien.

dinsdag 10 september 2013 - 11:21
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Simone,

Ik wacht in spanning af en hoop volgend seizoen betere resultaten te hebben dan dit jaar.

Maar... dat geldt voor alle tuinliefhebbers/sters.

Hier eten de vogeltjes zwemmend het voer bij mijn deur weg, regen, regen en nog eens regen en 12 graden.

Ik zie wel in de verte een lichtpuntje, (laat de zon maar weer komen)!

Groetjes,

Jeannette
dinsdag 10 september 2013 - 11:38
hillie

Hillie

als je nog zaadjes over hebt,zou ik er ook wel een paar willen hebben
ik kan ze ruilen tegen witte of roze als je wilt
dinsdag 10 september 2013 - 12:16
svoffel

Svoffel

Dag Hillie,


Ja hoor, geef me je adres en ze komen ook jouw richting uit

dinsdag 10 september 2013 - 12:29
hillie

Hillie

ik heb je een pb gestuurd,heb je hem ontvangen
vrijdag 13 september 2013 - 08:39
Jeannette1

Jeannette1

Goede morgen dames,

Als ik mijn zaden klaar heb zal ik jullie een lijstje sturen met de fotootjes, dan kunnen jullie kijken welke jullie hebben willen.

Zelf zouden Ger en ik gaarne wat zaadjes van Hillie willen hebben van de witte en roze stokrozen als dat kan.

Simone had er al wat opgestuurd, daar wachten wij met spanning op.

Ik stuur je wel een p.b.tje met onze gegevens, mocht je niets meer hebben, even goede vrienden!

Groetjes,

Ger en Jeannette
vrijdag 13 september 2013 - 10:44
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

Zaadjes zijn ondertussen al vertrokken, als je ze volgende week niet hebt laat me het weten. Er zijn hier problemen met de post, haast niet te geloven.
Verleden week is er geen enkele brief toegekomen, moest er 5 krijgen....
Klacht naar de post en krijg een bericht terug dat ze dit in de toekomst gaan proberen te verbeteren. Hoop doet leven, maar waar is mijn post.

Hillie, die van jou vertrekken volgende week.

Goed dat jullie me doorgeven dat ik een mailtje krijg, ze zaten in de spam.

Eind goed al goed, nu moeten jullie de zaadjes krijgen.

Vele groetjes

Simone
vrijdag 13 september 2013 - 17:35
hillie

Hillie

haha,lang leven de post
als ze er zijn laat ik het je weten
alvast bedankt
vrijdag 13 september 2013 - 17:45
Jeannette1

Jeannette1

Dag Simone,

Ja, de post en nog eens de post!

Ik had al gehoord, dat alle postbode's de post mochten bezorgen wanneer zij er zin in hadden!

Gekker moet het niet worden.

Wij wachten rustig af Simone, eens zal de post toch moeten komen, ze kunnen toch niet alles bij hen thuis laten liggen tot zij zin hebben??? of wel???

Kijk A.U.B. elke dag in je Spam, bij mij zit er ook vaak gewone post in, dit leert je in ieder geval zeker elke dag bij die rommel te kijken!

Vast bedankt en hopelijk is het morgen een beetje warmer, zit met dik vest aan!

Groetjes,

Jeannette
vrijdag 13 september 2013 - 17:49
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hillie,

Bedankt voor je emailtje, ik kijk ook zo vaak ergens overheen dus voor mij is het niets nieuws!

Nogmaals bedankt en nu maar allemaal wachten op de post!

Groetjes,

Jeannette
vrijdag 13 september 2013 - 19:06
Jeannette1

Jeannette1

Goede middag Simone,

Gisteren kwam je envelop met de zaden!

Vriendelijk bedankt, je hebt het keurig verzorgd!

Nu maar hopen dat het komende seizoen beter is dan hetgeen wij dit jaar hebben gehad.

Fijne zondag gewenst.

Groetjes,

Ger en Jeannette

zondag 15 september 2013 - 13:40
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

Dat is goed nieuws, hoop ook dat volgende seizoen vroeger begint. Hier in Oignies zit ik zelfs nog te wachten op de bloemen van 2 Dahlias, die moeten nog open gaan!

De enveloppe voor Hillie ligt klaar op de kast, morgen gaat die in de brievenbus.

groetjes

zondag 15 september 2013 - 17:48
Jeannette1

Jeannette1

Dag Simone,

Ik heb nog even een vraagje, heb jij misschien een fotootje van de tagetes?

Normaliter heb ik namelijk vaak een fotootje bij de zaadjes en doe er dan ook bij de potjes als ik ze gezaaid heb.

Bij Google afbeeldingen kreeg ik wel vele kleuren en soorten, maar ik weet niet welke jij hebt.

Vast bedankt, je mag hem hier plaatsen of opsturen per mailtje, wat je zelf wilt.

Zodra bij ons alles klaar is, horen jij en Hillie het wel.

Groetjes,

Ger en Jeannette
zondag 15 september 2013 - 19:22
svoffel

Svoffel

Dag Jeannette,

Ik heb er slechts eentje van gevonden.
Ze zijn tamelijk hoog en breed geworden hier, heb ze serieus moeten snoeien.
Maar t'is wel een prachtige kleur.

groetjes

Simone

Tuinbabbel

zondag 15 september 2013 - 19:49
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Simone!!!

Dit is inderdaad wel een hele mooie, hebben deze nog nooit in het echt gezien bij iemand.

Ger en ik zijn nu helemaal blij met de zaadjes.

Nog een fijne avond en bedankt voor deze foto.

Groetjes,

Ger en Jeannette
zondag 15 september 2013 - 20:27
hillie

Hillie

o jee,dat is een juweeltje
had je mij ook nog zaadjes gestuurd simone?
weet niet of je mijn pb hebt ontvangen
zondag 15 september 2013 - 23:03
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hillie,

Mocht Simone daar geen zaadjes meer van hebben, deel ik mijn zaadjes toch met jou!

Ik hoor het wel.

Voor straks wel te rusten.

Groetjes,

Jeannette
zondag 15 september 2013 - 23:23
svoffel

Svoffel

Hillie,

Juist op tijd, heb de enveloppe terug opengemaakt en de zaadjes van de Tagetus erin gestoken. Ze vertrekt seffens naar de brievenbus

Volgend jaar staan ze dus ook bij jou in de tuin te pronken.

Ze verschillen onderling iets van kleur, soms wat meer oranje, wat meer geel, maar het geheel is prachtig en ik ben niet echt een Tagetes fan, maar deze zijn mooi.

groetjes

Simone
maandag 16 september 2013 - 09:41
hildavw

Hildavw

Dat is inderdaad een heel mooie tagetes!
maandag 16 september 2013 - 17:20
hillie

Hillie

jeannette dank je voor aanbod,maar zoals je ziet heeft simone ze er nog bij gedaan
vindt hem super,kon hem helemaal niet.
weet ook niet of het een flinke bos wordt of niet,maar dat weten jullie zeker wel
anders zal ik hem eens googelen
maandag 16 september 2013 - 17:37
Jeannette1

Jeannette1

Hillie, graag gedaan wij zijn toch op de wereld om elkaar te helpen nietwaar???


Ik had voor die tijd al gegoogled, maar er stonden er zoveel, dat ik ook niet wist welke van Simone was.

Nu dus wel!!!

Groetjes,

Ger en Jeannette
maandag 16 september 2013 - 20:59
svoffel

Svoffel

Tagetes Erecta "Linnaeus"
Cerinthe Major purpurascens


De Tagetes die is best hoog en breed, bijna even breed als hij hoog komt.
Zaadjes kwamen van bij Silene, daar kun je eens gaan kijken.

De Cerinthe die zaait zich hier bij mij zelf uit. Laat telkens een 2 tal planten staan.
Gemakkelijke volgens mij, staat hier ofwel in de half/schaduw en is dan groter en in de volle zon op een uitgedroogd stukje. Daar is hij wat kleiner. Als hij op een bepaals ogenblik te groot geworden is, na de 1ste bloei, snij ik gewoon dat gedeelte eraf en dan heb ik nog een 2de bloei.

Voila Dames, nu zou ik nog een mooie herfst willen, (hier is de bossen is die zo prachtig) een heel korte zachte winter en dan joepieee de lente.

dinsdag 17 september 2013 - 08:57
Roeli

Roeli

Maar in die korte zachte winter is toch wel plaats voor de Kertsttijd, h
dinsdag 17 september 2013 - 10:33
Jeannette1

Jeannette1

Dat hoop ik voor ons allen Roeli, ook al is de situatie op dit moment er niet naar.

Na deze tijden andere tijden zij mijn vader altijd en daar houden wij ons aan.

Ook de herfst heeft zijn/haar bekoring, wij waren vorige week in Gelderland en hebben schitterende Zwammen en Paddestoelen gefotografeerd, zal een collage maken en ze plaatsen van de week.

Allemaal een goede dag vandaag gewenst.

Groetjes,

Ger en Jeannette
dinsdag 17 september 2013 - 11:00
svoffel

Svoffel

Ja Roeli,

Elk seizoen is mooi, maar na 3 winters met hoge sneeuw en heel koude periodes zou het fijn zijn om weer een zachtere winter te hebben.
Wel met sneeuw maar geen 2 maanden aan een stuk, laat staan van die vrieskou hier.

Voor de paddestoelen ben ik nog niet tot in het bos geraakt, zal voor de volgende keer zijn. De grond ruikt zo heerlijk en dan met de voeten door de bladeren stappen.

dinsdag 17 september 2013 - 11:29
hillie

Hillie

persoonlijk vindt ik dit de mooiste tijd van het jaar.
op de regen na natuurlijk,
zoveel te zien in de natuur,kwa kleuren,en de paddestoelen natuurlijk niet vergeten
maar ja zonder regen geen paddestoelen
woensdag 18 september 2013 - 19:20
Jeannette1

Jeannette1

Hillie, had jij mij zaadjes van de witte Stokroos gestuurd?

Ik kreeg gisteren een envelop met witte Stokrooszaadjes, maar er stond niets bij en het poststempel was ook niet te lezen.

In ieder geval heel veel dank, wij zijn hier heel blij mee!

Dit jaar waren de meeste Stokrozen iets anders van kleur en hadden wij geen wit meer.

Nogmaals willen wij de gulle geefster bedanken!

Groetjes,

Ger en Jeannette
woensdag 18 september 2013 - 21:57
hillie

Hillie

jeannette ,de zaadjes zijn inderdaad van mij,en het zijn witte
heb het nogal druk gehad,en vergeten op te zetten welke het waren
heb ze tussen door snel voor je gepost,zodat ik het niet zou vergeten.

hoop dat er veel stokroosjes uit voort komen
woensdag 18 september 2013 - 22:37
Jeannette1

Jeannette1

Nogmaals dank je wel Hillie!

Onze zaden zijn bijna klaar en uitgezocht zodra alles klaar is krijgen jullie de lijst met fotootjes, zodat jullie uit kunnen zoeken wat je wilt.

Hopelijk is het komende seizoen beter dan dit jaar, daar hopen wij allen op denk ik.

Groetjes,

Jeannette
woensdag 18 september 2013 - 22:48
svoffel

Svoffel

Dames,


Hier een foto van de tagetes in volle glorie

Volgend jaar bij jullie in de tuin deze tagetes wildernis.

groetjes

Simone

Tuinbabbel

donderdag 19 september 2013 - 09:02
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Simone, wij kunnen niet wachten!

Hopelijk kunnen zowel Hillie als Ger en ik ons geduld bewaren.

Bedankt voor de foto's, ik heb ze opgeslagen en kunnen wij er vast van genieten.

Groetjes,

Ger en Jeannette
donderdag 19 september 2013 - 09:07
hillie

Hillie

hoi simone,heb de zaadjes zojuist ontvangen
heel erg bedankt hier voor

kan ik de andere zaadjes die je mee gestuurd hebt
papaver
cerinthe
nu ook nog zaaien,zodat ik volgende zomer bloempjes heb
of zijn dit 1 jarige
is de tagetes een vaste plant of ook een 1 jarige

donderdag 19 september 2013 - 16:32
svoffel

Svoffel

Dat is goed nieuws.

Ik zou toch enkele zaadje van de Cerinthe en de Papaver zaaien....
Het zijn 1 jarige, maar die zaaien zich normaal uit.

De Tagetes in het voorjaar zaaien, dat is een 1 jarige.
De zaadjes in de grond steken met het pluimpje naar boven.

Op de site van Silene zaad kun je de hele uitleg over deze Tagetes lezen.


donderdag 19 september 2013 - 18:26
hillie

Hillie

oke, dan gaan deze van de week nog de grond in
de temperatuur gaat wat stijgen als het goed is,dus dit moet lukken

mm,dat wordt lang wachten,hoop echt dat ze het gaan doen,vindt het altijd leuk om iets uit zaad op te trekken
heel hartelijk dank
donderdag 19 september 2013 - 19:28
svoffel

Svoffel

Ja dat is altijd spannend, alle dagen gaan kijken alhoewel je weet dat het onmogelijk al kan kiemen

groetjes

Simone
donderdag 19 september 2013 - 21:44
Jeannette1

Jeannette1

Dag dames,

Hier blijkt wel weer, dat alle (in ieder geval vele Forumsters) er hetzelfde over denken.

Forummers zijn zoals gewoonlijk iets nuchterder en wachten rustig tot zij iets op zien komen.

Ook is de kiemtijd van vele zaden nooit het zelfde, de ene keer duurt het 2 weken en een andere keer duurt het wel 3
donderdag 19 september 2013 - 22:43
hillie

Hillie

heb de zaadjes zojuist nog gezaaid
hoop echt dat de rode stokrozen volgende zomer bloeien
en dat ik dan weer andere kan voor zien van mooie zaadjes
zondag 22 september 2013 - 11:09
svoffel

Svoffel

Ik zal meehopen.

Ik heb er een heel veel gezaaid en toch waren er maar 2 uitgekomen. Nu is er al een nieuwe plant, ik hoop ook weer een rode.
Denk dat de slakken ze helemaal opeten als ze ontkiemen, probeer dus ook maar in een potje en dan planten als ze al wat groter zijn. Zo heb ik de aan de zee gezet.

Daar kwam maar niets uit, tot ik het in een potje probeerde, toen zijn er toch 4 uitgekomen.

Stokrozen hebben iets he

groetjes
zondag 22 september 2013 - 19:16
Jeannette1

Jeannette1

Ja Dames,

Ik zal ook mee hopen dat alles lukt, geldt uiteraard ook voor mijn zaadjes.

Juist omdat Stokrozen iets hebben, zijn Ger en ik er zo gek op.

Alleen dit jaar zaten er vele en vele Snuittorretjes in de zaadjes.

Terwijl er anders maar zelden een in zit.

Nu kunnen de beestjes gelukkig niet meer navertellen hoe fijn de Stokrozen zijn en hopelijk komen er dan komend seizoen minder van die beestjes.

Zelf laten wij de zaden die bij de plant vallen altijd bij de plant liggen en zaaien verder altijd in potjes, dat doet het bijna altijd goed!

Nog een fijne avond en veel suc6 gewenst,

Groetjes,

Ger en Jeannette

zondag 22 september 2013 - 19:31
hillie

Hillie

o,daar had ik nog niet aan gedacht,om ze in potten te doen
heb nog 2 van die plasic lang werpige bakken,daar kan ik er ook wel eens wat in zaaien,om uit te proberen

is het zo als je verschillkende zaadjes door elkaar doet,dat je dan een andere kleur krijgt.
maandag 23 september 2013 - 09:43
Jeannette1

Jeannette1

Hillie,

Een Stokroos kun je niet in een pot laten zitten!

Je kunt ze wel in een pot zaaien, maar moet ze dan als ze groot genoeg zijn wel in de tuin planten.

Uiteraard krijg je diverse kleuren door elkaar als je ze door elkaar zaait!

Een Stokroos is bijna nooit kleurvast!

Hij/zij kan enkele jaren dezelfde kleur hebben, maar dan komt er ineens een andere kleur tevoorschijn.

Wij hadden bijvoorbeeld een hele mooie gele Stokroos, die zeker 3
maandag 23 september 2013 - 11:46
hillie

Hillie

nou,dan zal ik dat eens mooi uit gaan proberen,en wie weet zit er zomaar per ongeluk een gele voor je tussen,als dat zo is ,komt hij naar je toe

klopt iedere kleur is eigenlijk mooi,maar ja ,je hebt zo je voor keuren

dinsdag 24 september 2013 - 11:11
Jeannette1

Jeannette1

Vast vriendelijke dank Hillie.

Wat de voorkeuren betreft, heb je ook gelijk, daarom is Ger met mij getrouwd!


Fijne dag gewenst.

Groetjes,

Jeannette
dinsdag 24 september 2013 - 11:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon