menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help slakken zijn me de baas deze zomer

Ga naar meest recente reactie

LadieM

LadieM

Heb nog nooit zoveel slakken in mijn tuin gehad zoals dit jaar! Heb verschillende Dahlia's geplant en krijg ze niet groot terwijl ik toch ettelijke pintjes bier getrakteerd heb en veel slakken gevangen, maar ze blijven maar komen! Van de 12 Dahlia's zijn er nog maar 4 in de bloei, de anderen strijden nog altijd om genoeg hoogte te krijgen.
Verleden week op een avond riep mijn man me om eens te komen kijken op onze oprit. Wel, er kropen wel een 30-tal slakken, huisjesslakken - naaktslakken - een paar wijngaardslakken (kleinere soort). Er waren er zelfs die vanaf de straatkant onze oprit opkropen! Het gekste is dat ik aan de voorzijde van ons huis geen last heb van slakkenvraat. Spijtig genoeg was het al duister aan het worden, anders had ik zeker een foto genomen.
Zijn er nog tuinliefhebbers die veel slakken op bezoek hebben deze zomer!
woensdag 17 juli 2013 - 22:17
Greenyard

Greenyard

padden in de tuin zetten !
woensdag 17 juli 2013 - 22:36
Tuinman65

Tuinman65

Toch maar gebruik maken van slakkenkorrels.
Gisteren was ik in een tuin bij Leuven waar we vorige week korrels gebruikt hadden.
Die tuin lag echt bezaaid met dode huisjesslakken en ik overdrijf echt niet.
In die streek is het echt een ware plaag naar ik vernam.
We planten toch om onszelf te plezieren en niet voor dat van de slakken.
Leo
woensdag 17 juli 2013 - 23:51
LadieM

LadieM

Ja Leo, dat is inderdaad zo - maar - mijn lieve echtgenoot is een fervent tegenstander van het gebruik van slakkenkorrels (ook diegene die volgens de verpakking geen kwaad kunnen voor vogels en egels enz...). Hij is van mening dat een vogel of ... die zo een gevelde slak oppeuzelt daar toch gevolgen van zal ondervinden. Ik weet er ook het fijne niet van, dus zit ik in een tweestrijd ...

Greenyard, heb geen vijver in mijn tuin. Is dat noodzakelijk voor het overleven van padden!

Marleen
vrijdag 19 juli 2013 - 10:40
Eniavaswen

Eniavaswen

Bij ons zijn het er ook precies meer dan anders. Mijn hosta's is meer gaten dan plant. Volgens mij staat er geen plant in mijn tuin die niet aangevreten is. Ik heb ook mijn principes al opzij gezet en toch korrels gestrooid. Anders blijft er niks meer over om naar te kijken.
dinsdag 30 juli 2013 - 11:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon