menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tussen de werk-en regenbuien door.........

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

een paar foto's van onze laatste aanwinsten ( ik heb minouke haar tip dus opgevolgd en een bel gekocht, om mijn bedgenoot.... op te trommelen als hij vermist is op ons erf) , en dan de groei van de bloemen en struiken op de koer....

Tuinbabbel

vrijdag 31 mei 2013 - 08:15
myriam56

Myriam56

langs beide kanten clematis en klimroosjes ...

Tuinbabbel

vrijdag 31 mei 2013 - 08:16
myriam56

Myriam56

de annabelle's staan er ook florisant bij n de buxus is compleet bedekt met jonge nieuwe blaadjes....M.

Tuinbabbel

vrijdag 31 mei 2013 - 08:18
minouke

Minouke

Schitterend! prachtig die klok
ik denk zowat aan de buren ze zullen nu vroeger moeten opstaan
vrijdag 31 mei 2013 - 08:19
Boerke

Boerke

Toffe bel.
Als je aan de ketting trekt(of rammelt) zegt die dan "Beu"" ? Dat zou pas de max zijn.
vrijdag 31 mei 2013 - 08:23
myriam56

Myriam56

Goeie morgen !! Boerke !!! hahahahahaha !!! Nee hoor ze klinkt als een klok!! Het is de bedoeling dat hij het hoort als hij ergens gekropen is waar ik hem niet kan vinden, en hij mijn geroep niet hoort...
vrijdag 31 mei 2013 - 08:39
svoffel

Svoffel

Hahaha Boerke, dat zou wel echt de max zijn als het dan beuuuu klonk.

Myriam, dat ziet er echt geweldig uit, kan de bloemen van de Annabelle al zien.


dada

S
vrijdag 31 mei 2013 - 16:40
myriam56

Myriam56

Nee simone dat is nog absoluut niet het geval.... ik heb een bloeiende blauwe regen bijgekocht ( het schijnt een nieuwe soort te zijn) en de andere dus die ik gekocht had van dat oud koppeltje... die krijgen nu pas hier en daar een bladje
En bij de rest van de mensen die hier blauwe regens staan hebben die zijn al bijna uitgebloeid... echt waar... hier staat het koren in de velden al een meter hoog ( uiteraard nog wel groen)Het koolzaad is al aan het afsterven... ( gelukkig want er staat zoveel koolzaad, dat je van de doordringende geur koppijn krijgt)Het is hier wel nat maar niet echt h
vrijdag 31 mei 2013 - 16:46
erice

Erice

Wat een sieraad van een bel. Heb je zoveel grond dat je elkaar niet meer kunt vinden????
Vandaag was eindelijk weer eens een warme dag.... Het schijnt dat we hier een hele week redelijk mooi weer gaan krijgen.De aardbeien en de aardappelen hebben in ieder geval genoten van al die regen, ze staan zo ontzettend hoog.... Hoop alleen maar dat er geen schade aan de piepers is.... zoveel regen.....Bof ik dat ik op pure zandgrond zit...Het is ook weer zo weg gelukkig.
zondag 2 juni 2013 - 21:52
myriam56

Myriam56

Goeie avond ERice.... we hebben vooraan een koer, drie woonhuizen en dan drie beestig grote schuren, elk zo een 8 meter breed en 20 meter diep, .. en dan nog de dreef, ik weet niet altijd waar hij uithangt, ( op 1 van de verdiepen van de huizen, ergens in een schuur ?)... en roepen, iedereen hoort dat, behalve natuurlijk Theo, maar !met de bel hopen we van mekaar te kunnen horen als het nodig mocht zijn. Ook voor diegene die ons nodig hebben als we in de tuin zijn... ( we doen nu echt alles op slot, weeral bestolen) want we zien dat natuurlijk niet dat ze aan de deur komen.
Op mijne rabarber zat er een hele nest vieze grote kevers hun schild was redelijk groot en zag er uit zoals een schild van een ridder...( beigig bruin, met grote sprieten, gene meikever kleiner en platter) mijn patatten ( frieslanders) staan enorm mooi ( in vuilbakken met gaatjes in ) de selderplanten zijn in de groei ook mijn preiplanten die ik gekocht had... en de kleintjes heb ik vandaag uitgeplant, ook de spruitplanten, vandaag in de grond gezet... en onkruid gewied, voor zover dat het gaat, deze morgen nog te drassig, deze middag weeral keihard... mijn coeur de boeuf... groeit enorm goed nu cm's op 1e dag !!
Theo is aan het tegelen in de badkamer en de afgesproken zondagse tuindag schiet er op dit moment een beetje voor hem in.... teveel tijd verloren.... en we willen toch in september eens mensen kunnen uitnodigen... die in Bourbonne een prachtige B&B hebben... het is eigenlijk iets meer eenChambre d'houtes... echt tof..... met een grote voortuin ( en prachtig hek) en een grote tuin achteraan.... en een poepsjiek balkon achteraan , waar je lekker buiten kan eten bij goed weer.... en dat was het vandaag h
zondag 2 juni 2013 - 22:11
erice

Erice

Hebben jullie nog speciale plannen met die schuren?
Ombouwen als gites ofzo?
zondag 2 juni 2013 - 22:37
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Erice..... ach we gaan beginnen met alle rotte vloeren en balken te vervangen.... ( en dat is h
maandag 3 juni 2013 - 08:57
erice

Erice

Oh dat is wel heel erg Myriam, kan me voorstellen dat je daar ziek van wordt. Eerst die man en dan je vrienden die je eigenlijk mooi in de steek laten.....

Maar je kunt nu toch genieten van alles wat jullie aan het opbouwen zijn....
Niet al teveel stress, niets moet echt binnen een bepaalde tijd af... gewoon doorgaan en zoveel mogelijk genieten...


Het is bij jullie zeker wel heel mooi weer nu?
dinsdag 4 juni 2013 - 20:55
myriam56

Myriam56

Goeie avond Erice en al de andere formummaatjes, die ook komen lezen....
Het was vandaag super-weer.............
Theo heeft gisteren de laatste vierkante meters gebetoneerd, en omdat de koeiebel. ( die hij trouwens gevonden heeft) aan de hartjesschuur is bevestigd... en die echt nog op niets trekt ....Vond hij dat we die eerst en vooral moesten opknappen.... HIJ moet recuperen van het zware werk en dus combineren we dat, met minder( zwaar werk... zogezegd-zogedaan..... nadat we nog maar eens naar de notaris zijn geweest ( een rit van een half uur omdat de secretaresse weer eens en fout heeft gemaakt en we nog altijd na twee jaar meer dan vijfhonderd euro moeten terug krijgen.... papieren tekenen ...pfff)
verfkleren aan en de hartjespoort afschuren en in de grondverf zetten...om dus morgen , na het afsliesen ze in het baskisch rood te zetten, dat is geen bordeaux , en ook geen rood, de naam all
dinsdag 4 juni 2013 - 21:48
erice

Erice

In frenkrijk wonen is niet altijd zo makkelijk... Ik heb in Carremeau gewoond, op een berg vlakbij Nimes.... Nou... dar ook de nodige avonturen ( positief en negatief) meegemaakt.... pfffff....
dinsdag 4 juni 2013 - 22:33
myriam56

Myriam56

Hey Erice, d'as inderdaad zo.... als ik mijn blogje herlees, van pakweg een kleine twee jaar geleden en nu... ( nu dat we weten, wie, wie is... en het smoelentrekken voorbij is, omdat we zowiezo doorhebben wat bepaalde personen eigenlijk feitelijk zijn)is er toch veel verandert... We hebben gelukkig een paar weken geleden een ouder koppel leren kennen ( per ongeluk in de Lidl) en dat doet zo een deugd....Vlaamse mensen... die echt nog gewoon zijn, eenvoudig... zonder veel jannestreken.... gewoon en de vlaamse jovialiteit nog hoog in het vaandel voerend... echt dat doet deugd... Het is nog wat aftasten, en nog wat zoeken, maar ... de warme kameraadschap is er !!! het moet nog juist in een gebruiksvorm worden gegoten....
Frankrijk is een mooi land.... prachtige natuur, een goed klimaat ( behalve de laatste maand) veel plek, redelijke prijzen qua immo's, electriciteit , water , gas en telefoon zijn betaalbaar, bouwmaterialen dat is een ander verhaal.... leer je met vallen en opstaan.. maar de chauvinistische toestanden, de jaloezie en de lange vingers, dat vind ik dus erg... ook sommigen hun woekerprijzen is vreselijk... en toch, toch maak ik me sterk, dat als we met meerdere vlamingen, belgen , walen ( maakt voor mijn niets uit hoor ) hier in de regio samen spannen het best leefbaar zal zijn.... enkel eventjes doorbijten en laten zien, dat het ook te doen is zonder al die jaloerse miserie !!
dinsdag 4 juni 2013 - 22:45
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Jullie zijn wel "sterke" mensen, hierbij bedoel ik niet de kracht van het lichaam maar die van de geest.
Anders was jullie avontuur al afgelopen. Niet iedereen is zo sterk.
Dat verdient wel een bloemetje, ben er zeker van dat jullie een voorbeeld zijn voor vele die het avontuur nog willen beginnen en een steun voor die ook met moeilijkheden kampen.

Het is een avontuur waarover goed nagedacht moet worden, soms doen de mensen dat te weinig en ja, dan is de ontgoocheling te groot. Maar zelfs als het niet is wat men ervan dacht en terug komt is het een prachtig avontuur geweest.
Men heeft tenminste gedaan wat me graag wou doen, een droom waar gemaakt. Zo een avontuur moet men altijd koesteren.
Ik hou van mensen zoals jullie die vechten voor hun droom en ervoor gaan.
Je hebt zovele met al hun commentaar en de rest, zul je wel al weten ondertussen.
Meestal is het jaloezie omdat ze het zelf niet durven.

Hou het maar vol, jullie droom is een hele sterke.
Het zal waarschijnlijk niet worden zoals jullie het in begin dachten, maar wat maakt dat uit.
Aanpassen aan de omstandigheden is jullie kracht.

Go for it!

groetjes

Simone
woensdag 5 juni 2013 - 10:28
minouke

Minouke

ik kende vroeger een koppel waarvan de man van Avignon was, getrouwd met een Belgische.
Echtgenote wou pers
woensdag 5 juni 2013 - 11:36
myriam56

Myriam56

Goeie middag, minouke , simone ,erice ( als ze meeleest)... ja dat is zo... ze weten alles beter, en kunnen alles beter... tot ze op het punt komen, dat ze zien dat hetgeen de nieuwelingen , het anders en beter doen.... dan is het hek van de dam, hulp krijgen we niet of we moeten echt vet betalen, woekerprijzen... maar zelf willen ze alles gratis en voor niets krijgen, we hebben dat een tijdje gedaan, maar het werd van kwaad naar erger, en diegene die ons deur platliepen, besteelden ons en maakte ons nog uit voor rijke smeerlappen die niets anders verdienden dan bestolen te worden.
Het is al een tijdje gedaan met de goedzak uit te hangen en inderdaad Minouke zoals jij zegt, nen bonjour en nen bonsoir... meer kan er niet meer af....
Het is spijtig dat het allemaal zo moet lopen, want leven en laten leven, geven en nemen , het zou zoveel aangenamer kunnen zijn, of dat nu rasisme is dat denk ik niet buiten een paar zonderlingen die het redelijk hoog in den bol hebben, of een minderwaardigheidscomplex, daar laat ik me niet over uit... ze coeieoneren mekaar ook het dorp uit hoor... Ik heb ondertussen geleerd, dat , als er in een dorp veel te koop staat, dat eigenlijk, feitelijk geen goed teken is.... We zijn vorige week weg geweest om nieuwe sloten en vele verder dan ons dorp omdat ik niet graag zou hebben dat de buurman zijne sleutel ook op ons deur zou passen. (je weet maar nooit) en omdat ik graag eens iets nieuws zie, zijn we binnen door gereden, en dan kom je prachtige dorpjes tegen helemaal opgeknapt en niets, helemaal niets te koop en ook geen vreemde nummerplaten allemaal frans, dus zijn er dorpen waar ze nog wel met mekaar kunnen leven.... er is me verteld dat het vroeger nog velen erger was ... dat de grootste boosdoeners als dood en begraven zijn.... maar der zijn nog een paar karikaturen die je gemakkelijk.. de nek kan omwringen, Nu zullen ze waarschijnlijk wel een charme offensief beginnen omdat wij voor gans het dorp en uiteraard gratis de geulen zouden graven met de graafmachine.... maar heu, nu geven wij op ons beurt ook niet thuis, ze moeten maar een firma aanspreken.... die die zaken opknapt !!
voila ... Ondertussen is ons hartjespoort in de gekozen kleur geraakt ( echt mooi vinden we zelf.... ik ben nu de luiken aan het schilderen die op het eerste verdiep zitten boven die schuurdeur ( er zit nog wel geen raam in, maar dan geeft dat ook een mooier zicht.. kwestie van een voorlopige troostprijs )het is hier lekker warm ( zelfs heet ) weer...M.
woensdag 5 juni 2013 - 13:48
minouke

Minouke

hier is de zomer ook begonnen en deze namiddag te heet om te werken dus luieren in de schaduw en straks een plonsje in het water.
De vogeltjes fluiten en de wind in de bomen...... zalig!
woensdag 5 juni 2013 - 14:46
svoffel

Svoffel

Wel ik zit 14 dagen aan zee en hier is het nog helemaal niet warm.
Vandaag 13 graden met een koude felle noorder wind. Uit de wind is het te doen.
Voor morgen geven ze 19 graden hier, dat is al beter, nu nog wind weg

Vandaag ben ik gaan kijken aan de zijkant van de sta-caravan, daar had ik van alles gezaaid, korenbloemen, papavers, goudsbloem, tagetes enz.... ook enkele geranium en vrouwenmantel gezet.
Nu heb ik gemerkt dat de buur hier het "onkruid" heeft kapot gespoten. Hij wou er ons een plezier mee doen.
Kan die mens zijn nek ook omdraaien en ik zit niet in Frankrijk

Voor de rest is het ook genieten van de andere kant, mijn 2de tuintje met de rozen en al de andere planten die er ondertussen groeien.
De zijkant kan ik dit jaar wel vergeten.

Groetjes

Simone
woensdag 5 juni 2013 - 20:41
myriam56

Myriam56

goeie avond Simone... ghoe wat erg.. en die mens( man of vrouw om het even) wou nog bij jou in de bovenste schuif terecht komen ,Daarom dat ik zelf nooit zonder vragen iets zal doen, hoe goed bedoelt ook , het kan verkeerd uitdraaien.... wij hebben hier momenteel een warmte onweder !! het was vandaag bloedheet.. Maar we hebben dus lekker kunnen doorwerken, dat is nu eens iets, waar je minimaal aan moet werken ( spreekwoordelijk dan, want ik en theo waren wel degelijk moe hoor ) om grote resultaten te zien.... het zal Ooooo zo knap zijn, als alles op zijn plaats staat zit en geverfd is zet ik natuurlijk met groot plezier foto's , dat ziet ge van hier.... en ik ben echt blij met mijn vlaamse buurkes een eindje verderop ... maar ook met jullie, want ik kom met plezier lezen en ook schrijven.... soms schiet het er al eens neffen doordat ik teveel werk heb, of dubbel zie van de maagpijn.... maar ik haal steeds mijn schade in... en geniet van elke letter dat jullie reageren ....M.
woensdag 5 juni 2013 - 20:56
svoffel

Svoffel

Ik kijk uit naar de fotokes Myriam, maak ons allemaal maar eens goed jaloers

Dat jullie moe zijn is geen wonder, ik denk niet dat ik zo hard kan werken als jullie 2.
Maar ja, als je een doel hebt en het af wilt hebben dan doe je verder ook al ben je moe.

Geniet nog van de avond, morgen in een andere dag.

Ciao

Simone
woensdag 5 juni 2013 - 21:01
myriam56

Myriam56

Eigenlijk feitelijk ben ik ook een watermens... ik trek steevast naar water als ik in de petatten zit.... toen mijn vorige partner overleden was reed ik met mijn klein hondje ( is ondertussen ook al heen gegaan van de ouderdom) naar knokke-heist of blankenberge... om daar een fikse strandwandeling te maken en hier of daar iets te eten en dan terug naar huis te rijden, winter en zomer !!! om het even... en andere vaste stek was Bokrijk... ( abonnement) en het arboretum daar.... wat hebben wij daar genoten, het eerste jaar heb ik daar Theo ook mee naartoe gesleept ...Veel plezier gemaakt in de kerk met de donderpreek van mijnheer pastoor ... want ja iedereen kende de jonge wwe van antwerpen natuurlijk en dat ik terug ' kennis " had was wereldnieuws voor Bokrijk ..... zalige tijd ... En nu, ondanks de miserie, het vele werk... zijn we zielsgelukkig, want we observeren veel en weten .... dat hetgeen wij samen opbouwen goed is !! (h) eerlijk tegenover mekaar.... en later ook voor onze gasten.... niets bombastisch... gewoon wie we zijn !! Ik ben blij met de over en weer tokkeltjes.... en dat zal later natuurlijk nog fijner zijn als we mensen over de vloer krijgen die ongeveer dezelfde zienswijze hebben als wijzelf.... en nu lekker gaan slapen en morgen vol goeie ( verf)moed terug aan de slag !
woensdag 5 juni 2013 - 21:41
minouke

Minouke

Gek in feite, Simone zegt daar dat ze dat niet zou kunnen... wel achteraf gezien vraag ik me dat ook af ...hoe deden we dat toch, tot 'avonds laat werken en 'smorgens om 6u weer beginnen.
Pijn overal en toch verder doen... ik denk dat er iets los komt van weet ik veel wat voor chemie in ons lichaam om dat vol te houden.
Als alles af is krijg je wel de klop natuurlijk of is het afkicken
We deden ook alles zelf onder ons getweetjes, behalve het dak, vloer van het terras en de schouw hebben we laten doen. Ook de straatkant laten schilderen omdat het puntdak veel te hoog was en gevaarlijk door de beek om een ladder tegen te zetten (die mannen zetten stellingen).
woensdag 5 juni 2013 - 22:02
erice

Erice

Wat ik ook heb ervaren als buitenlander in Frankrijk was dat Fransen je altijd zien als een " rijke" en ik denk dan dat ze immens jaloers op je worden, ook al zien ze dat je de hele boel aan het opknappen bent en dat het "rijk zijn" wel meevalt/ of tegenvalt dus haha.

Maar veel Fransen zijn zo chavinistisch, dat is echt waar.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je hun taal goed spreekt, anders maken ze misbruik van je.
Ze waarderen het niet dat je frans spreekt, ze vinden het heel gewoon.

In andere landen waar ik heb gewoond, oa. Amerika, Engeland, Zweden word je veel makkelijker gesccepteerd.
woensdag 5 juni 2013 - 22:08
minouke

Minouke

Misschien daarmee nu ik eraan denkt Erice, wij hebben verre neven in Frankrijk en telkens ze naar hier komen kleineren ze de belgen waarschijnlijk om die reden dat je aangeeft.
We zijn precies allemaal achterlijk voor hun... ik kon als kind al op mijn heupen krijgen als ze ons steeds les p'tit belges noemden.
Maar zoals zij wonen dat zag je hier 100 jaar geleden.
Ach ja, mensen die nooit hun 'bled' verlaten weten niet beter zeker?

In Engeland zou ik graag wonen en dan specifiek Zuid-Engeland/Cornwall.
Ben daar gewoon stapelverliefd op dat land.
Vroeger moest mijn echtgenoot jaarlijks voor 2 weken naar ginder en dan ging ik telkens mee. Dat heeft zo 10 jaar geduurd... echt sprookjesland, die huisjes en die tuintjes en de taartjes enne .... de pubs en ook de mensen vond ik altijd zo beleefd en vriendelijk.
NOOIT opmerkingen gehad op mijn engels gebrabbel kan me wel verstaanbaar maken maar that's it. Grote Minou moest me soms uit de nood helpen.
woensdag 5 juni 2013 - 22:45
erice

Erice

Ik hou het meest van Devon en dan Cornwall er direct achter. Als je Engels "probeert" te spreken zijn ze daar heel blij mee. In Frankrijk doen ze net of ze je niet verstaan ook al spreek je het voor 90% perfect!!.

Vooral in zaken als notaris,onderhoud voor je huis/ zwembad en andere belangrijke zaken is dat heel vervelend en "voel" je je geintimideert vaak.....

Maar ik ben blij dat ik het avontuur aldaar gedaan heb.... was al met al toch wel plesant haha.....
woensdag 5 juni 2013 - 22:49
svoffel

Svoffel

Cornwall is inderdaad geweldig.

Ook helemaal mee eens dat je in Frankrijk zeker heel goed de taal moet kennen, zou is het voor hen toch al moeilijker om je in de luren te leggen.

Als je in een bled in Frankrijk ze je zogezegd niet verstaan kan het zijn dat ze zelf enkel hun dialect kennen hihihihi.

Erice, inderdaad, jullie hebben een geweldig avontuur kunnen beleven. Dat op zich is al geweldig en nu maar lachen over alle plezante dingen die er waren.

T'is overal wat, in Belgi
donderdag 6 juni 2013 - 12:12
myriam56

Myriam56

Goeie middag .....heerlijk zomerweerke 26 gradekes... en het gaat nog warmer worden.... theo heeft het raam op het eerste verdiep van de schuur ook al gestoken... dat was een aangename verrassing !! de luiken zijn op hun plaats.... ( ik vind het spijtig dat ik het eerste kleur niet meer heb, vind dit iets te bruin... het is wel een volwassen boerderijkleur... zonder te frivool te zijn,maar mijn eerste pot baskisch rood vond ik mooier, maar dus na een jaar nog niet binnen)
De tweede poort daar is veel opknapwerk aan maar ik heb ze al grotendeels van haar eeuwen oude lagen viezigheid ontdaan met de hoge druk, als ze droog is afschuren, inwrijven met anti-houtworm en beginnen wrijven...met de verfkwasten..... nu is het een echt scharminkel... Het is echt een verschil straks foto's maken..
donderdag 6 juni 2013 - 13:05
minouke

Minouke

Zalig weer h
donderdag 6 juni 2013 - 14:55
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag even weg geweest om grote plugen te gaan halen die waren weeral op... we brengen de verf nu mee van Epinal.... als we andere spullen nodig hebben hamster ik .... maandag zullen we zowiezo toch terug moeten....
Het is echt mooi geworden.......... In Epinal hebben ze ook een mengmachine, maar de kleuren die je laat maken zijn vele duurder en ik heb liters nodig als je berekend dat ik 28 vensters heb en dan nog twee grote poorten... die in honderden jaren geen lekske verf hebben gezien, Den buurman staat versteld dat het zo mooi geverfd is, dat het aan mijn( onze) verfkunst zou kunnen liggen, dat vergeet hij.... hij denkt dat de verf van Belg
donderdag 6 juni 2013 - 15:47
minouke

Minouke

da's waar, tussen schilderen en clashen is er een groot verschil!
donderdag 6 juni 2013 - 18:44
svoffel

Svoffel

Myriam,

Is het niet mogelijk om de eerste laag in een goedkopere verf te zetten en de laatste x in de juiste kleur?

Waarschijnlijk is het dan niet 100% de juiste kleur met 1 laag (het bruin is dan de ondergrond) maar het zal dan toch meer de kleur zijn die je graag wilt.
(Ben wel gene schilder, maar ik zou het zo proberen )

Allee goed moed, binnenkort ga ik ook schilderen, het terras van een chalet dat we in Hasti
donderdag 6 juni 2013 - 19:11
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone, minouke en erice.. want dat zijn de vaste babbelaartjes....
Ik kom net van onder de douche... straks nog even de tuin gaan water geven maar nu eerst en vooral de beloofde foto's zo was het dus !! wel al gedeeltelijk afgeschuurd !

Tuinbabbel

donderdag 6 juni 2013 - 20:09
myriam56

Myriam56

en nu ziet het er al zo uit

Tuinbabbel

donderdag 6 juni 2013 - 20:11
myriam56

Myriam56

het tweede scharminkel wordt dus opgelapt ..tot we centen hebben om een nieuwe te steken ...

Tuinbabbel

donderdag 6 juni 2013 - 20:13
myriam56

Myriam56

het raam staat ook klaar maar het was gemeten met de franse slag en veel te groot, dus moet Theo een slag gaan slijpen aan beide kanten M.

Tuinbabbel

donderdag 6 juni 2013 - 20:15
minouke

Minouke

amai!!!! dat ziet er al helemaal anders uit... h
donderdag 6 juni 2013 - 20:24
myriam56

Myriam56

merciekes voor het complimentje Minouke M.
donderdag 6 juni 2013 - 20:38
erice

Erice

Wat een verschil!!!!! Dat zie er al SUPERMOOI uit... Ik vind de kleur ook mooi alhoewel ik begrijp dat je het een ietsje roder had willen hebben.
Tjonge jonge, jullie hebben eer van je harde werk..... Dit geeft wel moed he als je dit ziet... ik zou een stoel voor de hartjes deur zetten en heel regelmatig ernaar gaan zitten kijken en heel content met mijzelf zijn...
donderdag 6 juni 2013 - 20:50
myriam56

Myriam56

Goeie avond ERice.... we zijn ook h
donderdag 6 juni 2013 - 20:56
erice

Erice

Geweldig...
Hoe hebben jullie die muren zo netjes gekregen?
donderdag 6 juni 2013 - 21:07
myriam56

Myriam56

met heel veel af te kappen en te pleisteren ( met stelling ) met een waterdichte mortel van Weber.. peperduur, maar heeft zijn dienst al bewezen ( het heeft hier al drie keer blank gestaan en we hebben nog geen druppel binnen gekregen... en het water stond een meter hoog in de straat !
donderdag 6 juni 2013 - 21:16
erice

Erice

Tjee, die hele muur opnieuw pleisteren.... wat een immens werk..... ik dacht misschien de hogedrukspuit erop en wat boenen....
Maar mijn complimenten.... het ziet er zo mooi uit.....
donderdag 6 juni 2013 - 21:26
minouke

Minouke

Wij hebben dat gebruikt in de kelder en echt dat is iets heel goed,
sindsdien nooit meer water gehad in de kelder.
De grond en de muren hebben we daarmee ingesmeerd en dan geschilderd met betonverf.
donderdag 6 juni 2013 - 21:33
myriam56

Myriam56

Dank je wel ERice... we hebben nog bergen werk.... maar af en toe... valt onze keuze bangelijk goed mee... en worden we van ons eigen werk van ons sokken geblazen... dat het zo mooi is geworden .... als je alles laat doen.... kost het h
donderdag 6 juni 2013 - 21:37
myriam56

Myriam56

Ja MINouke , dat is inderdaad een bangelijk goed produkt... !!!
donderdag 6 juni 2013 - 21:39
minouke

Minouke

Myriam, dat zou naar het schijnt ook gebruikt worden voor zwembaden maar dan voor het water erin te houden natuurlijk dus moest je nog plannen hebben voor een zwembad
vrijdag 7 juni 2013 - 08:09
myriam56

Myriam56

DE muren afgekapt en de grootste gaten opgevuld.... voor het eigenlijke bezetten !!

Tuinbabbel

vrijdag 7 juni 2013 - 08:34
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Minouke, inderdaad... het is peperduur ( al
vrijdag 7 juni 2013 - 09:32
svoffel

Svoffel

Goede morgen Myriam,

Ongelooflijk wat een werk er al gedaan is, chapeau! De kleur is ook heel mooi, past inderdaad goed bij de hoeve.
Wat een werk, ben er stil van geworden dat jullie dat met zen tweetjes doen. Mogen jullie apetrots op zijn.

En zoals Erice schrijft, op een stoel voor de hartjespoort gaan zitten en alles bewonderen!

Het zal prachtig zijn, de planten, de kleuren, blauwe lucht, glaasje wijn, lekker kaas en ja, de spierpijn en vermoeidheid.... Eigenlijk zouden ze wel een reportage mogen maken over jullie 2, de dappere Belgen!

Waar komt dat water eigenlijk vandaan, is er een rivier dichtbij of komt het van de helling omlaag?

Ik zit hier met mijn mond vol tanden (allee mis er al enkele) vol bewondering voor jullie. Je moet het maar doen. Hoop dat de rest van je familie ook fier op jullie zijn.

Nog een heel fijne "werkdag"

groetjes

vrijdag 7 juni 2013 - 09:45
myriam56

Myriam56

Heel erg bedankt voor zulke lieve letterkes.... We zijn inderdaad met ons tweetjes "sterk!", dat zeg ik zo dikwijls tegen theo... ik ben zonder jou van geen betekenis.... all
vrijdag 7 juni 2013 - 10:24
minouke

Minouke

en het weer zou zo nog een tijdje volhouden zalig! ik voel mij helemaal in vakantiestemmig de hemel is blauw zonder wolkje
vrijdag 7 juni 2013 - 11:24
myriam56

Myriam56

hahahahaha... groot gelijk.... hier is het schilderen geblazen, dat er mijn leven vanaf hangt( met alle plezier hoor .......ik zou zeggen genieten........... we hebben er heel lang op moeten wachten( het is erger in Duitsland ocharme !!)m.
vrijdag 7 juni 2013 - 12:00
minouke

Minouke

Zeg dat wel, arme mensen die daar in zitten.
Het eerste jaar dat we hier woonden hebben we een wolkbreuk gehad, millegus dan besef je pas wat het moet zijn als je dat voor hebt. Alles stond hier blank en gelukkig niet in ons huis maar wel een halve meter modder in de schuurtje en stallen.
Bij de buren zwommen de vissen door de living langs de voordeur weer naar buiten.
De schapen en paarden stonden op een heuveltje, maar goed dat dat er was of de schapen verdronken waarschijnlijk.

Nu verven in die zon lijkt mij ook moeilijk.. nee? je staat toch wat in de schaduw daarvoor? enfin ik zit onder mijn afdak in de schaduw met laptop en af en toe moet ik hem weer voeden als zijn batterij plat is
vrijdag 7 juni 2013 - 16:47
svoffel

Svoffel

Ik zie je al zitten onder dat mooi afdak van jullie, te zwoegen met je laptop


We mogen inderdaad van geluk spreken dat wij hier niet teveel last hebben van overstromingen, want het moet je maar overkomen.
Moet er niet aan denken, enkele jaren geleden was dat hier in Belgi
vrijdag 7 juni 2013 - 19:56
erice

Erice

We hebben inderdaad allemaal hard geklaagd hier omdat het zo nat en zo koud was maar wat er nu gebeurt in Centraal Europa is echt een nachtmerrie.
Al je kostbare spullen.... angstige tijd.....

We moeten misschien afentoe eens beter opletten wat we allemaal WEL hebben en wat er allemaal WEL goed is hier.....
vrijdag 7 juni 2013 - 21:37
myriam56

Myriam56

EEn goeie verzekering is geld waard !! sorry menskes, maar ik heb me laten gaan in de witte wijn, en mijn schrijfsels kosten veel moeite , nog effekes lezen maar niet reageren is het verstandigst denk ik... (als je moest weten hoeveel keer ik dit al moeten verbeteren heb , lach je, jezelf een kriek )
vrijdag 7 juni 2013 - 21:43
erice

Erice

Geeft niets, ga nog maar lekker een uurtje buiten zitten en dan lekker naar bedje toe... Je zult moe zijn.....
vrijdag 7 juni 2013 - 21:50
minouke

Minouke

Dat is 't ! alleen ons plantjes niet op tijd in bloei maar als het water op je afkomt en je helemaal niks kunt doen dan alleen wachten tot het wegtrekt en dan de modder die overal tussen zit, mag er niet aan denken.
Ik zeg het, hier was het maar tussen de tuinspullen en het was al genoeg werk om alles op te kuisen maar de buren konden alles opnieuw inrichten, zelfs de vloer was los gekomen.

Vandaag was het weer zo prachtig weer laten we dan maar van genieten, dat hebben we dan toch gehad h
vrijdag 7 juni 2013 - 21:55
minouke

Minouke

nu lees ik pas je bericht ... te diep in het glas gekeken groot gelijk, je eens laten gaan
vrijdag 7 juni 2013 - 21:57
myriam56

Myriam56

HIHIHIHI.................. ZALIG ............... NU GA IK LEKKER SLAPEN .......... IK VIND JULLIE ECHT SCHATTEN VAN MENSEN............. ZLAAPWEL..........m<.
vrijdag 7 juni 2013 - 22:07
minouke

Minouke

en dan nu
knus naar jullie warme nestjes, en denk erom:
oogjes dicht en snaveltjes toe
Slaap lekker

vrijdag 7 juni 2013 - 22:25
svoffel

Svoffel

Wel wel wel, dat was me precies een plezant avondje groot gelijk.


Goedemorgen ondertussen.

Vandaag ga ik naar Loverij, tegen Brugge, wat rondlopen in de open tuin.
Even weg van de harde wind (45km/u) en de frisse temp (12
zaterdag 8 juni 2013 - 10:03
myriam56

Myriam56

Het is ondertussen al een stuk in de morgen.... ondanks den droge lever van gisteren, toch redelijk vroeg uit mijn bedje gerold... Onder avond kwam er nog iemand langs om de naam van ons verf te vragen.... Het zal weer uniform worden in Melay ,Theo is nu dus de muren aan het slijpen voor dat raam.... het begint er dus een klein beetje op te trekken.... Het zal een ander thuiskomen zijn... het ziet er net echt uit !!Hier beloofden ze 28 graden.... maar meestal is het dan nog een paar gradekes meer !!Simone ik hoop dat je, je droomroos vind.... want dat is nog zo plezierig... als je dan je trofee mee naar huis kan nemen.
sommige van mijn hortensia's laten hun oren hangen.. van de te grote en plotse warmte ( alhoewel der komen bloemen in hoor simone)
Ik denk van deze avond als het wat koeler is paprika's uit te planten.... ( die ik gezaaid heb ( eind februari) pikante en de gewone... ook nog wat spruitjes die ik met de vleet staan heb.... en mijn tomatenplanten die staan eigenlijk ook klaar om uitgeplant te worden....( maar gisteren zijn we echt met een super hete temperatuur gaan slapen.....
Zo IK lees later wel wat er zo allemaal bij jullie gedraait heeft ........... maak er iets gezelligs van , vandaag M.
zaterdag 8 juni 2013 - 10:41
minouke

Minouke

Simonne!!!!!!! dat is een mooie tuin de Loverlij, ben daar jaren geleden naartoe geweest. een toptuin met hoofdzakelijk rozen.
Astronomia heet ook Sweet Pretty, moest je ze tegenkomen met de synoniem.
Ik heb die staan en 't is echt een mooie, de uitgebloeide knoppen zijn ook speciaal.

En jawel de zon is weer van de partij en 't is zalig weer, niet TE warm maar juist goed met een aangenaam briesje.
Deze morgen was ik ook vroeg op en meteen al de shirts en zomerkleedjes gestreken... klaar voor de zomer dus... laat maar komen

Myriam, zegt gewoon dat de kleur een menging is van eigen makelij van al je verfresten samen.
zaterdag 8 juni 2013 - 12:22
myriam56

Myriam56

goeie middag... hahahaha... da's nog een gedacht !!! Maar voor dat kleur moeten ze naar Epinal, of naar Becancon !!
Ik heb den buurman... paprikaplanten gegeven... de gewone en de kleine hele pikante( voor pili-pili) van te maken...
Ik heb die roos proberen opzoeken ( afbeeldingen google) maar niet gevonden, ik ga straks eens zoeken onder sweet Pretty.
Mijn purpere clamatisen die op de muur groeien ( aan beide poorten in het midden dus) die doen het enorm goed.... aan elke plant staan er nu al vijf bloemen... en elke nieuwe rank krijgt een bloemknop... daar ben ik enorm blij om.... ik zag begin deze week een clematis van hetzelfde soort... ik denk zo een 1,60 hoog en een 1m breed op een klimrekje... ik denk dat die wel honderd grote bloemen had... het was gewoon supermooi !!
M.
zaterdag 8 juni 2013 - 12:40
minouke
zaterdag 8 juni 2013 - 15:03
svoffel

Svoffel

Merci Minouke,

Ik heb hem nog niet gekocht... maar genoten van die tuin!

Dat was super om daar in rond te lopen.
Hier een fotoke, prachtig, elk hoekje is om iets te ontdekken.
Spijtig dat er slechts enkele rozen open waren. Maar ik ga er nog wel eens hier, op een dag dat we aan de kust zitten en er teveel wind is.
Zo, nu een glaasje en een hapje.

Nog een fijne avond.

groetjes

S

Tuinbabbel

zaterdag 8 juni 2013 - 18:34
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone.....laat het U smaken en je hebt inderdaad prachtige dingen gezien ( en foto gemaakt waauw)........
zaterdag 8 juni 2013 - 18:41
jdcoster

Jdcoster

Ik heb hem nog niet gekocht... maar genoten van die tuin!

Mevr. Vandenberghe verkoopt (verkocht?) normaal zelf geen planten. Op de open-tuindagen is er daar meestal een standje van Lens rozen (Rudi Velle uit Oudenburg) of Greenhouse Nurseries uit St.-Andries.
Nieuwsgierig als ik ben keek ik deze morgen al eens in hun assortiment en ik heb ze niet gevonden.

Ik woon op +- 1 km van de volgende afrit op de E40 in Loppem. Als je nog eens aan de kust bent ... . Spring gerust eens binnen.
zaterdag 8 juni 2013 - 19:37
minouke

Minouke

Zou er ook nog eens graag naar toe willen, dat is al zeker 10jaar geleden maar ik heb die tuin zo goed onthouden want z
zaterdag 8 juni 2013 - 20:30
jdcoster

Jdcoster

Zij runt ook een bed & breakfast nu ...
Ook een romantische plek om eens een nacht uithuizig te zijn.
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
zaterdag 8 juni 2013 - 22:28
erice

Erice

Na twee dagen met een temperatuurtje van 26 graden was het vandaag "slechts" 23 graden. Weer een heerlijke zomerse dag en dus een waar plezier om in de tuin te werken.

De tomaten schijnen elke dag minstens 10 cm te groeien en de eerste bloempjes zijn er al.
De aardappelen staan ook al in bloei dus dat gaat snel nieuwe piepertjes eten... kan niet wachten.....

Myriam, ik had ook de naam van de verf niet gegeven hoor, zo dadelijk gaat het hele dorp met "jullie kleur" strijken.....

zaterdag 8 juni 2013 - 23:09
minouke

Minouke

Joel, dat is een gedacht si
zondag 9 juni 2013 - 07:05
svoffel

Svoffel

Merci J , ik ga dat onthouden.

Zal in jouw tuin ook kunnen genieten van al het moois.

Denk dat we morgen terug naar de Viroinval trekken, we hebben genoeg van die felle wind en de te koude temp.
Er zijn al verschillende takken afgebroken van de rozen, we kunnen niet elk takje vastbinden he.
Maar t'is zo dat, als we vertrekken van de kust het dan mooi weer is.

Iedereen nog een heel fijne zondag

groetjes

Simone
zondag 9 juni 2013 - 09:14
erice

Erice

Het weer aan de kust is de laatste dagen niet zo goed als in het binnenland.
Vandaag, zondag, zou het overal wat bewolkt zijn en in het binnenland in de middag ook zon.
Wel even lekker, een dagje wat koelen.....
zondag 9 juni 2013 - 09:49
myriam56

Myriam56

Goeie middag!!
Hier heeft deze nacht een onweer huis gehouden.... en uiteraard met de nodige regen, ik had wel alles al gesproeid... want de eerder beloofde buien waren uitgebleven....
Onze tuin is zoals ik al eerder vertelde... ontzettend warm... vele warmer dan vooraan.... echt waar !... ik moet verchillende hortensia's verzetten want ze gaan gewoon kapot... ze verchroeien... en ik die dacht van een grote witte boord te kunnen maken rond onze tuin ,

Tuinbabbel

zondag 9 juni 2013 - 12:20
svoffel

Svoffel

Myriam,

Wat prachtig die poort, de kleur.
De ramen staan er nu in, de luikjes al geverfd.
Het zal wel wat zoeken zijn om de planten op de juiste plaats te krijgen. Want altijd moeten sproeien is ook niet ideaal. Of hebben jullie enorm grote water reservoirs.

Morgenvroeg terug naar de Viroinval, kleine 3 uur rijden, daar zullen de planten ook blij zijn dat hun "mamie" terug is
Vakantie in de Ardennen, na onze vakantie aan zee.
T'leven kan mooi zijn.

groetjes

S
zondag 9 juni 2013 - 16:27
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag,Simone net gedaan met de kluskarwei van de 2e poort... ze is opgelapt, want eigenlijk is ze te slecht om nog echt... veel materiaal aan te verspillen en mijn droom is om daar een smeedijzeren hek weg te zetten op maat gemaakt door een kunstsmid... maar goed, het is nu properkes... en als we onze voorraad van verf aangevuld hebben wordt ze ook zoals de rest geverfd, en kan de grondverf goed uitharden....
Vanavond bij onze vlaamse maatjes gezellig samen zijn.... en plannen maken voor de toekomst...

Tuinbabbel

zondag 9 juni 2013 - 17:20
erice

Erice

Wat werken jullie hard......

Wees voorzichtig met je wederhelft dat hij niet TE hard werkt... Goed dat jullie vanavond een "rust"tijd hebben ingelaast....
Geweldig zien die nieuwe ramen en die rode shutters eruit. Maakt het meteen AF....
zondag 9 juni 2013 - 19:24
kerstkind

Kerstkind

Mmmmmaaaaaar ... als je dan het resultaat ziet.... is alles weeral bijna vergeten. Het is een beetje gelijk een kind op de wereld zetten


De pijn is z
zondag 9 juni 2013 - 23:58
minouke

Minouke

Myriam, ik zag iets tof voor je B&B
In een programma over B&B, Three in a Bed UK, was er
dinsdag 11 juni 2013 - 09:31
svoffel

Svoffel

Dag Myriam, Minouke, Erice en de rest die dit lezen,

Terug in Oignies, heerlijk was dat.
Direct de deuren en vensters open, al onze rommel binnenzetten (we vertrekken precies steeds voor 2 maanden ipv 2 weken)

En dan, fleske open, glaasje uit de kast, kussens op de tuinstoelen en sant
dinsdag 11 juni 2013 - 10:38
myriam56

Myriam56

Goeie bijna middag... aan ons kliekske.....Simone je hebt groot gelijk, en voor de anderen ook... lekker genieten.... want onzen hemel is wel hier hoor, ge moet niet alles geloven wat meneerke pastoor en de nonnekes vertelden in den tijd ( grijns)
We zijn dus gisteren om verf geweest , de verf die we eerst hadden gekocht hadden ze niet meer in de rekken maar de verfspecialiste ter zake verzekerde me, dat ze die exact kon namaken ( ik ben beniewd , want die is natuurlijk vele duurder, 3 potten laten maken van2,5 liter... aan 44 euro het stuk... nog wat andere rommel zoals sloten ( we hebben ze nu allemaal vervangen )en verfborstels ... enzovoort... Ik moest eerst gaan betalen en dan kreeg ik pas de blikken gemengde verf.......... in het zoeken naar borstels kwamen we aan de kop van die rayon, en daar stonden van een ander merk verf voor binnen en buiten, satijn baskisch rood aan 15 euro voor een pot... ik had direct de tip die ik hier gekregen heb in gedachte om de eerste laag met goedkopere te doen en zodoende al de potten die er waren gekocht ... 9 in totaal... de witte poort stond zondag al in de grondverf ( het verven is dus mijn taak, terwijl Theo repareertof bv.vloert of gyproc plaatst...
Als hij op dat moment niets anders te doen heeft komt hij mij helpen... dus samen uit, samen thuis... gisteren was het hier echt h

Tuinbabbel

dinsdag 11 juni 2013 - 11:26
svoffel

Svoffel

Wat een prijsverschil..... lees eens de samenstelling. Die goedkopere is misschien even goed als de duurdere.
Enfin je kunt ondertussen wel al wat verven met al die potten

Ik doe ook het schilderwerk, waarschijnlijk is het iets voor vrouwen schilderen.
Je hebt er vlug resultaat mee en dat is plezant.

Vandaag hier in de Viroinval 18 graden, met regelmatig wat wolken. Ideale temp om in de tuin te werken. Allee, mijn zakdoekje noem ik het omdat het zo klein is.

Moet alleen altijd opletten dat ik niet omver val of naar beneden schuif met die kleine helling.

Ik kijk nog eens naar de foto, t'is echt knap knap knap. Bravo.

Groetjes

Simone
dinsdag 11 juni 2013 - 17:32
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen.... Toen ik nog pleegkinderen had, en we naar de ardennen gingen, waar de weilanden redelijk stijl naar beneden gingen, had ik hen wijs gemaakt ( natuurlijk toen ze nog piepklein waren ) dat het speciale koeien waren met hele korte voorpoten , en hier in frankrijk zijn er veel bovine koeien... donkerbruin, dat waren dus bij uitstek chocolademelk toestanden... toen ze groter werden , is dat verhaal natuurlij uit de wereld geholpen hahahahaha.... ik moest daar aan denken toen je over je zakdoekjestuin geschreven had Simone... Het heeft mij nooit aan fantasie ontbroken....Vandaag is de witte poort in het baskisch rood geraakt en ook de deur naar de eerste gite die Theo heeft moeten copieren, want de bulgaren hadden ze op de brandstapel gegooit omdat we naar Ema

Tuinbabbel

dinsdag 11 juni 2013 - 18:59
myriam56

Myriam56

De voordeur die dus een copie is van de originele ( die dus als represaille op de brandstapel is geraakt) en die stelt een levensboom voor

Tuinbabbel

dinsdag 11 juni 2013 - 19:02
myriam56

Myriam56

Goeie avond in het byzonder voor Minouke... maar de rest van ons tokkelaartjes worden natuurlijk niet vergeten.. Ik heb eerst eens gaan kijken op google afbeeldingen wat die bloem inhoud,dat is dus eeen soort van Lelie in de eerste plaats... ja dat is toch wel tof, als je de eerste maal naar het wc gaat ... in een gite... all
dinsdag 11 juni 2013 - 19:52
erice

Erice

Het wordt elke dag mooier en mooier
dinsdag 11 juni 2013 - 20:05
myriam56

Myriam56

Thx............ ERice........; mijn hebben en hauwen in huis is momenteel een troep.... (waar we dus moeten wonen)ik hoop dat we vlug aan de andere kant kunnen gaan wonen.....ik voel me justekes een varken... zo eentje van de bokrijkse hoeve!!!....... maar het is het 1 of het ander en ik verlang al zolang naar dat beetje meer.... te zien waar al ons zweet en de eurootje in verdwijnen en nu, nu begin je aan de buitenkant te zien............. wat we eigenlijk willen .......... en het doet deugd... want de helft van de haute marne komt voorbij rijden.... en ik zie zelfs aan nieuw-bouw vers getimmerde luiken naar( ouderwetse manier gemaakt) , de jonge mensen komen wel vier , vijf keer voorbij gereden .... om te kijken hoe het evolueert... we hebben ook voor de eerste keer een uitnodiging gekregen om aanwezig te zijn... op 1 of andere gemeente happening... Moe maar voldaan en uiteraard h
dinsdag 11 juni 2013 - 20:17
erice

Erice

Ze gaan waarschijnlijk eidelijk inzien dat jullie een "belangrijk" onderdeel gaan vormen in het durp....haha.....ze zien dat een oud en vervallen gebouw in zeer rap tempo zeer vakkundig opgeknapt gaat worden door jullie zelf en niet door een legertje timmerlieden. misschien dat ze eindelijk gaan snappen WIE jullie zijn
dinsdag 11 juni 2013 - 20:39
minouke

Minouke

hahaha ben benieuwd naar die bijeenkomst daar en naar hun commentaar natuurlijk.
Ik weet best wat je meemaakt en naar wat je hunkert, om eindelijk een fatsoenlijk bad te kunnen nemen en een echte keuken om te kokkerellen.
Hier heeft dat 6maand geduurd en ik werd al zot.
Tussen de steunpilaren en cement slapen... lieve deugd ... gelukkig dat dat voorbij is.
Ons vorig huis was sneller verkocht dan gedacht zie je en dus waren we wel verplicht om hier dan maar zo in te trekken.
Het is niet zo groot als bij jullie, na 6mnd had ik toch al een keuken en een bad.
dinsdag 11 juni 2013 - 20:59
myriam56

Myriam56

, gho , dankjewel ERice.... dat is een heel groot compliment hoor dat je ons nu geeft... ik begin er van te blozen... We doen gewoon erg ons best... met vallen en opstaan... Maar op dit moment is ma flodder iemand met de kuisziekte , ik durf echt niemand nog binnen te laten, hopende dat we vlug naar den overkant kunnen verhuizen... en dat geeft soms pijnlijke toestanden. IK hoop dat dezevlug voorbij zullen zijn, alhoewel ik me geen illusie's maak... want ik heb maar twee handen en een werkdag 8 uur, het is oftewel klussen oftewel de brave huisvrouw uithangen... en ik verkies zowiezo het eerste, want met kuisen geraakt dat spel hier niet af... mensen met verstand, begrijpen dat wel, maar die moet je hier ver gaan zoeken hoor.... enfin... dat is geen klaagzang, maar gewoon de realiteit waar ik als vrouw mee te maken heb.
M.
dinsdag 11 juni 2013 - 21:03
myriam56

Myriam56

amai, zes maand minouke bij ons is het al het derde jaar, we hadden de sleutels gekregen na de voorlopige koopakte.. en we hebben eerst een jaar vuiligheid geruimd; dan de tegenslag met de aannemer....enzovoort.... we zitten in het beste stuk, maar ik moet echt kijken waar ik loop met een pot stoofvlees of soep of ik zak gewoon door de planch
dinsdag 11 juni 2013 - 21:10
erice

Erice

Het duurt inderdaad erg lang om zo te leven... maar zolang het zomer is kun je lekker doorwerken en je niet al te dik maken over schoonmaken. Zolang het hygienisch genoeg is om in te leven....ok.... Over een paar maanden als het herfst wordt en winter kun je waarschijnlijk niet zo snel meer voortmaken.....
dinsdag 11 juni 2013 - 21:13
myriam56

Myriam56

Is ook zo Erice M.
dinsdag 11 juni 2013 - 21:15
minouke
dinsdag 11 juni 2013 - 21:23
myriam56

Myriam56

meschien dat we in september kunnen overhuizen, om te slapen en te eten... maar aan dat huis moeten er nog volledig twee verdiepen gedaan worden, gelukkig ligt de vloer al op het eerste en moeten we op het volgende verdiep maar twee balken vernieuwen, beneden was echt alles rot... zo rot als str*nt.
om materiaal rijden duurt telkens een dag...en ja Voor theo zijn sommige toestanden nieuw zoals ramen steken had hij nog nooit gedaan, ik wel, maar de kracht ontbreekt me onder tussen.... het plakken en het voegen van de gyproc neem ik voor mijn rekening.... en ik heb hem ook leren vloeren en kassementen voor de deuren maken.... het is mijn derde keer maar dit is toch wel het grootste projekt dat ik al gedaan heb.... en ik was natuurlijk jonger.... maar we moeten wel , den aannemer is er met onze kluiten en onze machines vandoor... de rotzak... 7 juli op een zondagmorgen is er een confrontatie in antwerpen.... bij de federale... ( dat zal natuurlijk niet veel aarde aan den dijk brengen, de politie heeft zware fouten gemaakt, dat geeft een hoofdinspecteur toe: toen ik aangifte deed van de diefstal , hij was toen notabene nog aan het rondrijden met onze spullen , deden die echt geen lap , ik kreeg just een papier dat ik aangifte ben komen doen ) en nu proberen ze natuurlijk de zaken wit te wassen twee jaar na datum ... een kat en muis spel dat mij 60.000 euro kost alles bij mekaar en veel tijdsverlies , want we kunnen de gites nog niet aansluiten omdat zijn knoeiwerk ook nog eens moest gecontrolleerd worden door een expert voor het proces !)Dat is in telegramstijl zo een beetje wat er gaande is !! dus ook nog zware stres !
dinsdag 11 juni 2013 - 21:33
minouke

Minouke

amai, vloeren leggen. !?.... nee dat is al moeilijk werk.
Ik voegde de gyproc , schuren, verven, plaaster afkloppen, muren uitbreken... ideetjes geven lemen muren weer herstellen, want die wou ik absoluut behouden en sommige heb ik zelf bloot gelaten in de keuken en living met dan de houten balken die doorlopen. Dat geeft wel een mooi effect vooral met de kleine sfeerlampjes aan 's avonds.
dinsdag 11 juni 2013 - 21:42
myriam56

Myriam56

Ja boerderijen hebben soms nog mooie authentieke dingen, wij hebben nog een mooie hangschouw ( zo voor een heksenketel onder te hangen... en ook nog een bedstonde ( alkoof) in de keuken, in de voorste gelijkvloerse kamer dus de andere kant van de reuze grote schouw is dan de plakaard, waar ze vroeger het nat goed, ( dus de kleren in droogden door de warme muur van de schouw en de gietijzeren haardplaat die de warmte natuurlijk doorliet... daarboven heb je dan nog een legkast, het is eigenlijk een voorloper van onze net uit de mode wandkasten...die van ons is jammer genoeg geschildert, maar in de buurt in de eeuwen oude huizen, die nog bewoont zijn , staan er soms juwelen... en sommigen zijn dus in gewoon bloot hout, meestal eik of beuk.. ongeloofelijk mooi !! ik zou in de voorste kamer graag een leefkeuken maken maar hier is geen schouw, dus hier zou ik koken op flessen gas en electriciteit, in de plaats daarnaast waar de eigenlijke keuken is zou ik graag een bijkeuken hebben waar ik dan kan koken en tegelijkertijd kan koken op een cuisiniere op hout.............de hartjesschuur zou ik dus een gedeelte houden als overdekt terras.... en het diepere gedeelte ( de schuur is 20 meter diep ) zou ik dan een soort van televiestoestand maken met zetels en boeken enzovoort en waarschijnlijk ook een houtstoof, want het hout kost hier eigenlijk , feitelijk niets als je een lot koopt op de veiling !
Dat moet je dan wel zelf gaan kappen en naar huis sleuren, maar voor 15 sterre betaal je dan ongeveer 25 euro... zonder vervoer of zo natuurlijk... puur het stuk bos dat je mag kappen, met dien verstande , dat je de gemerkte bomen moet laten staan , juist de kromme die mag je killen ...
dat is dus mijn goesting voor het gelijkvloers voor onszelf, maar het is zo inmens groot, dat je der echt met zes huishoudens gemakkelijk kan gaan wonen... en mekaar dan nog niet tegen komt !
dinsdag 11 juni 2013 - 21:58
jdcoster

Jdcoster

Ik blijf dat hier in alle stilte met belangstelling volgen.
Twee dingen:
1)Ik ben nooit gul met complimenten maar voor deze prestaties doe ik mijn hoed af.
2) Ik moet steeds verder scrollen ... Ik stel voor van een nieuwe topic te starten. Een soort zomereditie. Ik heb al een titel: 'Tussen werken en forummen door ...'.
Groetjes

PS. De noodlijdende Hydr.Annabellen indachtig, geef ik de tip van eens een paar uurtjes vrij te maken en een flinke wandeling te maken in de buurt. Gewapend met pen en papier (fototoestel?) noteer je al de planten die je in de buurt ziet die je En mooi vindt EN die het daar in dat specifieke klimaat daar goed doen. Dat voorkomt vaak mislukkingen.

Ik heb eens met succes een tuin aangelegd op een duinhelling(30% helling en uiteraard de puurste zandgrond) in Oost-Duinkerke. Eigen ervaring, wat studiewerk, maar vooral die verkennende wandeling hebben me daarbij goed geholpen. Van daar mijn raad.
dinsdag 11 juni 2013 - 22:05
myriam56

Myriam56

Goeie avond Jo
dinsdag 11 juni 2013 - 22:21
myriam56

Myriam56

Mmmm , het leest een beetje verwart, maar ik zal morgen een foto maken en dan zie je direkt wat ik bedoel... onze oprit ( hier zeggen ze dus koer ) tussen de twee woonhuizen zou ik graag hetzelfde inrichten, langs de kant van het vakantiehuis hebben we al annabelle's gezet en buxus, dus dat wil ik aan het huis waar wij hokken ook zodat het een beetje een spiegelbeed is van mekaar ...

Tuinbabbel

dinsdag 11 juni 2013 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon