menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sering op vaas

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tine

Ik heb een probleem. Ik zou zo graag seringen in een vaas willen doen maar ze worden heel snel slap. Op wat voor manier kan ik ze wel een aantal dagen fris houden? In bloemenzaken zie ik ze wel staan , wat moet je ervoor doen of laten?

Tine

zaterdag 18 mei 2013 - 19:03
jack1

Jack1

laats ook seringen in een vaas gezet .
ik haal altijd wat bladeren en takken waar bladeren aan zitten er af ...

meestal zet ik alles zonder bladeren in een vaas .de onderkant knip ik schuin af
ook hou ik het water vers .....
zondag 19 mei 2013 - 09:02
Tine

Tine

hallo Jack, dat doe ik met alle bloemen die ik in een vaas zet , om rotting tegen te gaan . Ik heb wel eens gehoord dat bloemen zoals de sering, eerst met de takken in heet water gedompeld moeten worden maar zelfs dat heeft niet geholpen. Daarom mijn vraag hier .

groetjes en een fijne zonnige zondag

Tine
zondag 19 mei 2013 - 13:13
Roeli

Roeli

dag Tine. Wat ik altijd doe is het volgende;

Alle blad verwijderen. Stelen schuin afsnijden.
Stelen zo'n 4 a 5 cm platkloppen.
2
maandag 20 mei 2013 - 11:01
marieke

Marieke

Hey Tine

de ruimte waar je de vaas plaats mag vooral niet te warm zijn anders laten ze vlug hun hoofdje hangen. Bij mij staan ze in de inkomhal, daar is het fris.

Succes ermee..
groetjes
marieke
maandag 20 mei 2013 - 22:24
Tine

Tine

Ik heb het gedaan zoals jij het zei Roeli en ze staan er na 2 dagen nog fris bij . Dat heb ik nooit eerder gehad , meestal hingen binnen een uur de kopjes al naar beneden. Ben nu benieuwd hoe lang ik ze goed houd in de vaas.

Tine
donderdag 23 mei 2013 - 18:32
Roeli

Roeli

Reken er maar niet op dat ze weken blijven staan, maar als ik ze vrijdags pluk en direct in de vaas zet, staan ze in elk geval het hele week-end mooi. Alles wat ze langer staan vind ik altijd pure winst.

Groetjes Roeli
donderdag 23 mei 2013 - 19:13
Tine

Tine

Ik ben al blij met die twee dagen. Het waren uitlopers van de sering Ik wilde die weghalen toen ik zag dat ze gingen bloeien . Ik heb ze toen laten staan maar nu de bloemen op de vaas staan , kan ik ze zonder wroeging eruit proberen te krijgen.

Tine
donderdag 23 mei 2013 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon