menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weerstation in de tuin Welk type kiezen.

Ga naar meest recente reactie

WeatherService

WeatherService

Beste lezers,

Zoals jullie wel weten hou ik mij in de vrije tijd bezig met het schrijven van weerberichten op noodweer.be en recent geleden heb ik iets geschreven over het kiezen van een goed en kwalitatief weerstation. Velen van jullie kunnen misschien iets doen met de tips in onderstaand artikel. Veel plezier! Onderaan dit artikel kan u de voorbeelden van het weerstation raadplegen

Op zoek naar een éénvoudig of een iets geavanceerder weerstation? Als weeramateur bent u in dit artikel aan het juiste adres. Wij sommen voor jullie enkele (actuele) meetstations op die kwaliteit bezitten en toch nog aanvaardbaar zijn in prijs. In het laatste deeltje van dit artikel vindt u de duurdere materialen die naar het professionele neigen. U beslist dan natuurlijk zelf hoever je hier wil in gaan.
Goedkoop, maar zeker niet slecht (geen pc verbinding)

1. Sirocco. Dit weerstation wordt meegeleverd met een kleine paal waarop u de belangrijkste instrumenten kan monteren. Het zendbereik bedraagt 100 m en kan dus perfect iets verder gemonteerd worden (handig voor een nauwkeurige windmeting volgens het WOM). Concreet één van mijn favorieten om op een vrij goedkope manier de hobby te beoefenen. (< 70 euro)

2. Faktum. Hier hebben we een weerstation dat voldoet aan alle basisbehoeften. De temperatuur uitlezen, de trend van het weerbeeld en een barometer. Voor minder dan 50 euro kan u dagelijks de weergegevens bijhouden en aantekeningen maken.

3. Oregon WMH-801 (nieuw type). Een zeer degelijk toestel voor minder dan 100 euro. Deze prijsklasse waarborgt kwaliteit en een modern display (met achtergrondverlichting in het duister) om de weergegevens af te lezen. Tevens wekker met alarm beschikbaar.

4. Irox Mete-on1. Deze weersvoorspeller kan tot 60 locaties in Europa de weertoestand doorgeven. Een uitgebreid en volledig toestel met kwaliteit.

De voorbeelden en de rest van het artikel zijn hier te bekijken http://www.noodweer.be/08-11-welk-weerstation-kiezen/
zaterdag 10 november 2012 - 15:13
Gehenna

Gehenna

U kan gedachten lezen zeker?
Dit vergemakkelijkt mij het uitpluizen van mij onbekende snufjes. Het zal de Sirocco worden. Geen gedoe met kabels en lijkt me meer dan voldoende.



zondag 11 november 2012 - 11:58
WeatherService

WeatherService

Blij om dat te lezen @ Gehenna

Leuk om je trouwens nog steeds hier te vinden
zondag 11 november 2012 - 12:18
pplakke

Pplakke

ik heb een tfa primus werkt prima .
regen en windmeter laad zelfs de baterijen via klein zonepaneeltje op.
maar ik zit al een tijd met een gedachte.
zal het hier eens aan jouw vragen.
volgens mij is het hier in de regio mechelen een grote achterstand op regen.
hier onder mijn oostenrijkse dennen is het nog kurkdroog.
is al het tweede jaar op rij dat het hier nooit wil doorregenen.
heb jij per toeval geen kaartje van de neerslag totalen over gans belgie .
van dit jaar tot nu toe en vorig jaar ?

want neem nu oktober dit jaar weerstation mechelen 46.6 mm totaal.
link bron http://www.meteobelgie.be/index.php?option=com_static&staticfile=realtime-datastationmonth.php

is toch minder dan gemiddeld en er zijn nog maanden bij die minder zijn.

is toch niet normaal ?
zondag 11 november 2012 - 12:39
WeatherService

WeatherService

interessante case pplake! Ik ga het even bekijken en laten weten
maandag 19 november 2012 - 19:38
pplakke

Pplakke

goed dat je dat eens wilt bekijken.
ik zag hier trouwens nog een topic over droge grond in limburg.
ik hoop dat het voor de zomer omslaagt en eens goed nat word hier.
want anders gaat volgende zomer een ramp worden denk ik.
dinsdag 20 november 2012 - 12:30
pplakke

Pplakke

vandaag stond in het laatste nieuws een artikel over bomen.
meerbepaald over dat de laatste vier jaar veel soorten met erge ziekten enz. kampen.
minder water =zwak=vatbaar voor ziekten .
zaterdag 24 november 2012 - 11:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon