menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gekocht zaaikastjes met zaad

Ga naar meest recente reactie

an

An

heb bij de aldie voor maar 80 cent per stuk.
twee zaaibakken gekocht .
een met chinese anjers,
en een met sierkalabassen .
mij benieuwen of het het gaat doen.
mag ze in maart gaan zaaien.
ze hebben nog veel meer soorten.
tip voor wie een aldie in de buurt heeft , kan even kijken.
misschien zit er voor jullie ook wel iets bij en dat voor 80 cent.

zit er trouwens bij die anjes en kalabassen ook zaad als ze uitgebloeit zijn .
want daar ga ik dan op letten, wie weet dat.

gr an
vrijdag 16 februari 2007 - 09:20
lisa

Tekst aangepast

Lisa

an, als de anjers uitgebloeit zijn zit er zaad in bij kalabassen trouwens ook ,en bij de aldi zal ik een lijkje nemen

groeten lisa
vrijdag 16 februari 2007 - 13:00
an

An

o okee , veel plezier met kijken ,misschien zit er wat voor je bij. omdat het woe.jl.
in de aanbieding ging zeg ik het maar even.
gr an
vrijdag 16 februari 2007 - 13:27
Tine

Tine

Ik heb er gisteren 10 bakjes vandaan gehaald.

Tine.
vrijdag 16 februari 2007 - 16:09
lisa

Tekst aangepast

Lisa

wat leuk tine,ik ben er nog niet geweest mischien ga ik morgen eens en kijkje nemen

lisa
vrijdag 16 februari 2007 - 17:32
an

An

dat is een hoop tine welke heb je gehaald.
gr an
vrijdag 16 februari 2007 - 17:37
annis

Annis

Ik heb ze vanmorgen ook gezien bij de Aldi ze hadden nog diverse soorten. Maar ik heb me moeten inhouden want ik heb nog zoveel zaden die ik nog moet zaaien. Plaats te weinig een broeikast was een uitkomst maar daar moet je alweer plaats in de tuin voor hebben.
Annis
vrijdag 16 februari 2007 - 18:13
an

An

ik heb er nog een bij gehaald ,vanavond.
een roze geranium.
maar ik vraag me af waar ze dat zaad vandaan halen bij een geranium.
ik dacht altijd heb ik ook horen zeggen dat je een geranium alleen maar kan stekken dus niet anders had ik geen zaaibakje met zaad.
gr an
vrijdag 16 februari 2007 - 23:23
Tine

Tine

Als een geranium is uitgebloeid, komen er harde spitse zaaddoosjes aan. Wij zien ze alleen niet omdat we altijd de uitgebloeide bloemen weghalen.
Ik heb ageratum, petunia's, verschillende geraniums, pompoenen en afrikaantjes meegenomen. Eigenlijk heb ikzelf genoeg zaden maar ik werd weer vreselijk hebberig. Och, ik kan dan anderen weer een plezier doen met plantjes.

Tine.
zaterdag 17 februari 2007 - 00:11
Linde33

Linde33

Ik kon de verleiding ook niet weerstaan in de Aldi en heb de Ijsbloempjes gekocht.
Het bakje is ook handig voor hergebruik.
Maar wat de geraniums betreft krijg je die in één seizoen in bloei?
Groetjes Linde.
zaterdag 17 februari 2007 - 10:17
Tine

Tine

Dat zou ik niet weten. Normaal stek ik ze. Afwachten dus.

Tine.
zaterdag 17 februari 2007 - 11:24
an

An

LEES EVEN TIP VOOR WIE WIL KIJKEN BIJ DE ALDIE



dames weer een tip voor naar de aldie te gaan
VAN AF 28 FEBRUARIE TE KOOP>



hebben ze hortensia te koop 4.99 per stuk.met 4-6 bloemen
in roze /rood en blauw of wit.
en mini kweekkastjes. 1.49 per stuk .
met 6 terra cotta potjes met 6 zakjes zaad , spec. aarde en cultuuraanwijzing..
ze hebben oa. mini.tomaten,
pompoen,
lavendel,
vlinderbloemmix.
keuken kruiden.
ik ga zelf ook zeker even kijken.

gr an
donderdag 22 februari 2007 - 15:51
Tine

Tine

An, ik was vreselijk ongeduldig en heb afgelopen vrijdan wat geraniums uitgezaaid. Tot mijn grote verbazing zijn de zaden nu al opgekomen. Nu word ik nog ongeduldiger en wil de rest ook gaan doen, maar ik denk dat ik beter nog een paar weken moet wachten. Hè, was het maar al lente.

Tine.

O ja, ik ga zeker ook bij de Aldi kijken, al heb ik eigenlijk geen plaats meer.( hebben, hebben ,hebben)
donderdag 22 februari 2007 - 17:18
annis

Annis

Ja, Tine ik weet wat het is. Ik heb vanmorgen toch de verleiding niet kunnen weerstaan er stonden nog een paar zaadkastjes en heb er twee gekocht oa. schildzaad (Alyssum) en Ageratum deze lage soorten kan ik nog wel gebruiken.

Annis
donderdag 22 februari 2007 - 17:36
an

An

ja ik wil ook beginnen met zaaien maar ik hou me nog maar in tot maart dat is volgende week al.
maar is het niet makkelijker om het zaad op de juiste plek in de tuin tegelijk te doen hoef je ook niks meer te verplaatsen.
en vergeet niet dat vogende week woensdag nog meer kweekkastjes te koop zijn bij de aldie met andere soorten wat ik hier boven heb gezet ik ga dan ook even kijken.
gr an
vrijdag 23 februari 2007 - 09:08
Tine

Tine

An, dat hangt ervan af wat je wilt zaaien, bv allysum kan je nu al doen. Dat verspreidt zich door de hele tuin. De andere planten kan je natuurlijk meteen in de tuin zaaien maar dan zal je toch nog een hele tijd moeten wachten. Ik zaai alles liever voor. De kweekkasjes die volgende week te koop zijn interesseren me ook, vooral de kruiden.

Tine.
vrijdag 23 februari 2007 - 10:08
an

An

tine,
wat is allysum in het nederlands niet de latijnse want die ken ik niet zo goed in
heb vorig
jaar ook in mijn tuin gelijk gezaaid en dat werd niks kwam niks boven of het was weg.
wat kan je dan echt gelijk in je tuin zaaien en wat raad je af.
kalabassen verspen is ook zo moeilijk trek je gauw stuk.heb prik neusjes en calendula gezaaid 30okt vorig jaar en dat blijft ook zo klein 2 cm.
hoe kan dat dan.
gr an
vrijdag 23 februari 2007 - 10:17
an

An

tine ik heb al bieslook en peterselie in mijn tuin staan, zit daar ook zaad aan?
gr an
vrijdag 23 februari 2007 - 10:47
Tine

Tine

Peterselie en bieslook krijgen ook zaad. In de zomer zie je daar bloemetjes( bij de bieslook zelfs heel mooie) aan komen en wanneer die uitgebloeid zijn en droog geworden, kan je de zaden plukken. Gewone bieslook zaait zichzelf trouwens sterk uit. Peterselie is meen ik tweejarig.

Tine.
vrijdag 23 februari 2007 - 15:21
annis

Annis

An, Alyssum is schildzaad in het Nederlands.
Dit zijn de bloemen van de Bieslook.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Annis
vrijdag 23 februari 2007 - 15:28
an

An

en dat moet je dan laten drogen of zo,
maar waar zit het zaad van peterslie dan,
dit wist ik wel maar van peterslie ik zou het niet weten,
gr an
vrijdag 23 februari 2007 - 22:45
an

An

hoi annis heb even op google gekeken wat schild zaad was het zei mij namelijk niks,
maar dat kan je toch ook vinden langs de wegen en polder weggetjes, of zijn dat weer andere gele bloemen die in het wild groeien.
zijn wel mooi voor in een boeket te stoppen.
gr an
vrijdag 23 februari 2007 - 22:53
Tine

Tine

Als de peterselie bloeit krijgt hij kleine witte bloempjes. Als die uitgebloeid zijn komt de zaadvorming en als je ziet dat ze indrogen, zijn de zaden rijp om geplukt te worden. Ik wist dat eerst ook niet en liet alles eraan, met gevolg dat ik het jaar erna een aantal nieuwe plantjes had.

Tine.
vrijdag 23 februari 2007 - 23:53
annis

Annis

An, de Alyssum die ze bij de Aldi verkopen is een witte soort en tamelijk laag.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Annis
zaterdag 24 februari 2007 - 14:54
Tine

Tine

Deze witte soort, je hebt hem ook in het paars, is éénjarig en zaait zich zelf verder uit. De gele soort is meerjarig en bloeit prachtig als bodembedekker.

Tine.
zaterdag 24 februari 2007 - 17:47
an

An

ja die is erg mooi het is toch als bodem bedekker, en rotstuintjes en langs randen ik heb hem geloof ik ook in mijn vorige huis gehad voor de randen, ook witte.

heb gisteren bij tuin centra zaai/stek aarde gehaald jee wat is dat duur haal ik ook niet meer 20

l iter voor 6,= euro.
maar ik ben er klaar voor ik kan gaan zaaien.
ik heb ook 2 zakjes trostomaten zaadjes gehaald, zag bij de kassa pas hoe duur 3,= per zakje dan hoop ik wel dat het gaat doen voor die 2 zakjes had ik nu 2 kilo tomaten voor kunnen halen.
en ik heb een zakje passieflora zaadjes gehaald.
ik stond nog voor de kweekbaken maar ik vond ze erg duur.
en ik heb aardbeien mest gehaald hopen dat mijn aardbeien het nu goed gaan doen,het is tevens voor fruitbomen stond er op.
nu maar hopen dat ik mijn broodje vol krijg en niet dat de vogels en zo mij voor zijn.
gr an

zondag 25 februari 2007 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon