menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn nieuwe slakkenval

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Of gaan ze alleen maar het kattevoer uiteten.
Gisteren zag ik er eentje, vandaag was mama( want papa herken je duidelijk -heeft één stekeltje meer) erbij en ik gauw de kodak gehaald, en dan was mama weg en zaten er twee kleintjes. Het was nochtans klaarlichte dag.

Tuinbabbel

donderdag 12 juli 2012 - 20:31
danny2
donderdag 12 juli 2012 - 20:31
Roeli

Roeli

Wat is dat leuk, Danny.
Verwen ze maar,
Misschien blijven ze wel en heb je goede tuinhulpjes
donderdag 12 juli 2012 - 21:20
minouke

Minouke

stekelig lief en vertederend.

Verleden jaar zaten er hier ook zo een kleintjes en 's avonds kwamen ze uit hun schuilplaats voor de wandeling met mama
Dit jaar (nog)geen gezien.
donderdag 12 juli 2012 - 22:06
Adrienne

Adrienne

Whaaaa en zonder handschoenen
donderdag 12 juli 2012 - 23:00
BOSVROUW

BOSVROUW

Inderdaad lieve beestjes, maar je mag ze echt niet veel bijvoederen. Er is momenteel eten genoeg voor hen. In kattenkorrel zitten veel smaak,kleurstoffen,zout en te veel eiwitten voor de diertjes. Zeer slecht voor de nieren alsook melk. Zeer slecht voor egeltjes. Ze kunnen daarvan sterven. Een paar korreltjes om te lokken kan geen kwaad!
vrijdag 13 juli 2012 - 09:37
Esem

Esem

Als je een egel wil voederen geef ze dan meelwormen en zeker geen melk.
Melk zorgt bij de dieren voor ernstige diarée met dodelijke afloop.

Zoals bosvrouw al aanhaald,er is genoeg eten in de natuur,je hoeft ze echt niet te gaan bijvoederen.

Toch wel mooie foto"s

Gr E.
vrijdag 13 juli 2012 - 12:09
danny2

Danny2

Zo zit de wereld niet in mekaar.
Ik voeder die egels niet, maar wel onze poezen en daar profiteren die van.
Die komen overdag, zowat vanaf 13u, en nu zijn er al 3 kleintjes, 's nachts is er meestal geen eten voor de poesjes, dus niet ik ga in de fout maar die egeltjes, die moeten's nachts op pad.....

groetjes danny
vrijdag 13 juli 2012 - 15:53
Roeli

Roeli

Poezen horen 's nachts toch in huis te zijn ?
Kunnen daar dus hun eten krijgen.

gr Roeli
vrijdag 13 juli 2012 - 16:21
Adrienne

Adrienne

Een poes s' nachts in huis Roeli !
Nee hoor die vinden het veel te leuk buiten
Trouwens als je op den buiten woont en een hart voor dieren hebt,
worden het er veel te veel om binnen te houden.
Of ge moet zin hebben om zelf buiten te gaan wonen.
En dat kan de bedoeling ook niet zijn
vrijdag 13 juli 2012 - 18:52
BOSVROUW

BOSVROUW

Je kan natuurlijk het poezeneten wat hoger zetten, zodat de egeltjes er niet aan kunnen.Het zou wel spijtig zijn dat de egeltjes zouden sterven door de verkeerde voeding.
vrijdag 13 juli 2012 - 19:21
minouke

Minouke

De mijn wordt zot moest die binnen blijven 's nachts.
Winter en zomer slaapt ze buiten onder een afdak in haar zetel,
en 's morgens brengt ze ons ontbijt.. een muisje of twee
vrijdag 13 juli 2012 - 20:07
danny2

Danny2

Hier komt ook nooit een poes binnen, en dat eten hoger zetten is ook al geen optie, stoten dan toch dat bakje naar beneden.
De egels zijn het laatst bijgekomen en zullen zich moeten aanpassen....

groetjes danny
vrijdag 13 juli 2012 - 20:52
Roeli

Roeli

Wij wonen helemaal buiten. Volledig vrijstaand huis, maar ik heb nog nooit een poes buiten gelaten en we hebben er toch heel wat gehad.
De hele dag mogen ze buiten, maar 's nachts zijn ze binnen.
Ik vind dat niemand last mag hebben van mijn dieren.
Wat ze in mijn eigen tuin doen is mijn pakkie aan, maar niet bij anderen.

gr. Roeli
vrijdag 13 juli 2012 - 23:02
BOSVROUW

BOSVROUW

Ik heb een katten-hondenluik. poes en twee kleine honden beslissen zelf of ze binnen en buiten gaan. Wel spijtig dat de egeltjes gedoemd zijn om te sterven!
zaterdag 14 juli 2012 - 09:23
Adrienne

Adrienne

tja soms zijn dat van die dingen die je niet in de hand hebt jammer maar het is niet anders.
Ik kan ook de poezen geen eten geven want het zijn de mijne niet, maar ik kan dat niet
Elk jaar worden er in ons straatje gedumpt met de vakantie, lief he van die mensen
zaterdag 14 juli 2012 - 09:28
Jeannette1

Jeannette1

Lieve mensen,

Waar maken jullie je druk over???

Het lijkt wel of Danny vergif voor de dieren neergezet heeft.

Danny kennende (en dat is zelfs goed), zal hij dieren wel beschermen, maar nooit verkeerd voer neerzetten!!!

Bij de dierenopvang in Zuid-Holland, krijgen de egeltjes zelfs kattenvoer mits er niets anders is, (KAN DIT DAN SLECHT ZIJN)????????????????

Dat denk ik niet!!!

Jullie moesten eens weten, dat wij al jaaaaaren dezelfde egels (ook met jong) bij ons in de tuin hebben/krijgen en die eten zelfs met de vogels uit 1 bak!!!

In het verleden hebben wij er zelfs foto's van geplaatst.

A.U.B. stop met die onzin om mensen die zelf dierenliefhebber zijn te beschuldigen van verkeerd gedrag omtrend dieren!!!

Volgens Ger en mij komen deze Egels zeker bij Danny en Annie in de tuin terug, daar worden zij tenminste met liefde ontvangen!!!

Groetjes,
Ger en Jeannette
zaterdag 14 juli 2012 - 10:34
Boerke

Boerke

Enkel oppassen voor de kippen. Niet zo zeer de kippen maar hun eitjes. De egels durven wel eens eitjes uitzuigen.
Enkele jaren geleden hadden wij steeds uitgezogen eitjes. Tot op een avond ik een ronde deed door de tuin. Ik zag een egel naar het kippenhok trekken. Ik naar binnen en....Het egeltje lag rond het ei en met één tok door de schaal en zoog het uit. Dus wist ik meteen wie de dader was. Alle voorzorgen zijn nu genomen dat ze niet meer het hok binnen kunnen.

zondag 5 augustus 2012 - 17:45
Adrienne

Adrienne

Dat geloof ik best egels mogen geen melk ha dada zeker een fabeltje.
Het is niet de eerste keer en zeker niet de laatste geweest dat een koe gemolken wordt door een egel geloof me
Resultaat allemaal keleine wondjes en in mum van tijd een uierontsteking
dus bij mij geen egels aub !!!
maandag 6 augustus 2012 - 15:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon