menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ben weer eens overstag gegaan.

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tine

Ik ben vandaag naar de TUINIDEE in Zwolle gegaan. Het was de bedoeling om alleen maar te kijken maar jullie begrijpen het wel, dat ging dus grandioos fout. Ik liep in een zaal en daar rook het heerlijk en toen kwam ik erachter wat zo lekker rook. Een bloeiend plantje, genaamd Sarcococca humilis sense. Ik was er gelijk verliefd op. Maar ik hield me in. Verder gelopen en toen was er een stand met prachtige bronzen beelden. Daar ging ik de eerste keer overstag. Een prachtig haantje en hennetje verwisselden van eigenaar.(dank zij de korting die ik had bedongen)Manlief stond er hoofdschuddend en "vertederd" lachend bij. Verder gegaan, een tent met aromatische olieën. Daar ging ik weer, jasmijn olie gekocht, zo denk ik aldoor aan mijn nieuwste kleindochter. Verder heb ik me keurig ingehouden totdat we op de terugweg naar de uitgang weer die heerlijke geur roken. Toen zei manlief: Je hebt al zoveel uitgegeven, die paar euro"s kunnen er nog wel bij, gewoon minder zakgeld volgende maand.
Daar ging ik dus. In de auto rook het snel lichtjes naar die plant. Hoop maar dat hij zaadjes krijgt. Ik zal vanavond vast heerlijk dromen over de plant, met de bronzen beestjes eronder pikkend en de geurige jasmijn erbij. Wat is het leven toch mooi.

Tine.
zondag 11 februari 2007 - 20:01
JovanDreumel

JovanDreumel

Elke dag proberen te genieten. Soms is het gratis en soms kost het wat. Hier kwamen 2 kleinkinderen 1 eitje halen door de regen om koekjes te kunnen bakken. Ze werden getracteerd op chocomel en een plakje cake. Zij glunderden, maar wij ook van hun gezichtjes.
zondag 11 februari 2007 - 21:34
Tine

Tine

Jo, daar geniet ik ook altijd zo van. 's Zomers als ik uitgebloeide bloemen wegpluk, komer er ook altijd van die kleine knurftjes vragen of ze mogen helpen. Natuurlijk plukken ze wel eens verkeerde dingen weg.,maar die stralende gezichtjes als ik ze vertel dat ik zo blij ben met hun hulp, maakt de dag zo goed.

Tine.
zondag 11 februari 2007 - 23:16
ines

Ines

Tine en nu genieten van de kleintjes en Uw nieuwe aanwinsten, jammer dat het weer niet zo meevalt!
Uw plant komen daar zwarte bessen aan?
maandag 12 februari 2007 - 22:01
Tine

Tine

Ines, dat weet ik niet. Er is weinig informatie over deze plant te vinden. De bloeitijd is van januari tot en met april. Hij bloeit nu volop en de geur is heerlijk. Ik denk dat ik hem na de bloei probeer te stekken. Het lijkt me fijn om bij de voordeur een grote pot met deze heerlijk geurende plant te hebben als welkom voor de gasten.

Tine.
dinsdag 13 februari 2007 - 09:19
ines

Ines

Ja die zou daar prachtig staan Tine, ik twijfel of mijn plant die soort is, als de regen hier stopt tracht
ik een fotooke te nemen.
Kan ieder eens zijn mening schrijven...en ben ik geholpen
Grtjs, ines
dinsdag 13 februari 2007 - 17:45
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij Google is wel het een en ander te vinden over de:
Sarcococca humilis sense

Schijnt wel echt lekker te ruiken.
dinsdag 13 februari 2007 - 18:31
flowerpower

Flowerpower

Dat is inderdaad een aangenaam struikje. Ik heb er een paar staan bij de voordeur, maar toch nog een paar meter er vandaan en als het windstil is, kunnen we zelfs binnen (in de hall) van de geur genieten.
Er komen aan sommige soorten inderdaad bessen aan, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er mannelijke en vrouwelijke planten nodig zijn om bestuiving te hebben. Ik heb in ieder geval al een kwekerijtje met sarcococca zaailingen, maar het eerste jaar worden ze niet veel hoger dan een paar centimeter.
dinsdag 13 februari 2007 - 19:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon