menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik heb me al gegeven

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

gisteren al een paar tuincentra plat gelopen. En ik heb me niet meer kunnen inhouden
ik heb lathyrus odoratus 'charlie's angels', lilac ripple, en de gewone witte gekocht, alsook cléome white queen. En van dahlia's nuit d'été, Marie, en bora bora...Oe wat jeuken mijn handen al om in de tuin te beginnen
Oh ja de cléome zou een lichtkiemer zijn, moet ik daar dan totaal geen laagje aarde over de zaadjes doen??

groetjes vicky
vrijdag 17 februari 2012 - 15:10
Ed50

Ed50

De sneeuw is nog maar een paar dagen weg en ons Vicky is weeral op plantenjacht! (allé zadenjacht)
Veel succes ermee Vicky!

Groetjes,
Eddy
vrijdag 17 februari 2012 - 17:32
Tuinman65

Tuinman65

Lichtkiemers mogen bedekt worden met een heel dun laagje. Maar niet bedekken met papier o.i.d. wat bij donkerkiemers wel mag of beter gezegd, moet.
vrijdag 17 februari 2012 - 18:28
minouke

Minouke

dat jeukt hier ook maar nog niets gedaan in de tuin gewoon mijn alledaagse ronde gedaan en naar de neusjes van de tulpen gaan kijken.
vrijdag 17 februari 2012 - 21:18
Roeli

Roeli

In de tuin heb ik ook nog niets gedaan.
Alleen, op mijn dagelijkse rondes, mijn sneeuwklokjes geprezen om hun moed en de narcissen bemoedigend toe gesproken.

groetjes Roeli
vrijdag 17 februari 2012 - 22:22
lentemode

Lentemode

Wat mooi geschreven, Roeli !

Hier van 't zelfde...
De werklijst zit al wel enkele dagen in mijn hoofd te broebelen...
Volgende week wordt er gestart, met een leuk jobke:
de uitgebloeide bloembollen die ons binnen al een beetje lentegenoegen verschaften, gaan de tuin in: narcissen en witte muscari.
En Molleke, de witte kattensnor was vorig jaar zo schitterend in de tuin, dat er ook dit jaar gezaaid wordt. En reken maar dat ze vertroeteld gaan worden ...
Het zaad van vorig jaar was het jaar daarvoor plots in mijn open zakken gevallen in bella Italia. Maar van 'white queen' had ik nog nooit gehoord. Nu wel.
Een meer dan geschikte naam...

Met kriebels,
Mia
zaterdag 18 februari 2012 - 12:25
Roeli

Roeli

Daar wacht ik nog even mee.
Ze zeggen dat we weer nachtvorst krijgen ( en wie weet wat nog meer )
zaterdag 18 februari 2012 - 12:29
Eniavaswen

Eniavaswen

Bij mij begint het toch ook serieus te kriebelen. Gisteren al één border opgeruimd. De krokussen kwamen al piepen, maar waren amper te zien tussen al het afgestorven loof. Dat is bij deze opgelost.
Al doende merk je dan dat er al heel wat plantjes stilletjes beginnen te schuiven. Voor het siergras wat het zelfs hoge tijd om ze af te snijden, want daar was al veel groen gras te zien.
Laat het nu maar snel weer warmer worden.
maandag 20 februari 2012 - 12:21
hildavw

Hildavw

Bij mijn begon het ook al serieus te kriebelen.
Ik heb dus al enkele dode twijgjes van vaste planten weggeknipt, maar mijn rug besliste dat ik moest stoppen.
Deze morgen vroeg heeft het hier nog gesneeuwd, dus vandaag is er niets van in huis gekomen, misschien morgen beter!?

groetjes

Hilda
maandag 20 februari 2012 - 17:45
Feniks

Feniks

Ik heb ook al 2 tuincentra bezocht
Bij de A-tuin hadden ze nog niet veel, daar heb ik die Helleborus Orientalis gekocht, maar bij Van Uytsel stond al een hele hoop buitenmateriaal

Ik heb al wat kruiden gekocht, een nieuwe lavendel, 2 Clematis Montana (Fragrant spring en Mayleen) en een pracht van een klimroos: Eden rose Rierre de Ronsard.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 5 maart 2012 - 14:35
minouke

Minouke

mijn lievelingsroos
1tje van de 2 hier lijken bevroren te zijn.
maandag 5 maart 2012 - 16:44
lentemode

Lentemode

Oeieoeieoeieoeieoeieoeioeioei,

Was 't al een oud exemplaar, Minouke ?
Amai, dat fotootje is adembenemend bedwelmend...

Groetjes,
Mia
maandag 5 maart 2012 - 18:15
minouke

Minouke

Mia, nee een nieuw van verleden jaar, de oude van 6jr die lijkt nog goed maar de meeste klimrozen zijn toch kort te snoeien tot de grond, enkele tot 1m.

Maar ik ga toch nog daarvoor wachten, tot mei.

groetjes
Chantal
maandag 5 maart 2012 - 18:49
lentemode

Lentemode

Ja, Chantal, je plaatste vroeger ook al een supermooie foto van deze Eden roos.
Enkele jaren geleden gaf een oude New Dawn hier schijnbaar ook eens de geest na een strenge vorstperiode.
Maar je moest hem verleden jaar es zien: helemaal terug nieuw en verjongd aan de groei gegaan. Dus niet wanhopen en wachten met de snoeischaar, hé ...
Ik schreef hierboven : "bedwelmend"...
Maar ze geurt niet of nauwelijks zeker, deze prachtroos ?

'k Vind er ooit nog wel eens een plaatske voor !

Groetjes,
Mia
(Wat een gure dag vandaag)
maandag 5 maart 2012 - 19:01
Feniks

Feniks

Geurt ze niet? 't stond nochtans wel op het kaartje, daarom heb ik ze gekocht (en ook omdat ik ze prachtig vind natuurlijk, maar ik heb het liefst rozen die geuren).
maandag 5 maart 2012 - 19:55
lentemode

Lentemode

Het gebrek aan geur vond ik hier:

http://www.tuinadvies.be/plantengids.php?id=72

Maar Chantal gaat uitsluitsel brengen !
maandag 5 maart 2012 - 20:20
molleke32

Molleke32

Wel een prachtige roos! ik heb mij er ook 2 aangeschaft, de poustinia en bjorn boy (omdat mijn zoontje zo heet) en de roos zou heerlijk geuren en ik vind hem prachtig!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik kan al niet wachten om er in te vliegen, maar het weer wil niet mee
maandag 5 maart 2012 - 20:26
minouke

Minouke

Feniks, neen ze geurt niet, dat is haar enig minpuntje.
De verkopers of kwekers beloven dikwijls van rozen dat ze zogezegd licht geuren maar ik heb Eden nog nergens weten geuren.


Molleke, waaauw, ik heb ze kort bij het terras gezet zodat ik ze goed kan zien en ruiken ( als... natuurlijk)
En nee het weer helpt ons niet dezer dagen... ik heb dan maar van pure armoe mijn keuken en badkamer geverfd na!!
maandag 5 maart 2012 - 20:34
molleke32

Molleke32

Ale dat is dan ook weer gedaan, dan kan je binnenkort je volop op de tuin concentreren
minouke, ruikt die poustinia eigenlijk zo goed en fel als ze beweren??
maandag 5 maart 2012 - 20:43
minouke

Minouke

jawel, als ik die in een vaas zet binnen op salontafel dan ruikt ge ze tot in de zetel.
Vind ik toch wel een mooie, met Marie curie en augusta Louise combineer ze goed.
Heb je die toen ook niet gekocht , dacht van wel hé?
maandag 5 maart 2012 - 21:05
Feniks

Feniks

Die poustinia, is dat een klimroos?
maandag 5 maart 2012 - 21:08
minouke

Minouke

nee, 't is een echte Limburgse zelfs
http://www.tuinadvies.be/plantengids.php?id=1284

zoek je nog een klimmer ? Jasmina moet je eens opzoeken, ze staat ook in de plantengids.
Is ook echt een prachtige en altijd vol bloemen.
http://www.tuinadvies.be/plantengids.php?id=1409
maandag 5 maart 2012 - 21:39
Echinacea
dinsdag 6 maart 2012 - 08:41
molleke32

Molleke32

ja maar zijn zoon gaat stoppen met rozen in potten, veel te veel werk. Als zijn voorraad op is kan je er alleen nog in het voor en najaar terecht voor rozen met blote wortel.
dinsdag 6 maart 2012 - 11:24
Feniks

Feniks

Ik ga zeker op zoek naar die Poustinia dan, heb nog wel een plaatsje
Iemand nog tips voor geurende rode klimrozen? In onze tuin stond een heerlijk geurende donkerrode (echt bijna zwartrood fluweel) klimroos, maar na de verplaatsing heb ik nog geen bloemen gezien

Verder heb ik eergisteren nog wat hyacinthen en narcissen bijgeplant, en overal koemestkorrels gestrooid (lekker in de regen )

Ik ben ook aan 't twijfelen of ik mijn pas aangekochte clematis montana's toch niet beter in een grotere pot zet. Ik vond hem al vrij groot, maar nu lees ik dat een pot van 50cm hoog en diameter 50cm nodig is
vrijdag 9 maart 2012 - 09:11
Feniks

Feniks

Aiaiai! dit weekend weer naar het tuincentrum geweest
Helaas geen Poustinia gevonden, heb wel een Mme Isaac Pereire roos gekocht, ik hoop dat de kleur niet te hard gaat knallen want ik dacht dat ze rood zou zijn...
Ook nog 2 Clematis Alpina, en één Clematis Alpina Frankie, en een Sterjasmijn.
Man man man, waar ga ik dat allemaal zetten...
dinsdag 13 maart 2012 - 10:40
minouke

Minouke

Feniks voor Poustinia,
als Putte niet zo ver is voor jou misschien bij Casteels?
Je kunt hem per mail vragen of hij die staan heeft om niet voor niets te gaan... alhoewel voor niks???
http://www.casteelsrozen.be/Contact.aspx

Isaac Pereire geurt fel en is eerder felroze.
Wel goed de uitgebloeide rozen uitknippen om de bloei te bevorderen.


TIPS om plaats te besparen
-rozen en Clematis gaan samen
-horitontaal tuinieren

dinsdag 13 maart 2012 - 10:50
Feniks

Feniks

Ja nee, ik ga NIKS meer bijkopen (wat zeg ik nu ). Ik ben nu al aan het puzzelen
Horizontaal, je bedoelt verticaal? Hm, Ik kan inderdaad misschien die Pereire met de clematis snowdrift mengen? Of de montana? denk denk...
dinsdag 13 maart 2012 - 11:29
minouke

Minouke

oei sorry, ja ik bedoelde verikaal

Montana is wel hevig voor een roos, maar de snowdrift wel
dinsdag 13 maart 2012 - 12:07
Feniks

Feniks

Ik ging dus niks meer kopen...
maar....
ik heb me laten verleiden door:
Agastache Blue Fortune
Gaura Lindheimeri whirling butterflies

en
wat Lythrum Salicaria
woensdag 21 maart 2012 - 10:39
minouke

Minouke

héla, dat zijn dan wel mooi-tjes dat je niet kunt laten staan Feniks
woensdag 21 maart 2012 - 14:41
Feniks

Feniks

Gisteren weer geweest: ik heb rosa Ingrid Bergman gekocht. Nu heb ik nog één plaatsje over voor een roos
maandag 16 april 2012 - 12:19
Echinacea

Echinacea

Vrijdag morgen vertrokken naar Fahner, Coen Jansen, Arjan Scheepers. Overnacht in Pieterburen, naar de Kleine plantage en de kwekerij dagen bij Foltz.
Koffer vol en op de achterbank geen plaats meer.
Nu maar met potjes rondlopen met de vraag waar raak ik dit kwijt ?
Prachtige planten gevonden.

Tuinbabbel

maandag 16 april 2012 - 12:53
Echinacea

Echinacea

De foto is van de gele Echinacea Spider, Moet er nog niet achter zoeken.
Later meer nieuws op de website. (Na het planten)
maandag 16 april 2012 - 12:56
minouke

Minouke

mmmmm Sint Truiden.. niet zo ver van mij... zet je alarm maar aan azo een chique plant
maandag 16 april 2012 - 13:55
molleke32

Molleke32

oh jee, ook niet zo ver van mij minouke ik voel weer een uitstapje dichterbij komen , maar misschien toch wachten tot na bokrijk want wie weet wat ik dan weer allemaal bij heb en kijken of ik dan nog plaats heb
maandag 16 april 2012 - 14:32
Echinacea

Echinacea

1 Mei Bokrijk en 6 mei Kiewit, op Kiewit staan wij met een standje en in de zomer komt ge de tuin maar bezoeken. de foto Echinacea eccentric.

Tuinbabbel

maandag 16 april 2012 - 15:12
minouke

Minouke

héééé, waar gaat je staan ?
Die op de foto wil ik al hebben si

Molleke doe toch dat gras weg er zijn mooiere plantjes dan grassprietjes en dan plaats genoeg si
Zeg dan spreken we af hé om haar tuin te bezoeken van t172069?
maandag 16 april 2012 - 20:10
molleke32

Molleke32

gij moet iets zeggen, begint gij maar is wat gras uit te doen
Dan spreken we zeker en vast af voor haar tuin te gaan bezoeken

t172069 waar sta je in bokrijk ongeveer en op kiewit ben ik ook ieder jaar want mijn kameraad staat daar ook ..
maandag 16 april 2012 - 21:01
minouke

Minouke

oké
maandag 16 april 2012 - 22:09
Echinacea

Echinacea

op Bokrijk verkoop ik nie, die beurs ga ik liever zelf rond. In kiewit kijkt ge maar naar de naam op de t shirt, als het niet is als vanmorgen brrrr.
Er zijn er nog die schoner zijn waar er nu nog geen foto's van zijn.
dinsdag 17 april 2012 - 06:32
minouke

Minouke

je maakt ons nieuwsgierig nog mooier dan op de foto's???
Maar dan komen we wel af naar Kiewit... ik zal wel nog wat gras wegdoen

Op je site zie ik een foto met verschillende soorten Echinaceae.
Maar dan vraag ik me af .. mengen die zich niet na een tijd?
Want ik durf ze nooit echt dicht bij mekaar zetten en zeker niet naast mekaar.
Idem met Monarda, daar heb ik al gemengde gevonden.
Nu kan dat wel mooi zijn maar dan kan ik zo de echte verliezen.
dinsdag 17 april 2012 - 06:50
Echinacea

Echinacea

Mijn echinacea's staan allemaal in 1 border, al de zaailingen gaan eruit, anders krijgt ge kruisingen( veel kruisingen gaan terug naar de echte paarse en de nieuwe kunt ge niet zaaien). De plantjes die ik verkoop zijn dan ook allemaal uit wortelstek, zodat ge dezefde soort blijft behouden. Het veredelen laat ik over aan beroepmensen. Zal straks nog foto's zetten.
dinsdag 17 april 2012 - 09:43
minouke

Minouke

bedankt voor de uitleg

en ik kijk er al naar uit naar je foto's
dinsdag 17 april 2012 - 10:55
danny2

Danny2

Jean, je mag die twee nie te zot maken, die leiden je af en plunderen je hele tuin.
Breng je wat flyers mee naar Bokrijk(sta nog op dezelfde plaats°

groetjes danny
donderdag 19 april 2012 - 19:45
minouke

Minouke

ni zo zot zulle moa slum
donderdag 19 april 2012 - 20:11
molleke32

Molleke32

welle zen nie zot zulle, en als we toch e beetje zot zen hebben we sjans dat het gene zeer doe
donderdag 19 april 2012 - 22:08
Echinacea

Echinacea

Een verwitigd man is er ........ dank u Danny.
Vandaag stroom afgetapt van de weide achter mij en rond ieder plantje gespannen. Zie ik hier iemand de polka dansen in de tuin weet ik dat het tijd is om wolfijzers en schietgeweren bij te halen.
Zal de folders niet vergeten.
zaterdag 21 april 2012 - 07:15
molleke32

Molleke32

Jean je mag dat niet vertellen he van die stroom en zo, dan weet ik en minouke dat al . Nu even serieus we komen met plezier naar jullie tuin kijken. Je hoort wel van ons wanneer

groetjes vicky
zaterdag 21 april 2012 - 10:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon