menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels voeren

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Hallo tuin en vogelvrienden,

ik heb een vraagje, mag je nu het winter is de vogeldrinkbankjes gevuld houden? ik ben bang dat ze er in gaan fladderen en zo misschien gaan bevriezen, of kunnen ze daar tegen?? graag uw advies
vrijdag 26 januari 2007 - 09:06
Tomateboer

Tomateboer

Corrielat,goede morgen

Normaal word aangeraden bij vriesweer de bakjes zo te maken dat de vogeltjes enkel nog kunnen drinken.
Dit kan door een kippengaas over de bakjes te spannen.
Het gevaar zit er vooral in dat wanneer ze er in vliegen of willen baden, de veren zullen bevriezen en doodvriezen of een prooi worden voor de kt.
grt
Angelo
vrijdag 26 januari 2007 - 09:16
corrielat

Corrielat

Hallo Angelo,ook goede morgen, hele goeie tip van jou, ik ga dat meteen zo maken, ik heb ergens nog wel een stukje gaas, nu kan ik met een gerust hart de vogels laten eten en drinken, en volop genieten van hun aanwezigheid in mijn tuin,
vrijdag 26 januari 2007 - 09:27
Tomateboer

Tomateboer

Ja inderdaad, je zal ze nog wel zien bij u hoor, gelijk ze bij u verzorgd zijn
grt
Angelo
vrijdag 26 januari 2007 - 09:33
sylvain

Sylvain

Beste corrielat en Angelo ge moet uw drink bakjes niet afschermen op deze periode gaan de vogels noch geen badje nemen er zouden anders niet veel vogels meer rond vliegen er is overwel een plaats voor te baden maar een vogel doet dat niet in de vries kou maar zorgen dat ze vetstoffen genoeg krygen en dan verzorgt ge de vogeltjes fantastis groetjes dag
zondag 28 januari 2007 - 12:38
Tomateboer

Tomateboer

Niet volledig afschermen he sylvain .
De vogeltjes kunnen nog drinken door het gaas heen, maar een bad nemen gaat niet meer.
Er zijn wel degelijk vogeltjes die met de vrieskou een bad durven nemen, en jammer genoeg doodvriezen.
grt
Angelo
zondag 28 januari 2007 - 12:55
corrielat

Corrielat

Ja hoor, ik heb gemerkt dat ze door het gaas kunnen drinken, en om geen risico te lopen op bevriezing van mijn vogeltjes laat ik het maar met bescherming, zwemmen doen ze maar weer als het weer heerlijk zwemweer is
ik heb vanmorgen een strokrans vol gelijmd met pindas en halve noten, en halve appels op het gazon gelegd, laat ze nu maar smullen
zondag 28 januari 2007 - 13:24
sunjet

Sunjet

goed idee
zondag 28 januari 2007 - 19:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon