menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vuurwerk met nieuwjaar.

Ga naar meest recente reactie

Echinacea

Echinacea

Al jaren blijf ik gedwongen thuis met oud - nieuw.
Mijn hond heeft een panische angst. Hier begonnen de eerste pijlen om 11 uur al te knallen.
s'Morgens vond ik naast de vijver een koi van 40 cm, het beest is zwaar beschadigd, ik weet niet of hij het gaat overleven? Na het verzorgen van de koi ben ik dan maar beginnen opruimen van de rotzooi in de tuin, (plastiek, karton en hout).Nu nog een geluk dat het vochtig was, zo dat de overvliegende krieken geen gaten gebrand hebben in mijn plastieken kap met exotische planten.
mensen bezin toch en denk aan de buurt voor ge vuurwerk afschiet.
maandag 2 januari 2012 - 10:44
minouke

Minouke

op veel plaatsen moest je een toelating als particulier aanvragen, er is dus stilaan iets aan het bewegen om dit allemaal te verbieden.
In Tongeren is zelfs een loods afgebrand door vuurwerk.
maandag 2 januari 2012 - 13:06
hildavw

Hildavw

Hier is het afsteken van vuurwerk "in principe" ook onderhevig aan reglementeringen, maar of iedereen zich daaraan houdt, betwijfel ik toch.
Er werd op straat vuurwerk afgeschoten op 2 m afstand van de geparkeerde auto's, da's toch wel wat gevaarlijk, me dunkt.
Het enige voordeel is, deze voormiddag hebben we in de voortuin twee stokken gevonden, waaraan dus vermoedelijk het vuurwerk was bevestigd, die nog dienst zullen kunnen doen als steunen voor planten

Nogmaals voor iedereen mijn beste wensen voor een gezond en vruchtbaar lang jaar (366 dagen!)

Hilda
maandag 2 januari 2012 - 16:43
laura76

Laura76

Gelukkig was het dit jaar erg rustig in de buurt, dus ik heb erg weinig last ondervonden van vuurwerk of troep.
dinsdag 3 januari 2012 - 10:52
Boerke

Boerke

't Is de eerste maal dat ik zo schrik had van het vuurwerk. Mijn buur steekt ook altijd af en de wind zat verkeerd. De stukken vielen op het dak van ons veranda. Ik had schrik dat er geen gaten in zouden branden.
Bij een collega van het werk hebben ze zich moeten reppen voor enkele sparren. Daar waren namelijk van die wensballonetjes in blijven hangen. Zo met die brandende kaarsjes. Nooit ne meer , ze zouden dat moeten verbieden, zei ze nog.
Alle dieren, zelfs ons katten kunnen niet tegen het lawaai. Wij zien dat ze die nacht binnen zitten. De ene zat op dat moment onder de zetel en de andere achter de stereo in de schouw.
En dan zeggen ze dat het crisis is. Moest je weten hoeveel dat dat allemaal kost.
zaterdag 14 januari 2012 - 17:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon