menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinmoppen

Ga naar meest recente reactie

Patattenriek

Patattenriek

Er mag ook al eens gelachen worden.

In een klein dorpje in Ohio, schrijft een oude vader aan zijn enige zoon, die in de gevangenis zit.
Beste Jack, Ik zal dit jaar in mijn moestuin geen aardappelen en groenten kunnen planten. Ik heb geprobeerd, maar het spitten valt me te zwaar. Gewoonlijk hielp je me daarbij, maar ja......

Groetjes, je vader

Een paar dagen later, antwoord uit de gevangenis.
Beste Pa, spit in hemelsnaam niet in je moestuin! Daar heb ik de LIJKEN begraven.

Getekend, Jack.

Als gevolg van de censuur op de gevangenisbriefwisseling, staan een paar dagen later de FBI en lokale politie aan het huis van de oude man, en graven en spitten de hele tuin ondersteboven, op zoek naar de lijken. Er wordt niets gevonden, de politiemensen verontschuldigen zich bij de man en vertrekken ontgoocheld.
Dag later, opnieuw een brief uit de gevangenis
Hallo pa, meer kon ik voor jou niet doen. Hebben die mannen goed werk geleverd?

Getekend, Jack
vrijdag 21 oktober 2011 - 03:01
cetinel

Cetinel

hee! das er een van meer dan 20 jaar oud!
die kende ik dus al....
zijn er nog??
vrijdag 21 oktober 2011 - 10:22
hannibal

Hannibal

Nog eentje maar is voor niemand op forum bedoelt hoor.

Het verschil tussen gratis en voor niks:
Ik ben gratis naar school geweest maar jij blijkbaar voor niks!
vrijdag 21 oktober 2011 - 11:16
cetinel

Cetinel

da heeft niks me de tuin te maken??maar wel een leuke....
ook een die niks met de tuin te maken heeft:
kende die al van die gek die opgenomen werd in het zottenhuis???

verpleger tegen de andere: pas op hoor,deze is gevaarlijk...
zorg dat hij niks bij zich heeft waar hij wat mee kan...
zo gezegd zo gedaan,zakken leeg..schroevedraaier,weg ermee,nagelschaar....ge weet maar nooit weg,een kort stukje touw,niks van,weg dermee...
en zo tot er nog enkel een pen en een stompje krijt overschoot....
zegt die gek:mag ik da krijtje houden??das mijne vriend,ik noem die danny....
hmmm,de verzorger denkt na: met een pen kan hij iemand poken,maar me zo een stompke krijt van amper 1 cm...wa kan hij daar nu mee mis doen,okee da moogt ge houden.
wissel van dienst en verzorger gaat naar huis...
de volgende dag als hij toekomt ziet hij allemaal gewonden zitten....
wa is hier gebeurd vraagt hij,de een heeft een verrokken schouder,ze hebben blauwe plekken,gebroken neuzen,gebroken arm of been etc.....
en alle gewonden wijzen naar de nieuweling,die zit op een stoeltje te grijnzen...
hij heeft het gedaan....
maar wat heeft hij dan gedaan? hij kan toch nooit eigenhandig jullie allemaal zo toegetakeld hebben....komt een van hen dichterbijgestrompeld en wijst naar de muur...
kijk zie je die streep?? die heeft hij derop getekend en hij beweerde da we daar nie over konden springen....
vrijdag 21 oktober 2011 - 14:02
Patattenriek

Patattenriek

Inderdaad die gek is supergevaallijk.

Nog een paar...

Waarom neemt een dom blondje bij de verhuizing een verhuiswagen van 25 meter?

Omdat de tuinslang ook mee moet.



Waarom gaat dat dom blondje na de verhuis op die tuinslang staan?

Ze heeft er dorst van gekregen en wil plat water.




vrijdag 21 oktober 2011 - 14:15
Patattenriek

Patattenriek

Deze heb ik maar verwijderd.
vrijdag 21 oktober 2011 - 14:27
cetinel

Cetinel



beetje lachen me vrouwen en buitenlanders,voel me dubbel aangesproken......
vrijdag 21 oktober 2011 - 14:32
Patattenriek

Patattenriek

@cetinel hoeft niet hoor, is alleszins de bedoeling niet dat ik hier iemand kwets.
Iedere bevolkingsgroep wordt er in moppen wel eens doorgesleurd.
Bij deze heb ik de door mij toegevoegde laatste mop maar verwijderd.
vrijdag 21 oktober 2011 - 14:41
cetinel
vrijdag 21 oktober 2011 - 14:43
Tuinman65

Tuinman65

Dan ken ik er ook wel eentje :
Jan wordt 85 en krijgt van zijn dochter een paar badsloefkes. Hij loopt er de ganse dag mee rond en kan er niet genoeg van krijgen tot ergernis van zijn vrouw.
'sAvonds staat hij naakt in de badkamer en roept zijn vrouw er bij. Kijk nu eens vrouw, mijne piemel kijkt er ook al naar.
Waarop zijn vrouw zegt : zou je dan volgend jaar niet beter een nieuw petje vragen.
vrijdag 21 oktober 2011 - 19:44
Mandy

Mandy

haha
vrijdag 21 oktober 2011 - 19:57
cetinel

Cetinel

deze is een heel oude,ik was zelf nog lagere school kind(meer dan 30 jaar oud dus)
frans en jozef gaan samen op cafe..
na een paar pintjes moeten ze naar het toilet,maar de pint van frans is nog halfvol en hij moet dringend,als hij nu nog meer drinkt doet hij in zijn broek.
ja maar....ge gaat die pint zo toch nie onbeheerd achterlaten,ik moet ook naar het toilet,op mij moete nie rekenen....
geen probleem zegt frans,daar heb ik al veel eerder een oplossing voor gevonden.
frans haalt een briefje uit zijn zak en zet het tegen zijn glas.
jozef gaat toch efkes spieken: er staat: deze pint is van frans ,ik zou er maar niet van drinken wan ik heb er in gespuwd.....
WAAA! das een goei,da ga ik in het vervolg ook doen zegt jozef.
na hun toiletbezoek gaan ze terug naar de toog,ziede wel mijn pint is er nog zegt frans en kapt m gelijk naar binnen, eu da hadde nie moeten doen,zegt jozef.
en waarom nie??? vraagt frans,jozef wijst naar het briefje,daar heeft blijkbaar iemand bijgeschreven: ik ook
vrijdag 21 oktober 2011 - 23:08
Mandy

Mandy

gatsie..........


zaterdag 22 oktober 2011 - 10:28
LauraK

LauraK

Hahaha, die blijft leuk! Ik ken 'm in een iets andere versie:
Beide heren gaan naar het toilet, en laten dus een briefje achter bij het bierglas:
"Ik heb ik dit glas gespuwd, en ik ben kampioen boksen", komen ze terug, staat
er onder die tekst: "Ik heb er ook in gespuwd, en ik ben kampioen hardlopen!"

Groeten van Laura.
zaterdag 22 oktober 2011 - 11:02
marero

Marero

jeej da ware goei moppen, goe gelache, moogde nog bijzetten
zaterdag 22 oktober 2011 - 14:54
hannibal

Hannibal

Echt gebeurd! Op 31dec enkele jaren geleden toen ik bij een overvolle beenhouwer in de rij stond te wachten.

Mevrouw komt heel gehaast en blijkbaar een beetje over haar toeren binnen, ze was duidelijk iets vergeten te kopen voor haar menu die avond:

"Voor da'k wacht in de rij, heb jij varkenshersens?" vraagt ze aan mijn beenhouwer.
Die kijkt naar haar en zegt met een uitgestreken gezicht: "ik niet maar mijn maat hier naast me misschien wel!"

Zij vatte het niet en vroeg het nog een keer met als resultaat dat een volle beenhouwerij plat lag van het lachen en zij met een kleur als rijpe tomaten afdroop.
Ja: Gelukkig Nieuwjaar!!
zondag 23 oktober 2011 - 10:54
Mandy

Mandy

zielig........ ( voor die arme vrouw , bedoel ik...)
zondag 23 oktober 2011 - 11:12
Mandy

Mandy

Anders was ie geen beenhouwer geworden
zondag 23 oktober 2011 - 19:59
Mandy

Mandy

haha Djie is goed.......
zondag 23 oktober 2011 - 20:32
LauraK

LauraK

Een vrouw zegt tegen haar man voordat hij naar zijn werk gaat:
"Het buitenlicht doet het niet. Zou jij daar straks even naar willen kijken?"
Geïrriteerd wijst de man naar zijn voorhoofd en zegt:
"Staat hier soms elektricien? Nee toch?"

Als de man 's avonds weer thuis komt zegt de vrouw tegen haar man:
"Heb je gezien dat het tuinhekje niet goed opengaat?
Kun je daar zo even naar kijken?"
Weer wijst de man geïrriteerd naar zijn voorhoofd:
"Staat hier soms timmerman? Nee toch?"

De volgende dag lekt de kraan in de achtertuin.
Wederom vraagt de vrouw aan haar man om daar even naar te kijken.
Opnieuw wijst de man geïrriteerd naar zijn voorhoofd.
"Staat hier soms loodgieter? Nee toch?"

Als de man s avonds thuis komt doet het tuinhekje het weer prima.
Als hij de planten water geeft,blijkt dat de kraan ook niet meer lekt. En wanneer het
donker wordt, zet zijn vrouw demonstratief het buitenlicht aan.
"Heb jij dat allemaal zelf gemaakt?" vraagt de man verbaasd.
"Nee, " zegt de vrouw, "ik heb gevraagd of de buurman het wilde doen.
Dat wilde hij wel, maar dan moest ik een taart voor hem bakken óf met hem naar bed."
"En... heb je een lekkere taart voor hem gebakken?" vraagt de man.
Geïrriteerd wijst de vrouw naar haar voorhoofd, en zegt:
"Staat hier soms bakker? Nee toch?
maandag 24 oktober 2011 - 19:26
Mandy

Mandy

OEI.......
maandag 24 oktober 2011 - 19:36
cetinel

Cetinel

wat staat er dan op haar voorhoofd??
maandag 24 oktober 2011 - 21:16
Rita1960

Rita1960

wijsheid
maandag 24 oktober 2011 - 21:32
marero

Marero

hahahahahahahahahaha
dinsdag 25 oktober 2011 - 01:10
LauraK

LauraK

Whoehahahahaha!
dinsdag 25 oktober 2011 - 10:07
Rita1960

Rita1960

die laatste non.....

die doet het hem..........
dinsdag 25 oktober 2011 - 19:08
marero

Marero

hahaha die kende ik al maar ze blijft goe hé
dinsdag 25 oktober 2011 - 20:00
Mandy
dinsdag 25 oktober 2011 - 21:03
Hippifan

Hippifan

Haha, Ga zo door!! Echt lachen!
woensdag 26 oktober 2011 - 18:25
cetinel

Cetinel

boer sjarel heeft een haan op leeftijd.
op een dag zegt hij tegen zijn vrouw: ik ga een nieuwe haan halen voor bij de hennen,deze word al wat oud,nieuw bloed nodig....
en wat ga je met deze doen?? vraagt zijn vrouw,die mag blijven tot de nieuwe er is en dan neem ik mijn buks en dan gaat ie in de soepzegt sjarel.
de haan die het gsprek gehoord heeft en zijn einde ziet naderen ligt te dubben
de volgende dag komt de boer met een nieuwe haan,zijn vrouw ziet haar echtgenoot richten en schieten en bereid zich al voor op kippensoep
maar het is de nieuwe haan die in de soep beland....
de volgende week hetzelfde schouwspel.
en de week daarop weer.....
nieuwschgierig geworden gaat de boerin de vierde keer kijken e boer brengt de nieuwe haan,de oude gaat lopen,de nieuwe erachteraan en de boer schiet de nieuwe dood
waarom doe je dat vraagt zijn vrouw?? tis gene goeie zegt hij..
week 5,weer een nieuwe haan,boer en zijn vrouw staan te wachten wat er gaat gebeuren...
de nieuwe word gelost en de oude zegt: kijk der kan der hier maar 1 de baas zijn: we zullen erom racen,maar ik ben al wat ouder dus gun me een beetje voorsprong...ok zegt de nieuwe,denkend dat dat een peuleschil zal zijn,die ouwe haan in te halen...
haantje voorop,nieuwe erachteraan,boer richt,godverde godver! die is ook al voor de verkeerde en knalt de nieuweling neer.....
pfff ik zal mijnen oude wel houden,die zit tenminste enkel op de hennen zegt hij....
woensdag 26 oktober 2011 - 19:31
Mandy

Mandy

haha
woensdag 26 oktober 2011 - 20:46
minouke

Minouke

een vliegtuig krijgt tijdens de vlucht motorproblemen...

een Russische begint gauw aan haar opsmuk,
vraagt de passagier naast haar waarom dit nu nog goed voor is
héwel antwoordt ze, ze redden eerst de mooiste

een Arabische begint al haar juwelen uit te halen
vraagt de steward waarom al dat gedoe nu nog voor nodig is
.... ze redden eerst de rijkste

Een Keniaanse doet haar broek uit en richt haar achterwerk naar het raampje
verwondert vragen de passagiers wat die nu van plan is
Hé wel ... ze zoeken altijd eerst naar de zwarte doos
donderdag 27 oktober 2011 - 12:13
LauraK

LauraK

Hahahahaha, ik lig in een deuk!
donderdag 27 oktober 2011 - 13:54
Mandy

Mandy

Haha en ze was niet eens blond
donderdag 27 oktober 2011 - 17:23
minouke

Minouke

ja en zeggen dat de zwarte doos in feite oranje is moest het nu nog een Hollandse geweest zijn
donderdag 27 oktober 2011 - 17:59
Boerke

Boerke

Ook al een oude hoor.Over een varkenskweker.
Een boer gaat met zijn zeug bij de beer. Daarom zet hij zijn zeug in de kruiwagen omdat het maar in de buurt is.
De boer vraagt aan de beerhouder:" Hoe kan ik nu zien dat mijn zeug vol is". Hij krijgt als antwoord:"Als morgen uw zeug in de modder speelt is het van dat(goed dus)". En anders moet ge maar terug komen met uw zeug.
's Anderendaags gaan boer en boerin kijken en de zeug speelt niet in de modder. Weer de zeug in de kruiwagen naar de beer. De beer doet weer zijn werk,terug naar huis ,en 's anderendaags gaan boer en boerin kijken. De zeug speelt weer niet in de modder. Weer het dagelijks ritueel en na een dag of vijf gaat de boer kijken en roept op zijn vrouw.
"Marie,Marie, kom kijken".
" Wat", zegt ze spontaan, "Speelt ze in de modder".
"Neen":antwoord de boer:"De zeug zit al in de kruiwagen".
zaterdag 29 oktober 2011 - 09:40
Boerke

Boerke

Nog één. Maar dit is echt gebeurt jaren terug als je nog op de wei de koeien mocht melken.Daar moet je eens over nadenken.
Mijn schoonmoeder zat op haar driepotig melkstoeltje in de wei de koeien aan het melken.Op een zeker moment komt er een koppel,mooi uitgedost voor die tijd, met een Brussels accent voorbij gewandeld. Hij zei tegen mijn schoonmoeder dat ze een domme gans was om koeien te houden en te melken al je in de winkel melk kunt kopen al in flessen. Waarom dat werk nog doen.
Wie was hier nu de domste?????
zaterdag 29 oktober 2011 - 09:47
Boerke

Boerke

Dat van die nonnen doet me aan iets denken.
Waar zie je het minst. Onder een non hare rok of onder de rok van een pater?????
...............
...............?????

Denk na??????

???????????

Natuurlijk, onder een non hare rok want je ziet er geen kloten.

Ik zal maar stoppen want als ik begin dan komt er geen eind aan.
zaterdag 29 oktober 2011 - 09:51
Boerke

Boerke

Dat is ook zo iets dat al lang bekend is zeker.
Waarom heeft een dom blondje gordijntjes aan de computer? Om Windows te sluiten.
Waarom gaat een dom blondje vrijdag langs het raam naar binnen? Omdat het weekend voor de deur staat.
zaterdag 29 oktober 2011 - 09:55
Boerke

Boerke

Nog één en dan ga ik in de tuin beginnen hoor.

Er zit iemand op café en hij vraagt een cola. Een papegaai van het café roept hem na :"Voor mij ook een cola". De man moet wel die cola bijbetalen. Dat gebeurt nog enkele keren en de bezoeker krijgt het op zijn heupen.
"Nog één keer zegt hij en ik hang u aan de muur". Wat later vraagt de man nog een cola en natuurlijk de papegaai roept terug.
In een woede pakt de man de papegaai en hangt hem met twee nagels en vleugels opengespreid aan de muur. Na een tijdje laat de papegaai zijn hoofd wat hangen tussen zijn vleugels en ziet aan de andere kant tegen de muur een kruisbeeld hangen en vraagt:" Gij hebt hier ook vanzeleve een cola gevraagd zeker"?
zaterdag 29 oktober 2011 - 10:29
Boerke

Boerke

Juist gegeten,en nu een beetje laten zakken.
Een man gaat de apotheek binnen en vraagt om een pakje voorbehoedsmiddelen(Condooms). Hij betaald ze en gaat buiten. Op de stoep neemt de man zijn pakje,werp het op de grond en stampt het stuk.
Hij gaat weer de apotheek binnen en vraagt weer een pakje condooms van twaalf stuks. Betaald, gaat buiten en op de stoep weer hetzelfde. Werpt het pakje op de grond en stampt het stuk.
Dit gebeurt nog een derde keer en daarna gaat hij ook weer de apotheek binnen. Ook nu vraagt hij weer een pakje condooms van 12 stuks. De apotheek die dit geheimzinnig vond vroeg hem nu:" Waarom doe je dat nu? Dat kost veel en ik zie dat je ze buiten op de stoep stuk stampt".
"A wel", zegt de man:" Zo ben ik ook vanzeleve gestopt met roken".
zaterdag 29 oktober 2011 - 13:18
Boerke

Boerke

Sorry,maar de volgende heb ik op de radio (Joe FM) gehoord tijdens het werken in de tuin. Ze werd verteld door een Belgische zanger(SERGIO).
Sergio heeft een Nederlandse buur en discusiëren doen ze over van alles en nog wat. Nu was het dat de Nederlanders gierigaards waren.

Sergio: Buur,gijle zijt toch Gierigaards hé.
N.Buur: Neen , neen.
Sergio: Jawel, je ziet dat in alles en nog wat.
N.Buur: Neen jullie zien dat verkeerd. Wij zijn niet gierig maar zuinig.
Sergio: Aiaiai toch,niet kunnen toegeven.
N.Buur: Ik zal eens een voorbeeld geven. Ik ging naar de opticiën en zag daar twee verrekijkers liggen. Eentje van 500 en eentje van 1000 euro. Weet je nu welke ik gekocht heb?
Sergio: Al lachend heb ik voor de grap gezegd, die van 1000 euro zeker.
N. Buur: Neen, hoor. Die van 500 euro. Ik had zelfs met die genoeg om te zien dat je met uw vrouw in bed aan 't vrijen lag.
Sergio: Dan had je toch beter die van 1000 euro gekocht,dan had je misschien gezien dat het uw vrouw was.
zaterdag 29 oktober 2011 - 13:30
Boerke

Boerke

Ook gehoord op dezelfde radio.
Twee kameraden gaan een kluizenzaal overvallen. Ze vallen binnen in het voorgebouw en schakelen eerst de beveiligingscamera's uit. Doen de deur van de kluizenzaal open en slagen hun slag.
Ze zien op de kluizen de namen staan en doen de eerste kluis open. Grote verwondering als ze zien dat er een potje Yoghurt instaat. Doen de tweede kluis open en wat zien ze;ook een potje yoghurt. Ze doen daarna al de kluizen(ongeveer 24 ) open en overal staat er een potje Yoghurt.
Wel zij de ene,we zullen ze eens liggen hebben. We eten ze allemaal op. Nadien vertrekken ze dan zonder enen euro in hun zakken.
De volgende dag slaat één van de twee de krant open en wat leest hij daar:" Grandioze overval in de spermabank".
zaterdag 29 oktober 2011 - 13:39
cetinel

Cetinel

ergens in de rimboe voelt een oude koning zijn einde naderen en roept zijn drie zonen bij elkaar.
zonen! zegt hij: ik maak het niet lang meer,daarom ga ik een van jullie als mijn opvolger aanduiden.ik ga jullie testen,ga en breng mij pingpongballen!!
wie op een redelijke tijd terug is met de meeste ballen erft mijn koninkrijk.
de drie jongens vertrekken.
nog dezelfde dag is de jongste terug: hij heeft drie pingpongballen.....is dat alles? vraagt zijn vader.
ja zeg!! zoveel ballen vind je niet in de rimboe hoor! zegt hij.
ze wachten op de andere twee...na een week verschint de tweede zoon....met een hele zak vol ballen zooo zegt zijn vader,waar heb je die vandaan...
awel zegt hij: ik ben naar dat grote gebouw(hotel) geweest waar al die rare witte mensen komen..daarachteraan is een heel groot veld met putten en zo,en daar smijten ze ie dingen gewoon weg...ik moest me wel haasten,want als ik die balletjes dan opraapte maakten ze zich nog boos ook!!
goed gedaan! zegt zijn papa,ik denk dat jij wel de beste bent,maar eerlijkheidshalve moeten we toch wachten op je derde broer.
na 10 dagen: niks...
12 dagen,nog steeds niks
20 dagen,nog altijd niks...
ja zeg! zegt de koning,ik had gezegd binnen eenredelijke tijd!!die is nu toch overschreden!
en hij besluit zijn zoon met de zak ballen te kronen..
net als hij dat bijna doet zwaait de deur open en komt er een uitgeputte vermagerde,gehavende derde zoon naar binnen gestrompeld...met aan elke hand een vuilniszak met een hele grote bal erin.
uitgeput valt hij op de grond en zijn vader vraagt: wa is da nu weer?? da zijn toch geen pingpong ballen??
pingpongballen? pingpongballen??? da meende nie!!! ik had verstaan: KING-KONG ballen zegt de zoon...
zondag 30 oktober 2011 - 23:13
minouke

Minouke

kingkongballen
maandag 31 oktober 2011 - 09:17
Boerke

Boerke

Op het werk zijn we met enkele die een tuin hebben. We bespreken dikwijls sommige situaties. Voor enkele maanden liet ik eens iets vallen over prei waar je een fiets kunt tegen zetten. Wil zeggen;heel dikke prei. Dit was genoeg voor iemand van de groep om er een carricatuur over te maken en al zeg ik het zelf:ik vind het geslaagd.Een echte kunstenaar.Oordeel zelf maar.

Tuinbabbel

maandag 31 oktober 2011 - 20:25
minouke

Minouke

doe me een beetje denken aan een visser die zijn gevangen vis toont
wel mooi getekend
dinsdag 1 november 2011 - 19:20
Polplastron

Polplastron

Houden jullie er wel rekening mee dat er hier ook nog (redelijk) jonge forumlidjes zijn die dit ook meelezen????
maandag 7 november 2011 - 18:20
Tuinman65

Tuinman65

Ja dat kan wel zijn Pol maar op internet vinden ze wel wat straffers denk ik.
Ik kan het toch niet laten om de mop te vertellen die ik vanmorgen op de radio hoorde. Ik vond het een heel goei.

Een man belt aan bij een vrouw en hij vraagt : heb jij een geslachtsdeel? De vrouw gooit de deur dicht. De dag erop en de dag daarop hetzelfde scenario.
De vrouw wordt dat beu en vertelt het 's avonds aan haar man. Wel zegt die, ik neem morgen verlof en dan ga je eens wat zien.
De dag erop staat die man er weer met de vraag : heb jij een geslachtsdeel?
Ja, antwoordt de vrouw, ik heb een geslachtsdeel.
Waarop de man zegt : wil je dan eens aan je man vragen om in het vervolg het jouwe te gebruiken i.p.v. dat van mijn vrouw.

woensdag 14 december 2011 - 18:42
Boerke

Boerke

Ik denk dat de stralingen van een flitspaal ongezond zijn voor de mensen. Weet je waarom?
Een week nadat ze geflitst werden voelde zij zich nog altijd niet goed toen ze hun PV kregen.(Hm,Hm)
zaterdag 14 januari 2012 - 18:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon