menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje

Ga naar meest recente reactie

Ingrid59

Ingrid59

weet er iemand een forum of kent er iemand iets over zelf gordijnen maken voor boot ?
zondag 18 september 2011 - 20:09
cetinel

Cetinel

wat maakt gordijnen voor een boot zo anders??
kun je niet een naaiforum f zo zoeken,moet het expliciet voor boten zijn?
zondag 18 september 2011 - 20:18
Ingrid59

Ingrid59

ja ramen zijn helemaal anders , deze zijn schuin opzij en van onder breder dan van boven , dus rail smaller dan de gordijn beneden
zondag 18 september 2011 - 20:21
Ingrid59

Ingrid59

vind geen naaiforum.... ben al weken aan t knoeien....
zondag 18 september 2011 - 20:23
cetinel

Cetinel

dan moet je met verschillende banen werken die schuin aflopen eigenlijk.....zodat je ondraan mer lengte hebt dan van boven,hangt natuurlijk ook af van het verschil boven en onderaan...
moeten ze onderaan ook aan een rail, of hangen ze daar los?

heb je een foto van zo een raam??
wat voor rails heb je?
zondag 18 september 2011 - 20:25
cetinel

Cetinel

daar stikt het van op het internet he batdah
zondag 18 september 2011 - 20:28
Ingrid59

Ingrid59

ik kan de rails niet breed genoeg boven hangen ....zal nog eens zoeken op internet is idd geen onderwerp voor hier maar was ten einde raad...toch bedankt
zondag 18 september 2011 - 20:34
daggie01

Daggie01

cetinel volgens heb jij wel verstand van gordijnen maken
heb je toevallig geen zin om een paar weekjes hier op vakantie te komen om me te helpen met mijn gordijnen ?
zondag 18 september 2011 - 20:49
cetinel

Cetinel

een paar weekjes vakantie lijkt me zaaalig!
maar ik heb hier iemand die me al een paar jaar verhindert op vakantie te gaan
gordijnen naaien zou ik op de koop toe bijgenomen hebben....
zondag 18 september 2011 - 20:52
daggie01

Daggie01

als je ooit oppas vindt ,dan ben je altijd welkom
of je zoon meenemen mag ook
zondag 18 september 2011 - 21:04
cetinel

Cetinel

me het hoofd brekend over wat er zo essentieel anders is aan ramen op een boot(weet ik veel,heb er geen!)
kwam ik deze foto tegen op het net...[afbeelding verwijderd niet-https]
afgezien van het feit dat ik ze foeilelijk vind,zie ik nuwel waar het schoentje wringt...
als je het mij vraagt ben je in zo een geval het best af met een ouderwetse roede(dunne) boven en onderaan,en dan gewoon tunnelke stikken...wel of niet gefronst is naar eigen goesting,ik zou persoonlijk zonder doen denk ik..
dan zit het gordijn ook onderaan vast,zonder dat het achter zo een soort"kabel" moet geschoven...

@ daggie : dank voor het aanbod,wie weet,ooit .........
zondag 18 september 2011 - 21:05
cetinel

Cetinel

ik wil ook een boot
zondag 18 september 2011 - 21:39
Ingrid59

Ingrid59

met gordijnen dan.....??
je mag keertje mee als hij af is , man is hem zelf aan t bouwen
zondag 18 september 2011 - 21:41
cetinel

Cetinel

zelf aan het bouwen??? dan zorg je toch dat hij der betere ramen in steekt
alle gekheid op een stokje,maar bouwt hij een boot helemaal zelf,f is hij een aan het opkalefateren??
zondag 18 september 2011 - 22:37
cetinel

Cetinel

inderdaad en na een uitdagende " zelfs god kan dit schip niet doen zinken"uitspraak ,was de eerste tocht ook gelijk de laatste van de Titanic
maar de ark heeft mozes toch maar veilig aan land gebracht
maandag 19 september 2011 - 11:56
Ingrid59

Ingrid59

Hoi Centinel,

Min man heeft de boot helemaal zelf gebouwd , gekocht als bouwpakket , beetje vergelijkbaar met mecannodoos, helemaal zelf in elkaar gelast , nu met de binnenkant bezig!Is moterjacht van bijna 12m. Ben wel beetje trots op mijn ventje hoor!

maandag 19 september 2011 - 13:45
Sarah

Sarah

Je mag toch wel informeren of iemand iets weet, ook al heeft het niets met tuinen te maken. Misschien is hier wel iemand die meerdere hobbies heeft. Niks mis mee hoor.
maandag 19 september 2011 - 15:37
Ingrid59

Ingrid59

Hoi Sarah , bedankt voor uw positieve reactie , gisteren was ik wel wat geschrokken van de toon waarop iemand reageerde op mijn vraag , ik dacht van : miss kan iemand mij raad geven , blijkbaar ergerde die persoon zich enorm aan mijn vraag ;zal alleen graag plantjes zien zeker??
maandag 19 september 2011 - 19:30
Ingrid59

Ingrid59

Hoi tuinfairy,

Badankt voor de info, ik ga vandaag naar de boot om het eens te proberen, ik heb op google al geprobeerd te zoeken om" gordijnen voor boot" te zoeken maar dan kom ik bij firma's terecht die ze maken voor mij en ik wil ze , gezien de grote hoeveelheid liever zelf maken ,ook heb ik de vraag verleden week al gesteld op een "naaiforum" maar daar hadden ze er ook geen ervaring mee .Vanmorgen ga ik naar de boot , vanmiddag thuis proberen ...laat kaarsje branden voor mij ... :0058
Het probleem is dat de ramen heel schuin op een punt uitlopen , en boven het schuinste punt kan ik geen roede hangen , ik moet ze daar op een of andere manier zien op te hangen , zo dat het er ook nog beetje deftig uitziet als ik ze openschuif .
Maar ik geef niet op!
bedankt alvast!!
ps wat een mooie site heb je zeg!
dinsdag 20 september 2011 - 08:25
berenice

Berenice

al eens gedacht aan de schuine kanten
vast te maken met velcro

grts bernice
woensdag 21 september 2011 - 11:45
Ingrid59

Ingrid59

Hoi Berenice

Ik kan de velcro niet vastmaken aan het raam omdat dit alluminium is , toch bedankt voor de tip !
woensdag 21 september 2011 - 15:25
Ingrid59

Ingrid59

hmmm zal ik toch eens proberen dan , heb al 5 verschillende dingen geprobeerd , als t nu niet lukt gooi ik de handddoek in de ring en zal t gazettepapier worden!!
woensdag 21 september 2011 - 15:43
Ingrid59

Ingrid59

oke als ik een van de dagen op de boot kom zal ik foto nemen

woensdag 21 september 2011 - 18:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon