menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Photoshop elements

Ga naar meest recente reactie

lacegarden

Lacegarden

een vraagje:
in de buurt worden cursussen gegeven (dag) met photoshop elements en dan nog voor senioren. Dus : ik zou mij graag inschrijven. Maar: is dat te doen of is dat echt weer zoiets heel zenuwslopend?
rita
maandag 8 januari 2007 - 22:14
Nigella

Nigella

ooit 4 lessen gevolgd met senioren, hangt een beetje van lesgever af of het te doen is. Als het iemand is die nogal gewoon is van met jonge mensen te werken, is het soms moeilijk om rekening te houden met ons minder snelle reacties en geheugen. Je krijgt er wel een handleiding bij die je nadien toch kan inkijken. Maar aangezien jij andere computerlessen volgt, moet dat toch te doen zijn voor jou.

dinsdag 9 januari 2007 - 11:23
Adrienne

Adrienne

Hallo Rita,

Waarom zou da niet te doen zijn.
Waar ik zaterdags les volg geven ze ook fotoshop (Jan volgt da)
Daar zitten mensen bij van 70 jaar en die moeten voor Jan niet onder doen.

K'zou zeggen, ga er voor en veel succes !!!
gij kunt da beslist.
woensdag 10 januari 2007 - 09:20
lacegarden

Lacegarden

ik hoop dat het tempo traag gaat zijn.
bedankt voor de reacties
woensdag 10 januari 2007 - 10:52
Adrienne

Adrienne

Goh, wat zijn we bescheiden.
Als ik zie hoe ge met de tomaatjes en jullie tomatenblad bezig zijt
K'zou zeggen zie maar da ge niet te snel zijt
woensdag 10 januari 2007 - 13:12
lacegarden

Lacegarden

ja maar dat ben ik niet, dat doet Angelo, ik doe enkel die recepten en dat is maar typen. Ik zou begot niet weten hoe ik aan de rest moet beginnen. Zelfs die nieuwjaarskaart heeft iemand voor mij gemaakt. Tomaten dat gaat, geen probleem,
woensdag 10 januari 2007 - 16:59
corrielat

Corrielat

ik ga ook naar cursus voor senioren, en dat tempo is prima te volgen, en als ze mij iets kunnen leren, weet ik dat het jou zeker lukt, succes en zet hem op, wij oudjes laten ons toch zeker niet op de kop zitten,
woensdag 10 januari 2007 - 18:02
Adrienne

Adrienne

Rita,

Als ik het wel kan
Dan jij zeker toch ook hé
Gelijk als wij krakken zijn, vooral na een dagske intens tuinieren
woensdag 10 januari 2007 - 21:01
lacegarden

Lacegarden

wij zijn vandaag naar die school geweest, ja, was dat daar druk!! heel veel senioren. Ik ben daar even gaan kijken in een klas, volledig vol. Iedereen een pc , dus dat valt best mee. De kursus die het meeste in de smaak valt is alles wat koken aangaat, maar dat is niet specifiek voor senioren.
Voor photoshop elements nog maar 2 inschrijvingen.
donderdag 11 januari 2007 - 22:22
Adrienne

Adrienne

Rita,

ben je ook ingeschreven ?
vrijdag 12 januari 2007 - 15:30
Catgarden

Catgarden

Hallo Rita,

Bedoel je dan dat ze de beginselen van Adobe Photoshop zullen geven op de cursus ?
Photoshop is niet zo moeilijk hoor... eens je een beetje weet hoe het in elkaar zit kan je zelf gaan experimenteren wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,
Lorre
dinsdag 16 januari 2007 - 11:22
lacegarden

Lacegarden

bedankt alvast voor mj aan te moedigen. Mijn man is al ingeschreven(pc) . Maar ik heb een probleem. Ik werk met een Mac. Het programma dat ik op mijn MAC staan heb is Photoshop Elements 2.0. Ik weet het niet goed meer, maar ik dacht dat ik het bijgekregen heb toen ik mij een digitale camera heb gekocht. Hoe lang dat geleden is: ik denk twee jaar.
Ik mag naar die lessen mijn Mac meebrengen. geen enkel probleem. Maar : zij werken wel al met 4.0.
Ik weet op voorhand dat ik dan tilt sla als ik bepaalde commando's niet kan uitvoeren.
Mijn man heeft deze avond examen in zijn pc cursus . Dus : ik duim.
rita


dinsdag 16 januari 2007 - 20:14
lacegarden

Lacegarden

Ik zit weer naast de kwestie: geen antwoord op uw vraag.
Volgens de uitleg van die mensen op het secretariaat is het Photoshop elements 4.0, dit is naar ik heb begrepen: een klein onderdeel van Photoshop. Photoshop is over meerdere cursussen verdeeld. Met gans andere moeilijkheidsgraden.
Maar voor ons zou het goed uitkomen omdat die Provinciale Leergangen voor volwassenonderwijs amper op een kwartiertje van bij ons zijn.
Bowie het is in de Kerkstraat. Alleen moet ik nog zoeken hoe daar te geraken, veel éénrichtingsverkeer daar.
dinsdag 16 januari 2007 - 20:19
Adrienne

Adrienne

Klopt Rita,

Photoshop is in 4 delen.
Dus twee jaargangen
Da is lang hé.
Jan heeft zaterdag examen en begint dan aan het laatste deel.
Dus met de grote vakantie
Finit, gedaan allez da denk ik toch, die charlewiet krijgt nooit genoeg
van zijn pc ke
dinsdag 16 januari 2007 - 20:33
Bowie

Bowie

Rita, ik heb je een mailtje gestuurd met een beschrijving van de weg. Als 't niet duidelijk genoeg is, laat het weten.

Zo'n cursus moet je zeker volgen. Ik ga die ook volgen maar via het werk en dat is in Mariekerke - 3 volle dagen voor beginnerscursus en dan nog eens 3 volle dagen vervolmaking. Dat is begin feb. en begin maart.
dinsdag 16 januari 2007 - 21:36
lacegarden

Lacegarden

bedankt, ik ga mij vlug laten inschrijven
woensdag 17 januari 2007 - 09:20
sylvain

Sylvain

Beste Rita is dat voor het leren van effecten op de pc te zetten of houd dat iets anders in omdat ik zo een systeem heb en dat noemt COREL PAINT SHOP PRO X is formidabel wat ge daar allemaal met kunt,kaders vervormingen kleuren noemt maar op is het dat dat ge gaat volgen groetjes dag
dinsdag 23 januari 2007 - 16:34
semperfi

Semperfi

Howdy,
Photoshop Elements is nu reeds aan zijn 5° editie.
Tof programma, zelfs zonder cursus.
Er is een boek bij, zelfs in aanbieding, kijk is naar comcol.nl en vergelijk de prijzen bij vergelijk.be
Grutjes,
Bob
dinsdag 23 januari 2007 - 19:07
Bowie

Bowie

Sylvain, photoshop is een programma waar je foto's mee kunt bewerken ed.
dinsdag 23 januari 2007 - 19:54
lacegarden

Lacegarden

hebt gij dat zonder lessen geleerd, ? châpeau!!!
ik kan wel al goed verkleinen op de maat voor een site , copy zetten en tumbnails maken, geen probleem. Ik zou wel graag combinaties willen leren maken.
Zaterdag heb ik les in Marke en maandag ook, dus : ik ga er wel geraken, vroeg of laat
dank u
dinsdag 23 januari 2007 - 20:17
sylvain

Sylvain

Tania is dat zo als de foto,s die ik nu bewerkt hebvan een gewoon foto de kader en de effecten er by ik zal er een foto op zetten is van greta bloemschikken

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 januari 2007 - 22:04
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Ja Sylvain, ik denk dat het zoiets zal zijn. Ik moet dat ook nog afwachten, ik denk dat je ook wel de kwaliteit van de foto's nog kunt bewerken, ze in zwart/wit zetten enz...

Zo te zien ken jij er al wat van.
dinsdag 23 januari 2007 - 22:20
sylvain

Sylvain

Ja Tania gekunt die ook bewerken met infra rood , sepia ,wit zwart,licht en donker met spotten erop enzo voort maar moet ge doen is heel leuk om aan te werken heb van myn tuinnu ongeveer 1500 stuks bewerkt maar moet er noch een deel doen en dan van de gezichten kunt ge ook caricaturen maken is machtig groetjes dag Tania

[afbeelding verwijderd niet-https]

dit is een stuk van pauline van het forum
dinsdag 23 januari 2007 - 23:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon