menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nickname

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

ik zou wel eens willen weten hoeveel inspiratie wij hebben bij het kiezen van een nickname en waar die zoal allemaal vandaan komen, ik zal alvast zeggen dat de mijne allang gebruikt word en heel simpel een samenvoegsel is van de eerste letters van mijn volledige naam: marleen rene rosa, poepsimpel dus en het beste is dat het dan eigenlijk zelf ook nog een spaanse naam is,lol, past goe bij mijn donkere ogen en bruin velleke
okee wie wil een tipje van zijn sluier oplichten?????
donderdag 4 augustus 2011 - 13:00
marero

Marero

das inventief moet ik zegge
donderdag 4 augustus 2011 - 13:48
Eniavaswen

Eniavaswen

Ben nogal een grote fan van Lord Of The Rings. Op het internet vond ik zo ooit een spelletje waar je je naam kon laten omzetten naar een elfennaam en dat was dus 'Eniavaswen'. Dus bij deze is dit mijn elfennaam.
Voor wie het ook eens wil proberen: http://www.chriswetherell.com/elf/index.php
M'n hobbitnaam was trouwens Esmerelda Chubb, maar dat vond ik niet zo mooi.
donderdag 4 augustus 2011 - 14:16
Gehenna

Gehenna

Wil je dat echt weten?
Wiki: (is onvolledig)
Gehenna is afgeleid van de naam van het smalle, rotsachtige Dal van Hinnom ten zuiden van Jeruzalem en wordt ook wel in het Nederlands vertaald als hel.

Tijdens het koningschap van Salomo werd in de vallei Moloch vereerd met het brengen van kinderoffers onder zang en dans. (1 Koningen 11:7). Het betrof hier eerstgeboren kinderen die levend in het vuur werden geworpen, terwijl de priesters masturbeerden.
In de Bijbel werd dit een gruwel genoemd en werd gezegd dat God woedend werd op Salomo en hem vervloekte. De details werden echter niet opgeschreven, maar zijn bekend van de geschiedschrijving van de Ammonieten.

Om die reden werd het later de plaats waar vuilnis werd verbrand. Afval, vuil en lijken van dieren en verachte misdadigers werden geworpen in het vuur van gehenna, ofwel het Dal van Hinnom. Gewoonlijk werd al wat in dit dal werd geworpen door vuur vernietigd, volledig opgebrand. Het vuur werd dag en nacht brandend gehouden met behulp van fosfor en de geur was van verre te ruiken.
donderdag 4 augustus 2011 - 16:53
hildavw

Hildavw

Aredhel Telrúnya

Dat zou mijn elfennaam zijn.
Nogal moeilijk te schrijven én te onthouden.

'k Zal het dus maar bij mijn voornaam houden, met een bijvoegsel van de initialen van mijn achternaam, want "Hilda" alleen bestond toen al.

Belladonna Gamgee-Took of Bywater

Dit zou mijn hobbitnaam zijn. mooi hé

Van de gelegenheid maak ik maar ineens gebruik om mijn avatar een beetje aan te passen.
donderdag 4 augustus 2011 - 17:04
annis

Annis

Mijn naam is vrij eenvoudig Ann en deze bestond al dus maakte ik er Annis van.
donderdag 4 augustus 2011 - 17:17
kerstkind

Kerstkind

Mijn nickname zal ook wel duidelijk zijn
"Born on Christmas Eve"
groetjes José
donderdag 4 augustus 2011 - 19:13
Pistachio

Pistachio

Pistache is de naam van één van mijn katten, we noemen hem ook Pistachio, vandaar de naam. Ik lust ook graag pistache-ijsjes!

Mijn elfnaam is Indis Telemnar (leuk!) en mijn hobbitnaam is Dolly Sandybanks of Frogmorton (klinkt toch superinteressant!). Leuke site!
vrijdag 5 augustus 2011 - 10:01
marero

Marero

Inwë Calafalas is mijn elvennaam,trekt op nieveel vind ik
vrijdag 5 augustus 2011 - 23:55
marero

Marero

Esmerelda Boffin of Needlehole, vind ik ook nie erg geslaagd
vrijdag 5 augustus 2011 - 23:56
LauraK

LauraK

Mag ik me even voorstellen, ik ben een elf en heet Nessa Táralóm...
En als hobbit heet ik Ruby Gamwich of the Bree Gamwiches.

En tja, mijn eigen nickname is nogal fantasieloos: mijn voornaam met de eerste
letter van mijn achternaam, de naam Laura was hier al in gebruik.

Groeten van Laura, Nessa en/of Ruby.
zaterdag 6 augustus 2011 - 09:13
Vlinderr

Vlinderr

Ik houd gewoon van bloemen. Moet ze ruiken en aanraken. Bloemen hebben een grote aantrekkingskracht op mij. Ik wil ze het liefst allemaal even uitproberen. Ik fladder een paar keer per dag door de tuin, van bloempje naar bloempje.
zaterdag 6 augustus 2011 - 09:48
marero

Marero

awel dat vind ik nu goe gevonne zeg
zaterdag 6 augustus 2011 - 13:05
cetinel

Cetinel

heel inspiratieloos is het de familienaam van mijn echtgenoot.
mijn elfennaam:Gilraen Minyatur

als hobbit heet ik:Pansy Frumblefoot of Bywater
vind ik allebei maar niks



vooral dat minyatur vind ik niet bepaald leuk
zaterdag 6 augustus 2011 - 13:55
Gehenna

Gehenna

Mijn namen zijn: Service Unavailable en Service Unavailable

Ga is allemaal van die website af joenges
zaterdag 6 augustus 2011 - 14:01
molleke32

Molleke32

Tja ik zit altijd in de tuin te wroeten zoals ne mol vandaar molleke...En 32 was vorig jaar mijn leeftijd..

mijn hobbitnaam: Orangeblossom Grubb of Little Delving, vind ik wel fantastich haha

mijn elfennaam: Séreméla Ar-Feiniel, vind ik veel minder dan de hobbitnaam
zondag 7 augustus 2011 - 14:05
Eniavaswen

Eniavaswen

@ Parodias: Even off-topic: Respect dat je door de Silmarillion geraakt bent, al verscheidene keren geprobeerd, maar nooit verder dan halfweg geraakt, is echt een geweldig moeilijk boek om te blijven volgen.
maandag 8 augustus 2011 - 09:14
Tarragon

Tarragon

Onder de nickname "Tarragon Slayer" heb ik 7 jaar lang het online MMORPG "Ultima Online" gespeeld, op de Drachenfels server. Ik was daar deel van de (Duitstalige) online rollenspel gemeenschap "Götterdämmerung".
Tarragon was de achterkleindochter van een grote held. Het was haar lotsbestemming om met zwaard en schild in de handen, of door de kracht van de magie, ten strijde te trekken tegen de kwade machten die de wereld van Sosaria in hun greep hielden.

De naam "Tarragon Slayer" is om te beginnen een verwijzing naar "Dragon Slayer" (drakendoder).
Draken doden was een niet te vermijden bezigheid in de virtuele wereld van UO.

Maar het Nederlandstalige woord "dragon" duidt op een (bijzonder lekker) keukenkruid. De Engelse naam van dit kruid is "tarragon".
De nickname is dus het resultaat van wat woordspelerij.

Toen ik ongeveer 10 jaar oud was, leerde ik koken. Het is een hobby geworden waar ik sindsdien trouw aan gebleven ben.
Tarragon, als vertaling van dragon, vond ik perfect passen bij de keukenprinses die ik ben.
Laten we zeggen dat ik af en toe de dragon "dood" wanneer ik in de keuken sta, om er de smaak van de kip of een goede sappige steak mee te verlevendigen.

Ach, en de hobbit-vertaling van Tarragon Slayer is blijkbaar:
Rosie Sandybanks
Klinkt definitief leuk.
maandag 8 augustus 2011 - 14:26
molleke32

Molleke32

Euh birdwatcher , aan wat dan? Nu ben ik wel nieuwsgierig
maandag 8 augustus 2011 - 14:57
molleke32

Molleke32

Ah ma das ook goed materiaal zunne birdwatcher Maar daar sloeg mijn nick toch nie op
maandag 8 augustus 2011 - 15:22
dendrodan

Dendrodan

Mijn nickname is van dendrobatie mijn andere hobby en danny mijn voornaam
maandag 8 augustus 2011 - 18:08
marero

Marero

dendrobatie??? en wat mag da wezen?
maandag 8 augustus 2011 - 18:16
Gehenna

Gehenna

Elf: Inwë Telrúnya
Hobbit: Esmerelda Gamgee-Took of Bywater

Efkes over die afgrijselijke LOTR film. Trekt op niks, heb er 10 minuten naar gekeken en had er dik mijn goesting van. Zoals altijd, maak geen film van een goed boek.
Johan de Meij heeft fantastische muziek geschreven, Howard Shore ook (voor de film) maar de inbeelding die Tolkien brengt is eigen aan iedere lezer en de film een zware teleurstelling omdat je het zelf anders ingebeeld had.
Fantastisch boek, fantastische muziek, voor mij hoeft die film helemaal niet.
dinsdag 9 augustus 2011 - 19:39
cornelia

Cornelia

Goh mijn elfennaam is Merenwen Mithrandír
Wat prachtig, zo wil ik wel in het echt heten.

Mijn "Cornelia" is gewoon mijn 2de naam, ik heet Wilma
Wilhelmina Cornelia of zoals ze op de lagere school zeiden; "WC'tje".
Maar dat is al zo lang geleden.

gr. van Merenwen Mithrandír
Hoe spreek je dat eigenlijk uit ????

Hobbitnaam;
Ruby Boffin of Whitfurrows



woensdag 10 augustus 2011 - 12:50
Sarah

Sarah

Sarah is de naam van mijn laatste hond
Sara (zonder h) is mijn eerste naam (niet mijn roep naam)

Elf naam met h: alassë Culnámo
Elf naam zonder h: Merenwen Culnámo

Hobbit met h: Prisca Proudfoot
Hobbit zonder h: Ruby Proudfoot


Leuk, wat 1 letter een verschil kan maken.

woensdag 10 augustus 2011 - 16:00
Gehenna

Gehenna

Took of Bywater ... is dat dan nen inwoner van een wijk in New Orleans?
donderdag 11 augustus 2011 - 12:26
cornelia

Cornelia

Ha Tuinfairy je hebt gelijk maar ik had het graag uitgesproken als die mooie dames in de LOTR film dat doen (had er ook graag zo uit gezien) Met een vet Rotterdams accent en geheel niet lijkend op een elf wil het nog niet zo lukken met de uitspraak. Haha

donderdag 11 augustus 2011 - 12:48
dendrodan

Dendrodan

Dat is juist birdwatcher het zijn gifkikkers.
donderdag 11 augustus 2011 - 20:34
Juelz

Juelz

Ik heb meerdere bijnamen, normaal gebruik ik altijd Lonewolf.
Simpel weg ben iemand die het liefste alleen is en van niets of niemand afhankelijk.
Dus vandaar eenzame wolf.

Tja hier dan Juelz, ooit gehoord die naam en later maar als nickname gekozen.
maar zou toch weer graag terug willen naar Lonewolf
donderdag 11 augustus 2011 - 21:42
bakbeest

Bakbeest

Mijn naam komt van onze auto met opzetunit.Eerst hadden we een klein unitje op een nissan,en dat vonden de mensen al een bakbeest,zo hebben we hem dan ook genoemd.Maar dan worden de kids groter,en wilden we wat meer power,dus nu hebben we met recht een bakbeest.Een Chevrolet K2500 met een amerikaanse unit,met alles erop en eraan.
Nindë Faelivrin = mijn elfennaam
Flora Proudfoot of Standelf = mijn hobbitnaam.
Grappige sites




zondag 14 augustus 2011 - 11:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon