menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iemand verstand van naaimachines

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

de titel zegt het al,wie steekt al eens zelf iets ineen.
weet wat van een degelijke machine af,etc..
ik heb een licht gevalleke da wel goed is voor af en toe wat verstelwerk,maar ben op zoek naar iets degelijks om ook es zelf een volledig kledingstuk ineen te steken,zonder dat ik om de haverklap moet stoppen wegens overbelast of zo...
wat is een redelijke prijs dat je mag uitgeven aan een degelijk machientje.
dusse:wie weet een doede kwaliteit-prijsverhouding en waar kan je dat kopen...
wou vanmorgen een winkel binnengaan maar was nog niet open,mischien maar best ook want anders maakten ze me mischien wat wijs..
thuisgekomen ben ik beetje aan het zoeken op internet en beetje prijzen vergelijken,maar ik zou dus als het even kan graag gebruikers(sters) en hun ervaringen weten...
dus wie eventueel wat info kan verschaffen: het word sterk gewaardeerd!!
donderdag 14 juli 2011 - 16:32
cetinel

Cetinel

tis juist door die prijzen dat ik dacht van: laat ik toch maar effe rondneuzen,want als je het dan koopt en elders goedkoper ziet......
en heb je dan ook een gekocht,na je zoektocht? en zo ja,welke en waarom?
donderdag 14 juli 2011 - 16:37
printemps

Printemps

Ik heb een Brother ik denk de goedkoopste en koste 350 ofzo
In de Ankerstraat gekocht
Ik gebruik het ook niet zo veel en nog nooit gemankeerd

Mijn moeder heeft al meer dan 40 jaar ne Phaff maar die weegt 100 kg
donderdag 14 juli 2011 - 16:38
cetinel

Cetinel

ankerstraat,even denken,is da daar bij de brug(mijn verstand valt soms even uit )ik ken maar 1 verkoper in sint niklaas.....
nee,ik denk dat jij het over een andere hebt...die ik bedoel is in de kleine laan,daar heb ik vanochtend gestaan,maar was nog niet open,degenen in de etalage waren gevallekes van rond de duizend euro
ik ben nu beetje aan het surfen,maar op den duur zie je door de bomen het bos nie meer..
tis wel de bedoeling om wat intensiever te gebruiken dan gemiddeld,omdat zoon nogal"gezet" is zeg maar is het bijna onmogelijk om iets te vinden dat past,qua broeken....er moet altijd een flink stuk af,krijg het bijna nooit over zijn buik omhoog,en zo ja,dan zakken ze net zo snel weer af(optrekken vind meneer een overbodige luxe en verplicht dus anderen mee te laten genieten van zijn "buttcrack" )dus dacht ik: mischien gewoon zelf een paar simpele modellekes,met elastiek in de taille maken die hem wel passen....
bovendien moet hier bijna altijd versteld worden als iets gekocht is,want geeneen van ons is lang en slank dus toch maar een investering doen dacht ik....
maar t moet wel een beetje normaal blijven ook natuurlijk,ik hoefgeen ongelooflijk ingewikkelde borduurmotieven of zo,gewoon een degelijke,stevige machine die de meest gangbare steken kan...
donderdag 14 juli 2011 - 16:46
kerstkind

Kerstkind

Cetinel, misschien heb je hier iets aan:
http://naaimachine.matri.nl/actie_naaimachine?gclid=CKmMqIqSgaoCFYZJ3godcF5wyg

"Singer" is ook een heel goed merk van vroeger uit.
groetjes
donderdag 14 juli 2011 - 17:28
printemps

Printemps

@ Cetinel

Neen is zijstraat van de markt
Waar ijs Francois is
donderdag 14 juli 2011 - 18:01
Mandy

Mandy

Ik heb al jarenlang een Husqvarna, ben ik blij mee.... gebruik niet zo heel erg vaak maar gaat door dik en dun.......
donderdag 14 juli 2011 - 18:03
annis

Annis

Ik heb al meer dan 30 jaar een Pfaff een lichtgewicht was wel erg duur maar werkt nog steeds perfect.
Vroeger veel kleding voor de kinderen en mijzelf gemaakt maar de laatste jaren was kopen soms nog goedkoper dan het zelf te maken.

Annis
donderdag 14 juli 2011 - 19:47
Rita1960

Rita1960

hier staat een borletti.. ook al zo'n 40 jaar oud maar doet het nog steeds (electrisch en met sjablonen.. kun je mee borduren) en instelbaar met verschillende steken..
en nog onlangs van mijn schoonmoeder gekregen een pfaff.. goed voor het zware werk maar niet electrisch... goed voor het maken van de paardendekens/ spijkerbroeken waarvan de rits kapot is .. gaat moeiteloos door 4 lagen spijkerstof en de rits

donderdag 14 juli 2011 - 21:31
marero

Marero

heb al bijna 40 jaar een brother, was nie goedkoop maar is zeeeeer veel gebruikt geweest en buiten een paar kleine herstellingskes door het veelvuldige gebruik nooit iets aan gemankeerd
donderdag 14 juli 2011 - 22:03
cetinel

Cetinel

tja....als ik dan lees dat degenen die wat meer kostten,wel heel lang blijken mee te gaan...
ik had mijn oog laten vallen op een singer confidence 7470(499€)
of een singer quantum stylist 9960,maar das al gelijk een stuk duurder(809 €)
ik ga es kijken of ik dezelfdn hier kan vinden voor dezelfde prijs,ik vind het altijd handig dat je gemakkelijk mee terug kan als er eventueel wat scheelt, en niet eerst klantendienst moet bellen etc,ook dat je het machientje persoonlijk kunt zien,eer je hem wel of niet aanschaft..maar als hij via het internet een stuk voordeliger aangeschaft kan worden,dan is het mischien weer wel de moeite....
vrijdag 15 juli 2011 - 00:09
joopsmit

Joopsmit

Kijk eens op markten en 2de hands
Vroeger maakte met nog degelijkke aperaten
Zelf heb ik en hff man gewoon simpel maar werkt al dik 20 jaar zonder probleem alleen een niuwe snaar vervangen door me zelf brsyeld aan de fabriekant .
Heb spijkerbroeken gemaakt shai bekleding voor mijn wagen .
De niuwe van uit de super markten zijn te zwak om wat te kunnen maken .
Een broek rits kunnen ze nog niet aan .
Dus ga voor een oudje degelijk en oer sterk
vrijdag 15 juli 2011 - 01:38
annis

Annis

Centinel hier zijn diverse naaimachinewinkels die ook nog goede 2e handse verkopen en heb je ook nog garantie op.

Annis
vrijdag 15 juli 2011 - 11:17
cetinel

Cetinel

tja,ik ben altijd beperkt in het zoeken in die zin,dat ik niet zomaar weg kan,(dan moet ik zeker een paar dagen op voorhand een oppas regelen,die kan ook meestal maar een uur of 2,daar kun je dan ook niet zo heel veel mee)echtgenoot werkt 6 dagen in de week,en op zondag is alles dicht,dus probeer ik de zoektocht zoveel mogelijk te beperken...
ik ga wel mijn licht es opsteken in de twee winkels hier,info opvragen kan nooit kwaad..
ik heb hier een paar modellen genoteerd die me wel wat lijken ,en ga es kijken hoeveel ze daar kosten,dan kan ik ze thuisgekomen vergelijken...
is toch niet raar dat je eerst wat info komt vragen in zo een winkel denk ik?
vrijdag 15 juli 2011 - 11:27
Mandy

Mandy

Natuurlijk niet.... toen je je fornuis wilde aanschaffen heb je je toch ook heel goed georienteerd???
Je hebt zelf al een idee, maar misschien is er een betere/ andere optie....

Het is tenslotte niet een ijsje van 10 cent he???

Dus gewoon doen.....
vrijdag 15 juli 2011 - 20:25
cetinel

Cetinel

aaah mijn fornuis heb ik toen wakker van gelegen zulle...
vrijdag 15 juli 2011 - 21:34
Mandy

Mandy

Tuurlijk, zijn allemaal van die dure dingen.... dus goed voorbereiden anders krijg je spijt......
vrijdag 15 juli 2011 - 21:41
cetinel

Cetinel

inderdaad!
vrijdag 15 juli 2011 - 21:50
cetinel

Cetinel

tis een brother geworden.
zondag 17 juli 2011 - 22:46
printemps

Printemps

Die van 339 IPV 399 en me gratis vergroottafeltje/plateau ??? van de Ankerstraat ???
Die mensen geven goede uitleg hoor, de mijne komt van daar
dinsdag 19 juli 2011 - 15:18
cetinel

Cetinel

inderdaad uit de ankerstraat,maar een ander modelleke (beetje zwaarder en stuk duurder dus)maar ik heb der ook een vergrootttafel bij gevraagd,en gekregen(zat niet inbegrepen en kostte anders 80 euro!,
ik wou eigenlijk voor een singer gaan,maar volgens hem waren de singers de laatste tijd beetje op achteruit gegaan,aangezien hij ook singers verkocht en het voor hem dus niet echt uitmaakte was ik wel geneigd hem te geloven.
in ieder gaval kan ik nu aan de slag....(as ik goesting heb )
dinsdag 19 juli 2011 - 19:57
Mandy

Mandy

Als het toch regent...........




dinsdag 19 juli 2011 - 20:00
cetinel

Cetinel

ah ja,en eens ik begin gaat da wel vooruit zenne.....
leuke steken zitten erop,maar wat doe je daar allemaal mee?? frutseltjes maken,maar das mijn ding niet zo...al die steken hoefden niet,maar hij gaat wel vlotjes en is stuk stiller dan de andere,heeft een handig draadinrijgsysteem(handig voor mijn vaak gevoelloze vingertoppen)
automatisch hechten(mens dan gaat die zo traag paar steken achteruit,ik doe het wel zoals voorheen )en automatisch draad afsnijden,
der zijn nog wa mogelijkheden die ik moet doorspitten,maar zo op het eerste zicht ben iktevreden(en stuk armer,maar ach,je neemt het toch nie met je mee als je tijd hier erop zit)
dinsdag 19 juli 2011 - 20:10
Rita1960

Rita1960

Mooi dat je tevreden bent Cetinel...

en idd.. het leste hemd hef gien zakken
of zoals buurman zei.. de leste auto hef gien trekhaok

dinsdag 19 juli 2011 - 20:54
Mandy
woensdag 20 juli 2011 - 09:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon