menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Regen regen regen....

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Als ik de buienradars mag geloven krijgen we de eerste 14 dagen !!! veel regen.. en komt geen zonnige dag aan totdat we in Augustus zijn.....

Het gaat weer lekker.......

het onkruid staat al zo hoog.....
dinsdag 12 juli 2011 - 12:38
Eniavaswen

Eniavaswen

Ach ja, dan zal mijn regentuintje er de komende 14 dagen ook eens mooi bij staan. Tot nu toe was het meer een uitgedroogde rivierbedding en ik wil het ook graag eens vol water zien staan.
dinsdag 12 juli 2011 - 12:55
Mandy

Mandy

Het is wel wat droog aan het worden maar ja...om daar nou zoveel en zolang regenweer voor te krijgen...,. grgrgr


Emmers vol onkruid haal ik weg elke dag... mijn groententuin is helemaal schoon momenteel maar de borders hebben ook hun " grote beurt" nodig..... ben bang dat dat even uitgesteld gaat worden.....
dinsdag 12 juli 2011 - 13:19
Mandy

Mandy

De buien zijn al in zuidbelgie... In Namen giet het al.......
dinsdag 12 juli 2011 - 13:20
Gehenna

Gehenna

Ik denk dat ik mijne klei eens ga vol gaten prikken voor het te laat is.
dinsdag 12 juli 2011 - 14:29
cetinel

Cetinel

tis hier "doef " zoals ze zeggen en al redelijk donker vind ik.....
ik ga een en ander nog gauw in de grond stoppen(rammenas en paksoi en zo)
of nee beter wachten tot het al wat geregend heeft want nu is het gewoon droog zand....met de regen spoelen de zaden dan ook weg.....
dinsdag 12 juli 2011 - 16:13
cetinel

Cetinel

tis hier zachtjes beginnen regenen,de grond ruikt zali....als het geleidelijk begint ist goe want dan heeft de grond tijd om alles op te nemen,hopelijk valt het seffens niet ongenadig naar benee...
voor de rest mag het gerust regenen van mij,ik ga nu snel efkes de patatten voor straks uit de grond halen voor ik zelf ook doorweekt zal zijn...
dinsdag 12 juli 2011 - 16:57
Adrienne

Adrienne

Geel heeft lekkere malse regen super en weer nodig !!!
Het ruikt zalig, en alle plantjes zie je glunderen laat maar effe door gaan zo
dinsdag 12 juli 2011 - 18:16
Vivigreen

Vivigreen

Het is hier al enkele uren aan een stuk goed aan het doorregenen.Eindelijk eens een goede beurt voor de tuin !
dinsdag 12 juli 2011 - 19:18
Mandy

Mandy

Tot nu toe nog niet veel geregend.....
dinsdag 12 juli 2011 - 19:44
Vivigreen

Vivigreen

Ja,dat is waar.Je ligt dan goed warm in je bed terwijl het buiten nat is en ik kan dan altijd zeer goed slapen.

Gr.V.
dinsdag 12 juli 2011 - 20:13
marero

Marero

wij willen en vinden veel en krijgen just niks, allee we krijgen veel maar meestal op de verkeerde tijd en plaats,lol
zou het geen gedacht zijn om eens nen brief op te stellen voor die van daéarboven dat één en ander een beetje ordelijker gebeurt??
dinsdag 12 juli 2011 - 22:48
cetinel

Cetinel

ik zou die vandaarboven nie teveel lastigvallen me onze "eisen" als ge rekening houd met het feit dat we een perfecte wereld ten dienste van de mens naar de kl**en hebben geholpen.....ik zou ook nie geneigd zijn te luisteren naar iemand
dinsdag 12 juli 2011 - 23:09
marero

Marero

das just, we zullen dan maar blij zijn met wa we krijgen zekers, nodig of nie
woensdag 13 juli 2011 - 00:03
Mandy

Mandy

Ben ik ook bang voor......... we hebben nix te eisen.... we zullen het moeten nemen hoe het komt.....
woensdag 13 juli 2011 - 00:07
Mandy

Mandy

Nee hoor, mensen hebben een eigen vrije WIL...... en als ze die misbruiken zitten ze zelf met de brokken.....
woensdag 13 juli 2011 - 00:17
cetinel

Cetinel

bij mij is een tomtenplant geknakt,een20 cm boven de grond.....
tis hier fris maar droog nu,
ik heb de hele nacht lekker met evnster wagenwijd naar de wind en de regendruppels geluisterd..
woensdag 13 juli 2011 - 13:07
Sarah

Sarah

Ha, ha, ik ook Lein, dan krijg ik visioenen. Bv dat mijn vijver folie omhoog komt en alles door de tuin gaan drijven. En dus de hele tuin blank. Alle potten aan het drijven en de vissen er tussendoor zwemmen.Nee ik vind het maar niks die stormen.
woensdag 13 juli 2011 - 13:49
Mandy

Mandy

Maar niet tegenstaande het feit dat sommige van ons slaapproblemen hebben ( das een schone zin ) regent het hier nog steeds, sinds gistermiddag 5 uur grgrgr...

Het is welweer genoeg geweest.... zo.......
woensdag 13 juli 2011 - 17:02
Sarah

Sarah

Hier regent het al sinds 8 uur vanmorgen niet meer........
Raar weer bericht hoor. Gaven door dat het alleen in het oosten en zuid oosten droog zou zijn. Nou ik woon gewoon in het zuid westen, rarara hoe kan dat.
woensdag 13 juli 2011 - 17:13
cetinel

Cetinel

ik vind het best,ikhou van elk weer,als het miezert zoals nu,dan ruikt alles weer zo lekker...vestje aan,lekker warm drankje bij de hand,met blote voeten door het natte gras wandelen......
woensdag 13 juli 2011 - 17:14
marero

Marero

hier wast nie miezeren maar regenen zenne, 24 liter aub
woensdag 13 juli 2011 - 19:50
Mandy

Mandy

13 graden ist hier........ 13 graden .....midden in de ZOMER......

Ik ga weer eens verhuizen..... terug naar ZuidFrankrijk......

kan er niet tegen, dit weer...... raakt een mens depressief van.......
woensdag 13 juli 2011 - 20:06
cetinel

Cetinel

allee allee! kop op,je moet het leven van de zonnige kant bekijken!
http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ
woensdag 13 juli 2011 - 20:15
Mandy

Mandy

NIET EERLIJK BOEHOEHOE........
woensdag 13 juli 2011 - 20:19
Mandy

Mandy

Wat een luguber filmpje Cetinel


woensdag 13 juli 2011 - 20:22
cetinel

Cetinel

heu,die van monty phyton zijn altijd beetje alternatief zeg maar....dit komt uit de film "the life of brian"
dacht dat jullie die wel kenden
and now for something completely different!....
woensdag 13 juli 2011 - 20:25
cetinel

Cetinel

een oervlaams regenfrakske aandoen
woensdag 13 juli 2011 - 20:34
Mandy

Mandy

Een stoere Nederlandse jongen kan wel tegen een beetje regen.....

"Daar smelt je niet van " is toch een van Nederlands gezegdes?
woensdag 13 juli 2011 - 20:37
Mandy

Mandy

Meer pindakaas eten......
woensdag 13 juli 2011 - 21:15
cetinel

Cetinel

mmmm pindakaas,met een gesnipperd groen ajuinteje erop en beetje zout.
woensdag 13 juli 2011 - 21:56
Gehenna

Gehenna

Batdah is het zonnetje in huis
Binnenkort komen de Kbelgen naar KBreda met een Kweer in een Kauto met kapotte uitlaat om een voorraad smerige pindakaas en ketchup in glazen flessen aan te schaffen
Of moet er voor die ketchup ook een K staan?

Bon, ik had graag ook een beetje regen gehad! Er staat amper AMPER een halve centimeter water in de emmers sinds eergisteren.
Ik heb regen nodig voor de vijver! REGEN, da zijn druppels water die uit de lucht naar beneden vallen (moet dat efkes verduidelijken voor diegenen die ni meer weten wat dat is) DRUPPELS geen mistachtige natheid.

Bon, ik moet de planten water geven
donderdag 14 juli 2011 - 10:52
Mandy

Mandy

Je kunt met alle plezier wat van mijn regenwater krijgen hoor....

Hier is meer dagn genoeg gevallen en ik had eigenlijk niets nodig...
Mijn viijver staat nog vol.....

En nu nog eens een giga storm erbij.....

Kon afgelopen nacht niet eens slapen van hie herrie met al dat klapperende plastiek......
donderdag 14 juli 2011 - 11:44
Mandy

Mandy

En weet je wat ook zo erg is.... met dit weer.... binnenzitten......geeft mij een onweerstaanbare trek in snoep, chocola enzo........mijn wekelijkse voorraad is al op.......



donderdag 14 juli 2011 - 11:46
Mandy

Mandy

Het blijft dus KOUD en NAT.......

Bah, ik heb al 3 weken vooruitgewerkt...... haha ( dat is ook het enige voordeel)
Maar..... verder verveel ik me te pletter....Heeft er iemand zin om iets LEUKS te gaan doen??????
donderdag 14 juli 2011 - 12:32
Sarah

Sarah

Ik denk dat iedeeen wel zin heeft om iets leuks te doen, maar niemand weet wat????? Ik moet verplicht thuis blijven want ze komen mijn rook/brand melders controleren. Tussen 13.00 uur en 16.30 uur. Is ook balen want ik verveel me ook rot. Hopen dat ze snel komen dan ga ik misschien nog maar even een bakkie doen op het dorp.
donderdag 14 juli 2011 - 12:42
Mandy

Mandy

Zo ongezellig in je eentje.....
donderdag 14 juli 2011 - 12:46
Mandy

Mandy

Wij hebben hier in het dorp ook korte tijd geleden een aardig restaurantje/cafeetje gekregen, zitten altijd veel fietsers, dus het zal vandaag wel leeg zijn.... wie gaat er nu fietsen????? ikke niet.....
donderdag 14 juli 2011 - 12:47
Mandy

Mandy

Ik zou wel naar zo'n grote, echt Amerikaanse, boekenwinkel willen......waar je gerust een hele middag of avond kan zitten lezen, waar heerlijke grote leunstoelen staan, lekker zacht en waar je koffie kan krijgen...... heerlijk..... bv Barnes and Nobles.......DAT zou nou iets zijn waar ik VANDAAG graag heen zou willen gaan.......
donderdag 14 juli 2011 - 12:49
Mandy

Mandy

Ja Lein, daaraan kun je zien hoe we ons vervelen en hoe we eenzaam zitten te zijn zonder onze grasmachine en snoeischaar in de hand.....
donderdag 14 juli 2011 - 12:50
Mandy

Mandy

Hope so,,,,,,,
donderdag 14 juli 2011 - 12:52
Mandy

Mandy

Moet eigenlijk een beetje eten... maar wat?? Heb geen fut of zin om iets lekkers te gaan maken..... zal maar een sinasappeltje gaan schillen en daarna een bakje yoghurt eten......
donderdag 14 juli 2011 - 12:53
Mandy

Mandy

Das een goed idee..... lekker toch iets warms.....

wit brood heb ik ook juist gebakken ( en een donkervolkoren) en eitjes genoeg........

bedankt en tot zo
donderdag 14 juli 2011 - 13:06
Mandy

Mandy

Daar knap je weer van op.... iets warms in je buik.......
donderdag 14 juli 2011 - 14:24
Sarah

Sarah

Mandy, niet alleen natuurlijk. Met een paar vriendinnen. Heb ze net gemaild, brandmelders zijn weer goed gekeurd dus nu op naar het dorp naar de koffie met iets lekkers.
donderdag 14 juli 2011 - 14:27
Mandy

Mandy

Kijk zojuist even op de Meteosat van "kleine brogel", daar woon ik vlak bij, en ze geven regen, dag en nacht tot volgende week zaterdag.....


Daar wordt je niet vrolijk van.......

mensen... mensen.... wat ben ik blij dat ik niet 2 weken op een camping zit......daar gaat je zuurverdiende vakantie.....
donderdag 14 juli 2011 - 14:28
Gehenna

Gehenna

Bij ons was dat op camping dan: Short aan, kousen aan, sandalen aan, t-shirt aan, k-way aan en buiten. Naar de stomme Dronkeput, naar de duinen wandelen tussen 2 buien, 4 op een rij spelen, kleuren, soms eens naar't zwembad ...
En als we groter waren was't in't lunapark rondhangen zonder geld en in de bunkers spelen op en naast het domein van prins karel. Daar moet ge nu voor betalen!

Ik hoor een vreemd geluid buiten. Tsjirptsjirp ... maar niet van een vogel, eerder ne krekel.
donderdag 14 juli 2011 - 14:43
cetinel

Cetinel

ik weet niet he het bij jullie is,maar hier regent het
net pizza op,met lekker hete thee,ben dan voor een half uurks ingedommeld blijkbaar,nu de rest van de(overigens nog warme,dankzij warmhoudplaat van het fornuis)thee opdrinken.
mijn kuikje maakt het goed en zit sinds vanochtend bij de eigenlijke mama....
donderdag 14 juli 2011 - 15:32
Mandy

Mandy

Het plenst hier ook gestaag door...

Oh Oh wat heb ik hier toch een hekel aan.....

Moest zojuist mijn balkon opklimmen omdat het plastiek aan een kant losgeschoten was.... oef wat is die wind sterk... met een hand het plastiek vasthouden en met de ander de klemmen er weer opzetten en dan beneden maar weer meer keien erop.... maar die windvlagen.......grgrgr

Doornat...... en koud...... meteen maar even naar de kippen gekeken... die blijven buiten lopen in de regen.... domme beesten.......



Hoop dat die storm snel ophoud.....
donderdag 14 juli 2011 - 16:17
Mandy

Mandy

Als je nu op buienradar.nl kijkt is het net een heel langzame slak die rondschuift.....
wat een giga bui nog.....
donderdag 14 juli 2011 - 16:19
Mandy

Mandy

En het gaat nu al weer donker worden en er komt me toch een donkergrijze lucht aan....... boehoeh.......nog een grote zware bui zeker....... Die slak gaat niet weg.... blijft maar draaiien......

De wind wordt een ietsje pietsje minder, heb ik het idee......

donderdag 14 juli 2011 - 21:08
marero

Marero

allee wij hebben dus heel de dag in die slak rondgereden vanonder mooi de rand gevolgd eerst van west naar oost en dan van oost naar west....pppfff...k*weer
kleindochter is terug thuis afgeleverd, de rust is weergekeerd, en ventje komt just terug binnen en zegt met ne zucht: nu regent dat NOG altijd
ja man en tziet er nie naar uit daget rap ga stoppen
donderdag 14 juli 2011 - 22:14
Mandy

Mandy


Het stopt nooit meer
donderdag 14 juli 2011 - 22:46
Mandy

Mandy

Een heel aarzelend zonnetje en een lichtere wind.... maar het IS droog en dat is al heel wat...... er zijn zelfs een paar heel kleine blauwe stukjes lucht te zien.... HOERA......

als het nu zo even een paar uurtjes kan blijven kan ik misschien vandaag nog even maaien.........
vrijdag 15 juli 2011 - 08:18
Mandy

Mandy

Dat festival is dus lekker droog geweest..... Maakt alles stukken aangenamer...

Lekker het gras kunnen maaien zojuist......
Morgenochtend nog even droog en dan weer dagen achter elkaar regen..... als ik de berichten mag geloven.........
vrijdag 15 juli 2011 - 20:17
cetinel

Cetinel

hier was het de ganse dag warm en zonnig.
vrijdag 15 juli 2011 - 21:36
Rita1960

Rita1960

jongens,, ik heb na dit zeer droge voorjaar gezegd.. je hoort mij niet klagen als het regent,...

ik klaag dus ook niet en die 66 mm die er in twee dagen is gevallen en sinds gisteren weer zo'n 10 mm... lekker meegenomen!
't was toch al veel te droog hier...

en Cetinel.. je you tube filmpje was mooi om te zien èn om te horen!
en de titel is passend voor een ieder die dit weer zat is..

Always look on the bright site of life!
en bedenk.. zonder regenwater geen leven...

of te wel stort een paar euro's op giro 555 voor de mensen in de hoorn van Afrika..

groetjes,
Rita
vrijdag 15 juli 2011 - 22:20
cetinel

Cetinel

ja,die mensen snakken naar wat regen,ik ging zowiezo al storten hoor....(voel me ongelooflijk schuldig anders)
vrijdag 15 juli 2011 - 22:22
Mandy

Mandy

66 mm in 2 dagen, dat is niet mis...... Dat heb ik ( gelukkig ) niet gekregen.....heb er ook helemaal geen behoefte aan..... Vlak onder de oppervlakte was het niet erg droog.... Dat merkte ik goed bij het aardappelen rooien.....

Het heeft hier alleen maar 2 dagen gemiezerd en heel erg gestormd.......

Je kunt je geluk vanaf morgen dan weer op, Rita, want er komen nog een heleboel dagen met regen.........
vrijdag 15 juli 2011 - 22:24
Rita1960

Rita1960

mijn geluk ??
da's toch wat anders... dan alleen maar het weer, de tuin en de moestuin en het werk..
gezondheid is belangrijker..

vrijdag 15 juli 2011 - 22:31
Mandy

Mandy

Natuurlijk, zonder twijfel...

maar je kent die uitdrukking toch wel: je geluk opkunnen.....??????

( dat betekent dat je er erg blij mee zult zijn......)
vrijdag 15 juli 2011 - 22:41
Rita1960

Rita1960

hihi tuurlijk..

enneuh ikke ben errug blij met al het regenwater

vrijdag 15 juli 2011 - 23:00
Mandy

Mandy

Ik persoonlijk werk liever in de tuin terwijl ik nat ben van " het zweet " omdat de zon zo warm is in plaats van nat zijn " van de regen" omdat het weer zo nodig moet plenzen/ miezeren......
vrijdag 15 juli 2011 - 23:06
Mandy

Mandy

Het spettert alweer......

Heb gelukkig al 2 uur in de tuin kunnen werken, even pauze om wat te drinken.... moet ik echt op letten, en nu begint het alweer te regenen.......
zaterdag 16 juli 2011 - 09:21
renate67

Renate67

Het spettert hier ook al weer, terwijl ik nog niets in de tuin heb kunnen doen, er waren andere zaken en mensen die aandacht vroegen. En er is nog zo veel te doen, zucht.
Renate
zaterdag 16 juli 2011 - 09:33
Mandy

Mandy

En die hebben natuurlijk voorrang......

moeilijk om met een baan en met een gezin ook nog de tijd te hebben om in de tuin te werken......
zaterdag 16 juli 2011 - 09:48
marero

Marero

gisteren ongelooflijk veel chance gehad met ons uitstapje naar zee, schoon zonneke heel de dag, en nu alweer dat rotweer, ne mens zou der zijn haren van uit zijn kop trekke
zaterdag 16 juli 2011 - 16:28
Mandy

Mandy

Het miezert hier weer lekker door......... vanmorgen even een paar uur in de tuin kunnen werken.
Ook vliert de wind als een idioot rond....... van die harde vlagen........
Br... echt herfst.......

Alle geraniums/pelargoniums weer languit over de grond........

soms vraag je je weleens af.... waarom.........
zaterdag 16 juli 2011 - 16:35
Mandy

Mandy

Ben blij dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan dit weer: regen, kou en storm.....

Een dagje kan nog maar nu alweer zooooo lang........

Nederlands weertje.... Nederlands vakantieweertje....... blijf nog lekker werken....... neem voorlopig geen vrije dagen meer op....
zaterdag 16 juli 2011 - 18:10
Tortelduifjes

Tortelduifjes

pfff en dat voor mijn eerste dag verlof....
Hopelijk blijft het toch geen 14 dagen zo'n weer....
zaterdag 16 juli 2011 - 18:45
Mandy

Mandy

Ben bang van wel .... als je buienradar etc bekijkt..... belooft niet veel goeds.......helaas.....
zaterdag 16 juli 2011 - 18:50
Tortelduifjes

Tortelduifjes

PFF ... en ben het nu al beu na 1 dag binnen te zitten .........
zaterdag 16 juli 2011 - 18:54
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ik bedoel mijn eerste verlofdag binnen te zitten.... Tot gisteren moest ik nog werken.
zaterdag 16 juli 2011 - 19:09
Mandy

Mandy

Jammer van je vakantie........
zaterdag 16 juli 2011 - 19:12
Boerke

Boerke

Niet te geloven hoe een verschil van weer in zo een klein landje als België.
Deze morgen vertrokken(tegen Brussel) bij bewolkt en 13° naar de Ardennen. Komen daar(Pepinster) toe om te gaan wandelen(zijn in een wandelclub) en je gelooft het niet: 18° en licht bewolkt. Na enkele kilometers werd het volle zon en iets boven de 20 °.
Toen we terug huiswaarts reden deze namiddag kwam de bewolking ons al tegen met natuurlijk regen. Nu is het hier al enkele uren aan het regenen met een temperatuur rond 16°.
Maar ja, we hebben er op geroepen zeker??
zaterdag 16 juli 2011 - 20:28
Mandy

Mandy

Heb je dus vandaag heerlijk kunnen genieten......

Was daar wel heel mooi zeker, nu, zo in de zomer en dan ook nog met droog weer en een lekker temperatuurtje......zalig.........
zaterdag 16 juli 2011 - 20:31
Rita1960

Rita1960

heb ik dan even mazzel gehad vandaag....
vanochtend om half negen op de tuin... de laatste aardappelen rooien,, nog andijvie en herfstraapjes (goldball) kunnen zaaien en nog diverse andere zaken geregeld op de tuin...

en om een uur of vijf is het hier begonnen met miezeren..




zaterdag 16 juli 2011 - 20:47
Boerke

Boerke

http://photos-marches.blogspot.com/

Als je wilt meegenieten van deze dag moet je naar bovenstaande link gaan en dan op Pepinster klikken achter de naam van de wandelaar die ze genomen heeft.. Dit is een site waar er foto's opgezet worden door wandelaars die aanwezig waren.
Ik hoop dat de link goed door komt.
zaterdag 16 juli 2011 - 20:50
Mandy

Mandy

Nog een bofferd dus.....

De een wandelt heerlijk in het zonnetje in het zuiden des lands en een ander kan de hele dag lekker in zijn/ haar tuintje ploeteren......

Ben helemaal niet jaloers hoor.........vind het zalig om lekker binnen te moeten zitten met een paar dikke boeken, een kop hete thee en een trainingpak aan tegen de kou.....


btw goede opbrengst aardappeltjes?????
zaterdag 16 juli 2011 - 20:51
Mandy

Mandy

Hou dat gedrag dan nog maar een week of 2 vol



want het wordt voorlopig echt niet beter.....
zaterdag 16 juli 2011 - 21:08
cetinel

Cetinel

wat een rothumeur zeg
bij ons was het droog tot om een uur of vier,en toen begon de regen ook hier.
echtgenoot had het lumineuze idee opgevat om fikkie te stoken in een ton(houten planken en zo,afval van werven)
zat ie daar: in de regen bij een vuurtje(dat ook redelijk goed bleef branden omdat de ton bovenaan maar een vrij kleine opening had en onderaan een "luchtgat" van zo een 25 cm op 15...
rond drieen heb ik nog snel een perzikboompje in de grond gestoken,en niet gewaterd
verder zijn we op bezoek geweest bij iemand alwaar zoon zowat de tv en de computer daar molesteerde,de kasten leegvrat en het dan plots op een lopen zette(deur was blijkbaar toch niet op slot)dus tegen negenen zijn we maar teruggekomen en nu is hij boos(omdat hij niet nog wa meer mocht rommelen en vreten,van zijn tante mag hij daar de kasten altijd plunderen)
zaterdag 16 juli 2011 - 21:47
Mandy

Mandy

Het hoost hier van het dak af......
Als ik de buienradar eens bekijk schat ik dat het rond 12 uur vannacht droog gaat worden...

Moet ik wel naar buiten om alle plastiek vaster te gaan zetten en al het overtollige water eraf te gaan scheppen..... Heb ik al meerdere keren moeten doen vandaag..... Nou Nou.... gaat het even buiten?????? hellep.... ik verzuip......
zaterdag 16 juli 2011 - 22:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon