menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HET WEER van DINSDAG

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Hier in Belgisch Limburg, tegen de Nederlandse grens aan, is het tot nu toe, 11 uur , nog schitterend weer.
Mooi strak blauwe lucht en een temperatuurtje van 27 graden....

Ben benieuwd wat we krijgen...

Hoe is het bij jullie????
dinsdag 28 juni 2011 - 11:09
Matabish

Matabish

Hier al twee flinke 'flash'-buien gehad.
Lekker nat maar véél te kort, duurde nog geen minuut!
We blijven hopen op méér, véél méér!!!!!!!
dinsdag 28 juni 2011 - 11:12
Mandy

Mandy

Beter iets dan niets.....

maar vanmiddag en vanavond staat er waarschijnlijk nog wel iets op het programma.....
dinsdag 28 juni 2011 - 11:16
rialle

Rialle

Hier in Ned. Zuid Limburg ook nog prima weer maar ZWETEN!! Ik heb snel alles gedaan wat er gedaan moest worden (boodschappen etc) om de rest vd dag redelijk rustig te kunnen doorbrengen. Vanavond eten we lekker broodje gezond want ik heb dus absoluut geen zin om aan het fornuis te gaan staan!!

Het enige wat ik nog doe is met de hond uit die gelukkig ook geen zin heeft in een lange wandeling vandaag, en als het bewolkt wordt ben ik van plan om al mijn potplanten onder het balkon te slepen want ze melden hagelstenen als pingpongballen! Ook wil ik mijn kas beschermen tegen de hagel maar weet niet goed hoe. Ik heb wel noppenfolie liggen maar dat waait er gegarandeerd af want ze melden ook zware windstoten.....

Oooooh als dat maar goed komt!!

Groetjes Rialle
dinsdag 28 juni 2011 - 11:25
cee

Cee

In west vlaanderen heeft het al een beetje geregend en geonwederd.
M'n trein had vertraging wegens blikseminslag op de locomotief, probeer dat dan maar eens aan je collega's uit te leggen!!
dinsdag 28 juni 2011 - 11:35
cetinel

Cetinel

net ietske minder heet dan gisteren,een ideaal weerke dus,vanmorgen kortstondig maar hevig geregend en wat bliksemschichten gehad(met het nodige gebulder natuurlijk)verder is het hier nu alweer rustig en stralend weer.
vanavond een vergadering op het programma(uurke rijden,maar net vernomen dat ik kan meerijden,dus das weer makkelijk want ik ken de weg niet)
ik ga seffens een paar dingen oogsten en mischien nog efkes buiten lunchen op het terras,als het niet te warm is....anders pak ik mijn lunch mee naar achter onder de schaduw van de eik.....lekker picknicken in eigen tuin
dinsdag 28 juni 2011 - 11:46
marero

Marero

en dees zotte staat dus wel te zweten achter het fornuis , tworden kip met patatjes en appelmoes, en voor de rest van den dag blijf ik voor de ventilateur zitten.
deze morgen geluisterd naar donder in de verte ( was dus bij cetinneke daget aant donderen was) en regen hebben we ook gezien, maar in de pluvio zit niks in, da zee genoeg zekers. dus we zijn nog altijd in al dan niet blijde verwachting op de hagelballe
dinsdag 28 juni 2011 - 12:46
Mandy

Mandy

31 graden en zon, af en toe een klein wit wolkje
dinsdag 28 juni 2011 - 12:47
Gehenna

Gehenna

Alles krijgt hier weer de slaptitude

Dezen avond een tripken met den otto hahaha, ik kan ni wachten op't spektakel. Ik moet just straks nog de fuchsia's in het tuinhuis zwieren en de tafel plat leggen.
dinsdag 28 juni 2011 - 14:07
Vivigreen

Vivigreen

Hier nog altijd ZEER warm weer.En ZWETEN,ZWETEN!!!!
Het zal wel in de nammiddag komen zeker en vanavond .
Ik ben al bang voor de hagelbollen en de felle wind ,want ik heb al eens schade had aan mijn twee serres met een volledig nieuwe glazen serre en plastieken serre als gevolg.

Vele angstige groeten Vivanne
dinsdag 28 juni 2011 - 15:22
rialle

Rialle

Pfffff 33 graden en zon zon zon..... ......het is niet te harden zo benauwd!!

Nog geen wolkje aan de lucht....


Groetjes Rialle
dinsdag 28 juni 2011 - 15:37
Mandy

Mandy

Bij mij nu ook 33 graden en blauwe lucht en zon......

lekker he
dinsdag 28 juni 2011 - 15:53
cetinel

Cetinel

tis ook nooit goed: krijgen ze regen,willen ze zon,krijgen ze die ist weer nie goe
dinsdag 28 juni 2011 - 16:13
molleke32

Molleke32

HIer nog steeds 35.5 in belgisch limburg , amai hijg hijg puf puf...
dinsdag 28 juni 2011 - 16:55
daggie01

Daggie01

lekker toch die warmte
ik vind het echt niet erg
gisteren paar van die zakken met druppelaars gehaald ideaal
dinsdag 28 juni 2011 - 18:19
marero

Marero

het is op komst, het word hier erg donker en het is al ferm aant donderen
dinsdag 28 juni 2011 - 18:22
marero

Marero

bliksem ookal te zien in de verte, en warem jongens...ppfff
dinsdag 28 juni 2011 - 18:24
Vivigreen

Vivigreen

Hier ook al donderen en een flinke regenbui met hagel bij
dinsdag 28 juni 2011 - 18:34
an

An

hier ook verschrikkelijk warm ben blij dat het morgen af koeld
moeten de appelbomen nog afgedekt worden of zo(andere dingen voor die hagelbuien en zo???????????????????
want dan kan ik het nu nog doen voor dat het los barst.
dinsdag 28 juni 2011 - 18:37
Rita1960

Rita1960

't is hier nog 31 graden.. pffffffffffffff en vochtig en klam..
temperatuur is 1 graad gedaald t.o.v. het maximum van vandaag
De lucht begint wel wat te betrekken.

en ik hoor net dat het vannacht niet verder afkoelt dan zo'n 22 graden.. ( tvNoord)

en nu maar hopen dat de tuin een beetje gespaard wordt met die voorspelde hagel..

en wat mij betreft mag de temp. wel uitkomen op zo'n 23 graden .... kun je tenminste ook nog werken (voor de baas... )

groetjes,

Rita
dinsdag 28 juni 2011 - 19:28
marero

Marero

allee twas weeral vals alarm, veel lawaai , ne schone klank en lichtshow, een paar ferm windstoten en 2 mm regen in de pluvio, da wast...voor nu
dinsdag 28 juni 2011 - 19:44
an

An

komt hier nu met bakken naar beneden onweer klint alsof er kanon schoten afgaan[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
zo alles staar veilig de rest staat binnen, dankzij de hulp van ce buurjongen en anouk
en die hebben alles helpen mee afdekken
dinsdag 28 juni 2011 - 20:35
Mandy

Mandy

Het is hier pikkedonker, onweer nog steeds ver weg, komt dichterbij en het waait heel erg hard.......
dinsdag 28 juni 2011 - 20:42
Rita1960

Rita1960

nu nog steeds 26 graden en de lucht betrekt steeds meer....
windstil........... en de vogels houden ook hun snavel........

en nog steeds veel te klam en vochtig..

dinsdag 28 juni 2011 - 21:12
molleke32

Molleke32

Hier de auto's van mijn vriend en zijn 2 broers naar de kl*ten..Vol deuken van de hagel Hagel van 4cm!! doorsnee.. Pff ellende, al goed dat de hagel in Genk gebleven is, hier regent en onweert het nog op het moment maar hagelen gelukkig niet
dinsdag 28 juni 2011 - 21:35
Harry54

Harry54

Oost_ Friesland. 10. voor 10 's avonds - inmiddels wel wat donkere luchten hier. Nog steeds erg warm en klam. Nog geen druppel gevallen.
harry
dinsdag 28 juni 2011 - 21:50
detuinkabouter

Detuinkabouter

Vlaams-Brabant: hier leek het rond 21h00 over te zijn, maar nu is het weer beginnen onweren, bliksemen en gieten... Alles is goed te volgen op www.buienrader.nl ...
dinsdag 28 juni 2011 - 21:53
Rita1960

Rita1960

21.55 uur.. lucht wordt na eerst groening te kleuren nu erg donker...
nog geen echte wind, maar het begint wat vrolijker te worden in de bomen.. ze beginnen iets te wuiven.....
temp. 25 graden ( dus in een uur tijd maar 1 graad gezakt)
en nog steeds klam en vochtig..




dinsdag 28 juni 2011 - 22:01
Harry54

Harry54

22.27 Hier het eerste gerommel en flitsjes.
Kat is al wel paniekerig.
Verder nog weinig reuring op dit moment
Harry
dinsdag 28 juni 2011 - 22:28
an

An

hier onweert en bliksemt het nog steedsde ene klap is nog harder dan de andere
het is nu 22.35
dinsdag 28 juni 2011 - 22:35
Harry54

Harry54

22.57 volop regen nu; wel veel vuurwerk rondom, maar nog steeds nauwelijks gerommel.
dinsdag 28 juni 2011 - 22:57
daggie01

Daggie01

ik hoop dat jullie geen schade hebben opgelopen met de storm en dat het allemaal is meegevallen met de storm
Gr dagmar
woensdag 29 juni 2011 - 08:31
Mandy

Mandy

Bij mij is het gelukkig heel erg meegevallen......veel regen, veel wind en weinig onweer.....

Maar ik las vanmorgen in de krant dat het op een aantal plaatsen in Belgie, bv Mechelen en Antwerpen teveel geregend heeft, dus wateroverlast en in Nederland bij Vught veel bomen omgewaaid en natuurlijk de spoorwegen..... was een puinhoop: het zuiden van Nederland was niet meer te bereiken...... was de tekst in de krant.......

Maar het wordt nu weer de plantjes terugbrengen naar waar ze horen te staan.....

Bij jou ook alles goedgegaan Dagmnar????
woensdag 29 juni 2011 - 08:39
daggie01

Daggie01

ik zit in Italie dus hebben er gelukkig geen last van gehad
maar we krijgen vannacht onweer
maar het kan hier soms ook aardig tekeer gaan in de bergen ,maar ons huis en land ligt zeer gunstig tussen 2 bergen dus hele harde windstoten komen er niet
maar ik zal straks mijn vader eens bellen of hij geen schade heeft
hij woont in geertruidenberg bij breda in de buurt
of mijn planten in nedeland het hebben overleeft ,want hij komt volgende week hier naartoe met hoop ik een hoop planten
woensdag 29 juni 2011 - 08:46
cetinel

Cetinel

hier was het vooral een licht en klankshow...
wel veel regen,maar niet om te zeggen dat het overlast zou geven...keb in mijn bed naar de bliksem gekeken en de donder geluisterd...het tikken van de regen gaf me ook een rustig gevoel,daar waar het bij echtgenoor het tegenovergestelde was: moet da raam open? al da lawijt!! kan nie slapen
tis wel gevoelig frisser nu....
woensdag 29 juni 2011 - 10:01
an

An

vanmorgen regende het hier nog iets nu is het droog en bewolkt,ben nog niet buiten geweest,
ga vanmiddag het zeil verweideren en alles op zijn plaats zetten want heb nu geen tijd moet zo weg.
hoop dat bij iedereen de schade meevalt, en dat we nu geen buien meer krijgen anders kan ik het wel laten staan,
woensdag 29 juni 2011 - 10:02
cetinel

Cetinel

batdah,is truus al terug??ik hoop van wel......
woensdag 29 juni 2011 - 10:14
an

An

als truus bang is dan zal ie zich wel verscholen hebben denk ik ik hoop alleen dat dat dan wel binnen was.
mijn katten waren overal en nergens,heb niet echt gemerkt dat ze bang waren.
woensdag 29 juni 2011 - 10:18
cetinel

Cetinel

ah gelukkig,pfff katten!
woensdag 29 juni 2011 - 13:03
Mandy

Mandy

Lastige beesten, trekken altijd hun eigen plan
woensdag 29 juni 2011 - 20:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon