menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Campanulas gekocht bij een lieve mijnheer

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Ik kan niet wachten tot ze bloeien om erover te vertellen, maar ze staan al op google

Op de tuinbeurs in Heks ( B Limburg) staat Ferdinandushof uit Nederland met prachtige mooie planten, waarvan er een aantal staan die je nog niet zoveel ziet.
......en staat daar niet een mooie dikke pol (moederplant) Campanula Pink Octopus ik moest die hebben hé
jammer maar ze waren uitverkocht en van de moederplant konden er geen scheutjes verkocht worden want die dient om te vermeerderen .... ja dat begreep ik

Dan kocht ik maar de witte variant Campanula Beautifull Trust, ook hééél mooi maar vond die rozerode toch iets mooier.

Na een tijdje rondlopen kom ik weer voorbij de stand van Ferdinandushof, en streel die mooi Octopus...en komt die mijnheer naar mij toe en zegt ... weet je wat je krijgt van mij een scheutje ik sprong een gat in de lucht

Elke dag geef ik haar een scheutje water en van zodra ze bloeit zet ik ze op het forum.

Nogmaals dikke dikke merçi aan die lieve man uit Nederland.


Op zijn kaartje staat er ook iets van 'bloeiende borders weekend' op 3 en 4 september (rode sluisweg 13 Overslag Nederland
en zo te zien op foto .... prachtige tuin om te bezoeken

en misschien voor de dahlia liefhebbers ( Adrienne ) Dahliadagen 30 en 31 juli




Chantal
woensdag 15 juni 2011 - 09:56
minouke

Minouke

Lieke, mijn grootvader was een Nederlander... dus ik kan dat beamen... ik wou altijd met hem trouwen toen ik kind was
woensdag 15 juni 2011 - 10:22
LauraK

LauraK

Wat een lief gebaar van die man! En daardoor zal dit een plantje zijn dat je extra
koestert, want planten met een verhaal vind ik persoonlijk nog veel leuker om te
hebben!

Ik heb er meteen even op gegoogeld, en herken de campanula van een foto van
lein, hier op het forum. Aparte bloem, en bijna niet herkenbaar als een campanula!

Groeten van Laura.
woensdag 15 juni 2011 - 10:43
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

De volledige naam is Campanula punctata 'Pink Octopus' en is een hybride (kruising) van de Campanula punctata en een andere plant. Omdat het een hybride is, is de naam Campanula x 'Pink Octopus' ook correct.

Met welke plant men heeft gekruist heb ik niet kunnen achterhalen (het hoeft niet per se een Campanula te zijn), maar het heeft er wel voor gezorgd dat de bloemblaadjes van grote klokjes van de Campanula punctata geheel los van elkaar zijn gekomen en dus helemaal geen klokvorm meer hebben.

Je kan dit verschil mooi zien door volgende foto's met elkaar te vergelijken:

Campanula punctata 'Bowl of Cherries':

[afbeelding verwijderd niet-https]

Campanula punctata 'Pink Chimes':

[afbeelding verwijderd niet-https]

Campanula punctata 'Pink Octopus':

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ter info: de Campanula punctata 'Pink Octopus' werd oorspronkelijk gekweekt in Zuid-Korea.

Btw, ik heb de Campanula punctata 'Pink Octopus' (nog) niet in mijn verzameling, dus ik hoop die lieve mijnheer ook eens tegen te komen! (ik woon dan nog dichtbij Heks ook, ik wist echter niet dat er een plantenbeurs was )
woensdag 15 juni 2011 - 12:48
minouke

Minouke

bij spruyt in buggenhout hebben ze die ook maar niet de witte


Bvba Jan Spruyt - Van der Jeugd
Mostenveld 30, 9255 Buggenhout - België
tel : 052 33 37 76 - fax : 052 33 73 15 - mail ons
woensdag 15 juni 2011 - 13:39
rialle

Rialle

Dat je hem gestreeld hebt Chantal, dát zal het zijn! Die man zag jou liefde voor die Campanula en herkende dat waarschijnlijk.
Heb jij een geluk......veel plezier ermee en ik wacht op de foto's als het zover is.

Groetjes RIalle
woensdag 15 juni 2011 - 13:44
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

@ lein: hartelijk dank voor het aanbod, maar die moeite hoef je echt niet te doen.

Een deel van de fun van het verzamelen van Campanulaceae is ook het heel geregeld bezoeken van tuincentra op zoek naar planten die ik nog niet heb. Ik zal de Campanula punctata 'Pink Octopus' allicht nog wel ergens op mijn pad tegenkomen!
woensdag 15 juni 2011 - 13:59
Juelz

Juelz

Ziet er heel tof uit, ja ja wij nederlanders zijn niet zo slecht als we eruit zien
woensdag 15 juni 2011 - 18:07
Matabish

Matabish

Wie zegt dat Nederlanders slecht zijn?!!!??? Ik alvast niet, ik ken alleen vriendelijke Nederlanders.
Maar dat is misschien omdat een deel van m'n familie Nederlands is (Rutten)!
En och... overal zitten wel slechte frankskes, of zijn dat nu slechte centjes?, tussen!

Minouke, dat is idd. een héél schoon bloemeke!
woensdag 15 juni 2011 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon