menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ggggrrrrmmbll

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik ben zooo boos!ongelooflijk toch dat in dit land degenen die alles met de voeten treden vrijuit gaan en anderen daarvoor moeten opdraaien!
ben al dagen bezig om info en hulp te zoeken,maar uiteindelijk komt het erop neer: niks aan te doen,het is nu eenmaal zo.....
waar gaat het over?
een goed jaar geleden is een nichtje van mij bij haar man weggegaan met onze(de familie) hulp
ze zat in een gewelddadig huwelijk alwaar ze gekleineerd,mishandeld en van de wereld afgesloten werd...
bij tijden mocht ze zelfs niet eten
uiteindelijk met heeel veel moeite en met interventie van de politie daar weggekregen.
de sukkelaar kan en kon niet veel: geen inkomen,de taal niet kunnen leren wegens opgesloten binnen,niet weten waar ze moet zijn voor welke hulp etc...
nu krijgt ze van het OCMW bijna(nog niet dus)800€ leefloon.
verder is er vastgesteld dat haar ex 100€per maand moet betalen voor zijn dochter,wat hij natuurlijk vertikt....hij heeft nu een achterstal van 900€ wat wil zeggen dat hij in totaal 3 keer heeft betaald telkens met tussenkomst van de politie.
wat er met het geld gebeurde of waar het heen ging heeft mijn nicht nooit geweten,in ieder geval werd er zijn verslaving(hij gebruikt pillen ,heroine en wiet)mee gevoed.)
niks werd betaald...
van de 800€ betaalt nichtje 450€huur,30€water 100€electriciteit en 75 €aflossingen van een ziekenhuisopname die hij ook niet had betaald en waar later boete bij is gekomen en nu moet zij dat allemaal betalen(doktersbezoeken en medicijnen betaalden wij,het is het gedeelte van de ziekenhuisfactuur die niet door de ziekenkas werd betaald dat hij zo laten liggen heeft tot het honderden euros meer werd aan boete)
ze heeft ook 25€ aan medicijnen nodig maandelijks...
kort gezegd houd ze per maand amper 130€ over om samen met haar dochter van te leven....
en nu heeft ze weer facturen ontvangen,860€ belastingen(want die betaalde hij natuurlijk ook niet) en nog wat van 2005 (760€) en bij het ocmw willen ze telkens een aflossingstabel opstellen....
hoe kunt ge verwachten van iemand die maar 130 euro heeft per maand, om van te eten,dat die nog meer aflossingen gaat doen????
bovendien zorgt meneer er stelselmatig voor dat schoenen en kleren van dochtertje verdwijnen als ze bij hem op bezoek is....dochtertje komt steeds terug met vieze ouwe kleren die volledig afgedragen zijn en nooit van haar zijn geweest....
daar kunnen we niks aan doen,zei haar advocaat...gaf enkel de raad om met dezelfde vodden naar haar pa te sturen zodat er niet nog meer kleren verdwijnen,maar dat kunnen ze dan weer aanwenden om aan te tonen dat ze verwaarloosd word......
zelf heeft haar ex werk en een goed inkomen,bovendien heeft hij een eigendom(huis)die aangekocht werd voor hun trouwen en waar nichtje bijgevolg geen recht op heeft...
en toch kan het blijkbaar dat als hij niet betaalt,hij ongemoeid word gelaten en ze bij zijn vrouw,die nu al bijna niks heeft,komen aankloppen
en als ze niet betaalt komt ze in de problemen....
tjongejonge!! ik ben echt kwaad nu,en geen klein beetje!!!
vrijdag 13 mei 2011 - 11:10
daggie01

Daggie01

ja dit is te triest voor woorden
want van nog 800 euro valt gewoon niet te leven
maar heeft ze de belgiese nationaliteit ?
vrijdag 13 mei 2011 - 12:30
marero

Marero

om te bleiten maar zo herkenbaar
vrijdag 13 mei 2011 - 12:46
cetinel

Cetinel

nee ze is geen belgische,hoe kan dat ook: ze kan niet eens nederlands(nu volgt ze les)
haar ex man is wel belg..
vrijdag 13 mei 2011 - 12:49
printemps

Printemps



Amaai zeg
vrijdag 13 mei 2011 - 12:52
Gehenna

Gehenna

Tja ... Maak er u niet kwaad in, dat heeft geen zin. Zal toch niks veranderen.
Bij wet gescheiden? Anders blijven zijn onbetaalde facturen naar haar gaan en ze zullen eerder bij haar aankloppen want het is ALTIJD bij de zwakkere, die de middelen en/of het verstand niet heeft zich te verdedigen, dat ze aankloppen.
Wat dacht je dat het makkelijkst is? Bij iemand loonsbeslag doen met de nodige papiermolen die daaraan vasthangt of de zwakkere aanvallen?
Het ocmw moet haar gratis rechtshulp aanbieden en hem met z'n onbetaalde facturen voor het gerecht trekken. Maar dat doen ze niet hoor. Neen, het is immers veel makkelijker aan haar geld te zitten en zij is niet in staat dat te eisen want ze weet van niks.

Ze heeft ook recht op voedselhulp onder de vorm van voedselpaketten of ze mag naar de 'sociale winkel' boodschappen doen.
Krijgt ze dat?
Ze komt waarschijnlijk ook in aanmerking voor huursubsidies als ze niet in een sociale woning woont. Ik weet niet hoe dat gaat. Daar moet je eens naar informeren.
En heeft ze een Omio-statuut? Anders onmiddelijk naar het ziekenfonds en dat aanvragen. Misschien heeft ze daar nu nog geen recht op, ze kijken naar het inkomen van 2 jaar terug en als meneer werkte zal ze daar nu nog geen aanspraak op kunnen maken. In elk geval zo snel mogelijk navragen.

Volgens mij heeft ze een sterke zaak. Als hij inkomen had en zij niet dan is het zijn plicht als echtgenoot om te voorzien in haar onderhoud. Daar horen zeker bij de facturen betalen (tenzij zij vanalles bestelde bij yves rocher en consoorten maar dat is het geval niet) Ik zie dus niet in waarom ze haar aanvallen als HIJ ervoor moest instaan. Het is aan hem en z'n schuldeisers te bewijzen dat hij niet solvabel was en zij wel.
Als ander redmiddel kan ze naar een advocaat stappen die aan schuldbemiddeling doet. (kan je navragen op de griffie van het vredegerecht, die weten welke advocaat) In de meeste gevallen worden interesten en boetes kwijtgescholden. En ze houden rekening dat je genoeg leefgeld overhoud. Beter dan het ocmw hoor. Die denken dat je met 10€ per week een gezin kan voeden en kleden. En neem dat maar letterlijk!

Cetinel, ik denk dat je best met haar naar het ocmw gaat en op je strepen gaat staan. Tonen dat je niet met je laat sollen en dat je weet waar ze recht op heeft. En ze moeten niet beginnen discussieren en excuses uitvinden om niks te doen!
vrijdag 13 mei 2011 - 15:23
cetinel

Cetinel

das een deel van de frustratie: ik kan door mijn zoon niet mee met haar.
ik kan enkel telefonisch dingen doen,dat doe ik dan ook zoveel als ik kan,maar das natuurlijk niet genoeg,bovendien woont ze in een andere gemeente en alle voorzieningen daar ken ik ook niet,dus eerst de juiste instanties vinden en bellen...
dus tis telkens aan anderen uitleggen hoe en waar ze moeten zijn en wat ze zeker moeten zeggen en vragen etc...
maar alles duurt dan dubbel zo lang en meestal komt er dan nog nie veel van.
nu heeft ze een advocate die zelf ook turks kent,in haar geval wel handig want anders moet ze telkens een tolk inschakelen,die kost ook geld,en de advocate ook...
een pro deo zoeken...wie gaat haar daarbij helpen?? OCMW??kweenie hoor....
ze kan niet autorijden(kan toch geen auto veroorloven trouwens)
elke keer als ze naar het gerecht moeten,moet zij een tolk regelen,vaak krijgt ze kort op voorhand bericht en dan is het niet altijd makkelijk om een tolk te vinden...
en dan moet alles weer verzet worden etc.
ik snap dus ook niet dat het OCMW telkens gewoon een nieuw aflossingsplan willen opstellen telkens er een factuur komt die dateert van toen ze nog getrouwd waren...
als iemand een leefloon heeft mogen ze daar toch geen loonbeslag op leggen,of wel??
huur is door haar zus geregeld(particulier)en de waarborg ook door haar betaald,verder heeft haar moeder vanuit turkije geld gestuurd voor beetje inboedel en wij hebben haar ook aan wat spullen en kleren geholpen .
huursubsidie en voedselpakketten ga ik ook es achter navraag doen en blijkbaar kan ze voor gas en electra en zo ook een sociaal tarief bekomen,ik weet niet of ze daar al van geniet,maar daarvoor moet ze dus met haar papieren naar hier komen want anders kan ik ze niet bekijken...
ze kan zelfs met de trein nog niet overweg,das dus telkens wachten tot weekend zodat haar zus kan rijden,maar die heeft ook nog andere zaken te doen he...
vrijdag 13 mei 2011 - 16:01
Gehenna

Gehenna

How wacht is ...
Waar halen ze die uitkering? Ze is gezinshoofd 987,09€ en geen cent minder moet ze krijgen. En dat bedrag is geïndexeerd, het zou kunnen dat het nu iets hoger is.

Recht op verhoogde kinderbijslag? JA
Sociale tarieven voor nutsvoorzieningen? JA
Ze kan (bij DAVO) achterstallig onderhoudsgeld krijgen welk ze dan terugvorderen bij de vader. Als dat nog zo is tenminste., ik weet dat niet, dankzij het ocmw krijg ik geen onderhoudsgeld. (don't ask, long story)

Wist je dat sinds 2005 het ocmw bijspringt (onder bepaalde voorwaarden) als je moet onderhoudsgeld betalen en niet kan? Wat denk je daarvan? De betalende heeft verdikke meer recht dan de ontvangende.

* Hier stond iets heel sarcastisch ivm mijn inkomen en het 90€ HOGERE leefloon, maar da's idiote politiek, dus DELETE *

vrijdag 13 mei 2011 - 16:12
Gehenna

Gehenna

Da's ni simpel Cetinel. Kan er niemand anders van de familie zo eens op een paar tenen gaan trappen?
Want je trapt op hun tenen als je toont dat je weet waar je recht op hebt.
vrijdag 13 mei 2011 - 16:15
cetinel

Cetinel

dank! dat zijn dingen waar ik wat mee kan...
ga ik es napluizen se,ik heb hier allerlei nummers van medewerkers van het OCMW,zal ze allemaal es lastigvallen,het is me opgevallen dat als ge de desbetreffende persoon om welke reden dan ook niet kunt bereiken en met een collega belt ze steeds weer verwijzen naar: je moet bij....zijn,waarop ik dan direct verderga dat die niet te bereiken is...en vaak zijn ze dan plots toch ergens in de buurt collegas willen niet lastiggevallen worden met vragen voor een ander blijkbaar....
straks heeft haar zus gedaan met werken,ga die dan es vragen hoe het zit met kindergeld en zo,anders moeten ze per sms de gegevens daarvan ook es doorsturen,dan bel ik ze eigenhandig op.ik heb een fax gestuurd naar haar advocate(die natuurlijk ook zelden telefonisch te bereiken is) met de vraag om loonbeslag te doen bij haar man voor de achterstallige en volgende maanden onderhoudsgeld voor zijn kind...
vrijdag 13 mei 2011 - 16:19
cetinel

Cetinel

mijn zus woon bij haar in de buurt en die doet wat ze kan,maar ze is niet zo doortastend als ik,als ze zeggen: we laten nog wat weten,zal ze wachten...ik wacht een "redelijke" periode en bel zelf terug op....
als iemand niet te bereiken is blijf ik bellen,stuur mail of fax met de uitdrukkelijke vraag me zo snel mogelijk te contacteren...dan kan ik achteraf zeggen: ik had al mijn gegevens doorgegeven zodat u contact kon opnemen wanneer het u wel paste,maar dat deed u niet,waarom?
zulke zaken......
vrijdag 13 mei 2011 - 16:22
Gehenna

Gehenna

Da's al een begin.
Hier in België moet je zelf alles maar weten. Ik heb verdikke bij zoveel 'sociale diensten' gezeten en geen enkele, maar geen enkele heeft ooit gezegd waar ik recht op had.
Zoals een Omnio statuut, tegemoetkoming wegens laag inkomen (ze hadden mij wandelen gestuurd op't ocmw) huursubsidies ... Had ik allemaal recht op en heb amper een jaar Omnio statuut gehad. Da's al.
Rotland op dat gebied.
Uiteindelijk komt ze er wel hoor. Beetje een moeilijke start maar met wat hulp komt dat wel in orde.
Ze leert de taal en dat is het allerbelangrijkst. Eens dat in orde is ... werken, meer inkomen, sociaal contact en een beter leven.
vrijdag 13 mei 2011 - 16:40
cetinel

Cetinel

dat omnio statuut,moet dat aangevraagd bij de ziekenkas,en wat hou dat precies in??
ge zou toch denken dat de sociale assistente haar van zulke zaken op de hoogte brengt....en een tegemoetkoming wegens laag inkomen,wie heeft daar recht op?



omnio statuut efkes opgezocht...dat zal inderdaad nu nog niet direct gelden,maar toch maar al informeren bij de ziekenkas.
vrijdag 13 mei 2011 - 16:47
marero

Marero

gehenna heeft het allemaal al gezegd wat ik wou zeggen, heeft het zelf ook meegemaakt persies net zoals ikke, op uw strepen gaan staan en ze blijven lastig vallen totdat ze u helpen en geven waar ge recht op hebt
en ze zou normaal gezien ook een afslagkaart voor de trein moeten kunnen krijgen en een abonnement voor bus en tram aan heel gunsttarief maar dat moet ge opt ocmw vragen en als die nie willen meewerken dan vraagt ge een onderhoud aan bij de voorzitter en legt het daar eens uit, dat heeft bij mij veel verschil gemaakt, was het ook beu van met mijn schoon smoeleke tegen de muur te blijven lopen
het kindergeld wordt normaal gezien betaald door de kas van de werkende in dit geval dus haar man, dat kunde wel laten veranderen dat dat op haar komt maar ben vergete hoe dat moest en dan zou ze verhoogde kinderbijslag moeten krijgen ook
als ik nog ergens opkom laat ik het wel weten zenne
vrijdag 13 mei 2011 - 17:08
marero

Marero

en voor ne pro deo moet ge opt gerecht zelf zijn om die aan te vragen
vrijdag 13 mei 2011 - 17:09
Gehenna

Gehenna

Best met pro deo, die rechtshulp van't ocmw ... PFFFFT!
vrijdag 13 mei 2011 - 20:02
cetinel

Cetinel

na heeeel veel bellekes naar alles en iedereen ietske wijzer geworden....
er was iemand anders meegegaan met nichtje in verband met de factuur van het ziekenhuis(met 300 euro boete bij) en op het OCMW is toen een aflossingsplan ogesteld(ik had aangeraden om niet te betalen,want ze kunnen dat bij haar niet komen vorderen wegens enkel een leefloon te hebben)
en wat blijkt: volgens haar advocate had ze dat niet moeten betalen !
ze is nu al enkele maanden aan het aflossen,ik weet niet in hoeverre het mogelijk is alsnog de rest op hem te verhalen....
verder heb ik gevraagd om via loonbeslag de achterstal en komende onderhoudsgeld automatisch van zijn loon af te houden en daar gaat de advocate ook werk van maken,ondertussen is er ook zicht op een sociale woning en dat is toch 200 € minder dan wat ze nu betaalt,dus das 200€ meer dat ze voor wat anders kan gebruiken
gas en electriciteit en dergelijke heeft ze het gewone tarief,ik weet niet of dat met terugwerkende kracht kan aangepast worden,zoniet per direct aanvragen natuurlijk...
belastingen zal ze volgens de advocate ook niet moeten betalen...
verder gaan we ook eens bekijken of het mogelijk is om andere facturen die eventueel nog kunnen komen ook te weigeren....
maandag om 10 uur komt haar assistente van het OCMW bij haar op bezoek om een en ander uit te zoeken...
ik ga daar proberen te zijn,want er zijn toch een paar prangende vragen die op mijn lippen branden...
mijn zus(die ook ginder woont)zou in eerste instantie daar zijn om te tolken,maar toen ik zei dat ik zo graag zelf ook zou willen zijn,stelde ze me voor dat ik met mijn zoon naar daar ga en dat zij bij hem blijft zodat ik bij nichtje kan zijn...ik heb de indruk dat gij u er echt inbijt en mischien meer gedaan krijgt dan wij,zei ze nog
ik hoop het maar.
maar er schijnt dus licht aan het einde van de tunnel,nu wacht ik nog op belletje van de wijkagent die bij de mama van mijn nichtjes ex ging langsgaan omdat ze me bedreigd had.
hij ging me na dat bezoek contacteren,ik hoop dat ze uit haar krammen schiet en ook daar beetje agressief en achterlijk doet(zal wel niet)dan sta ik weer sterker....
zaterdag 14 mei 2011 - 08:23
LauraK

LauraK

Wat een schrijnend verhaal, Cetinel! Fijn voor je nichtje dat ze zoveel steun krijgt
van jullie, en dat er nu toch wat hoop gloort aan het eind van de tunnel. Maar daar
moest dan wel ontzettend veel moeite voor gedaan worden, en dan nog gaat het
allemaal erg langzaam. Ik vind het heel erg dat mensen zo tussen de wal en het
schip kunnen vallen, zeker in zulke situaties, en dat je dan zelf alles moet regelen.
Mensen die dat zelf niet kunnen, of niet zo'n hechte familie hebben zoals jouw
nichtje, zijn daar dan echt de dupe van. Dus voor jou, Cetinel!

Groeten van Laura.
zaterdag 14 mei 2011 - 08:47
cetinel

Cetinel

tja blijkbaar is het hier zo dat als je hulp zoekt,je het toch zelf maar moet uitzoeken,je krijgt wat folders mee....
ze kon in geen enkel vluchthuis terecht wegens geen plaats....
van een familielid naar de ander,maar die zitten verspreid en dan weet je niet bij welke gemeente je bij het OCMW moet aankloppen want ze heeft nog geen vast adres...briefwisseling omtrent haar weggaan etc zou steevast naar haar oude adres(haar man dus)verzonden worden terwijl altijd uitdrukkelijk door ons werd gezegd dat niet te doen want dat ze daar niet meer woonde....
maar blijkbaar is het niet mogelijk om bij een familielid te bezorgen,want ze is daar niet gedomocileerd...en als je ondertussen met alle macht probeert om ergens te zijn waar hij je niet kan vinden,dan ben je bang bij je familie,want die weet hij wel wonen en te vinden....
het was dus echt: samen afspreken zodat ze om de paar uur ergens anders was,en dan snachts stiekem binnensmokkelen zodat ze bij iemand kon overnachten,om daarna heel vroeg in de ochtend weer naar ander familielid te trekken..zodat haar man en zijn trawanten(want zo iemand heeft dan natuurlijk hulp om haar te zoeken)altijd net te laat zijn....
als we niet met zijn allen vastberaden waren om haar te helpen en zo hadden samengewerkt was het niet gelukt hoor,want het leven van ons allen werd zo ook op zijn kop gezet.
maar we zijn stuk voor stuk blij dat we het hebben gedaan....
je had dat kind moeten zien mager,bleekskes..
kleren die al veel te klein waren(kadootjes van haar zus en ons)
het was februari en superkoud die dag,dat kind had 2 kousebroeken en een trui(ze had niks anders dat nog paste)met daarover een te kleine vest....
die leefde op flessenmelk die haar mama kocht met het kindergeld..een kind van anderhalf dat bijna uitsluitend melk krijgt...hier heeft ze de kasten geplunderd:brood!,koekjes!appel,joghurt echt t was om te schreien,het leek wel of ze een schat had gevonden..
nu ist een vrolijke kleuter met een mooie blos op de wangen..
maar zij en haar moeder zijn dus echt met niks vertrokken,alleen zichzelf...
ik heb wat kinderkleren en een jas gekocht voor de kleine(ze wou dat later terugbetalen zei ze,maar dat neem ik niet aan)voor de mama heb ik een heleboel van mijn eigen kleren en een jas meegegeven...
ik heb hun medicijnen gekocht,ik was allang blij dat ik kon helpen...
de rest van de familie kwam ook nog af met verzorgingsspullen voor de kleine en haarzelf....
dingen die ze daar niet had....
ik denk dat we nu ergens op een breekpunt zijn aangekomen,ze begint stilaan meer zelfvertrouwen te krijgen en is niet meer zo bang dat hij elk moment voor haar neus kan staan: we hebben haar gedrild: nr is ingesteld op haar telefoon,direct bellen,geen deuren open en na de politie bel je gelijk een van ons en wij verwittigen mekaar,wij weten wel hoe te reageren....(is al nodig geweest trouwens,waarbij ik persoonlijk de politie van haar woonplaats heb verwittigd)
zaterdag 14 mei 2011 - 10:20
Mandy

Mandy

Wat een verdrietige zaak, Cetinel. Ben blij dat ze zoveel familie om zich heen heeft die er voor haar zijn en die er zoveel energie willen/ kunnen insteken. Hoop dat het snel allemaal beter wordt voor haar en het kleintje.En voor jou en je familie
zaterdag 14 mei 2011 - 10:37
cetinel

Cetinel

ah het ergste hebben we wel gehad denk ik...
maar soms denk ik inderdaad: stel dat wij er niet waren geweest voor haar...
der zijn genoeg mensen die in dergelijke situatie zitten en geen familie of vrienden hebben die willen/kunnen helpen.....
vroeger dacht ik altijd: maar waarom blijft men bij zo iemand,dat ze toch gewoon weggaan....
nu weet ik dus dat dat nie zo simpel is.
vandaag komt een vriendin langs,we zijn boezemvriendinnen sind middelbare school maar door afstan(zij woont in nederland)zien we mekaar weinig..
dus vandaag ga ik lachen en huilen en babbelen en vreten als vanouds met haar...
ik verheug me dus op straks...
prettig weekend voor iedereen,en bedankt voor het medeleven!
zaterdag 14 mei 2011 - 10:50
Mandy

Mandy

Het is inderdaad ( vaak) niet zo makkelijk om weg te gaan..... en als je de taal niet beheerst is het bijna onmogelijk ( zonder goede hulp)..... maar in ieder geval Cetinel, een hele fijne dag en heel veel lachen ( en een klein beetje huilen mag ook wel )
zaterdag 14 mei 2011 - 10:57
Gehenna

Gehenna

Welwelwel. Dat er ook nog eens bij.
Meneer zint op wraak? Er is hem onrecht aangedaan? Schande dat zijn vrouw het aftrapt? Hij is zijn 'bezit' kwijt?
En oei! Moet mama nu zelf het huishouden doen? Slaafje is weggelopen? Ocharme toch
Serieus oppassen voor zo'n sujetten, die zijn tot alles in staat. En al wie zijn bezit helpt is even schuldig voor die mannen.

Kan die soort niet ergens in de bergen een dorpke gaan stichten tussen schapen en geiten ipv deftige mensen zo te behandelen?
zaterdag 14 mei 2011 - 11:42
cetinel

Cetinel

zeg!!! ocharme die schapen en geiten
och...schrik heb ik niet echt...dan zoude al nie meer buiten mogen komen..da vertik ik!
zaterdag 14 mei 2011 - 12:24
cetinel

Cetinel

eer....waar was zijn eer toen hij niet in het onderhoud en verzorging van zijn vrouw en kind voorzag,hij hoort ze te beschermen en verzorgen...onderhouden etc.
in mijn ogen heeft hij totaal geen recht op het woord mens....
maar goed,zoals hij nu bezig is zal zijn goede vriend het witte poeder op een bepaald moment wel komaf maken met zijn capriolen,als moeder zijnde kan zijn ma zich beter daar druk om maken dan tegen mij te brullen dat alle mannen hun vrouw slaan,inclusief de mijne!! (erg dat je dat soort zaken van anderen moet horen,moest zij het niet gezegd hebben,ik zou het nog steeds niet weten )en dat ze allemaal drinken en aan de drugs zijn(ja al haar zonen mischien)
blijkbaar word ik zelf constant afgerammeld(vandaar mijn blauw oog-dat-ik-nooit-heb-gehad-)door mijn man
als je es buitenkomt,dan kom je weer wat te weten.....
bij confrontatie van mijn man met deze feiten zegt ie: watte,wie heeft u geslagen!!!
gij dus he,zeg ik...hahahaaa je had hem moeten zien kijken....
en al wie mij en hem kent begint te bulderen als ik het vertel.....gulder of wa
zaterdag 14 mei 2011 - 12:45
marero

Marero

ik ben al heel blij dat uw familie naar haar omziet, bij mij was dat niet het geval en ik had 5 kinderen en geen werk en geen rechten, ja dat zal wel, heb dan zelf maar voor mezelf en de kids gevochten en gezorgd want als ik het niet deed , dan deed niemand het
maar in dees geval zou ik zeggen us der zijn nog goei mensen op dees planeet,alleen moet ge soms effe zoeken
zaterdag 14 mei 2011 - 16:14
Gehenna

Gehenna

Tja Cetinel, zo ben ik te weten gekomen dat ik met de helft van alle mannen hier in bed gekropen ben, dat ik nergens binnen mag omdat ik bij iedereen steel en dat mijn dochter geplaatst is in een instelling
Toch leuk dat mensen je daarop wijzen als je het zelf niet kan onthouden
zondag 15 mei 2011 - 11:32
cetinel

Cetinel

een vaker gebruikte taktiek dus berg u zonen en mannen maar op want mijn dochter en ik zijn op pad
sjonge jonge....
zondag 15 mei 2011 - 12:16
Mandy

Mandy


Als het niet zo TRIEST was zou je er hard om kunnen lachen.......
zondag 15 mei 2011 - 13:23
cetinel

Cetinel

ben net terug en blij da ik geweest ben,ik ben intussen al wat wijzer geworden.
geen zin om alles heel lang uit te leggen,maar heel simpel komt het hierop neer: aangezien alle schulden gezamelijk zijn wat tijdens het huwelijk is gemaakt,moet ze normaal gezien minstens haar deel betalen(helft dus)
Maar in tegenstelling tot haar,heeft meneer wel werk en een eigendom en hebben ze dus meer kans om verplicht aan het geld te geraken dan bij haar...
op mijn vraag aan het ocmw van die facturen waar ze een aflossingstabel voor hadden opgesteld wat er zou gebeuren als ze die gewoon niet betaalt zei men: tja...ze heeft een leefloon,daar mogen ze nie aan komen,en als de deurwaarder hier komt valt hier niks te halen.
dus hebben we beslist(met goedkeuring van het ocmw dus) gewoon niet te betalen,zij gaat dan een brief schrijven naar de desbetreffende plaatsen met de uitleg dat ze niks heeft en bijgevolg ook niks kan betalen,maar dat haar ex wel een inkomen en eigen woonst heeft...
en ook het door het ocmw voorgeschoten huurwaarborg voor haar gaan ze bij hem proberen te halen,want ze waren toen nog getrouwd,dus is hij mee verantwoordelijk
maandag 16 mei 2011 - 13:11
marero

Marero

ja awel mijn moeder heeft dat jaren geleden ook eens gedaan, zo een verhaal de wereld ingestuurd alleen maar om te zien hoe het terug kwam en zij woonde in het oude centrum van antwerpen, tis dus niet alleen op den buiten dat men roddelt hoor, tis overal hetzelfde liedje
en dat verhaal kwam ook helemaal verdraaid terug, ze heeft er eens goed mee gelachen en de roddelaars ook rood van schaamte laten worden toen ze de waarheid vertelde
ze werden er niet vrolijk van dat ze zo op de tenen werden getrapt want wie wordt nu graag voor roddelaar uitgemaakt
en toen wij ons huis gebouwd hadden in borsbeek kwam mij nog voordat we derin woonden het verhaal tegemoet dat de rust in die straat nu wel voorbij zou zijn want der kwam een gezin met 7 kinderen in wonen
7??? kheb der altijd maar 5 geteld,maar ne mens kan zich vergissen zekers
en van last gesproken....de jongsten waren mijne tweeling van net 2 jaar geworden, en die mochten niet op straat spelen van mij wat zoude denken
en de 3 oudsten die gingen braaf naar school en turnles en tae kwon do en voetbal en voor de rest speelden ze in onze tuin
en de rust in de straat was wel degelijk om zeep maar dan wel van een ander familie met 3 kinderen, dat waren er andere dan die van mij
maandag 16 mei 2011 - 13:18
Mandy

Mandy

Waarom DENKEN mensen toch altijd alles te weten van anderen endan dat ook nog eens naar buiten te willen brengen.....Bah.... geniet toch van je eigen gezin en als je dat goed ( wilt ) doet heb je het al druk genoeg.....

Maar ben blij Cetinel, dat het vanmorgen toch een positiever is gegaan.......

Langzaamaan weet je dan ook wat kan/mag en wat niet.....
maandag 16 mei 2011 - 13:25
cetinel

Cetinel

die brieven gaat de sociaal assistente van het ocmw opstellen en versturen....
wat een grote mond soms toch kan doen
ah ja roddels....mijn allereerste eigen huisje(we waren 2 jaar getrouwd en ons gehuurde huisje werd verkocht,dus hebben we iets kleins gekocht)was net naast een oude meneer,een duivenmelker en die had men ook bang gemaakt...en nu komen der turken wonen naast u...pas maar op,tis gedaan me u goe leven!(en ik had nog geeneens kinderen)
verhuisd,buren leren kennen etc...na anderhalf jaar vertelt buurman zelf:moete nu es wa weten: ze hadden dit en dat en zus enzo gezegd,en ik moet eerlijk bekennen: ik had toch wa schrik,maar als ik die mensen nu tegenkom zeg ik: ik ben supercontent,turken of nie: ik heb nooit zulke goede buren gehad!!
maandag 16 mei 2011 - 13:48
cetinel

Cetinel

hihi....
ik zou een vlieg op de muur willen zijn als hij die facturen weer onder zijn neus geschoven krijgt,ik denk ook dat de schuldeisers een brief van de sociaal assistente van het ocmw iets serieuzer zullen nemen dan van "het nichtje van de ex vrouw van mijnheer" en als ze dus weten dat ze een leefloon van het ocmw heeft zullen ze hopelijk meer druk uitoefenen op hem...
de achterstallige alimentatie voor de kleine gaat via davo ook gevorderd worden...(hij zal lachen )
maandag 16 mei 2011 - 16:23
Mandy

Mandy

Echt fijn dat er van alle kanten nu iets goeds gaat komen
maandag 16 mei 2011 - 19:09
marero

Marero

da ga nog goe komen
maandag 16 mei 2011 - 21:18
cetinel

Cetinel

da MOET goe komen,der is nen kleinne in het spel..........(en ik kan nie goe tegen mijn verlies,dus ik blijf voortdoen tot het lukt)
maandag 16 mei 2011 - 21:20
Rita1960

Rita1960

Goed zo Cetinel.. volhouden en volharden.. wees die pitbull maar die op de mat ligt en help je nicht en haar kind.
en als het niet linksom kan dan maar rechtsom en anders er overheen of onderdoor.. want wat hier gebeurd is ten hemelschreiend.


maandag 16 mei 2011 - 21:25
cetinel

Cetinel

ik heb efkes mijn gedacht gezegd over die vent,tegen de sociaal assistente( ze kreeg er geen speld tussen )
heb haar wel gezegd dat ik normaal heel vredelievend ben hoor(maar niet aangaande hem)
in ieder geval ga ik deze nacht heel lekker slapen
maandag 16 mei 2011 - 21:59
Mandy

Mandy



tis verdiend
maandag 16 mei 2011 - 22:02
Gehenna

Gehenna

Ja dat komt allemaal wel in orde hoor.

Hierachter komen ook Marokkanen wonen. Manmanman! Wat dat ik al allemaal moeten horen heb!
Ongelooflijk. Het meest lachwekkend was: Die hebben dat huis gekocht met ons geld want ze leven van't ocmw en krijgen dat geld van hun ambassade om hier te kopen en dan een deel van hun geld op te sturen naar Marokko.
Ikke: Ja wat is't dan?
Zij: Hoe bedoelt ge?
Ikke: Wel, is't nu geld van't ocmw of geld van d'ambassade?
En dat begreep ze niet. Ik heb dat met handen en voeten moeten uitleggen aan't stoemste kieken van't Kassei!

En dan sta je daar hé ... en je denkt 'die meent dat, moet ik nu lachen of wenen'


En een ander trut, (die had rondgebazuind dat mijn dochter in een instelling zat) Die komt naar mij met de vraag of ik wist dat ze mijn dochter opgepakt hadden met drugs? Ja dat wist ik ja, stond in de krant. 15 jarig meisje uit Grimbergen opgepakt met drugs op zak (in Grimbergen was maar 1 15 jarig meisje blijkbaar)
Maar ik zei Neen dat weet ik niet.
Zij: Ja dat is schandalig dat ze bij u geen huiszoeking komen doen zijn en dat ze u kind ni afpakken want gij kunt niks van opvoeden!
Ikke: En dan? Dat is niet mijn probleem hé, ze zit toch in een instelling volgens u dus is't hun probleem. En als ge dan zo goed weet dat ze in een instelling zit dan had ik graag geweten waar zodat ik haar kan bezoeken.
Dat mens heeft nooit nog tegen mij gesproken
maandag 16 mei 2011 - 22:08
cetinel

Cetinel

sommige mensen zijn compleet van de pot gerukt
en dan vinden ze ons vreemd,omda we zo van planten en bloemen en dieren en de natuur houden....we zijn raar...
ben ik effe blij da ik raar ben zeg..
trouwens alsof het nie genoeg is da ik mijne vent bedrieg,ik mishandeld word door hem(welke vent kickt er nu op een vrouw vol blauwe plekken )en regelmatig buitensmeten word uit mijn huis( na een pak rammel dus)ben ik een grote ka,die hier de broek draagt en is mijn man eigenlijk alleen maar een zieligaard die enkel goed is om zich kapot te werken.....
beetje tegenstrijdig lijkt me ,maar kom,moet kunnen

o ja,ik heb financieel de touwtjes in handen en er "verdwijnt" veel geld zonder dat mijn man er weet van heeft en waar ik mezelf mee verwen,tegelijkertijd heb ik een hardwerkende man die goed verdient,maar zijn we te gierig om dat geld uit te geven en met name ik,loop dus al jaaaaren met dezelfde afgedragen kleren rond,niet passend bij iemand met een eigen zaak....
maandag 16 mei 2011 - 22:20
marero

Marero

heuh...... kan der niemeer aan uit zenne roflmao
maandag 16 mei 2011 - 23:28
Mandy

Mandy

goh....veel mensen leven erg moeilijk ( ofwel vermoeiend.....)


Laat mij maar lekker in mijn tuintje bezig zijn
maandag 16 mei 2011 - 23:34
daggie01

Daggie01

ach die mensen hebben zelf geen leven
en dan gaan ze over je lullen

mijn tante vecht al 11 jaar tegen kanker en draagt dus een pruik
zat een keer gezellig met haar op een terrasje te eten en de mensen achter ons zaten iets te luidt te praten over dat mijn tante helemaal niet ziek was en dat ze zich aanstelde en alleen maar aandacht wilde
dat hoorde we dus ,dus mijn tante trekt der pruik af en legt hem naast haar ,maar door de betraling op haar hoofd zitten er allemaal vlekken op
dus de roddelende mensen vroegen of ze die weer op wilde zetten want ze zaten te eten
ik : nee want ze is volgens jullie een aanstelster
hun : hoe durft u dat nou te zeggen
ik : we zijn niet doof ,dus als U last heeft dat mijn tante kanker heeft
gaat u toch lekker ergens anders eten
en toen kregen we te horen dat we aso's waren
nou dan ben ik liever een aso die niet over mensen lult en een leven heeft
dan een zielig persoon die geen leven heeft en over ander moet lullen om maar iets te lullen te hebben
dinsdag 17 mei 2011 - 12:49
Gehenna
dinsdag 17 mei 2011 - 13:47
cetinel

Cetinel

dat vind ik eigenlijk nog het laagste....ze had die pruik in hun eten moeten deponeren!
daar kan ik dus nie tegen he....ik heb hier kippevel!ge zou zo ielmand zelf kanker toewensen,mogen ze zich ook es aanstellen!!en bij mij mag ook iedereen komen zitten hoor!(behalve zulke parvenuen dan)
dinsdag 17 mei 2011 - 16:40
daggie01

Daggie01

ja zulke mensen zijn te zielig voor woorden
en dat voorval was 3 weken na het overlijden van mijn moeder
en dat wisten die mensen en dan nog zo over mijn tante lullen
het was maar goed dat ik een zeer goede zelfbeheersing had
dinsdag 17 mei 2011 - 22:17
cetinel

Cetinel

eigenlijk zou je dan een scene moeten schoppen! zo een me veel drama zodat iecereen hoort wat ze gezegd hebben en hoe erg je dat wel vind(beetje janken kan ook geen kwaad) wedden dat alle hoofden richting hun zou gaan,met de nodige vieze blikken!
dinsdag 17 mei 2011 - 22:21
daggie01

Daggie01

hahaha ja eigenlijk wel
maar op zo'n moment heb je daar allemaal niet zo'n zin in
had toen heel veel aan mijn hoofd
dinsdag 17 mei 2011 - 22:25
Mandy

Mandy

Kapotmaken doen al die roddelmensen, hebben zeker nix anders te doen......
dinsdag 17 mei 2011 - 22:41
Gehenna

Gehenna

Zo heb ik een paar roddelaars (die wisten dat ik degoutante sex had met getrouwde mannen) de Pabo met gratis string bezorgd
Wat voor degoutante wijven waren dat zeg! Een string bestellen om zo mannen te verleiden ...
woensdag 18 mei 2011 - 09:23
cetinel
woensdag 18 mei 2011 - 09:47
marero

Marero

das een goei
woensdag 18 mei 2011 - 11:22
daggie01

Daggie01

hahaha geweldig
woensdag 18 mei 2011 - 13:08
Mandy

Mandy

Super
woensdag 18 mei 2011 - 21:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon