menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerste 30C in de weermodellen

Ga naar meest recente reactie

WeatherService

WeatherService

Het zal toch 'gene' waar zijn zeker... De maand april werd bijna een all-time record wat betreft de temperatuur. Qua neerslag is het ook gene 'vetten' en nu komen zowel GFS en ECMWF (beide weermodellen) opzetten met een ongelooflijke verwachting voor begin mei.

Het zou me niet verbazen, dat onder invloed van een zuidelijke stroming, een eerste 30°C wordt gehaald rond 10-11 mei 2011. Ik zal jullie op de hoogte houden.

PS: komende week wordt het weerbeeld iets frisser, maar neerslag blijft normaliter achterwege (zowel in Nederland als in België). De temperatuur haalt iedere waarden rond of boven de 15°C = ideaal voor de plantengroei dus.

Het dagelijks weerbericht op 1 stek => weatherservice.be

zaterdag 30 april 2011 - 21:32
Gehenna

Gehenna

En in augustus de verwarming aan ...
zondag 1 mei 2011 - 02:43
lentemode

Lentemode

Dankjewel voor zoveel vooruitkijkend weerbericht !

Ach, het prille groen heeft toch meer water nodig, niet ?

Fijne zondag 1 mei van mij,
Mia
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 1 mei 2011 - 10:03
WeatherService

WeatherService

Dankjewel Mia. Voor jouw hetzelfde hé!

De weermodellen zijn ook vandaag eensgezind in een opwarming naar het weekend van 7-8 mei. 30°C zit er nog steeds in met de opbouw en de geschiedenis van de neerslag. Hoe minder neerslag er immers valt, hoe sneller de lucht kan opwarmen. Dan hebben we niet eens veel zon nodig om hoge temperaturen te bereiken.

Wat wel vast staat is dat het komende werkweek beduidend kouder blijft. Dus even op de tanden bijten voor een mogelijk zomerse 2e week van mei 2011.
zondag 1 mei 2011 - 12:58
renate67

Renate67

Hallo WeatherService ??
Wat voor ons hier op het tuinforum qua weer van het allergrootste belang is.
KOMT ER KOMENDE DAGEN VORST AAN DE GROND????
Want dan moeten we de plantjes die nu al weken dag en nacht buiten staan maar niet tegen vorst kunnen binnenhalen of afdekken anders gaan ze dood.
Dit is voor ons echt het allerbelangrijkste om te weten van het weer in deze tijd van het jaar.
Renate
maandag 2 mei 2011 - 09:50
Gehenna

Gehenna

Laat ze voorlopig maar buiten staan. Hou wel de temperaturen in het oog bij volle maan.
maandag 2 mei 2011 - 10:14
WeatherService

WeatherService

Hey Renate,

Om even te antwoorden op je vraag. Vooral de nacht van woensdag op donderdag wordt het opletten voor grondvorst in de Kempen. De wind valt weg en door uitstraling (heldere hemel) kan het kwik onder 0°C dalen. Zie bijgevoegd plaatje:

Indien je graag de actuele temperatuur op desbetreffende datum volgt, verwijs ik je graag door naar mijn website.

Tuinbabbel

maandag 2 mei 2011 - 12:27
Eniavaswen

Eniavaswen

Heel leuk, al die hoge temperaturen, maar ik verlang nog steeds naar een goeie bui. Het grondwater staat zodanig laag, dat het buitje van vrijdag direct opgedroogd was. Onze regenput is al weken leeg. En da's een kostelijke grap met een pas aangeplante tuin.
We zullen toch maar genieten van wat we nu krijgen (hoewel het hier flink waait).

Groetjes, karen
maandag 2 mei 2011 - 13:51
porphyrion711

Porphyrion711

véél te warm vééél te véél zon , Als het werkelijk zo warm wordt zie je me op straat niet rondhuppelen .

BAH!

Ik wil regen!!!
maandag 2 mei 2011 - 16:30
WeatherService

WeatherService

Regen wordt in de loop van het weekend verwacht, mogelijk met onweer en hagel. We blijven het volgen en ik zal jullie ook op de hoogte houden.
maandag 2 mei 2011 - 17:51
WeatherService

WeatherService

30 april 2011 werd voor het eerst melding gemaakt van een mogelijke 30°C tussen 10-15 mei, maar dat lijkt zich vandaag reeds te voltrekken! Voor de uitgebreide weersverwachting verwijs ik je graag door naar mijn website (te bereiken via mijn profiel).

Genieten mensen en laat die bbq zeker niet in het tuinhuis staan, maar let wel op voor de vonkjes.
zaterdag 7 mei 2011 - 05:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon