menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

BBQ

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

staat te smeulen en alles is klaar om eraan te beginnen...smakelijk mensen [afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 2 april 2011 - 13:56
molleke32

Molleke32

elaba en waar is onze uitnodiging??
zaterdag 2 april 2011 - 14:58
Gehenna

Gehenna

Azo, wachten tot ik aan't werk ben tussen 30cm dik betonnen muren en dan de bbq opstarten?!
Dat kan echt niet hoor!
zaterdag 2 april 2011 - 15:04
marero

Marero

too late....beurp...twas lekker....
zaterdag 2 april 2011 - 16:21
an

An

en dat lees ik nu pas waar zijn onze uitnodigingen,
zaterdag 2 april 2011 - 22:45
Mandy

Mandy

Was er echt het weertje voor he? zalig.......

Ik heb maar een portie porc vindaloo en wat pittige worteltjes met cashew noten en een bakje rijst uit de vriezer gehaald en buiten gegeten...... maar bij jou was het vast veeeeeel lekkerder.......
zaterdag 2 april 2011 - 22:48
renate67

Renate67

Hallo Marero
wij hebben hetzelfde idee gead, vanmiddag ook lekker BBQ aangemaakt voor het eerst dit jaar.
Renate
zondag 3 april 2011 - 00:50
Mandy

Mandy

Ben ik de enige hier die de hele dag regen heeft gehad grgrgr

nix geen bbq weer hier----pastinaken en piepertjes roasted in de oven, stukje steak erbij in een verse tomatensaus........ook lekker best wel
zondag 3 april 2011 - 19:47
molleke32

Molleke32

Te zaterdag? Geregend serieus? Hier was het 26.5 graden. Gisteren heeft het hier ook geregend en vandaag opnieuw..
maandag 4 april 2011 - 07:56
Rita1960

Rita1960

Toch mooi te lezen dat er op 2 april nog meer mensen de bbq aangestoken hebben..

hier ook .. lekker en ondanks wat wind Heerlijk!
dat was de eerste dit jaar hier.. en hopen dat er nog vele volgen dit jaar..

en voor diegenen die het afgelopen weekend niet op hun slag verdacht geweest zijn.. aankomend weekend schijnt het weer mooi weer te worden dussss. in de herkansing zou ik zo zeggen


maandag 4 april 2011 - 19:02
an

An

ik zal even moeten wachten helaas we hebben het er hier ook over gehad,
wat doen jullie op de bbq,
maandag 4 april 2011 - 20:15
marero

Marero

hier wast kip, rumsteak,en spek voor ventje met koude patatjes en een slaatje van veel lekkere tomaatjes met komkommer en lenteuitjes
maandag 4 april 2011 - 21:10
Mandy

Mandy

Toen ik mijn eerste bbq had vorige week had ik stukjes kip, kleine sausijsjes, steak, lamsvlees, gehaktballetjes en hete zelfgebakken ( en zelfgeteelde ) frieten uit de friteuse en stokbrood en een salade van sla, eitjes, ham, komkommer en tomaten


het goede leven


dat er nog maar heel veel mogen volgen deze zomer.................
maandag 4 april 2011 - 21:48
marero

Marero

dat hebde gij toch nie allemaal zelf opgegeten zeker?????
maandag 4 april 2011 - 21:49
Mandy

Mandy

Haha, nee hoor, ik ben niet zo'n grote eter....... kijk maar eens op die foto van mijn bbq.... daar staan ook nog wat flessen wijn op, lege dan he...... die drink ik ook niet in mijn eentje op.... nee, met wat vrienden hier ..... hartstikke gezellig........ een bbq moet lekker lang duren....... en gezellig zijn...... samen......eten en wat drinken en heel veel kletsen.........
maandag 4 april 2011 - 22:00
marero

Marero

ahzo ja natuurlijk, bij ons normaal ook maar we hadden een heel grote BBQ en dat was niet te doen om zo eens een keertje voor ons 2 dus hebben we een kleintje gekocht en dat moest natuurlijk rap eens geprobeerd worden hé
maandag 4 april 2011 - 23:25
Mandy

Mandy

Ik heb geen grote bbq, het is een roestvrijstalen bakje met 2 kleine roostertjes erop en ik heb een aantal verschillende stenen zo opgestapeld dat het op ongeveer een meter hoog staat en daar zet ik het bakkie op.....

Werkt prima......
maandag 4 april 2011 - 23:33
marero

Marero

das handig
dinsdag 5 april 2011 - 00:16
an

An

klinkt goed allemaal ,wij hebben kip(gewoon ongekruid) ,swarmakip op stok,sjaslik (met varkensfrikando en paprika,en ontbijtspek en soms een kers tomaatje er bij)file lapjes,braadworstjes ,hamburger voor de kids,meloen,stokbrood met kruiden boter,gewoon stokbrood,sausjes,oja en gehakt(3 balletjes op een stokje) heb ook wel eens een kinderstokje gemaakt met een balletje gehakt en dan een coctail worstje en een frikandeletje (had ik is uit een boekje of bij de supermarkt gezien)
annanas,heb wel eens sla er bij gezet maar dat wordt met bbq niet veel gepakt normaal met eten gaat het schoon op.
maak ook wel eens groente stokjes met paprika en kersentomaatjes.
en heb wel eens op de sjaslieks champignons gedaan maar die verschroppelen alleen maar dus dat doe ik niet meer ,
maak alles zelf koop bijna niks kant en klaar stokjes rijg ik zelf allemaal en die kip met swarma kruiden rijg ik ook zelf op een stokje ,
heb ook wel eens kip ongekruid op een stokje gedaan niet van die grote stukken en dan omgewonden met onbijdt spek vonden ze ook erg lekker (in de winkel noemen ze dit kipfakkels of zo)
groetjes an
dinsdag 5 april 2011 - 09:59
cetinel

Cetinel

hier nog maar 1 keer gebarbequed,hopelijk volgen er meer
onontbeerlijk bij ons op de barbeque zijn groentenspiezen,iedereen heeft het over het vlees,maar zonder groeneten doe ik nooit een bbq.
meestal hebben we gemarineerde rundslapjes,of brochetten, en gekruide stukjes kip,voor de kids chipolataworstjes of burgers(zelfgemaakt) vis doe ik ook graag op de bbq en natuurlijk spicy scampikes.
maar ALTIJD echt altijd moet daarbij: parika,ajuin,aubergine en aardappel op de grill.
de aubergine word in dikke plakken gesneden en met olijfolie en kruiden(rozemarijn,paprika,beetje zout,en oregano of thijm)gemengd en dat moet wat intrekken.
zelfde met de paprika en de aardappelen,en die worden dus gegrild,ofwel worden de groenten in blokjes gesneden en dooreengehusseld met de kruiden en op spiesjes gedaan...en die spiesjes gaan erin!
natuurlijk ook nog verse rauwkost(tomaat,komkommer,pijpajuin,peterselie etc,nog wat rucola in een enorme slakom)
als je kleine aardappeltjes hebt kun je die in alufolie doen en op de niet meer zo hete kooltjes leggen(nasmeulen) tot ze gaar zijn,lekker))
of je snijd ze in plakken van anderhalve cm en laat ze zo garen op de grill.
oooh ik krijg hier honger van! o ja,en halloumi kaas op de bbq is ook heel lekker
dinsdag 5 april 2011 - 10:55
marero

Marero

en dikke patatten in alufolie met een noot zelfgemaakte kruidenboter, en alupakketjes maken met groenten en kruiden in is ook lekker, meestal zijn de groenten bij ons slaatjes allerhande want de schoonouders hebben het zo niet voor mijn verzinsels en probeersels, zijn nogal traditioneel maar ik experimenteer wel graag, het kan tenslotte maar 1 keer tegenslagen hé
dinsdag 5 april 2011 - 13:03
Mandy

Mandy

Vis gooi ik ook vaak op de bbq. Een stuk vis in aluminium folie en dan kruiden erbij, knoflook , glaasje witte wijn erbij kiepen, dichtvouwen en dan op het vuur.....





mmmmmmmmmmmmmmmm lekker met vers gebakken brood.......
dinsdag 5 april 2011 - 17:11
printemps

Printemps

Of gerookte bakharing (in een houder doen)
MMmmmm
En dan stinkt het ganse huis niet
dinsdag 5 april 2011 - 17:14
marero

Marero

ja vis is ook lekker op bbq
dinsdag 5 april 2011 - 21:08
Mandy

Mandy

Maar niet vandaag..... bah wat een regen weer......... hoop dat het morgen het beloofde weer gaat worden.... zon en 22 graden..... ja toch??????


weer een bbq dan.......
dinsdag 5 april 2011 - 21:14
marero

Marero

ja hier heeft het ook de hele dag geregend zenne, morgen beter hoop ik dan kan ik mijn nieuwe aanwinsten planten
dinsdag 5 april 2011 - 23:22
Mandy

Mandy

En dan wat fotokes toch?????
dinsdag 5 april 2011 - 23:36
renate67

Renate67

hier gaan ook altijd groentenspiezen op de BBQ:
paprika (liefst verschillende kleuren), courgette, aubergine (maar daar houden de kinderen niet zo van) in stukken,
ui (in parten), champignons en kerstomaatjes,
met zijn alle door wat olijfolie gehusseld (champignons en aubergine er later bij want die slurpen alles op) en dan aan houten spiezen rijgen en op BBQ
Soms doe ik er stukjes gerookt spek tussen (vooral naast champignons nemen die de smaak zo lekker over)
ZALIG, het weer is tot toe hier vandaag heel saai.
Renate
woensdag 6 april 2011 - 10:31
cetinel

Cetinel

hier al een stralende zon!
woensdag 6 april 2011 - 10:36
Mandy

Mandy

En zojuist de TWEEDE bbq al gehad...... nu van het werk....... lekker......

gaat goed dit jaar.......... was ook wel een heerlijk weertje vandaag.....
woensdag 6 april 2011 - 21:04
Rita1960

Rita1960

hier niet en dit weekend ook niet
woensdag 6 april 2011 - 21:43
an

An

nee Rita bij mij ook niet zal wel later worden vorig jaar ook maar 1 of 2 x ge bbq t.
woensdag 6 april 2011 - 22:11
Mandy

Mandy

Was hier 22 graden, zon en ik heb vanmorgen goed in de tuin gewerkt......gras alweer gemaaid- dat groeit snel; de heg geknipt naast het kippenhok en dat afgevoerd in het zij-bos....... heerlijk..... het leek wel ZOMER......
woensdag 6 april 2011 - 22:29
porphyrion711

Porphyrion711

HAHA wat ik hier lees 1x 2x BBQ

We hebben hier in het antwerpse reeds 6 BBQ opzitten en ze smaken allemaal en zaterdag is nr 7 gepland we hebben er vandaag nog eentje gehad ....

En in mijn studio op mijn terras ga ik er ook véél houden ;-D

En lekker dat het is ... nou ik denk wel dat jullie dat weten hé ....

hé, ik mag jullie ook eens plagen !!
donderdag 7 april 2011 - 23:20
Mandy

Mandy

Ja hoor, plagen mag..... en dat het LEKKER is weten we

lekker genieten dus elke keer als het kan..........
vrijdag 8 april 2011 - 19:35
porphyrion711

Porphyrion711

blijkbaar was vandaag nr 7 ... en het heeft gesmaakt
vrijdag 8 april 2011 - 21:00
Mandy
vrijdag 8 april 2011 - 21:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon