menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen en planten in buiten

Ga naar meest recente reactie

tantelies

Tantelies

Welke bloemen en planten kunnen buiten in een pot gehouden worden en waar je stekken kan van nemen?
woensdag 23 maart 2011 - 17:22
annis

Annis

Dat zijn er eigenlijk heel veel. De meeste planten kunnen in een pot worden gezet. Je kunt beter een keuze maken en dan opzoeken of je er stekken van kunt nemen en wanneer.
Annis











woensdag 23 maart 2011 - 17:43
tantelies

Tantelies

Kan jij er een paar noemen waar je ervaring mee hebt?
woensdag 23 maart 2011 - 18:11
Polplastron

Polplastron

Fuchsia's zijn heel gemakkelijk te verzorgen en te stekken.

Overigens hoeven het niet persé kuipplanten te zijn hé. Ik had vroeger op mijn piepkleine terrasje een kuip met Hemerocallis (daglelie). Die groeien ook als kool, zijn winterhard en eveneens heel makkelijk om de delen (Stekken doe je die niet).

woensdag 23 maart 2011 - 19:15
an

An

ik heb vandaag een vlinder struik gestekt,en 3 a 4 jaar terug een sering hortensia,
dit zijn beiden als je weet hoe niet heel moeilijk om te stekken ,
vlinder struik moet eigenlijk van winter stekken (herfst periode ) maar ik heb 2 jaar geleden ook een voorjaar stek genomen en die deed het prima zo kan ie even een zomertje en dan tegen de herfst aug. in de volle grond zet ik hem dan op zijn definitieve plaats maar je kan het ook gelijk doen dat ie op de plaats waar ie komt gewoon gaat wortelen.

en welke planten vindt je mooi om te stekken dan een keuze maken en dan is gaan googlen of het kan.

IK ga misschien als ik het niet vergeet in de herfst (aug, ongeveer nog een paar hortensia's stekken, wil nog wel boeren hortensia's hebben maar ik weet het verschil niet tussen een gewone en een boeren hortensia.
woensdag 23 maart 2011 - 21:08
Rita1960

Rita1960

nou ja, of de fuchsia's zo makkelijk zijn te houden..

hangt er vanaf of je ze als 1 jarigen wilt behandelen of als meerjarigen..

daar zit het verschil in...

donderdag 24 maart 2011 - 20:22
tantelies

Tantelies

Kan je vlinders tuiken buiten in een pot houden?
zaterdag 26 maart 2011 - 10:37
annis

Annis

Tegenwoordig zijn er ook kleinere variateiten van de Vlinderstruik die je in een pot kunt plaatsen.
zaterdag 26 maart 2011 - 10:41
tantelies

Tantelies

Hoe dat ik dat weet.
zaterdag 26 maart 2011 - 12:02
tantelies

Tantelies

Hoe dat je het zecht. zijn er nog planten en bloemen die je buiten in een pot kan houden zoals de trompetplant?
zaterdag 26 maart 2011 - 17:36
Rita1960

Rita1960

cassia's, cestrums, plumbago's, pelargoniums, tibouchina's, solanum rantonetii ..citrus-soorten enz, enz en het zijn allemaal kuipplanten.. wel in de winter naar binnen

google eens op kuipplanten... en je weet niet wat je ziet..

groetjes,

Rita
zaterdag 26 maart 2011 - 18:07
tantelies

Tantelies

Kan je die ook in een pot houden? een trompetplant dat is toch geen klimplant?bij wat hoort hij dan Bij vaste plantenook niet want hij staat toch niet in de grond of horen potplanten daar ook bij?
zondag 27 maart 2011 - 13:44
Rita1960

Rita1960

als je met de trompetplant de Brugmansia bedoelt... dan is deze wel degelijk een kuipplant en nee dat is geen klimmer maar kan wel zo'n 1,5 tot 2 meter hoog worden in een seizoen..

zondag 27 maart 2011 - 16:29
tantelies

Tantelies

Ik dacht dat klimplanten tegen de muur moeten staat en dat je ziet in een pot kon zetten. Maar je kan dus klimplanten wel degenlijk in een pot houden zonder stuun.
zondag 27 maart 2011 - 18:18
Rita1960

Rita1960

Welke bloemen en planten kunnen buiten in een pot gehouden worden en waar je stekken kan van nemen

tantelies, ik heb geantwoord op uw eerste vraag, zie uw bovenstaand citaat- en daar was geen sprake van "klimplanten".

met groet

Rita
zondag 27 maart 2011 - 20:44
tantelies

Tantelies

Dat is waar. Maar kan je ook van klimplanten stekken nemen en welke klimplanten hebben geen muur of stuun nodig?
maandag 28 maart 2011 - 09:59
tantelies

Tantelies

Vooral mederjarig interseeren mij.
maandag 28 maart 2011 - 10:00
Rita1960

Rita1960

bij mijn weten - en ik weet lang niet alles- zijn klimplanten toch "gebonden" aan een steun/muur/rek/boom of wat dan ook.

en meerderjarigen.. de meerjarige sier- of reukerwt, hederasoorten, wilde wingerd, kamperfoelie, paw paw (fonetisch), campsis, clematissoorten, klimrozen.. tot zover mijn geheugen op dit moment..

groetjes,
Rita
maandag 28 maart 2011 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon