menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Theedrinkers waar kopen jullie de betere thee

Ga naar meest recente reactie

Lorie

Lorie

Ik drink regelmatig thee, nooit koffie.

Dagelijks mijn groene thee in de voormiddag, in de namiddag andere soorten.

Ik koop nooit in de supermarkt, maar ga graag naar de betere theewinkel. Zo heb je er eentje in Gent, Kortrijk, Brugge.

Op restaurant/tea-room weiger ik steevast lipton-thee, en meestal is er dan niks anders te vinden... en als je dan ook al geen koffie drinkt, tja...

Benieuwd naar jullie!
woensdag 16 maart 2011 - 17:32
Lorie

Lorie

ff de namen noemen waar ik ga:
Viva sara - kortrijk
Simon Lévelt / Javana - Brugge
Sao Paulo - Gent
woensdag 16 maart 2011 - 19:20
marero

Marero

ik drink nooit koffie, wel altijd thee, zwarte smorgens met suiker honing en veel citroen, smiddags groene, en de rest van de dag al de rest, lust ook graag de verschillende rozebottelthees en earl grey, lust absoluut niet lapsang soechong, nie te zuipe
woensdag 16 maart 2011 - 19:20
koen

Koen

Op de markten in Zuid Frankrijk vond ik vorige zomer een aantal soorten thee die heel lekker waren.
Qua groene thee kocht ik die laatst in een nachtwinkel in Kortrijk, en is ook heel goed.


Groeten, Koen
woensdag 16 maart 2011 - 19:33
marero

Marero

ahja in brugge vlak voor de markt is er een goe winkeltje voor thee en koffie en in brussel (weet de straat niemeer ergnes in de buurt van de central) is er eentje speciaal voor thee
woensdag 16 maart 2011 - 20:59
cee

Cee

Boe, awoert Tuinfairy, of ben je al op je vingers getikt van de moderatoren in het verleden?
Awel, ikga hier nu wel eens reclame maken!!!!

De beste thee, die altijd 10 keer beter smaakt dan een ander,
die de ideale samenstelling heeft naar eigen smaak,
is de thee die je ZELF maakt!!!

Malva, camellia, hibiscus, anijs, hyssop, anijshyssop, vlierbloesem, rozemarijn, munt, rozemarijn, kamille, valeriaan, brandnetel, paardebloem, framboosblaadjes, bloemen van madeliefjes of goudsbloem, nepeta, bergamot, pimpernel, appel, rozebottel, venkel, citroenmelisse,...... enzovoort Ze hebben allemaal hun werking, voor en nadelen, en het is heerlijk om ermee te experimenteren!!! Blaadjes oogsten, drogen, en dan één blaadje van het één twee van iets anders, eentje voor de werking, een ander voor de smaak en nog eentje voor de kleur!

Wel eerst eens opzoeken wat de eigenschappen van de plant zijn.
Malva is goed tegen een droge hoest
Pimpernel als constiperend middel
valeriaan voor het slapen
enzovoort

Voor zij die nog meer willen lezen en aan de slag willen:
http://www.plantaardigheden.nl/aardig/aardigheden/kruidenthee.htm
donderdag 17 maart 2011 - 10:01
Lorie

Lorie

Ja, zelf samenstellen doe ik natuurlijk ook, maar vergat dat ff te vermelden.
Maar dan vooral als ik de medicinale werking ervan wil benutten.
donderdag 17 maart 2011 - 10:26
cetinel

Cetinel

ik koop mijn thee wel gewoon in de supermarkt hoor,heb niet de luxe dat ik altijd kan gaan naar waar ik wil,ben al blij dat ik mijn gewone boodschappen kan doen...
ben ook niet zo een fijnproever op het vlak van thee: ik lust ze allemaal wel! behalve die rare oplosgevallen dat ze wel eens thee durven noemen...
groene thee vind ik vies,rooibos vind ik dan weer lekker,fruit en kruidentheeen maak ik inderdaad zelf
en dan natuurlijk de turkse thee,die koop ik bij de turkse supermarkt....
en suiker gebruik ik al helemaal niet,melk moet ik ook nie hebben in mijn thee...die witte thee en zo vind ik ook brol(sorry voor de liefhebbers)
lorie heb je al ooit bergthee gedronken?? lekker! kun je niet echt kopen(via het internet mischien wel) ik heb er die mijne vent me zijn eigen pollekes van in de bergen voor me heeft verzameld...lekker en heel goed voor de keel etc...
(sideritis congesta)ik heb erop gezocht in de hoop planten of zaad te vinden,maar ving bot...
donderdag 17 maart 2011 - 13:46
Lorie

Lorie

Bergthee ken ik niet Ceti!
Als ik het goed begrijp, ga je hiervoor blaadjes plukken in de bergen?
Van welk plantje dan?
Waarschijnlijk een traditionele thee dan in Turkije mss?

Ceti, je weet toch dat Lip... het stof dat overblijft van de planten opkoopt, dat andere firma's niet willen hebben?
donderdag 17 maart 2011 - 13:55
cetinel

Cetinel

mijn gewone "zwarte" thee koop ik meestal van fairtrade,maar drink ook wel es lipton(als ik zonder thee zit,dan maakt het me niet uit welk merk )
ik hou van earl grey,maar ook niet te vaak,dan word ik het wat beu..
dei bergthee,das dus de sideritis congesta,die word in het wild geplukt,stengelkes met de bloemetjes eraan,das een plant die vanzelf al droog is,word dan in bundelkes verder gedroogd en droog bewaard tot gebruik,in tegenstelling tot andere thee's(of is het thee'en?)moet je deze met het water opzetten en aan de kook brengen,eventjes laten koken en dan laten trekken...beetje honing en citroensap erbij,heel goed voor de ademhaling.
in turkije,maar ook in de bergen van griekenland word het verzameld blijkbaar.
als je es wilt proberen stuur me je adres en ik zal beetje(beetje hé ) opsturen,dan kun je proeven
zo ziet het eruit:

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 17 maart 2011 - 14:04
Lorie

Lorie

Het plantje ken ik niet?!
Dan zal je je man weer op pad moeten sturen...

(itis = ontsteking)
(congestiva = zwelling in neus, decongestiva = doet zwelling weg in neus)
, mss zegt de naam van het plantje ook waarvoor het dient.

Wat denk je?
donderdag 17 maart 2011 - 14:27
cetinel

Cetinel

kan ja,dat dat de betekenis ervan is.
het is blijkbaar ook een goede anti-oxidant.
donderdag 17 maart 2011 - 14:29
cee

Cee

In dat geval kan ik alleen maar zeggen: !RESPECT! en hoedje af
donderdag 17 maart 2011 - 16:10
Matabish

Matabish

Hallo TuinFairy,

je kan natuurlijk altijd wel doorverwijzen naar je profiel, dat is geen reclame maken en daarvoor dient het profiel toch!
vrijdag 18 maart 2011 - 00:16
fikske

Fikske

Ik drink altijd Pure Tea. (100 % biologisch)
URL GEBLOKKEERD

Moet je echt eens proberen!!!
donderdag 24 maart 2011 - 12:36
BvanMierlo

BvanMierlo

Hebben jullie Chakai Tea wel eens geprobeerd? Het is gezuiverde groene thee, alle overbodige takjes zijn er uit gehaald. super gezond en lekker!
dinsdag 7 november 2023 - 13:25
Boerke

Boerke

Dit is al wel een oude topic dat nog eens boven gehaald wordt. Een 14 jaar bij D.E. gewerkt en toen ze gestopt zijn per ongeluk eens bij Simon Lévelt beland. Vroeger was er een winkel in Leuven - Mechelen en Wommelgem. Nu nog enkel in Mechelen. Je kunt ook on-line bestellen. Mijn vrouw neemt er ook thee die ze zelf mengt.
zaterdag 30 december 2023 - 13:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon