menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groene aanslag op padenterras

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Vorig jaar heb ik mijn oprit, terras en alle paden , totale oppervlakte ongeveer 500 m2???, met een hogedrukspuit schoongespoten en de voegen weer opgevuld.

Nu na de winter komt er natuurlijk toch weer een lichte groene aanslag op....

Wat is de beste en verantwoorde manier om het nu schoon te houden?????


zaterdag 19 februari 2011 - 11:51
summerspookje

Summerspookje

mandy@ik heb ook zo een grote vlakte om groenvrij te houden , ook alles geprobeerd, maar waarschijnlijk ligt het ook gericht in het noorden, dan blijf je altijd het groen houden , het eerste jaar na de behandeling is het minder,maar nadien komt het volop terug, NU heb ik een nieuwe remedie voor het groen, AZIJN ,naar het t'schijnt heel doeltreffend , ik ga dat op een stuk eerst eens uitproberen,misschien helpt dit

groetjes

summer
zaterdag 19 februari 2011 - 12:27
Mandy

Mandy

Het ligt oost/ zuid maar azijn, is dat niet slecht voor de bodem????

en gebruik je dat verdund?????
zaterdag 19 februari 2011 - 12:34
Mandy

Mandy

Ik weet dat het water waar je aardappels in hebt gekookt er goed voor is.......

Nou ben ik wel een aardappeleter maar op zo'n oppervlakte doe je toch weinig met je pannetje met aardappelkooksel erin

.
zaterdag 19 februari 2011 - 12:35
Mandy

Mandy

Ja, aardappelen koken in water, aardappelen afgieten en het water opvangen en dan over de groenaangeslagen stenen gooien.......
zaterdag 19 februari 2011 - 12:39
Mandy

Mandy

Hoe doe je dat dan met die schoonmaakazijn?????


Verdunnen en dan sproeien?
zaterdag 19 februari 2011 - 14:12
Mandy

Mandy

De meeste paden zijn bij mij 6X6 keitjes maar bleekwater lijkt mij toch geen beste keus...... al die rommel in het grondwater.......

Daarom vroeg ik ook "verantwoord"

Ik spuit niets in de tuin, gebruik absoluut geen verdelgers ofzo dus ook het onderhoud moet op een juiste manier gebeuren....


Dan nog liever de hogedrukspruit er even snel langs......... maar dat is een ontiegelijk werk..........maar wel schoon......
zaterdag 19 februari 2011 - 16:51
Mandy

Mandy

Ben het er niet mee eens::::


Adde parvum parvo magnus acervus erit
zaterdag 19 februari 2011 - 19:29
Bibi

Bibi

Je kan het ook proberen met soda of groene zeep dat werkt ook goed. De planten ondervinden hier geen last van. Mijn oma deed dat vroeger altijd.

Groetjes,
Bibi
zaterdag 19 februari 2011 - 19:56
Mandy

Mandy

Zo kun je het ook zien......... maar bij mij is het toch: voeg een beetje bij een beetje en de stapel zal groot zijn......
zaterdag 19 februari 2011 - 22:25
summerspookje

Summerspookje

inderdaad huishoud azijn ,te gebruiken natuurlijk,schadelijk voor de tuin is het niet, hier bij mij niet , vermits het een hele grote oppervlakte is , en de rest is gemaakt als een zen tuin , maar zonder water, vermits ik bang ben dat dieren of kleinkids erin zouden vallen, ik zet grote sierpotten en tibetaanse beelden in de voorhof,en daarplanten in(de potten)op die steentjes die er daar weer rondliggen spuit ik echt drastisch , voor de kattestaarten weg te krijgen , die zijn onuitroeibaar,alléén met dat sproeimiddel, ik zit daar uren aan om die sti....s te verwijderen met de hand , toen pas ben ik maar begonnen met sproeien daarop,bleekwater voor de oprit, gaat ook ,maar de stenen worden dan poreus,en opgelengd helpt het nietmeer , producten speciaal uit de handel daarvoor helpen ook niet voor 100% en zeer duur.ik heb dan ook ALLES al geprobeerd.
en wat ik nu lees , aardappel water???????zou kunnen , nog niet geprobeerd , maar hoeveel moet ge daar voor hebben,ik ga het op een klein plaatske eens uitproberen , want voor een vlakte of zelfs een vierkante meter zal dat niet te doen zijn

Tuinbabbel

zondag 20 februari 2011 - 11:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon