menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jasmijnstruik

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Hoi iedereen,

Ik kreeg van mijn buurman vorige herfst een paar scheuten van een jasmijnstruik. Ik wist niet direct waar ze te zetten omdat het al vrij vol staat in de tuin en ik dacht ook dat ze niet zouden aanslaan want er was weinig wortel aan. Heb ze dan maar een beschut hoekje gegeven met helaas weinig zon, enkel avondzon. Nu verschijnen een heleboel botten. Kan ik op zo'n weinig zonnige plaats toch op bloemen hopen?

lentegroetjes
Pistachio
zondag 13 februari 2011 - 13:39
Plantadvies

Plantadvies

Dit is te weinig zon. De jasmijn zal zich daar niet fijn voelen.
Zet de jasmijn op een zonnige standplaats.

Plantadvies
http://plantadvies.com
zondag 13 februari 2011 - 17:06
Pistachio

Pistachio

Kan ik hem dan nu nog verplanten nu hij botjes heeft?
maandag 14 februari 2011 - 15:11
Adrienne

Adrienne

Ik ben ook volop nog scheutjes van vorig jaar een vaste plaats aan t' geven het kan dus best.
Wat ik wel doe als er nog erge vorst verwacht wordt een jasje geven van bubbeltjes plastiek, een oud laken of dergelijke.
Maar dat doe ik bij de Hortensia ook of je hebt weinig bloemen daar de knopjes kunnen bevriezen !!!
Succes Adrienne
maandag 14 februari 2011 - 18:53
Pistachio

Pistachio

Bedankt voor de tips Adrienne!
woensdag 16 februari 2011 - 08:07
hildavw

Hildavw

Een jasmijn verplanten is goed te doen.
Toen we meer dan 30 jaar geleden in ons huis zijn komen wonen, heb ik van mijn moeder een struik meegekregen, die bij haar te groot was geworden.
Om die te kunnen meenemen hebben wij die kort geknipt en dan in onze tuin gezet, die uiteraard nog niet klaar was.
Nadien is die al zeker driemaal verplant geweest, en hij doet het elk jaar nog goed.
Wel knip ik elk jaar een derde van de takken tot iets boven de grond af, zodat hij niet te groot wordt en zo blijft hij elk jaar goed bloeien.

groetjes en succes ermee!

Hilda
zaterdag 26 februari 2011 - 16:32
Pistachio

Pistachio

Tot welke maand mag ik hem nog verplanten, wat is de ideale tijd? De scheuten zijn nu maar een 80cm hoog.
zondag 27 februari 2011 - 15:11
Rita1960

Rita1960

'k zou zo zeggen . nu verplanten.. na november de meest beste tijd.




.
maandag 28 februari 2011 - 19:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon