menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De kinderboerderij in Wilrijk ... En de bezuinigingsplannen

Ga naar meest recente reactie

linkin711

Linkin711

beste leden,

Dit moet me even van het hart!

Zoals jullie weten ben ik al 5 Jaar vrijwilliger op de kinderboerderij in Wilrijk.
Sinds 2010 verkoop ik er ook planten,De kinderboerderij is voor mij een 2de Thuis geworden,een thuis die ik nooit heb gehad...

De kinderboerderij wordt momenteel in stand gehouden door 4 Vaste medewerkers en VEEL vrijwilligers van Ong 30 Instanties,instellingen,tewerkstellingsprojecten,...

Concierge en Verantwoordelijk daar is Boer Karl ,een mens zoals hem vind je niet!33 Jaar lang heeft hij zijn hart en ziel in de Kinderboerderij gestoken ...hij helpt vele mensen,zover hij kan.
Ook mij heeft hij geholpen,Ik kan ook altijd bij hem terecht met problemen...

STAD antwerpen,daar is de Kinderboerderij afhankelijk van!
En nu gaat de stad bezuinigen ,wat inhoud ...PRIVATISERING VAN DE KINDERBOERDERIJ!!!!

Maar niets is momenteel zeker , we wachten op het befaamde "document"!

Wat houdt dit in : Als er iemand de kinderboerderij zou overnemen,zal die gedwongen zijn van inkom te vragen..( dieren kosten nu eenmaal veel geld)
de vele vrijwilligers zullen niet meer kunnen komen ...en nog veel meer ...

MAW een thuis die voor mij zou verdwijnen...ik zit er zo een 60 % van mijn tijd ...

hier nog even een linjk van het nieuwsblad

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=6P35CG3G

Ik ben zeer bedroefd !!!

Jens

maandag 24 januari 2011 - 18:32
linkin711

Linkin711

Dit laat ik zeker niet gebeuren ...Ook de Boer zegt dat dit niet zal gebeuren ...
In ieder geval wil ik via deze weg mensen (die eventueel in antwerpen wonen) informeren en hoop ik dat zij ook ons gaa steunen ...wellicht volgen er nog meer acties ...in ieder geval ga ik een doek maken en nog enkele plannen ...

Ik hou jullie zeker op de hoogte!
maandag 24 januari 2011 - 18:56
an

An

heel veel succes met je actie,laat ze maar een poepie ruiken zoals ze het hier zeggen,
dinsdag 25 januari 2011 - 10:51
Matabish

Matabish

Wat jammer nu Jens!!!
Néé, jullie mogen dit zeker niet over jullie kant laten gaan.
Vooral niet als je ziet hoeveel geld door de overheid in waardeloze projecten (o.a. Himalaya beklimming BAH!)
gestoken wordt terwijl een kinderboerderij onze kinderen dichter bij de natuur brengt, wat héél erg nodig is!
ZET 'EM OP, JONGEN!!! SUCCES met jullie actie!
dinsdag 25 januari 2011 - 16:24
kerstkind

Kerstkind

Ook ik, Jens, wens je heel veel
succes met je actie.
En ga ervoor!!!!! De kinderen dichter bij de natuur brengen, ik zou zeggen
EEN MUST.
Wat is nu nog mooier dan de natuur???
Als er een petitie gaat komen, hier op het forum plaatsen, zodat zoveel
mogelijk natuur- en dierenliefhebbers deze kunnen tekenen.
En dat gaan er héél véél worden.
GA ERVOOR, MET HART EN ZIEL......
groetjes José
dinsdag 25 januari 2011 - 17:01
Rita1960

Rita1960

en nu speel ik voor advocaat van de duivel..

4 vaste medewerkers.. kosten? en voor wie ( gemeente.. boer..?) doen deze nog meer arbeid verrichten voor de boer - landarbeid- of zijn ze alleen voor de kinderboerderij?
vrijwilligers.. blijven wel komen als ze er hart voor hebben..

wat (hoeveel geld) wil de gemeente Antwerpen niet meer vergoeden?
i.c. hoeveel geld steken zij erin??

zijn er -toekomstige- sponsoren die eventueel willen investeren in de kinderboerderij?

't ja het lijkt calculerend.. maar feit blijft dat deze activiteiten nu eenmaal geld kosten..
en ja ik heb ook kippen, geiten e.d. en weet wat ze aan voer- en diverse kosten kosten.

Jens,
probeer eens eerst deze feiten boven water te krijgen en dan weet je wat de juiste stand van zaken is.....

lieve groetjes,
Rita
dinsdag 25 januari 2011 - 19:57
Rita1960

Rita1960

en na het artikel gelezen te hebben..

kinderboerderij verdwijnt niet.. volgend de politiek... maar daar vertrouw ik
niet op

dus........ feiten en cijfers boven water halen!

dinsdag 25 januari 2011 - 20:05
linkin711

Linkin711

4 Vaste medewerkers kosten voor het stad ...

functie zijn als volgend:
1 Klusjesman
1 Tuinarbeider (op de moestuin en kruidentuin)
1 Opvoedster/begeleidster
1 Verantwoordelijk / concierge/ .....(karl)

Vrijwilligers blijven komen ..helaas is dit al heel sterk vermindert tegenover vroeger, en dan heb ik het niet over instanties die mensen tewerkstellen op de KB ,maar over kinderen vanaf 10 jaar en jongeren.....( Ik stam nog van de oude generatie daar ....)en van een nieuwe generatie vrijwilligers kan je niet echt spreken...

Probleem bij stad antwerpen is dat er moet geinvesteerd worden in :
- een keuken waar we kaas en brood mogen verwerken net als onze geiten en koeienmelk ...de keuken die we nu hebben is afgekeurd door de voedselinspectie en voldoet niet aan de normen die een keuken moet hebben ...

-Een restorering van het gebouw waar ik mijn tuintje heb ...dit gebouw is voor de volledige bovenverdieping bouwvallig verklaard...

-reken daar de kosten van:
--5 Geiten
--3 Koeien binnen 2 maand (+2)
--1 varken + 11 Biggen
--19 Witte schapen van de oude kudde
--7 Witte schapen van de nieuwe kudde
--12 Zwarte Queqqant schaapjes
--Talloze eenden,ganzen en kippen
en De duiven, muizen , eksters en Kauwtjes ..... scharrelen ook wel eens wat mee

Sponsers????geen idee ...zal dit eens navragen ....

kinderboerderij verdwijnt niet ,Wat ze willen doen is privatisering en dit gaat vele gevolgen hebben voor zowel vrijwilligers als instanties als bezoeker als scholen .....

Wss zullen ook de jobs van de medewerkers sneuvelen ...Karl vertrekt over 3 Jaar op pensioen de volgende 5 jaar later en daaropvolgend 5 jaar later de 2 anderen....

Het probleem dat het stad heeft is ...ze zijn op zoek naar een vervanger vvoor boer karl ...

Maar Probeer eens iemand te vinden die zowel van ALLE aanwezige dieren verstand heeft EN sociaal EN educatief verantwoord kan werken ....EN....


Politiek moet je niet vertrouwen ..ik heb andere dingen gelezen en gezien met mijn ogen ....
dinsdag 25 januari 2011 - 22:16
linkin711

Linkin711

nou ff updaten!

Eenieder die Facebook heeft voeg mij maar toe...

Zoeken naar jens meerts

en indien intresse kan ik je toevoegen in deze groep ...

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_106900059386263&ap=1

Deze groep is opgemaakt door een vriend van me ....ik ben medebeheerder , hierin zullen de laatste nieuwsflash , evenementen nog veel meer in getoond worden

Dus ik spreek je daar!!

Groeten

jens
donderdag 3 februari 2011 - 22:26
linkin711

Linkin711

Zullen ook hierbij gezet worden ...
Maar ik ga waarschijnlijk , wegens overschakeling van provider een tweetal weken geen internet hebben ...
En ik kan dan enkel op Facebook via men GSM dus via daar zal heet laatste nieuws altijd te lezen zijn ....

Maar van zodra ik terug internet heb ,zal ik uiteraard ook hier alles posten ...

Momenteel word er nog niets ondernomen,Een vriendin van me is op zoek naar een "document" en eenmaal we dat hebben , hebben we zekerheid en duidelijkheid,weten we waaraan en waaraf .....

en vanaf dan kunnnen we beginnen , Ohja die vriendin van me is op de hoogte van mijn post hier , en heeft ook met dit hier een goed plan, meer info volgt later!

vrijdag 4 februari 2011 - 06:53
hildavw

Hildavw

Ik dacht dat ik deze week in de Gazet van Antwerpen meer positief nieuws had gelezen over de kinderboerderij, maar spijtig genoeg is het oud papier juist naar het Ecopark gebracht.
De juiste tekst kan ik dus niet meer aanhalen.

Het zou inderdaad spijtig zijn moest hieraan iets veranderen.

Onze jongens, momenteel 32 en bijna 30, hebben niets dan goede herinneringen aan de kinderboerderij en we hopen binnenkort er nog eens langs te gaan met onze kleinkinderen.

Hou de moed erin!

groetjes

Hilda
zaterdag 5 februari 2011 - 15:27
linkin711

Linkin711

Onduidelijkheid alom ...eerst lezen we dat , dan horen we dit, nu lezen we zus ....en horen we zo ....

Onduidelijkheid alom ...eerst lezen we dat , dan horen we dit, nu lezen we zus ....en horen we zo ....



Dit is waar we op wachten , misschien wel het belangrijkste!
hierop staan de voorstellen van het parlemt of weet ik veel wat ....wat ze van plan zijn met de KB

Eenmaal dit in onze handen , is er duidelijkheid en kunnen we beginnen
zaterdag 5 februari 2011 - 15:34
linkin711

Linkin711

Het een spreekt het ander tegen ...De gazetten en het stad zelf spreken Enkele andere dingen tegebn ...Ik wacht gewoon op het bovenstaande document ....en dan zien we verder .

zaterdag 5 februari 2011 - 15:48
linkin711

Linkin711

net dit nog even vergeten te zeggen :

Anja Hermans:

Zoekt vrijwilligers, stagiairs, ex- stagiairs die zich al willen opgeven om voor een filmcamera van De Wereld Morgen hun zegje te willen doen.(Datum en uur volgt later nog)

Enja ik doe ùmee, wss voor de week na deze week
zaterdag 5 februari 2011 - 16:15
hildavw

Hildavw

TuinFairy, bedankt voor de link, dan moet ik het niet meer opzoeken

De laatste tijd zit ik nog maar weinig aan de computer, dus...

groetjes

Hilda
zondag 6 februari 2011 - 12:20
linkin711

Linkin711

Hey , hallo , goeiedag!

We hebben het 'document' in handen het gaat hem hier over het collegebesluit van stad antwerpen , en inderdaad zoals ik zei er zijn donker wolken!

Ik citeer vanuit facebook groep:

Citaat van Anja hermans:
"Velen weten het al, anderen nog niet, maar bij deze weet U het zeker: Boven de Kinderboerderij Wilrijk hangen donkere wolken. 't Stad, met name het college van burgemeester en schepenen heeft in een "geheim" collegebesluit van 02 juli 2010 beslist om de kinderboerderij in concessie te geven, te privatiseren dus!Dit staat te lezen op de bijlage pagina 22 van dit besluit.Bovenop een hele hoop andere besparingen die 't Stad wil doorvoeren/doorvoert bij een heel deel andere stadsdiensten. Dat "geheim" collegebesluit werd bovendien wegens een decreet van openbaarheid van bestuur , NIET ter inzage gelegd.Een prachtig staaltje van hoe democratie NIET werkt!Het is echter hier te lezen: http://scr.bi/hjI1xP Volgens de heren en dames van 'T Schoon Verdiep is de winst blijkbaar ineens belangrijker dan het sociale en het educatieve,... De kinderboerderij, die al 34 jaar vrij toegankelijk is voor jong en oud, scholen, groepen , organisaties,en het ganse scala uit de welzijnssector is hierdoor in gevaar. 4 vaste jobs staan op het spel,schepen Guy Lauwers probeert te sussen met de woorden dat " de jobs mee in de concessie worden overgenomen".Over het feit of de vaste medewerkers dit wel zien zitten én het feit dat 't Stad aan een privaat-overnemer geen eisen heeft op te leggen wordt niet gesproken. De vrijwilligers, en da zijn er heel wat,dreigen aan de kant geschoven te worden. Wij, en daarmee zijn omvat: de bezoekers,stagiaires, ex-stagiaires,en vrijwilligers willen een duidelijk signaal geven naar het college van burgemeester en schepenen!Zeg mee NEEN aan dit absurde plan van privatisering! We hebben een petitie opgestart en gaan voor de 10.000 handtekeningen! Druk deze dus, ga er meer rond, stuur ze door! De "spirit" die op de Kinderboerderij Wilrijk bestaat mag niet verloren gaan! Samen moet dit lukken! "

De pagina :
http://www.facebook.com/pages/Neen-aan-privatisering-Kinderboerderij-Wilrijk/128402333895736

eenieder die wilt steunen en meehelpen onze 10.000 handtekeningen te verzamelen druk de petitie af verzamel handtekeningen en stuur ze terug op naar mij en ik geef ze af aan Anja hermans!
AUB red deze Boerderij!!!! als het in concessie gaat gaan de 4 medewerkers ontslagen worden! medewerkers waar ik een band mee heb!

zijn die medewerkers weg dan rest er voor mij niets meer daar ! en zal ik de boerderij mijn rug keren DIT IS NIET WAT IK EN ZOVEEL ANDEREN WILLEN!!!!!

Hierbij de link naar de nieuwe verbeterde petitie! druk af verzamel handtekening en stuur ze naar mijn adres op AUB
laat me ook even via PM weten wie petities gaat afdrukken en handtekeningen verzamelen !!

ENKEL +18jarigen kunnen meedoen!!

IK WIL JULLIE ALLEN DANKEN VOOR DE HULP!!!

link:

http://www.scribd.com/full/48658848?access_key=key-zq29g6i3jwsip4x8e7m

EVEN UW AANDACHT AUB! er staat onderaan dat ze naar dat adres mogen gezonden worden MAAR ik heb in samenspraak met anja beslist dat alle Petitiebkladen NAAR MIJ worden verzonden!!

NOGMAALS DANK IK EENIEDER VAN JULLIE DIE MLIJN THUIS EN DIE VAN ZOVELEN WILLEN HELPEN REDDEN!!!!
zaterdag 12 februari 2011 - 17:55
linkin711

Linkin711

Ik zou zeggen TEKENEN die petitie!

Dat besluit staat ook op het net!indymedia , dewereld vandaag en tall van andere sites zij n op de hoogte gesteld!!

MIJN DOEL NU IS ZO VEEL MOGELIJK HANDTEKENINGEN VERZAMELEN!
zaterdag 12 februari 2011 - 18:43
Rita1960

Rita1960

Ook mijn idee.. hier in Nl kennen we de Wet openbaarheid van Bestuur..
en kun je -bijna- alles opvragen en in dit soort gevallen zeker..

Schakel de krant maar in, want zoals ik dit nu lees doet het college van b&w bij jullie hetzelfde als bij ons.. alles onder klep houden.. en mocht één van jullie een rechtsbijstandverzekering hebben zou ik er zeker nu gebruik van gaan maken.

in mijn ogen dient welke besluitvorming dan ook, van een openbaar lichaam, openbaar gemaakt te worden.. als het spel eerlijk gespeeld wordt..en daar lijkt het in deze case niet op.

zaterdag 12 februari 2011 - 19:07
linkin711

Linkin711

idd daar lijkt het niet op , Anja is daar volledig mee bezig dat zijn dingen die ik !in haar handen laat, Mijn vraag is enkel petitie meer niet al die andere dingen daar weet ik nagenoeg niets van , later mss wel nu nog niet!
zaterdag 12 februari 2011 - 19:11
Rita1960

Rita1960

Jens, leer van deze situatie.. zodat je later -ook zelf- beter met dit soort situaties om kan gaan..
en vraag Anja waar ze mee bezig is en wat ze gaat doen..

zaterdag 12 februari 2011 - 21:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon