menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afscheid

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Sorry, maar afscheid nemen is iets wat ik niet kan.
Zondagnacht is mijn schoonmoeder heengegaan, zo plots, niet ziek, goed te been nog de ganse dag voor de anderen gezorgd.
Nu vier dagen later kan ik het pas gepost krijgen, heb al verschillende malen geprobeerd maar telkens als ik moest verzenden kon ik het niet.
Voor mij was het een mama, zelf heb ik mijn mama moeten afstaan toen ik pas 13 was, en sinds mijn zeventiende(toen ik Annie leerde kennen) ben ik er opgevangen als hun zoon. Nu we al met meer dan 40(kinderen ,kleinkinderen en achterkleinkinderen zijn) is nog altijd iedereen even welkom. altijd was er leven in huis, als je binnenkwam vroeg ze al moet je niks eten, wil je echt niks drinken. Als je zei nee, ik moet direkt doorgaan, kom maar effe goeiedag zeggen, gegarandeerd was je een uur later nog niet weg.
Hoeveel keren ze is thuis geweest, in de tuin heeft gewied en kilo's appelen tot moes heeft gemaakt.
En onze kleine Siebe(net 4jaar) hebben we verteld dat ze nu een sterretje aan de hemel is, Oh, wat kan oma Jeanneke dan wel hoog springen.....
Ze was zo geliefd in heel het dorp, ze was ook nog altijd in het bestuur van ziekenzorg, van KVG- gehandikaptenzorg steeds behulpzaam... Ook dit maakt het verlies zo moeilijk, iedereen spreekt je erover aan.

Ik weet ook dat jullie met ons meeleven, enkele kennen haar misschien, omdat ze er ook steeds was bij de opentuinen.

Ik moest het even met jullie delen, het lucht op maar het verdriet zal nog lang blijven.

annie en dannie
donderdag 18 november 2010 - 11:19
zourky

Zourky

Ja er zijn wel berichten die aangenamer zijn om te lezen,wij delen ook in het verdriet dat jullie nu plots overvalt,zo een goed mens zullen velen moeten missen en zal lang duren om te vergeten,maar vergeten doe je nooit.
Ik wens jullie heel veel steun aan de goede herinnering .
Mijn oprechte deelneming
Richard
donderdag 18 november 2010 - 11:33
rialle

Rialle

Oh Danny, wat zal dat moeilijk zijn voor jullie! Maar het is goed dat je het met ons deelt.
Ik wens jullie ontzettend veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies!
Ik denk aan jullie......

Photobucket
donderdag 18 november 2010 - 12:06
julia

Julia

Veel sterkte het is te plots haar heen gaan mag het een troost zijn dat ze niet te veel pijn heeft geleden innigdeelnemind
donderdag 18 november 2010 - 13:11
LauraK

LauraK

Lieve Annie en Danny,

Mijn innige deelneming bij dit zeer plotselinge en heel grote verlies van jullie moeder
en schoonmoeder! Uit Danny's berichtje spreekt al wat voor bijzondere vrouw ze was,
vol liefde voor en betrokkenheid bij iedereen. Het verdriet en het gemis zullen dan ook
enorm zijn, bij iedereen die haar kende. Ik wens jullie heel veel sterkte toe in deze
vreselijk moeilijke tijd!

Groeten van Laura.
donderdag 18 november 2010 - 14:25
Gehenna

Gehenna

Wat moet het onnoemelijk pijn doen om zo'n prachtige dame te verliezen.
Zij is er niet meer maar haar aanwezigheid blijft door al wat ze jullie haar leven lang met liefde meegegeven heeft.
Laat dat een kleine troost wezen in jullie immense verdriet.

Veel sterkte.

Groeten van Katleen en Jos.



donderdag 18 november 2010 - 14:45
annis

Annis

Danny en familie ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Groetjes Annis
donderdag 18 november 2010 - 16:11
Rita1960

Rita1960

Danny, Annie en familieleden,

Onze oprechte deelneming met het overlijden van oma, moeder en schoonmoeder.
Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd.

Chris en Rita
donderdag 18 november 2010 - 18:23
lentemode

Lentemode

Zo'n verdriet bij het afscheid van iemand die uniek en onvervangbaar is...
Ook ik wens jullie veel sterkte toe !

Je schreef een bijzonder mooie tekst om het afscheid te melden, Danny !
Het 'sterretje' kan zo beslist meelezen, als dat nog nodig moest wezen.
Want in je relaas zit duidelijk alle wederkerige warmte en liefde vervat...

Mia
donderdag 18 november 2010 - 18:40
Victor44

Victor44

Danny en familie
Ook wij wensen ons aan te sluiten bij de blijken van deelneming wegens het verlies van zo een dierbare persoon in jullie leven.

[afbeelding verwijderd niet-https]
Victor en Mia
donderdag 18 november 2010 - 18:53
Tjeuke01

Tjeuke01

Heel veel sterkte !

Tjeu
donderdag 18 november 2010 - 18:57
Peppody

Peppody

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heel veel sterkte toegewenst!
liefs, Pascal, Esther en Kirsten
donderdag 18 november 2010 - 20:24
kerstkind

Kerstkind

Danny en Annie,

[afbeelding verwijderd niet-https]
Heel veel sterkte met dit grote verlies.
En dit zó plotseling!!! Bijna niet te bevatten.
groetjes José
donderdag 18 november 2010 - 20:42
Vlinderr

Vlinderr

Ik wens je veel sterkte bij dit grote verdriet. Wat overblijft zullen warme herinneringen zijn aan een lief en goed mens. Wat een rijkdom!
donderdag 18 november 2010 - 21:51
miema

Miema

Danny,Annie en familie.
Mijn innige deelneming[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 18 november 2010 - 22:02
Matabish

Matabish

Mijn oprechte medegevoel voor je vrouwtje en jou Danny!
Ik weet maar al te goed hoe zwaar jullie verlies is!
Ik kan jullie alleen maar de kracht toewensen om het te verwerken en verder te kunnen met deze leegte.

Van ganser harte,
Matabish.
vrijdag 19 november 2010 - 02:32
an

An

Heel veel sterkte voor jou,je vrouw en kinderen,en schoonvader(vader van je vrouw,hoe moeilijk het ook is steun vooral ook hem want hij blijft in een leeg huis achter als hij opstaat is het stil als hij naar bed gaat is het stil geen vrouw die meer wat zegt,overdag is er familie vrienden dan is het anders dan kunnen jullie dit zware verlies delen maar hij blijft achter terwijl iedereen toch hoe moeilijk het ook is weer de dagelijkse dingen hervat)(weet ik van ervaring van mijn moeder die alleen achter bleef en van verdriet en eenzaamheid 3 jaar na hem over leed (mijn vader)omdat ze mijn vader haar man zo miste) , familie,

hoe zwaar het nu ook is de pijn zal verzachten,en de herinderingen blijven bestaan,
elke keer als je aan haar denkt denk je aan hoe zij was en deed.(zo van o dat deed zij ook zo )
zal een tijdje duren voor dat je het een plaatsje hebt gegeven,
terwijl jullie harten nu verscheurt zijn van verdriet,
ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met dit grote verlies
hoop dat je nog eens zal terug denken aan wat ik hier schreef en hoop dat je je
schoonvader(vader,opa)zal steunen ook al is het zwaar,maar voor hem is het nog zwaarder hij blijft alleen over in een leeg huis.
heel heel veel sterkte en wijsheid toegewenst ,
want het zal nog heel zwaar worden voor jullie vooral nu de feestdagen in aantocht zijn zal het gemis des te groter zijn.
lieve groetjes an

Tuinbabbel

vrijdag 19 november 2010 - 10:38
Jose47

Jose47

Veel sterkte Danny en Annie en de verdere familie met dit grote verlies, zo plots, geen afscheid kunnen nemen van zo'n bijzondere warme vrouw.

Tuinbabbel

vrijdag 19 november 2010 - 21:07
sunjet

Sunjet

veel sterkte
vrijdag 19 november 2010 - 21:58
jamssen

Jamssen

Veel sterkte en moed met jullie grote verlies.

mlouise
vrijdag 19 november 2010 - 23:04
RVRV

RVRV

We leven met jullie mee, als dit een troost kan zijn

Groet
RVRV
zaterdag 20 november 2010 - 09:57
dendrodan

Dendrodan

onze innige deelnemingen met jullie groot verlies.
Wij weten wat jullie nu doormaken.
Nog veel sterkte voor heel je familie.

Groetjes
Danny en Nancy
zaterdag 20 november 2010 - 20:52
danny2

Danny2

Iedereen hartelijk dank voor jullie medeleven,het is altijd hartverwarmend als er zulke warme woorden voor je zijn.

Gisteren was dan het definitieve afscheid en wat een traantjes daar gevloeid hebben.....

en of ze geliefd was, zo'n massale opkomst heb ik zelden meegemaakt zei iedereen, om en bij de duizend mensen zijn haar persoonlijk komen groeten.

Een zee van bloemen, alles zo schitterend wit, zuiver zoals ze geleefd heeft....

Een afscheidsmis, kerk overladen vol, het was dan ook een mooie, zonnige dag, ons ma had dit vast al geregeld hierboven.

Kinderen en kleinkinderen hadden deze mis, en ook de dankmis van vrijdagavond zo schitterend voorbereid dat ieder wel tranen in de ogen kreeg.
Vrijdag lag ze nog in het funerarium net als een prinses zei toen iedereen.
Zaterdag begon de pastoor dan de plechtigheid,' Dit is een koninklijke uitvaart'
Al de kleinkinderen plaatsten zich in een cirkel rond de kist, en op de tonen van haar geliefde muziek legden ze elk één roosje neer bij oma.
De mis zelf werd doorweven met zelfgeschreven teksten voor gelezen door de kinderen en kleinkinderen.
Allemaal ontroerde mensen verlieten voldaan de kerk.
Wij en een massa wachtenden moesten nog verder afscheid nemen.

Na het inladen van oma richting crematorium gingen er 40 wijvende handen omhoog om oma uit te wuiven, voor velen echt een pijnlijk moment.

Dan richting koffietafel en ook daar werden we weer geprezen door zo'n 300 aanwezigen die niets dan lof hadden voor Oma en haar prachtige familie, de prachtige mis en dat alles zo'n mooi verloop kreeg.

En dan omstreeks 17u, in het donker, moesten wij ma-ke nog naar haar laatste rustplaats brengen.
Ook daar hadden haar kinderen voor het licht gezorgd, het kerkhof was plots een feestzaal door al de aanwezige fakkels, onze prinses waardig.
Weerom zorgden kinderen en kleinkinderen door het voorlezen van hun laatste dank aan oma. Alle briefjes, samen met enkele tekeningen van de kleinkinderen werden in het kistje bij de urne gestopt, deze werd dan aan de aarde toevertrouwd en zoals het deze familie betaamd mochten de kleikinderen nog elk een roosje naast het kistje plaatsen en dan ieder een schepje aarde .
Alle bloemen werden mooi verspreid over het graf en de fakkels errond geplaatst.

Nog elk een kushandje en een kruisje naar oma, en dan allen samen naar opa gegaan om even te bezinnen over deze mooie, maar onwezelijke dag.
Oma zou in januari 85 geworden zijn en er waren al volop plannen voor deze viering....
In augustus zouden ze 60 jaar getrouwd zijn en er was al een huisje gereserveerd in de ardennen om dit met de hele familie te vieren, en als dank gaan we dit zeker doen, helaas zonder haar.

Groetjes danny en annie
zondag 21 november 2010 - 20:05
cetinel

Cetinel

*slik*
inderdaad een heel mooi afscheid....ik zit hier met tranen in de ogen en een krop in mijn keel, is het niet fantastisch om bij je heengaan zoveel mensen te ontroeren? als dat geen teken was dat ze het hier goed heeft gedaan,al die mensen en die lovende woorden.........
sterkte voor de rest van de tijd,je gaat verder in de wetenschap dat ze heel geliefd was enin jullie herinneringen verderleeft...
maandag 22 november 2010 - 13:25
an

An

wat een mooi afscheid heeft ze gehad en zo'n grote opkomst dat zegt genoeg dat ze heel erg gelieft was,
hier kunnen jullie met een gerust hart aan terug denken zo goed/zo mooi jullie afscheid van haar hebben genomen.
heel veel sterkte voor de komende tijd.
woensdag 24 november 2010 - 08:38
LauraK

LauraK

Wat een prachtig en indrukwekkend afscheid: ik zit het met tranen in mijn ogen te
lezen! Oma was beslist een heel bijzondere vrouw, en daarom waren er natuurlijk
zo ontzettend veel mensen. Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte toe in deze
moeilijke tijd!

Groeten van Laura.
woensdag 24 november 2010 - 11:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon