menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pirrewitje

Ga naar meest recente reactie

lentemode

Lentemode

Heuglijk nieuws voor onze ruggen hier:
vanaf dit weekend zijn we trotse bezitters van zo'n pierewiet, duvelke, pirrewitsje, alias steekwagentje...
Was wel moeilijk kiezen, en een duur geval ook. Voor 150 euro kun je toch een mooie boom of enkele schitterende potterieplanten aanschaffen, met pot en al ... Het was hier altijd een 'behelpen' met enkele rolwagentjes waarvan de wielen zich onder hun zware last steevast vastreden in de dolomietpaden.
Ik had er graag een tweedehands via 't net gekocht, maar dat was echt niet uit te kiezen: op foto zie je namelijk niet hoe stevig zo'n kar gebouwd is, en geloof me, ze zien er allemaal net iets anders uit...
Dus kunnen de planten hier ook stillekesaan verhuizen naar hun winterbergplaats.
Ik laat ze graag zo lang mogelijk buiten, de laurieren en de oleanders.
Nu was mijn vraag: Hoe noemen jullie zo'n ding ?
En ja, 't gaat weeral 'onder de voet' staan...

Groetjes,
Mia
maandag 1 november 2010 - 14:31
Peppody

Peppody

ik noem het ook een steekwagen en heb zo'n geval een tijdje geleden via m.p. gekocht voor 5 euro. Ik ben eerst gaan kijken of deze stevig genoeg was, anders hadden we 'm laten staan. En hij heeft al mooi dienst gedaan met al die zware potplanten naar binnen te rijden. Het is niet moeders mooiste maar het werkt!

Veel plezier met je pierewietje en dat het maar mooie plantjes mag vervoeren!
maandag 1 november 2010 - 20:35
Matabish

Matabish

Slimme aankoop Lentemode, daar zal je veel plezier aan beleven!
In mijn streek van afkomst is dat een 'duveltje'.
Een 'Pirrewiet' is een soort asperge in mijn huidige streek.
maandag 1 november 2010 - 21:45
printemps

Printemps

Bij ons is een 'duveltje' een soort van klein kacheltje

mvg
dinsdag 2 november 2010 - 13:19
lentemode

Lentemode

Of een straf pintje...
dinsdag 2 november 2010 - 14:04
charelke

Charelke

Er handig zo'n pirrewit hier noemen we die steekkarretjes zo ,ik heb een erg stevig met lucht banden,maar ook een lichter model van bij Vancraenbroeck die je helemaal kunt uiteen halen,die wieltjes ervan af en dicht plooien was verleden jaar in promotie 15 euro.
groetjes
Charelke
dinsdag 2 november 2010 - 14:23
Matabish

Matabish

Een pintje is eerder nen 'Duvel' (zonder 'tje')! [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 2 november 2010 - 14:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon