menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

He wie doet dat

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Al in twee andere potten gevonden.
Wie verstopt maiskorrels in de potten. Eekhorens en hamsters hebben we hier niet. Zijn er vogels, die een wintervoorraadje aanleggen??
groet harry

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 14 oktober 2010 - 18:49
Tjeuke01

Tjeuke01

Hallo Harry,

Ik denk dat het muizen zijn.

Groeten aan Friesland !

Tjeu
donderdag 14 oktober 2010 - 19:12
Harry54

Harry54

Ja, zou kunnen, maar dan moeten ze wel een verrekt eind lopen met zo'n korrel.
Het dichtstbijzijnde maisveld is zeker 300 à 400 meter hier vandaan en er zitten zeker drie sloten tussen (misschien staan die nog droog? Zou kunnen)
Nog andere mogelijkheden?
harry
donderdag 14 oktober 2010 - 19:52
LauraK

LauraK

Zou het mogelijk kunnen zijn dat één of andere vogel tijdens de vlucht naar beneden
gepoept heeft, of staan de potten binnen? Hebben naaste buren soms konijnen of kippen,
zodat muizen het daar gehaald zouden kunnen hebben? Het lijkt me niet van een kolf
gebeten te zijn, want dan zouden de maïskorrels meer beschadigd zijn.
Dit is een waar tuinmysterie, compleet met recherche-onderzoek!

Groeten van Laura.
donderdag 14 oktober 2010 - 21:20
hannibal

Hannibal

Zit er DNA op?
vrijdag 15 oktober 2010 - 08:30
Gehenna

Gehenna

Hmz... Garden's mystery ...
vrijdag 15 oktober 2010 - 09:39
Harry54

Harry54

Ja, wie weet. Vlaamse gaaien hebbben we hier wel. 'k Zal es beter gaan opletten.
Nog aanvullend een vraag: onthouden ze dat of maken ze zoveel plekjes dat ze bij toeval wel iets terugvinden?

Harry

Vorig jaar zijn ze kennelijk ook bezig geweest. Mijn buurman stuurde het volgende bericht naar aanleidin van de suggestie van Laura:

Nou wij hebben wel maiskorrels in het voer van de kippen én wij vermoeden wel dat er mee-eters zijn bij de kippen, nu het weer wat kouder wordt zien we wel dat er tunneltjes zijn in de buitenren. Ik zal ook eens kijken of er maiskorrels bij mij in de kas in de bloempotten zitten.
Vorig jaar was ik onze compostbult aan het opruimen, toen trof ik daar allemaal pinda's in aan. Maar welk diertje het kan zijn, een muis of iets anders? Misschien wel een rat?

vrijdag 15 oktober 2010 - 17:14
Victor44

Victor44

Hier liggen dagelijks grote halfuitgegeten okkernoten in de tuin. Ik heb al gezien dat de kauwen vliegen met dergelijke grote zaken in hun bek. Wij zelf hebben geen notenboom ,als het nu hele noten waren die ze verloren dan konden wij zelf een voorraad aanleggen,maar ze zijn altijd al half leeg :
zaterdag 16 oktober 2010 - 14:32
mjohanna

Mjohanna

Geen eekhoorns in Friesland????
Wat een gemis
ik heb inmiddels onde elk rotsplantje in de voortuin een hazelnootje zitten.
Ik heb de eekhoorn door het raam staan begluren terwijl hij/zij een heel klustertje uit elkaar haalde en een voor een onder een plantje stopte om dat dan ook weer stevig aan te kloppen
De halve en hel noten vallen hier ook zo uit de lucht, ik heb geen idee waar de bijbehorende boom staat. Dat doen de kauwen ja
En de vlaamse gaaien en muizen verzamelen mais.
Maar de losse kolven die ik voor de deur na de oogst van het veld geraapt heb worden hier nu vakkundig leeg gekloven door huismussen.
Dat wist ik ook niet dat die zo'n maiskorrel aan kunnen.
Maar die leggen geen voorraad aan , dat doen muizen en gaaien wel.

maar………… gelukkig hebben we binnenkort dierenpolitie
die kun je er op af sturen
zondag 17 oktober 2010 - 19:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon