menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lading hout is aangekomen

Ga naar meest recente reactie

Gehenna

Gehenna

Ik zeg tegen de wederhelft dat hij pallethout mag meebrengen voor mijn vierkante moestuin in het voorjaar. VOORJAAR!
Jaja, staat hij hier daarnet met een volle lading! Dat was ook de bedoeling niet.
In't kort: Veel werk deze week. Nagels uithalen, zagen, schaven, schuren, hout behandelen ...
Foto's zullen volgen
dinsdag 12 oktober 2010 - 19:09
hildavw

Hildavw

Ik wens je veel moed.

Gelukkig blijft het nog enkele dagen droog.

dinsdag 12 oktober 2010 - 19:47
Mandy

Mandy

Erg lief om je meteen te bedienen en je wensen te vervullen




dinsdag 12 oktober 2010 - 21:51
Matabish

Matabish

'k Heb ook zo'n eega, is idd. héél lief maar kan soms erg vervelend zijn als je té goed op je wensen bediend wordt!
Ik zeg er nu telkens drie/vier keer bij: "Nù nog niet hè Nouchke, dàn pas, nù nog niet!!"
en soms krijg ik het dan op het juiste moment! [afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 13 oktober 2010 - 02:08
Gehenna

Gehenna

Ja Matabish. Maar dat 'nu nog niet' is hier een totaal vreemde taal
Zaterdag gaan we (ja, ik zei 'ik ga ...' en hij zei 'op welke maat moet ik dat maken'...) we dus, gaan een plantentafel maken voor de overwinteraars. Anders staan ze op de grond en dat is niet handig.
Daarna begin ik (zal wel WE zijn) aan mijn moestuintje
woensdag 13 oktober 2010 - 20:04
Rita1960

Rita1960

Hi Gehenna,

wees blij met zo'n (v)echtgenoot..

die van mij hoort het aan en bedenkt dan net iets beters of te wel minder werk en sneller klaar.. en da's mooi mee genomen,

en die tafels.. zijn idee hoor.. koop je een paar klapbokjes/ schragen kosten zo'n 3 euro/stuk.
gooi daarover een plaat van multiplex o.i.d. of een paar planken en klaar is kees.. en als je ze niet meer nodig bent.. opbergen of voor een buiten berging/uitstalling van je kuipplanten tijdens de zomer gebruiken.. zijn ook te gebruiken voor een kasje op redelijke gebruikshoogte in het late voorjaar..

groetjes,

Rita
donderdag 14 oktober 2010 - 21:27
Gehenna

Gehenna

Goed idee! Ik heb hier schragen staan. Moet enkel de plank maken
vrijdag 15 oktober 2010 - 09:51
Gehenna

Gehenna

Wat een weer! Gaat dagen duren eer het hout droog is ...
woensdag 20 oktober 2010 - 21:31
Gehenna

Gehenna

De tafel is toch al klaar. Nu nog een beetje leeg met 2 stekbakjes en 1 bloempot maar binnenkort ... is ze waarschijnlijk te klein
donderdag 28 oktober 2010 - 17:56
Rita1960

Rita1960

wordt van zelf vol gezet

en planken laten drogen doe je het best in een winderige omgeving..

groet'n

Rita
donderdag 28 oktober 2010 - 20:16
Gehenna

Gehenna

Mijne groentebak steek eindelijk ineen.
Eerst geen balkjes, een balkje gaan halen. Dan het zaagje stuk, nieuw zaagje halen. Dan geraken we niet met die vijzen in het hout. Gaatje voorboren, boor breekt af, nieuw boortje halen. Dan waren de vijzen op, nieuw vijzen halen.
Op de hoek van onze straat beseffen dat we geen gatenzaag hadden en boortje was terug scheef. Nieuwe gaan halen en gatenzagen meegebracht.

HIJ STAAT INEEN. Eindelijk zeg, na 30km.

zaterdag 12 maart 2011 - 19:04
Gehenna

Gehenna

Hier is hij dan

Tuinbabbel

vrijdag 25 maart 2011 - 15:01
Gehenna
vrijdag 25 maart 2011 - 15:02
Gehenna

Gehenna

En mijn bankje, gemaakt door het ventje op emmerhoogte, maar daar zakte ik door dus heeft ie een bankje gemaakt

Tuinbabbel

vrijdag 25 maart 2011 - 15:02
Gehenna

Gehenna

Een stapel klaar om de border af te boorden.

Tuinbabbel

vrijdag 25 maart 2011 - 15:05
Rita1960

Rita1960

Ziet er erg goed uit



vrijdag 25 maart 2011 - 17:04
Mandy

Mandy

Handig, zo'n moestuin......... Wat komt erin?????
vrijdag 25 maart 2011 - 21:41
Gehenna

Gehenna

Stokboontjes, worteltjes, ui of sjalot (da's een verrassing en ik hoop sjalotten die zijn kleiner) pijpajuintjes, rode bietjes, radijsjes (voor en na iets anders) rode bieslook, een kleine tomaat, tijm, tagettes, koriander, schuurpapier (op de rand, tegen slakken) en in de winter groenbemesting denk ik.
Van elk 1 portie of zo maar het is't plezier dat telt
Ik moet de draad van de boontjes nog zetten maar daar is het toch nog te vroeg voor.
vrijdag 25 maart 2011 - 23:48
Mandy

Mandy

succes
vrijdag 25 maart 2011 - 23:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon