menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blender

Ga naar meest recente reactie

Lorie

Lorie

Wie heeft er een blender en wat doe je er allemaal mee?

Ik overweeg eentje aan te schaffen, vandaar.

Thx
woensdag 22 september 2010 - 10:51
printemps

Printemps

Meestal staat de mijne in de kast
We gebruiken die enkel om milkshake's te maken en dat is ook alweer een tijdje geleden

mvg
woensdag 22 september 2010 - 12:36
rialle

Rialle

Wij maken er smoothies mee, en idd soms ook milkshakes. Milkshakes niet te vaak ivm de caloriëen.

Groetjes Rialle
woensdag 22 september 2010 - 12:59
Lorie

Lorie

Zou je daar bijv. ook cakedeeg in kunnen mengen?

Of kruiden fijnhakken?

woensdag 22 september 2010 - 13:02
printemps

Printemps

Cakedeeg is geen goed idee
Gaat plakken en gaat ook niet mengen
Kruiden fijnhakken zou kunnen gaan indien ze goed droog zijn
(ik gebruik voor kruiden een andere robot)
Je hebt ook combi machines,misschien is dat dan beter
Type kenwood FP220 ofzo(58 euro)(in de collishop)


mvg
woensdag 22 september 2010 - 13:18
cetinel

Cetinel

volgens mij is een blender echt meer voor drankjes en zo,voor cakedeeg vind ik de aloude kloppers(electrisch)het handigst,je kunt er deeg mee maken,eiwitten en slagroom opkloppen,mayonaise maken etc.....
ik heb er 1 met verwisselbare kloppers,kneedhaken en mixer,de soepmixer en de kloppers worden het meest gebruikt. mijn keukenrobot heb ik weggedaan nadat ik een v-schijf heb gekocht waarmee je snel groenten kunt snijden en raspen.
voor kruiden te hakken etc heb ik nu een klein apparaatje(type magic bullet,maar dan uit de blokker) die gebruik ik ook om pesto en zo te maken.....
het hangt er vanaf waarvoor het moet dienen.....sommige dingen gebruik je in het begin,en belanden later ergens in de kast(was met mijn keukenrobot en wafelijzer het geval)
woensdag 22 september 2010 - 15:07
hildavw

Hildavw

Als het een stevige blender is, kan je er ook een snelle soep mee maken.
De groenten fijn snijden, er kokend water opgieten en blenderen.

Smakelijk!

Hilda
woensdag 22 september 2010 - 17:30
printemps

Printemps

Dan moet je wel die duurdere nemen met een glazen kan
Ik denk dat anders dat plastiek gaat verkleuren

mvg
woensdag 22 september 2010 - 17:32
hildavw

Hildavw

Dat kan je met fruit ook hebben.
Na gebruik direct uitwassen hé
woensdag 22 september 2010 - 17:35
Eve

Eve

Wij gebruiken de onze constant (lees: zeker elke week, en dat al een paar jaar).

Het is zo een Kenwood Chef (ik dacht dat het £150 was of zo, de retro KitchenAid is veeeeel duurder), met een kom voor brooddeeg (bakken eigen brood dus gebruiken dat ook meerdere keren per week) en mengen en dergelijke, en een blender er bovenop. De blender zelf is van plastic maar die is nog steeds niet verkleurd. We blitzen er de soep in, en dat gaat stukken beter dan met zo een handmixer (die handmixer gebruiken we voor milkshakes e.d.).


Veel plezier ermee!


Eve
donderdag 23 september 2010 - 10:08
lentemode

Lentemode

Hier ook elke week een paar keer in gebruik !
Pesto, drankjes, sapjes, Hilda's groentensoep, kortom alles wat snel en smeuïg moet zijn ...
Zet aan tot experimenteren...
Had zelfs al een heel bed meloenperen of pepino's in de hof waar niks, noppes, 0% oogst aankwam...
Wie weet ooit fruitpap in die blender ?
Aanrader is KitchenAid Artisan, glazen kan, stevig, kan zelfs ijs malen.

Groetjes,
Mia
donderdag 23 september 2010 - 11:00
Lorie

Lorie

Ik zou zeker uitkijken naar eentje met glazen kan.
(die van Piet Huysentruyt is er enen met glazen kan, kost 50 euro)

Hm, gemengde reacties dus.

Vandaar ook mijn vraag, wat jullie er mee doen, vrees ook een beetje dat dit soms te weinig uit de kast komt.

Cetinel, heb je mss een foto van je kruidenhakkertje?

Thx iedereen alvast voor jullie meningen!
donderdag 23 september 2010 - 14:10
cetinel

Cetinel

[afbeelding verwijderd niet-https]

dit is de magic bullet,ik heb hem van de blokker,ander merk en stuk goedkoper
hiermee maak ik pesto en dergelijke...

de v-schijf is superscherp en heel handig voor groenten te snijden en raspen,dezekomt bijna elke dag van pas,de echte koks gebruiken een inox model en dat heet de mandoline......
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 23 september 2010 - 14:53
Lorie

Lorie

Dank je hartelijk voor de foto's.
Je kan er ook kruiden mee hakken? Dacht ik dat je zei en bijv worteltjes raspen met de magic bullet. Ga daar s op letten in Blokker.

De v-schijf is dan alweer handwerk, zonder elektriciteit, dus alweer intensiever, vrees ik...
donderdag 23 september 2010 - 16:03
cetinel

Cetinel

ergens een misverstandje denk ik e bullet is een hakmachientje,raspen doe je met de v-schijf....
ik vind die handiger dan een electrisch apparaatje,en supersnel(opletten voor je vingers!)
de magic bullet is eigenlijk een mini keukenrobot...
donderdag 23 september 2010 - 21:17
Eve

Eve

Die mandoline, die gebruiken wij dus praktisch nooit! Even weinig als dat broodbakapparaat gebruikt werd (die is dan ook al lang weg).

De kan van de blender was gratis bij de aankoop van dat keukenapparaat, ik zou zeker geen geld uitgeven aan een andere van glas. Een kruidenmachientje komt in de vorm van mijn echgenoot met een houten plank en groot mes


Eve
donderdag 23 september 2010 - 22:30
Lorie

Lorie

Hm, wat doe je dan ook alweer precies met de bullet Cetinel?

Mja, de broodbakker, komt hier de laatste tijd ook nog maar weinig boven...
vrijdag 24 september 2010 - 10:11
cetinel

Cetinel

de bullet gebruik ik vooral voor sausjes en zo te mixen,kaas fijnmalen etc..pesto maken
doe ik ook met de bullet,de v-schijf word hier wél heel vaak gebruikt,net zoals de bijgeleverde rasp.je kan kool heel fijn snijden voor koolsa,allerlei soepgroenten snijden,wortels raspen,superfijne plakjes van groenten snijden etc...ik vind hem superhandig,das voor iedereen anders....
de broodbakmachine is al een aantal jaar oud maar word nog steeds graag en vaak gebruikt.
met de bullet kun je kleine hoeveelheden beslag maken of vlees malen etc...
noten hakken,kaas fijnmalen....
wel heel handig om papjes voor kindjes te maken omdat je enkel een klein bekertje en het deksel waar het mes inzit moet afwassen en het zo weinig plaats inneemt op het aanrecht,overigens kun je er ook smoothies mee maken en zo(of milkschake)..
vrijdag 24 september 2010 - 10:29
Lorie

Lorie

Dank je Cetinel voor een duidelijke uitleg!
Ik lees daar noten hakken, zouden kastanjes dan ook lukken?

Enig idee wat die magic bullet kost misschien?
vrijdag 24 september 2010 - 10:35
cetinel

Cetinel

kastanjes heb ik nooit geprobeerd....ik heb de mijne toch al een paar jaar,weet niet meer hoeveel ik hem betaald heb,die van de blokker heet cuisinier dacht ik.....mischien es navragen?


mischien heb je hier wat aan??
"_blank">http://www.huishoudplaza.nl/forum_topic.asp?TOPIC_ID=1252&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Forum_
Title=Huishoudelijke+vragen&Topic_Title=Wat+is+jullie+ervaring+met+de+Magic+Bullet%3F&whichpage=1&tmp=1#pid6404


ikzie nogal verschillendde prijzen....de mijne kostte plusminus 20 euro denk ik(kan paar euri's meer of minder zijn)maar was dan ook geen echte .....
vrijdag 24 september 2010 - 10:51
Lorie

Lorie

Op dat forum zijn ze blijkbaar tevreden.

Ben gisteren ff binnen gewipt bij Blokker, ff rondgekeken, en niks dergelijks gezien. Wel allerlei blender.
Dan maar ff gevraagd en ze kenden dat niet...

Het is dan ook al van 4 of 5 jaar terug geloof ik.
zondag 26 september 2010 - 10:32
Lorie

Lorie

Hier kan je zien, wat je ermee kan doen (met de magic bullet)


http://www.buythebullet.com/
zondag 26 september 2010 - 10:36
hildavw

Hildavw

Lorie,

Als je de kans hebt, moet je eens markten of beurzen bezoeken.
Daar verkopen ze magic bullet soms ook, en aan een heel wat gunstigere prijs dan op TV.

groetjes

Hilda
zondag 26 september 2010 - 11:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon