menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verjaardagspost gevraagd

Ga naar meest recente reactie

Peppody

Peppody

misschien een rare vraag, maar het volgende is het geval:

Mijn neefje (zoontje van mijn zus) wordt 10 september 7 jaar. Hij heeft pdd-nos en heeft daardoor geen vriendjes. Hij weet niet hoe hij contact moet leggen, samen moet spelen enz. enz.
Het is geen blije jongen. Hij zegt ook: ik ben helemaal alleen, ik heb helemaal geen vriendjes, ik vind het allemaal helemaal niet meer leuk. Een jongetje van 6 jaar die dat zegt is niet leuk.... Daar word ik diep triest van, wat moet dat later gaan worden?

Vorig jaar heeft hij met zijn kinderfeestje 6 kindjes uitgenodigd. We zijn nu een jaar verder hij is op GEEN 1 feestje uitgenodigd. En als er iemand trakteert in zijn klas, zegt hij altijd na school: ik hoop dat ik op zijn/haar feestje mag komen. Maar ja, een uitnodiging komt er nooit.
Bij de intocht van de avondvierdaagse deelt heel de klas aan iedereen snoepzakken uit (dat is traditie op zijn school in Tilburg) Joël wordt echter steevast overgeslagen. Dat doet pijn om zijn gezichtje te zien als hij dat aan ons verteld.
Hij wil zo graag lief gevonden worden maar hij weet niet hoe.

Ik wil proberen weer een lach op zijn trieste gezicht te toveren met een heleboel verjaardagspost. Wie helpt mij?

Stuur mij een pb'tje voor het adres als je hem een verjaardagskaart wil sturen. Hij krijgt namelijk nooit post, onze familie is maar klein: alleen dus een kaart van opa's en oma's en van ons en verder komt er geen verjaardagspost. Ik hoop dat hij dan weer het gevoel krijgt er een beetje bij te horen en dat hij toch leuk en lief gevonden wordt.

dinsdag 24 augustus 2010 - 22:50
leeuwtje

Leeuwtje

PB me het adres maar!
woensdag 25 augustus 2010 - 00:20
Peppody

Peppody

PB gestuurd! En alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Esther
woensdag 25 augustus 2010 - 06:58
LauraK

LauraK

PB is onderweg! Heel lief van je dat je dit voor je neefje doet!

Groeten van Laura.
woensdag 25 augustus 2010 - 08:14
Pistachio

Pistachio

Ik weet niet of mijn pbtje toegekomen is, zoniet stuur me een pbtje met het adres, ik stuur zeker een kaartje!
woensdag 25 augustus 2010 - 08:36
Adrienne

Adrienne

Jeetje hoe triest voor die kleine knaap, stuur maar even zijn adres door en er gaat met spoed een koe-tje naar nederland !!!
Goh man ik vind dat nu echt niet kunnen.
woensdag 25 augustus 2010 - 09:39
lydia2

Lydia2

Peppody,

Ik heb geprobeerd om een pb te sturen. Als het niet gelukt is, stuur mij dan het adres aub.

groetjes
Lydia
woensdag 25 augustus 2010 - 09:52
drevelke

Drevelke

hallo,

als je me het adres kan bezorgen kan mijn dochtertje van 6 een mooi kaartje sturen !
woensdag 25 augustus 2010 - 10:47
line13

Line13

stuurt u maar het adres!
wij sturen van harte een kaartje.
woensdag 25 augustus 2010 - 12:22
Adrienne

Adrienne

Jeetje ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit van had gehoord.
PDD-NOS ben het verdorie moeten gaan opzoeken
man daar moet je al zo oud voor geworden zijn hé.
Enfin dat even tussen door.

Toch als het mag nog even een vraagje naar jou toe Marjolein.
Je zoon is nu 21 afgestudeerd en heeft een job, maar .... zijn mensen met
PDD-NOS voor de rest gewoon zelfstandig
Ik ken wel enkele vrienden van onze Jan die het bijzonder onderwijs gevolgd hebben omdat ze leerproblemen hadden.
Maar voor de rest zijn het gewoon plantrekkers, waar mee ik bedoel dat ze even goed alles bij de werkgever in orde kunnen maken als andere.
Ze gaan zelf gezellig mee naar optredens, fuiven, feestjes en dergelijke.
Volgens het geen ik juist gelezen heb zou jou zoon dat niet doen, want mensen met PDD-NOS zouden zich zelfs een beetje afzonderen.
Of heb ik het mis begrepen ???
woensdag 25 augustus 2010 - 12:59
kerstkind

Kerstkind

Hoi Esther,
wat een lief initiatief van je
Ook ik stuur dit ventje een leuke kaart.
groetjes José

pb-tje gestuurd
woensdag 25 augustus 2010 - 14:32
cetinel

Cetinel

da ventje gaat bergen post krijgen
woensdag 25 augustus 2010 - 15:43
Peppody

Peppody

Ik heb alle pb's tot nu toe, beantwoord en verstuurd! Heel erg bedankt allemaal!! En ik zal mijn zus ook jullie reacties laten lezen, dat doet ook haar vast goed.

groetjes, Esther
woensdag 25 augustus 2010 - 15:55
Pistachio

Pistachio

Heeft jouw neefje een voorkeur voor bepaalde dieren, auto's, onderwerpen ... dan ga ik op zoek naar zo'n kaart. Heeft hij niet alleen een kaartje maar ook een plaatje van iets dat hij echt leuk vindt.
woensdag 25 augustus 2010 - 15:59
Thuja49

Thuja49

Ik weet niet of het gelukt is , anders graag het adres .
Zal zeker een mooi kaartje sturen .

groetjes
thuja
woensdag 25 augustus 2010 - 16:16
rubio

Rubio

Hoi,

Even een account hier aangemaakt om te kunnen reageren

Ik ben de moeder van Joël. Gisteren vertelde ik Peppody via msn dat ik op een forum gevraagd had om verjaardagspost voor Joël.
Ik wist dat ze voor hem hier ook een topic aan zou maken. Dat er zoveel lieve reacties zouden komen had ik nooit verwacht.
Ik vind het echt super dat jullie dit willen doen voor een jongetje die jullie niet eens kennen.
Hij gaat heel veel post krijgen met zijn verjaardag waarvan ik zeg dat het van allemaal mensen is die ik ken en gevraagd heb of ze misschien een kaartje willen sturen.

Op de vraag wat hij verzamelt... tsja.... Op het moment zijn het stenen, maar het zijn ook stokken, bierdoppen, schelpen en andere afvaldingetjes geweest

Hij kijkt veel naar pokemon en asterix. Maar alle kaarten zijn leuk. De kaarten die eerder dan 10 september binnen komen hou ik achter, als hij met zijn verjaardag uit school komt al de deurmat vol liggen

Aan Marjoleine wil ik nog zeggen dat er voor Joël een rugzakje voor school is aangevraagd en dat ik bezig ben met PGB.
Ik wil van het PGB een creatief therapeut inschakelen die hem met spelletjes leert hoe hij contacten kan maken en onderhouden, hoe hij kan spelen en hoe hij wat meer kan genieten van het leven.
Het super intelligente herken ik wel. Op het moment heeft hij zich gefixeerd op de tafels leren want die gaat hij komend jaar krijgen op school. En hij vindt dat hij ze maar vast geleerd kan hebben want dan hoeft hij dat op school niet meer te doen.
Rekenen is echt zijn ding. Zijn broer is 10 ( ook autistisch spectrum stoornis...) maar Joël rekent beter met zijn bijna 7 jaar.
We krijgen hulp aan huis middels een IPGer ( intensieve psychologische gezinshulp...ik heb het niet verzonnen zo'n naam) die ons helpt met het opvoeden zeg maar.
We werken met een weekplanner waar alles wat er op een dag gedaan wordt staat met plaatjes. Dat begint met een plaatje van opstaan en aankleden en eindigd met een plaatje van naar bed en alles ertussen in. Het houd in dat we niks spontaan kunnen ondernemen maar het geeft wel heel veel rust.

Goed, lang verhaal inmiddels. Ik wil nogmaals iedereen heel erg bedanken alvast en als er postzegels vergoed moeten worden of als ik iets anders terug kan doen hoor ik het uiteraard heel erg graag.

Groetjes Rubio

woensdag 25 augustus 2010 - 19:01
Pistachio

Pistachio

Je hoeft ons niet te bedanken Rubio, het is gewoon leuk om je zoontje een plezier te kunnen doen. Elkaar helpen en gelukkig maken, daar gaat het toch om in dit leven! Ik hoop dat hij heel blij zal zijn met de kaarten ... ben al benieuwd naar zijn reaktie ... ik spit vanmiddag mijn kaartencollectie uit en stuur hem de leukste die ik kan vinden!
donderdag 26 augustus 2010 - 08:16
Eniavaswen

Eniavaswen

Superleuk initiatief!! Ik wil ook graag een kaartje sturen. Dan kan mijn zoontje van 5 een mooie tekening voor hem maken.

Groetjes, Karen

PS: heb een pb'tje gestuurd, maar 'k weet niet of het gelukt is
donderdag 26 augustus 2010 - 10:48
danny2

Danny2

Ook wij zorgen voor een mooi zelfgemaakt kaartje ;
Ga straks of morgen de ganse topic lezen , heb nu bezoek.

groetjes danny
donderdag 26 augustus 2010 - 17:33
gerbera

Gerbera

Hoi Esther

Als het goed is heb je mijn pbtje.
Wat een goed idee om je neefje zo te verrassen.

Gr, Lucia.
vrijdag 27 augustus 2010 - 23:36
Jose47

Jose47

Wat doet het pijn aan je hart om dit verhaal te lezen, wat erg dat hij in school zo achteruit wordt gesteld, ocharme dat ventje.
Ik wil ook heel graag hem een kaartje sturen, als ik het juist heb is hij in september jarig ?
Ik stuur een pb voor zijn adres.
veel sterkte
zaterdag 28 augustus 2010 - 08:50
Peppody

Peppody

Alle pb'tjes zijn weer beantwoord!

Bedankt allemaal!!

Groetjes, Esther
zaterdag 28 augustus 2010 - 09:42
Jeannette1

Jeannette1

Hai Esther,

Wil je mij A.U.B. ook even het adres sturen?
Fijn dat je dat voor je neefje gedaan hebt, het resultaat mag er zeker zijn zag ik.
Ik wil kijken of ik nog een leuke kaart kan maken voor Joël.
Rubio wil ik veel sterkte wensen, want dat heb je zeker nodig.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 28 augustus 2010 - 09:50
Hilde1741

Hilde1741

Ik wil ook wel een tekening laten maken door mij nichtje van 6. Dus stuur ook mij maar het adres door!
Groetjes.
zaterdag 28 augustus 2010 - 22:28
an

An

Ik lees het nu pas en stuur mij ook het adres even via een pb tje.
ga ik met de meiden ook een leuke kaart maken.
ik weet wat het is.
bij mij krijgen ze ook bijna nooit een kaartje en mijn verstandelijk gehandycapte dochter al helemaal bijna/niet.
groetjes an
vrijdag 3 september 2010 - 09:32
molleke32

Molleke32

Kaartje is verstuurd, mss zelfs al aangekomen?
Groetjes Vicky
vrijdag 3 september 2010 - 09:53
Peppody

Peppody

pb'tje is verzonden!

@ Vicky: Of kaarten van forummers zijn aangekomen kan ik helaas niet zeggen, daar de kaarten bij mijn zus op de deurmat vallen. (en die woont 1,5 uur rijden hier vandaan) Ik weet dat hij reeds enkele kaarten heeft ontvangen, die van jou zal daar vast en zeker tussen zitten!

Groetjes en bedankt allemaal!
Esther
vrijdag 3 september 2010 - 12:25
rubio

Rubio

Hoi lieve mensen,

ER zijn inmiddels al 16 kaartjes binnengekomen! Dagelijks vallen er een aantal op de mat die ik dan vlug achterover druk
Vanaf dinsdag ga ik er elke dag een stel op de mat leggen voor als hij uit school komt en dan vrijdag ligt waarschijnlijk echt heel de mat vol.

Ik vind het echt geweldig al die reacties die ik krijg. Hartverwarmend.
Ik zou willen dat ik iets terug kan doen maar ik zou niet weten wat.

Jullie zijn allemaal, stuk voor stuk geweldig dat jullie dit zomaar doen voor een kind wat jullie niet eens kennen.
Prachtig, echt.

Vrijdagavond zal ik laten weten hoe hij gereageerd heeft op zoveel post speciaal voor HEM.

vrijdag 3 september 2010 - 12:55
rubio

Rubio

Dat gaan we in ieder geval doen
vrijdag 3 september 2010 - 13:22
danny2

Danny2

Heb ons kaartje vandaag op de post gedaan, dus zal wel tijdig aankomen, hoewel met Belgische en Nederlandse post weet je nooit.
Hopelijk heeft deze verrassing op Joël een positief effect en zal hij zich ook meer gewaardeerd voelen.
En wij zijn meer dan tevreden als hij straalt.

groetjes danny
vrijdag 3 september 2010 - 14:35
Thuja49

Thuja49

Ons kaartje is vandaag ook gepost .
Hoop dat hij heel blij zal zijn met zoveel kaartjes .

groetjes
thuja
vrijdag 3 september 2010 - 14:41
an

An

Mijne ligt ook klaar om morgen met de post mee te gaan.
ben benieuwd naar de foto's hoe hij reageert op al die kaartjes.
groetjes an
vrijdag 3 september 2010 - 23:06
Jeannette1

Jeannette1

Ik ben nog steeds bezig om mijn vingers te pijnigen!
Maar voor dit doel heb ik het zeker over.
Hopelijk kan Joël ze met veel plezier bekijken en misschien wel in een boek plakken, op die manier kan hij geregeld kijken naar al die kaarten die met echte liefde gestuurd en gemaakt zijn.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 3 september 2010 - 23:30
rubio

Rubio

In een plakboek al die kaarten is eigenlijk wel een goed plan! Esther, ik weet een kadootje voor Joël
vrijdag 3 september 2010 - 23:42
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rubio,

Ik heb eventueel wel een plakboek met spiraal voor Joël, maar dat heeft een ietwat donkere kaft, daarom wilde ik hem niet aanbieden.
Mocht je ze stevig willen plakken, schrijf er dan eventueel de afzenders onder, is voor later ook wel leuk.
Mocht je hem toch willen hebben, geef dan even een gilletje.
Esther heeft mijn gegevens nog wel, die mag ze best aan jullie overdragen hoor.

Groetjes en wees blij met hetgeen je kunt doen, hopelijk geniet Joël dubbel van alles.
Jeannette
vrijdag 3 september 2010 - 23:46
LauraK

LauraK

Hallo Rubio,

Het is juist zo leuk om met een klein gebaar een lief kind een beetje vreugde te
schenken: de meesten hier hebben zelf kinderen, en weten dus hoe blij een kind met
zoiets is! En iets terug doen? Ben je mal, het feit dat we allemaal ons steentje kunnen
bijdragen geeft ons ook een heel goed gevoel!

Groeten van Laura.
zaterdag 4 september 2010 - 08:48
molleke32

Molleke32

Ik sluit me aan bij Laura Ik heb zelf een zoontje, hij wordt bijna 5, en ik weet hoe blij hij is als hij kaartjes krijgt
Dus dat is met alle plezier gedaan

Groetjes Vicky
zaterdag 4 september 2010 - 08:52
Peppody

Peppody

Esther, ik weet een kadootje voor Joël

Ik zal 'ns bij de Hema gaan kijken. Zal ik er dan maar gelijk 2 meenemen, gezien de hoeveelheid die hij kan verwachten?

@Jeannette, heel lief maar ik denk dat het opsturen net zo veel kost als een nieuwe.
zaterdag 4 september 2010 - 10:11
rubio

Rubio

Wat betreft het volgend jaar weer: ik heb nog een zoon met ASS problematiek die in november jarig is, hij is nu 10 maar zit gelukkig iets beter in zijn vel.
Het zou natuurlijk leuk zijn als hij ook een paar kaartjes ontvangt
Oh, en ik heb er nog een van 2 rondwandelen
Mogelijkheden genoeg dus, nee gekheid natuurlijk, het ging mij erom dat Joël weer gaat lachen. En ik denk dat dat wel moet gaan lukken met zoveel positiviteit.

Ook vandaag zijn er een aantal binnen gekomen. Er zijn er veel uit België, ik denk dat die hier vandaan komen
Een aantal staat ook een adres op de achterkant, ik denk dat we daar maar eens een lief bedankje van Joël naar terugsturen.

@ Esther: Het mag een groot plakboek zijn inderdaad want er moet nogal wat in. Als er pagina's over zijn is nog niet eens zo erg want dan kan hij er zelf nog iets in tekenen misschien

In ieder geval heel erg lief dat er een plakboek aangeboden wordt maar wat Esther ook al aangeeft: het opsturen ervan is erg prijzig. Maar wel echt super hoor!!

Ik blijf dank jullie wel zeggen

Groetjes Angela
zaterdag 4 september 2010 - 19:40
Hilde1741

Hilde1741

Zo, ik heb het ook op de bus gedaan. Kan wel even onderweg zijn
zaterdag 4 september 2010 - 21:44
Pistachio

Pistachio

Geweldig dat er zoveel reakties zijn. Ik kan niet wachten om te lezen hoe leuk hij al die kaarten vond ... wat is het toch mooi om iemand met een kleine attentie zo blij te maken, daar geniet je zelf toch ook van! Zeker foto's posten hé?!
maandag 6 september 2010 - 14:58
kerstkind

Kerstkind

Ook mijn kaartje voor Joël is vandaag op de post gegaan.
Ben zóóóó...... benieuwd naar dat snoetje
groetjes José
maandag 6 september 2010 - 19:41
rubio

Rubio

Weet je dat ik me zit te verbijten om de hele bubs niet nu alvast op de mat te gooien? Of ze zelf open te maken? Ik ben verdikkie nieuwsgierig!
Woensdag gaat het beginnen, ik ben zo benieuwd!
maandag 6 september 2010 - 20:07
rubio

Rubio

*Houdt de handjes netjes op de rug*

Sommige hebben trouwens ook nog mooie postzegels wat de oudste dan weer spaart dus die zal ook wel blij zijn
maandag 6 september 2010 - 20:11
Pistachio

Pistachio

Wie vindt die kaarten nou het leukst? Jij of je zoon? Ik denk dat jullie beiden even hard gaan genieten! En wij met z'n allen ook als je de foto's geplaatst hebt. Wat zo'n oproep toch niet allemaal teweeg brengt ... ik word er helemaal vrolijk van, wat goed dat je deze oproep geplaatst hebt!
dinsdag 7 september 2010 - 08:02
Lorie

Lorie

Lees dit nu pas...
Ben ik te laat?
dinsdag 7 september 2010 - 12:22
annis

Annis

Vandaag de kaart gepost. Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van Joël.
dinsdag 7 september 2010 - 17:24
Jeannette1

Jeannette1

Hoera, de kaart is op tijd klaar en Ger heeft hem al gepost.
Gelijk met een envelop met postzegels waar de oudste zoon gek op is.
Deze spaart namelijk postzegels, hij boft, want de mijnheer die ze vroeger altijd van ons kreeg is een poosje geleden overleden .
Nu sparen wij dus alle postzegels op (ook uit Kashmir) voor de oudste zoon van Angela/Rubio.
Wat kun je andere mensen en kinderen toch een plezier doen met allerlei artikelen die men zelf niet gebruikt.
Zo heeft Krissie Ger in Mechelen verwend en een heel groot plezier gedaan met openers en kurkentrekkers, die spaart Ger nu weer.
Een mens zijn/haar zin is een mens zijn/haar leven.
Ikzelf wacht met spanning op de foto's die wij te zien krijgen van alle kaarten!
Angela, kun je ook een foto maken van het toetje van Joël als hij de kaarten mag bekijken???
Groetjes, Ger en Jeannette
dinsdag 7 september 2010 - 17:46
rubio

Rubio

Vandaag vond Jeffrey (onze oudste) de kaarten op de mat dus helaas kon ik ze nu niet meer achterover drukken

Er waren 2 kaarten met supermooie stenen er in!!! Zo wat was Joël verbaasd dat hij die zomaar met de post kreeg voor zijn verjaardag.
Lieve stenenstuurders dankjulliewel! Ik ga eens op internet op zoek naar een catalogus met wat welke steen is. Hij had al wel een paar mooie glinsterstenen maar nu heb ik maar meteen een kistje uit de kast gehaald waar hij ze in mag bewaren, een boterdoosje is niet mooi genoeg meer nu.
Één steen is in ieder geval een amethist? De andere steentjes weet ik niet maar mooi gekleurd zijn ze in ieder geval. Wat ik dus zeg: het wordt tijd voor een catalogus want mama weet het ook niet meer nu

Hij keek in ieder geval erg verwonderd om die kaartjes.

Jeffrey was wel jaloers want stiekem spaart hij ook wel een beetje stenen maar meer postzegels dus hij mocht de zegeltjes hebben van de enveloppen. Dus hij weer een klein beetje blij.

Jeanette wat lief dat je voor Jeffrey er zegels bij hebt gedaan!!!!
Ik ben wel benieuwd naar de kaart die je gemaakt hebt hoor
Misschien is die er morgen al.
Ik begrijp nu dat jouw man openers spaart? Wij hebben er hier nog een van middelink heeft hij die al?

Foto's komen er absoluut. Ik zal vanavond de batterijen maar vast opladen!!
En op speciaal verzoek ook met Joël zin gezicht erop
dinsdag 7 september 2010 - 18:29
rubio

Rubio

Ik moest even opzoeken wat het 'opgeladen' nou betekende maar ik heb het even vertaald naar Joël.
Hij gaat er rustig van worden en beter slapen en het helpt ook als hij verdrietig is of boos is. Joël was al van plan om de steen mee naar bed te nemen maar toen wij zeiden dat hij hem dan misschien kwijt zou raken zag hij er toch maar van af. Hij gaat hem nu in ieder geval veel knuffelen

Hij kan het in ieder geval wel gebruiken want hij is nu 2 dagen weer naar school geweest en ook 2 dagen geplaagd volgens hem. Nou kan het zijn dat hij dan spelletjes van de andere kinderen niet begrijpt en het als plagen ziet maar morgen gaat deze mama naar de juf toe.
dinsdag 7 september 2010 - 19:39
Lorie

Lorie

kan iemand me snel het adres geven?
woensdag 8 september 2010 - 13:15
Peppody

Peppody

Lorie, ik heb je gisteren ook een pb'tje gestuurd met het adres. Wellicht komen ze niet aan?

Bedankt alvast!

woensdag 8 september 2010 - 16:47
Lorie

Lorie

Gisteren niks ontvangen, vandaag wel van Tuinfairy.
Thx!
woensdag 8 september 2010 - 20:37
rubio

Rubio

Hierbij even snel wat foto's. De rest komt nog Verhaal ook

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 10 september 2010 - 18:37
kerstkind

Kerstkind

Joël,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Hopelijk hebben wij je met z'n allen blij verrast.
En krijg je mede hierdoor een "super"dag.

Zo te zien heb je het bijzonder druk met het lezen van alle kaarten en
het uitpakken van de kadoos.
Helemaal geweldig!!!!!!
groetjes José

(de kaart met de mooie steentjes, weet je nog wel?)
vrijdag 10 september 2010 - 18:52
Jeannette1

Jeannette1

Hai Angela,

GEFELICITEERD met de 7e verjaardag van Joël.

Ger en ik wensen jullie nog een hele fijne avond!!!

Heel erg bedankt voor het plaatsen van deze foto's.

Nu waren het druppeltjes langs de wangen, maar als de andere foto's komen, zal ik er een handdoek bij nemen!

Lieve groetjes, Ger en Jeannette

vrijdag 10 september 2010 - 18:53
an

An

Joél van harte gefeliciteerd met je 7 de verjaardag,
ben blij dat je het zo leuk vind dat je zoveel kaartjes ontvangen hebt.
hoop dat je verder een fijne verjaardag hebt gehad met veel kadoos en taart.
voor de rest van de familie ook gefeliciteerd met Joél.
[afbeelding verwijderd niet-https]
groetjes an,chantal en anouk.
vrijdag 10 september 2010 - 19:02
molleke32

Molleke32

Joël gelukkige verjaardag!
Geniet van al je cadeautjes en lekkere taart.

Groetjes Frank, Vicky & Bjorntje
zaterdag 11 september 2010 - 07:59
vera2

Vera2

Ik wil ook een kaartje sturen. Mag ik ook dat adres?
zaterdag 11 september 2010 - 12:09
Peppody

Peppody

ik heb je een pb'tje gestuurd!

zaterdag 11 september 2010 - 13:09
rubio

Rubio

Nou we zijn alweer een dag verder en ook vandaag kwamen er nog kaartjes binnen!

Gistermiddag wilde ik graag foto's maken van Joël die zijn verassingspakket, wat hij per post had gekregen, uitpakte maar de grootste klier van de klas had Joël uitgekozen om mee te spelen dus daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Joël voelde zich volgens best wel trots dat die jongen juist met hem wilde spelen.
En ja, toen hadden ze de doos ontdekt en jongens en pakjes die zijn razendsnel dus alles was al uitgepakt en uitgetest voordat ik ook maar mijn camera gepakt had.
Met dit als resultaat:

Onze Oriën zit er verbijsterd naar te kijken.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Joël had nog even een auto nodig:

[afbeelding verwijderd niet-https]

En dan de kaarten. Er zijn maar liefst 96 kaartjes gestuurd!!!! 96, wie had dat ooit gedacht. Ik ben er echt compleet ondersteboven van en onze postbode overspannen

[afbeelding verwijderd niet-https]

En niet alleen kaartjes kreeg hij per post:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Auto's, genoeg om 3 broers zonder te ruziën mee te laten spelen. Een puzzlebal vol met alle pokemonfiguren waar een standaardje bij zit om hem op je bureau te zetten en heel veel mooie steentjes.
En van ons had hij al een echt horloge gekregen, een efteling broodtrommel en beker en stickers om zijn DS mee te verfraaien.
En dan is het nog niet klaar want morgen komt de familie nog.

Al die kaarten hangen intussen tussen de slingers aan snoeren. De hele kamer hangt er vol mee Als het goed is krijg hij morgen van Esther een plakboek waar al die kaarten ingaan zodat hij ze goed kan bewaren en nog een s terug kan denken aan toen hij 7 werd en bedolven werd onder de kaarten

Iedereen heel erg bedankt voor al die kaarten, lieve berichtjes, opbeurende teksten en in het bijzonder Anaïs uit België van bijna 6 jaar die zo graag vrienden wil zijn met Joël.
zaterdag 11 september 2010 - 17:47
Peppody

Peppody

Leuke foto's!!! vooral die op de bank met die berg kaarten . Er hebben echt een hoop mensen gereageerd, gaaf hoor!

Er komen 2 felgroene (ze hadden geen kleurenkeus...) plakboeken aan met 40 pagina's elk dus hij kan ze lekker breeduit plakken met alle foto's erbij. En dan nog lekker terugkijken naar al die kaarten. En hij kan star wars vechten (niet die van de action, die blijven op). Maar I@toys had wel 4 verschillende soorten staan dus als deze niet leuk is dan kan hij nog ruilen voor een andere.

Tot morgen!
zaterdag 11 september 2010 - 18:18
Jeannette1

Jeannette1

Hai Angela,

Heel hartelijk bedankt voor de mooie en gezellige, leuke foto's!

Hopelijk hebben jullie allemaal meegenoten met Joël zijn feestdag!

Wat een fijne foto's, daar worden Ger en ik echt vrolijk van en genieten zeker mee.

Wij hopen dat Joël ook begrijpt waar dat plakboek voor is en waarschijnlijk heerlijk mee wil helpen om het plakboek vol te maken.

Help ons volgend jaar maar weer herinneren, ook al hebben wij de datum al op de kalender genoteerd.

Ook van de postzegelverzamelaar kun je de datum vast doorgeven, kunnen wij in ieder geval op tijd aan zijn kaarten denken.

Esther, jij héél veel dank voor dit geweldige idee!!!

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.

Groetjes, Ger en Jeannette
zaterdag 11 september 2010 - 18:20
kerstkind

Kerstkind

Hoi Angela,
bij het zien van de foto "Joël bedolven onder de verjaardagspost"
moest ik toch wel ff een traantje wegpinken.
Wat doet dit een mens toch goed he?
Ik werd er tenminste helemaal "week" van, wat een kaarten en kadoos!!!!
Daar ben je zeker wel ff stil van geworden, nietwaar?
Wie had dat gedacht??????
Bedankt voor de geweldige, emotionele foto's Angela.
Geniet nog maar ff na.
groetjes José
zaterdag 11 september 2010 - 18:44
rubio

Rubio

En dan is manlief nog zo gek om alle kaarten stuk voor stuk te filmen en komt zo tot de ontdekking dat ik me verteld heb, het zijn er maar 93 http://www.youtube.com/watch?v=9GD9RMLLEKo
zaterdag 11 september 2010 - 19:34
gerbera

Gerbera

Hoi Angela

Wat fijn om Joël zo te zien lachen tussen al die vele kaarten.

Wat een kaartje al niet kan doen.

Ik hoop dat hij nog lang kan genieten van al zijn kadootjes en kaarten van zijn 7 de verjaardag.

Bedankt voor het plaatsen van de foto,s en het filmpje

Gr. Lucia.
zaterdag 11 september 2010 - 19:35
Jeannette1

Jeannette1

Hai Angela en Manlief,

Wat een schitterend filmpje, hier kunnen wij allen zeker van genieten!

Wat zal de familie opkijken als ze al deze kaarten gezien hebben, die geloven hun ogen niet.

Laat de groenevingers onder hen zich maar inschrijven bij dit TuinadviesForum!

Bedankt voor dit filmpje en genieten jullie maar heel lang na van alle feestelijkheden.

Groetjes, Ger en Jeannette

p.s. ik kan nog niet eens een filmpje van 2 lieveheersbeestjes plaatsen
zaterdag 11 september 2010 - 20:12
Jose47

Jose47

Hallo zeg, wat een kaarten hé, dat zal vast een hele fijne verjaardag geweest zijn, eentje om nooit meer te vergeten.

Nou Joël nog veel plezier met inplakken, ik denk dat mama wel wat zal moeten helpen
zaterdag 11 september 2010 - 20:58
rubio

Rubio

En dan blijkt dat er toch nog een verdwaalde kaart zich onder de tafel had verschanst, nog één vinden en ik heb me NIET verteld
zaterdag 11 september 2010 - 21:00
Adrienne

Adrienne

Jeetje super, hier zit een gekke tante even lekker te janken

Nu weet je meteen waarom ik zo trots ben moderator te mogen zijn van ons tuinforum.
Hier heerst nog echte vriendschap onder de leden.
Daar doe ik graag mijn voor af.

Joël VAN HARTE GEFELICITEERD !!!
Met al die leuke kaartjes, cadeautje, en je familie op bezoek heb je vast een enorm fijn week-end. Suuuper toch


Rubio, bedankt voor de foto's en je man voor het mooie filmke, knap gedaan.
Jullie hebben daar een enorm knappe zoon in huis, geniet er maar van want ze zijn toch oooh zo snel groot
Groetjes Adrienne
zaterdag 11 september 2010 - 21:49
Pistachio

Pistachio

Bij deze schitterende foto's en het leuke filmpje heb ik het ook niet droog gehouden, ik start mijn dag met een heel warm gevoel na het lezen en zien van zoveel plezier en geluk! In deze toch wel harde wereld doet het enorm goed om te zien wat mensen nog voor elkaar over hebben en kunnen betekenen!
zondag 12 september 2010 - 12:54
Lorie

Lorie

En mss is er nog post onderweg...
maandag 13 september 2010 - 10:26
LauraK

LauraK

Wat leuk om te zien dat het oproepje van Esther zo'n succes heeft gehad!
Leuk dat je ons het resultaat ook hebt laten zien: die foto van Joël bedolven onder
de kaarten is schitterend! En dat de grootste 'klier' van de klas met hem wilde spelen
is goed om te lezen: vaak zijn dat soort kinderen stemmingmakers, en als hij met Joël
wil spelen, durven/mogen/willen anderen dat ineens ook. Ik hoop het voor jullie!

Groeten van Laura.
maandag 13 september 2010 - 15:53
hannibal

Hannibal

Zo zie je maar dat het niet altijd de duurste geschenken zijn die deugd doen aan het hartje.
maandag 13 september 2010 - 18:58
Elrike

Elrike

Ik vind dit deel van het forum nu pas en heb zelf een zoon met PDD-NOS.

Voor 10 september ben ik nu wel te laat, ik hoop volgend jaar op tijd te zijn.
(zelf heb ik ADD en ben sowieso altijd en overal te laat hoe erg ik mijn best ook doe, ook erg moeilijk voor buitenstaanders altijd te begrijpen)

En die zoon van mij is vandaag jarig!!!!


Hij wordt 17!!!

Wel vriendjes, maar heel weinig en hij viert zijn verjaardag niet.
Teveel vriendjes tegelijk vind hij ook vervelend, hij vermijd drukte overal waar hij komt, is het liefst teruggetrokken op zijn kamer of speelt met 1 vriend tegelijk(ja hij is nog speels, ook al is het meestal gamen)

Vandaag heb ik dus stiekem 2 vrienden uitgenodigd om hem een beetje verjaardagsgevoel te geven, en niet meer want dat wordt teveel voor hem.
dinsdag 21 september 2010 - 11:37
Jeannette1

Jeannette1

Hai Elrike,

In de 1e plaats van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, feliciteer hem ook namens Ger en mij.

Dat te laat komen, doen mensen zonde ADD ook, dat hebben wij afgelopen zondag ervaren.

Als je goed om je heen kijkt, noem mij dan eens een persoon op die echt niets heeft?

Dus Elrike, koppie omhoog, dat heb ik ook geleerd al was het na jaren.

Jij bent jij en dat is iets waar je trots op mag zijn!

Fijne dag en avond nog gewenst.

Groetjes, Ger en Jeannette
dinsdag 21 september 2010 - 12:10
Jeannette1

Jeannette1

Hai lieve mensen,

Hier ben ik nog even terug!

Ik zou aan Matabish willen vragen of er niet net als voor de kleine groene vingertjes, een aparte topic gemaakt kan worden voor de jarige kids van alle forummers?

Want, ik weet dat er op dit forum diverse kids zijn die nog nooit een kaart gehad hebben, zelfs niet van familieleden.

Want die kids hebben een geestelijke beperking en denkt de familie, dat zij het toch niet begrijpen.

Niets is minder waar, dat hebben Ger en ik wel ondervonden!

Dus Matabish, mocht je dit lezen, neem even het idee in je op en start A.U.B. een topic voor deze kids, die het juist zo hard nodig hebben!

Vast bedankt voor de moeite,

Ger en Jeannette
dinsdag 21 september 2010 - 12:15
Jeannette1

Jeannette1

@Marjoleine,

Dat is hetgeen ik bedoelde, niet iedereen is in staat of bij machte om een kaartje te sturen.

Dus een berichtje aan de jarige Job op die topic is dan al goed genoeg, het gaat tenslotte alleen om de aandacht die zij zo hard nodig hebben.

Van mij mogen er meerdere mensen reageren, des te eerder komt het er misschien.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 21 september 2010 - 12:52
LauraK

LauraK

Hallo Jeannette,

Dat is zeker een goed idee, alleen kan het natuurlijk ook zonder bestaand topic.
Als de verjaardag in de tuinbabbel aangekondigd wordt, kan de betreffende (groot)-
ouder of anders betrokkene een apart topic openen, met b.v. als titel "Gefeliciteerd
met je verjaardag, (naam)!!!" Op die manier kan iedereen daar een felicitatie in
plaatsen, zonder dat de jarige doorheeft dat er overleg over heeft plaatsgevonden.
Leuk plaatje erbij, persoonlijke wens, en het topic is altijd terug te vinden door te
zoeken op de naam. Uitprinten natuurlijk ook!

Groeten van Laura.
dinsdag 21 september 2010 - 13:50
Elrike

Elrike

Het was jammer dat hij moe was vandaag, want dan heeft hij erg snel last van snel boos worden en dat is 2 keer gebeurd. 's middags is hij om af te koelen even heen en weer naar de winkel gelopen.

Beppe(oma, wij zij Fries dus zeggen Beppe) is geweest, was gewoon lekker rustig met 3 mensen thuis en toen ze weg was kwam 1 vriend van hem langs en nog een rustige vriend van mij waar hij het ook heel goed mee kan vinden.

De andere vriend kwam niet meer vanwege lekke band en te ver om te lopen.

Lekker spelletje gespeeld en afgesproken dat hij een keer gaat stappen met die vriend die langs was(die is 15 en ziet er uit als 18+)

Helaas uiteindelijk boos gaan slapen, het werd gewoon ook te laat en dan is elk kleine dingetje aanleiding genoeg om uit de vel te springen, dus morgen kijken wat de schade is.

haha, het helpt me juist enorm dat ik weet dat ik ADD heb, ik heb het natuurlijk altijd al gehad, maar wist het tot vorig jaar niet en dan valt er zoveel op zijn plek en begrijp ik zoveel meer waarom de dingen gaan zoals ze gaan.

Ik weet nu dat dat te laat komen bijvoorbeeld altijd een punt zal zijn, hoe vaak ik niet geprobeert heb dat te veranderen en elke keer mislukte en en gaf een hoop stress.
Nu leg ik me daar makkelijker bij neer en vertel gewoon als ik een afspraak maak dat ik wel mijn best doe maar dat ik vast en zeker toch te laat ga komen. Dan krijg je al een klein stukje meer begrip mee.
Echter weet ik niet hoeveel begrip, ik kan me ontzettend goed in een ander inleven(iets wat veel ADD-ers kunnen), maar kan niet zien hoeveel die ander zich weer kan inleven.
En wat ik en mede ADD-ers vaak zeggen: Het is een gave, geen beperking!
woensdag 22 september 2010 - 00:18
rubio

Rubio

Lalalalala, er zitten hier nu 21 kinderen in de huiskamer en ik hoor ze helemaal niet???

Allemaal met open mond naar de film aan het kijken.

Het gaat goed

Joël is DE man. En dat was nou precies mijn doel.
vrijdag 24 september 2010 - 16:36
Jeannette1

Jeannette1

Hai Angela,

Dat maakt ons allemaal blij, daar doen wij het toch allemaal voor!

Ook voor dit berichtje wil ik je feliciteren, want elke vooruitgang is tenslotte een felicitatie waard.

Help je ons nog even herinneren wanneer Jefrey jarig is?

Groetjes en geniet van wat je ziet!

Ger en Jeannette
vrijdag 24 september 2010 - 16:41
rubio

Rubio

Zo, en nou heb ik pijn in mijn voeten en begin ik langzamerhand in te storten geloof ik.
De huiskamer is intussen ook alweer zo goed als aan kant en tot 5 minuten geleden liep ik behoorlijk te stuiteren.

Vanmiddag bij binnenkomst stond Tom en Jerry te draaien en binnen 5 minuten hadden alle 21 kinderen hun schoenen uit en zaten ze lekker te kijken op de banken en de matrassen (die we overigens allemaal afgedekt hadden met plaids die bij Ikea in de aanbieding waren )
We hadden alle kinderen voorzien van een naamsticker met een kleurtje en op die manier het hele spul opgedeeld in groepen wat perfect werkte.
Eerst mocht het groene groepje komen, toen het rode etc. Toen ze allemaal wat te drinken en te eten gehad hadden hebben we de hele straat nog even laten horen dat Joël jarig was. Mijn hemel wat kunnen 21 kinderen samen hard zingen zeg
Kado's uitgepakt. Joël was helemaal in zijn nopjes met de EzyRoller die hij van de hele klas had gekregen.
Film gekeken, pannenkoeken gegeten en daarna met t hele spul naar 't speeltuintje om n0g even te knopen en te kladderen. Van diverse kanten hoorde ik dat dit het leukste feestje ooit was dus ik denk dat het wel geslaagd was

Net nog even gevraagd aan Joël of het een leuk feestje was en daar kwam een heel tevreden' ja heel erg leuk' uit.

En dat was precies de bedoeling.

Henk en ik hebben met zn tweeën toch maar mooi ff een tof feest in elkaar gedraaid
vrijdag 24 september 2010 - 19:43
Peppody

Peppody

gaaf! Even gegoogled wat een ezyroller nu weer is Maar dat ziet er wel tof uit hoor. Hij heeft er toch wel een valhelm bij gekregen hé
vrijdag 24 september 2010 - 20:00
rubio

Rubio

Nope, die valhelm ziet er echt niet uit. En hij zit met zn hoofd een halve meter van de grond dus echt niet nodig ook

Alle kinderen hebben er een proefrit op gemaakt. Eerst hier binnen omdat het nog regende maar toen we de pannekoeken op hadden was het droog en zijn we dus met onze balonnen en schmink spullen naar t speeltuintje gegaan en daar hebben de kinderen zich nog kostelijk vermaakt.
Ze zijn ook daar opgehaald door hun ouders (briefje op de deur doet wonderen) en allemaal begonnen ze te mopperen dat ze nog niet naar huis wilden en dat ze later maar terug moesten komen
vrijdag 24 september 2010 - 20:06
Elrike

Elrike

Dat wordt dus het komende jaar nog 20 kinderfeestjes en zo rollen er binnenkort 21 EzyRoller's door de straten.

Leuk gedaan, maar pfoe 21 kinderen, das niet mis!

Ik heb ooit, toen mijn zoon jonger was een soort clown/goochelaar in huis gehad die een leuk optreden deed, zo geslaagd en de kamer zat helemaal vol gepropt met kinderen/buren en ouders.

En het heeft me ook nog geen cent gekost die goochelaarster/clown/acrobatiekster, want het ging via Lets, dat is een ruilkring hier in de stad. Lets zit ook wel in andere steden.
Ook de taarten door mensen van die ruilkring laten bakken.

Het is een puntenruilsysteem, dus ik heb op een ander moment andere dingen teruggedaan aan weer andere leden van de ruilkring.

Een ideaal systeem!
zaterdag 25 september 2010 - 13:14
rubio

Rubio

Graag wil ik even een update geven van hoe het op het moment met Joël gaat

HET GAAT GOED!

Hij praat, maakt contact, is vrolijk. Het is onvoorstelbaar.
Bij de GGZ staan ze er versteld van en we kregen dikke complimenten voor wat we allemaal gedaan hebben.
De kaarten aktie, zijn kinderfeest, het heeft hem waarschijnlijk een dikke boost in de juiste richting gegeven.
Ook op school valt het op. Hij komt voor kinderen op tijdens akkefietjes. Loopt niet alleen maar boos te zijn.

Uiteraard blijft hij wel onder controle van de GGZ en gaan we over een week starten met psychomotorische therapie. In de hoop dat hij nu open staat om er wat van op te pikken en nog wat verder de goede richting op gaat.

Wij kennen hem niet meer terug. Wij hebben plotseling een kind in huis waar contact mee te maken is, die speelt en bereikbaar is.

Ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken want zonder jullie hadden wij dit nooit bereikt.

DANK JULLIE WEL !
zondag 24 oktober 2010 - 21:55
Jeannette1

Jeannette1

Hai Rubio,

Van onze kant is alles graag en met liefde gedaan!

Wat zijn wij blij met jullie samen, dat dit alles zo goed uitgepakt heeft.

Hopelijk krijgt Jeffrey nu ook kaarten met zijn verjaardag, geef het maar op tijd aan als je wilt.

Wie weet, komt er ooit een speciale verjaardagskalender op dit geweldige tuinadviesforum.

Ger en ik wensen jullie nog erg veel suc6.

Groetjes, Ger en Jeannette
zondag 24 oktober 2010 - 23:54
rubio

Rubio

18 november is hij jarig
maandag 25 oktober 2010 - 07:04
LauraK

LauraK

Wat een geweldig goed nieuws over Joël! Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen...
Wat heerlijk dat hij ineens veel meer zelfvertrouwen heeft gekregen, en ook makkelijker
met anderen om kan gaan. Het lijkt wel een wonder! En de 18e staat genoteerd hoor;
ik weet alleen niet of ik jullie adres ergens opgeslagen heb. Zou je het nog even in
een pb'tje kunnen sturen?

Groeten van Laura.
maandag 25 oktober 2010 - 10:21
Pistachio

Pistachio

Geweldig nieuws Rubio! Ik ben heel blij voor jullie allemaal. Geniet maar van deze mooie vooruitgang.

maandag 25 oktober 2010 - 16:39
kerstkind

Kerstkind

Hallo Rubio,
zo zie je maar weer dat:
een klein gebaar, een groot plezier kan betekenen.....
Maar geweldig om dit te horen!!!!
groetjes José
maandag 25 oktober 2010 - 17:50
rubio

Rubio

18 november is Jeffrey jarig. Hij wordt dan 11. Ook hij heeft een autistisch spectrum stoornis helaas en zou heel graag ook heel veel kaartjes voor zijn verjaardag willen.
Wie helpt hem?

Hij is helemaal gek van Star Wars en verzamelt postzegels.

@Tuinfairy: hij weekt ze zelf af ( geleerd van zijn oom hoe dat moet ) hij heeft ook een verzamelalbum.

Verder is hij stapelgek van dieren en gaat dan ook eens per maand een weekend logeren op een zorgboerderij.

Alvast heel erg bedankt
woensdag 3 november 2010 - 14:10
rubio

Rubio

Toch nog even een klein schopje omhoog.

Vorige week heb ik een gesprek gehad op school en het gaat met Jeffrey niet goed.
Ik dacht het al wel maar het is nu bevestigd.
Er is een nieuwe ambulant begeleider aangenomen vanuit zijn rugzakje en die heeft hem geobserveerd. Jeffrey melde meteen dat hij gepest wordt. Bij aankomst op school valt op dat hij niet naar de groep gaat maar bij zijn fiets staat te wachten totdat het tijd is om naar binnen te gaan.

hij zondert zich af van de groep en heeft geen aansluiting meer bij hun. Ze zeggen gewoon glashard tegen hem: dat jij gehandicapt bent betekent niet dat we je maar moeten accepteren.
Rotjochies van 10-11 jaar

De school weet niet zo goed meer hoe nu verder en waarschijnlijk gaat Jeffrey alsnog naar een speciaal onderwijs.
Dat maakt mij erg boos want ik heb van af groep 1 aangegeven dat als hij er niet thuis hoort dat ik dan liever heb dat hij meteen naar een andere school gaat dan dat dat nog in groep 7 of 8 gaat gebeuren.

En waar zijn we nu? Precies: in groep 7

Is het ene kind weer blij, is de ander weer prut.

Ik hoop dat wat verjaardagskaartjes hem weer opvrolijken. Helpen jullie mij weer?

Alvast bedankt
donderdag 11 november 2010 - 21:34
rubio

Rubio

Er is al van alles geprobeerd om die jochies te stoppen. Met ze praten. Positief belonen. MEt de ouders praten. nablijven. spelletjes aan het eind van de week voor diegene die genoeg krulletjes verdient hadden.
Het helpt allemaal niets.
En Jeffrey is niet eens de enige die er de dupe van is. De 3 meisjes waar hij veel mee optrekt zijn ook slachtoffer.
Precies de kinderen die net wat minder voor zichzelf kunnen opkomen, die geen grote bek hebben en haantje de voorste zijn.

Eigenlijk zouden ze die rotjochies van school moeten trappen in plaats van de zwakkeren.

Ik heb al 4 kaartjes voor hem binnen
vrijdag 12 november 2010 - 15:07
rubio

Rubio

Pesten wordt niet getolereerd op school. Alleen de groep die het doet is nergens van onder de indruk.
Ze hebben strafwerk gehad. Ze moesten nablijven. Bij de directeur op t matje. Niet mee mogen doen met leuke activiteiten.
Positief belonen als het WEL goed ging. Ouders op de vingers tikken.
Noem het maar op, ze hebben alles geprobeerd.

En ik vind het helemaal niet erg als Jeffrey naar speciaal onderwijs gaat. Sterker nog, ik denk dat hij daar veel gelukkiger gaat worden.
Alleen stoor ik me zo aan het feit dat ik al vanaf groep 1 ( toen viel hij al op in de groep vanwege zijn gedrag) roep dat als hij op die school niet thuis hoort ik liever heb dat hij meteen gaat dan pas in de laatste groepen en dat is precies waar we nu zijn aangeland.
Hij hoeft nog maar anderhalf jaar basisschool te doen en hij had dus zoveel jaren eerder al speciaal onderwijs kunnen hebben.

En ze doen echt alles voor hem hoor. Hij krijgt ontzettend veel begeleiding en bijlessen ook vanuit zijn rugzakje maar het is helaas niet genoeg.

Maar goed, eerst de observatie maar eens afwachten en kijken wat Jeffrey er nou zelf allemaal van vind.

De school waar hij waarschijnlijk naar toe zou gaan geeft overigens ook voortgezet onderwijs dus hij zou er best een tijd kunnen blijven ook.
zondag 14 november 2010 - 20:57
rubio

Rubio

Jeffrey heeft het natuurlijk tot nu toe altijd nog gered met de hulp die hij kreeg op school. Alleen nu is dat niet meer voldoende helaas.

Elke dag komt er wel een kaartje voor hem binnen

Gisteren had hij er zelfs een waar 4 wilde dieren kaarten inzaten en een sticker! Vond hij heel erg leuk.
woensdag 17 november 2010 - 12:57
kerstkind

Kerstkind

Rubio,
en morgen dan barst het feest natuurlijk helemaal los.
Hopelijk krijgt hij ook zo'n geweldige verjaardag als zijn broertje
Laat ons maar weer mee genieten, d.m.v. de foto's.
Niet vergeten he.
Jeffrey,
[afbeelding verwijderd niet-https]
Alvast voor morgen een héle fijne verjaardag gewenst.
groetjes José
woensdag 17 november 2010 - 15:01
rubio

Rubio

Jeffrey heeft gisteren bijna 20 hele mooie kaarten ontvangen. 2 daarvan hadden zelfs nog een kadootje erin zitten. Veel hele mooi aparte postzegels. een van NEC, die had ik ook nog nooit gezien.
We hebben hem natuurlijk lekker verwend, hij heeft een echte digitale camera gekregen van ons.
Zondag vieren we het nog eens met de hele familie en over een paar weken komt er nog een kinderfeestje aan.

Iedereen die Jeffrey een kaartje heeft gestuurd wil ik heel erg bedanken.
Ik vind het fijn dat er nog zulke lieve mensen bestaan.
Groetjes Angela
vrijdag 19 november 2010 - 13:06
kerstkind

Kerstkind

You are welcome!!!!!

groetjes José
vrijdag 19 november 2010 - 14:36
rubio

Rubio

Ik zal kijken wat ik kan doen
Hij heeft van ons een fototoestel gekregen dus misschien worden het zijn eigen geschoten plaatjes wel

Vandaag kwamen er nog 5 kaartjes achteraan dus dat maakt het totaal op 25.

Hartstikke leuk!!

Een tijdje geleden kreeg ik van iemand de tip om eens op Postcrossing te kijken.
Als je je daar registreert krijg je 5 adressen over de hele wereld waar je een kaartje heen stuurt en op het moment dat die aankomen en geregistreerd worden komt jouw adres weer in het bestand en krijg jij van iemand anders weer een kaartje van ergens op de wereld.
Voor onze postzegelverzamelaar natuurlijk helemaal niet gek en sowieso is kaartjes ontvangen altijd leuk.
Wij mochten kaartjes versturen naar: Duitsland, Kroatie, Finland, China en Australie.
Die in Kroatie en Australie zijn al aangekomen ook.
Nu maar kijken van waar wij dan weer een kaartje gaan krijgen
vrijdag 19 november 2010 - 21:57
rubio

Rubio

Oh ja... Oepsie

Het gaat op het moment niet goed met Jeffrey. Hij wordt echt getreiterd op school.
Paar voorbeelden: Met de laatste sneeuwval hebben ze hem smorgens met 4 man vastgehouden en helemaal ingezeept waardoor hij voor half 9 al huilende op school stond. Zijn zelfgemaakte surprise voor sinterklaas op school: de ontvanger scheurde alle versiersels er af want: de kartonnen doos eronder is nog mooier dan wat jij er van gemaakt hebt.

Dat doet Jeffrey natuurlijk veel pijn.
Ik heb met school afgesproken dat ze hem echt in de gaten moeten houden of liever nog zijn omgeving want anders houd ik hem thuis en dan mogen ze aan de schoolinspectie uit gaan leggen waarom dat is.

Wij zijn naar 2 aangepaste scholen inmiddels wezen kijken en we hebben er 1 uitgekozen. In januari is er een commissie vergadering voor het toelaten op die school. Helaas kan dat niet eerder. Hij zou dan eind januari naar speciaal basisonderwijs gaan.
Een school met een specialisme in autisme.
Een school waar een zee van rust over ons heen viel op het moment dat wij een voet over de drempel zette.
Een school waar Jeffrey hopelijk helemaal tot rust gaat komen en waar hij ervaart dat school wel leuk kan zijn en waar hij vriendjes krijgt.

Daarnaast hebben we vrijdag zijn kinderfeestje gevierd. De kinderen die hij uitgenodigd had hebben ook allemaal iets van een beperking maar het was een leuk feest.
We hebben met de kinderen een muziekstukje ingestudeerd wat we de ouders hebben laten horen toen ze weer gehaald werden. Was erg leuk. Daarnaast hebben we nog een film gekeken en spelletjes gedaan. Jeffrey vond het in ieder geval erg leuk.

Dan nog iets wat niet hier bekend was: Jeffrey en Joël zijn niet van de man waar ik nu mee getrouwd ben. Hun vader is waarschijnlijk zelf ook autistisch en we hebben daar al jaren grote problemen mee. Afgelopen vrijdag mocht ik weer bij de rechtbank komen en hij heeft het nu zo bont gemaakt dat er een onderzoek door de raad van de kinderbescherming komt. Deze gaan natuurlijk ook bij ons komen dus dat vind ik best spannend eigenlijk. Het zit vast wel goed, maar toch...

Foto's zijn er met Jeffrey zn verjaardag genoeg gemaakt maar die staan ergens op de centrale pc waar ik het nu niet kan vinden maar zodra manlief thuis is zal ik eens vragen waar ze gebleven zijn dus die houden jullie tegoed.
Beide jongens hebben het trouwens nog regelmatig over al die kaartjes en kadootjes die ze mochten krijgen met hun verjaardagen. Ze zijn er erg trots op
maandag 13 december 2010 - 18:01
rubio

Rubio

Lief dat je nog aan ze denkt!

Gisteren ben ik samen met Jeffrey naar zijn nieuwe school geweest. Hij mag 7 februari beginnen. Hij is dus toegelaten tot speciaal onderwijs. Eergisteren zijn we naar een instituut geweest waar ze ook nog even dyslexie hebben vastgesteld. Ach ja, voor ons was dat geen verrassing.
Voor Jeffrey is het fijn dat hij een dyslexie-verklaring krijgt nu, daar heeft hij op het voortgezet onderwijs profijt van.
Vandaag gaat hij in de klas vertellen dat hij weggaat en dan volgende week zijn laatste week al op zijn oude school.
Hij wil heel graag naar zijn nieuwe school en is ook een stuk vrolijker nu ( tijdens de kerstvakantie heeft hij 2 x aangegeven dat hij dood wilde, hij zou naar buiten gaan en zich dood laten vriezen....)

Joël gaat het op het moment heel goed mee. Hij wordt nog wel gepest/geplaagd maar daar kan hij goed mee omgaan. Gisteren was de psycho motorisch therapeut voor het laatst. Hij heeft van haar geleerd om zijn boosheid onder controle te houden en wij zijn het ongewenste vervelende gedrag aan het negeren en op het moment dat hij weer bereikbaar is belonen we hem uitbundig. Het lijkt aan te slaan.
Hij is met rekenen op school naar een plusgroepje gegaan, hij haalde alleen maar 9 en 10 als cijfers. nu krijgt hij verdiepingssommen waar hij iets langer bij na moet denken.

De vader van de jongens heeft met een smsje laten weten dat hij de jongens niet meer komt halen zolang de rechter vindt dat hij ze geen hele weekend mag hebben. Enkel een zondag in de 14 dagen vindt hij niet genoeg dus dan maar helemaal niet....De raad van de kinderbescherming gaat de zaak nu onderzoeken dus dat zit er ook bij ons nog aan te komen.

En dan is er nog Daniël van 2enhalf die gisteren zomaar zonder luidkeels protest op het potje een plas deed, zijn broek weer op trok en een appel uit de koelkast ging pakken want die had hij verdiend vond hij.

Kortom, druk huishouden maar het gaat goed op het moment.

Foto:
De jongens zijn van ons, het meisje is de vriendin van Jeffrey

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 28 januari 2011 - 09:53
kerstkind

Kerstkind

Hoi Rubio,
wat fijn om te horen dat er een oplossing komt.
En dat er dan wellicht rust gaat komen in Jeffrey's leven.
Een nieuw jaar, een nieuw begin.....
Het wordt jullie van harte gegund.
En jaja, kleine jongens voelen zich soms groot.........

Met de juiste aanpak wordt dit jullie jaar.....het gaat goed komen.
lieve groetjes José
vrijdag 28 januari 2011 - 15:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon