menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Moet er nog regen zijn

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ben dus bij mijn ma en het word vervaarlijk donker: het gaat regenen!!! en mijn konijntje zit buiten in zijn ren(heeft wel schuilmogelijkheid hoor)ik moet naar huis!!!
de eerste druppels beginnen, te vallen en tegen dat we in de auto zitten giet het als gek!!(ik heb een rit van 20 minuten voor de boeg)
het bliksemt,het regent ouwe wijven,de straten zijn enorme plassen op een paar minuten tijd....de rit duurt 45 minuten,ha thuis!!! konijntje gaan halen(die is droger dan wij ) en even door de hof wandelen
de hele tuin staat vol plassen,ik sta tot diep in mijn enkels in het water en word op een paar minuten doornat.
er zijn hier al 5 brandweerwagens gepasseerd direct na mekaar ik hoop maar dat het enkel ondergelopen kelders betreft
maar het ruikt wel zalig buiten.
en nu net weer een brandweerauto langsgevlogen.....
mijn dorstige plantjes kunnen zich in ieder geval tegoeddoen aan het hemelwater.
ik vraag me af of dit nu een plaatselijke stortbui was,of heel belgie nu nat ligt??
zaterdag 10 juli 2010 - 21:02
cetinel

Cetinel

ik veronderstel dat u dus nog niet natgeregend bent het is hier ondertussen wat gekalmeerd en regent nu gezapig zonder bliksems.ik denk dat ik met een kopje thee op het terras onder de parasol(die nu dienst doet als paraplu)ga zitten.
hopelijk komt de o zo nodige nattigheid ook jullie kant op.
zaterdag 10 juli 2010 - 21:10
minouke

Minouke

teveel is teveel maar hier in Rummen (vlaams brabant/grens limburg)heb ik al 3weken geen regen meer gezien
voor het ogenblik wel bewolkt maar volgens de regenradar ... zal het weer noppens zijn
zaterdag 10 juli 2010 - 21:22
Angelo

Angelo

hier geen drup !

De buren, 2 huizen verder, zijn op vakantie, hun grote vijver is op 10 cm opgedroogd! Vissen liggen te happen naar lucht, hun regenput is leeg, de buren hun regenput is leeg, ik hoop dat het regent !

Tis hier donker, maar de ergste wind is al over, het zal dus niks zijn

zaterdag 10 juli 2010 - 21:29
minouke

Minouke

Angelo, we zitten zowat in dezelfde regio, ook hier zijn de 3 waterputten leeg

en och arme die vissen
zaterdag 10 juli 2010 - 21:40
Angelo

Angelo

Tis verschrikkelijk, alles is zo stoffig ! Mijn dieren grazen op verstofd gras.

Als het niet regent dan gaan we morgen een deel van de vissen verhuizen naar mijn nonk zijn vijver, die ligt in de schaduw en alle vissen zijn daar toch uitgevist door de reiger, dus plaats zat.

We leggen het dan wel uit aan de buren, en zodra hun vijver vol is, krijgen ze de vissen terug.
zaterdag 10 juli 2010 - 21:42
minouke

Minouke

Angelo, je bent echt ne echte goeie buur si!
zaterdag 10 juli 2010 - 21:46
Angelo

Angelo

ik kan geen enkel dier, groot of klein, laten sterven
zaterdag 10 juli 2010 - 21:52
cetinel

Cetinel

oops nog veel nood aan regen dus.
dat stoffige was hier ook hoor angelo,de kippen en de ganzen zaten op een bijna verdroogde wei,aleen nog een ienemiene klein beetje groen,dat zal na vandaag hopelijk snel beteren!
alles bleef ook gewoon buiten noch de kips noch de ganzen vonden het nodig in het hok te gaan...ze zien er dan ook verzopen uit
ik hoop dat het goedkomt met de vissen,die buren zullen wel bij zijn dat je er zo aan denkt denk ik hoor(ik zou het zeker zijn)
zaterdag 10 juli 2010 - 22:05
Angelo

Angelo

ja hier ist ook nog maar beetje groen, in de hoekjes. Ze zouden zo blij zijn met regen
zaterdag 10 juli 2010 - 22:13
lanne

Lanne

Hier eindelijk ook regen gehad met de nodige bliksem en donder , maar gelukkig geen hagel - er is deze avond 28 liter per vierkante meter gevallen dus heel wat water - het was tijd dat er eens veel water viel .
groetjes
Lily-Anne
zaterdag 10 juli 2010 - 22:20
minouke

Minouke

voila si, een regendansje gedaan en .... het regent .... wel niet zoveel, een beetje maar.
De hagelkanonnen zijn beginnen te schieten, we wonen in de fruitstreek en de fruitboeren beschermen zo hun oogst tegen hagel.

en verder geniet ik onder mijn afdak van het onweer, juist 2 egeltjes zien voorbij gaan...
zaterdag 10 juli 2010 - 22:24
Angelo

Angelo

Amai Lily-Anne dat kan al tellen ! Nu hier nog en we zijn allemaal tevreden
zaterdag 10 juli 2010 - 22:25
Esem

Esem

Hier regio Lier is er al op een korte tijdsspanne al heel wat regen gevallen.
Morgenvroeg zal eindelijk alles weer fris rechtopstaan.

Nogsteeds valt de regen zachtjes neer wel met veel licht en klankspel,hevige onweders verraden dat er nog meer op komst is.
Ik denk wel dat binnen enkele uurtjes ook Limburg aan de beurt is.
Hopelijk voor jullie.

De tuin is de weergoden echt dankbaar voor het hemelwater.

Gr Eddy
zaterdag 10 juli 2010 - 22:25
hannibal

Hannibal

Oostende: enkele druppeltjes gehad, wat geroffel in de verte maar da's tot nu toe alles. Het moet eens regenen want de waterputten raken bij iedereen leeg.

zaterdag 10 juli 2010 - 22:28
Matabish

Matabish

Hier is alles èindelijk eens goed nat, maar het mag nog 10 keer meer zijn!!
Indrukwekkende bliksemslagen en zware donders!
Maar het is nog lànge niet genoeg!
zaterdag 10 juli 2010 - 22:36
cetinel

Cetinel

hier is het er weer mee gedaan
zaterdag 10 juli 2010 - 23:18
Angelo

Angelo

het regent, het regent, alles wordt lekker nat! Tis niet echt veel, maar wat het is, is het
zaterdag 10 juli 2010 - 23:19
cetinel

Cetinel

alle beetjes helpen,en er staat nog regen op de agenda voor maandag he
zaterdag 10 juli 2010 - 23:22
Angelo

Angelo

das waar, het regent hier nog steeds, en de bliksem is heeeel fel dus
zaterdag 10 juli 2010 - 23:24
Peppody

Peppody

hier nog altijd niets... de vijver zakt alsmaar lager en lager, gisteren de eerste dode vissen eruit moeten scheppen . De hortensia's krijgen allemaal bruine bladeren en de bloemen hangen op half 7 evenals de hosta's en de rest van de planten, de bomen verliezen ook al het blad. De watertonnen zijn al tijden leeg... Stuur svp die regen deze kant op! Het is echt heeeeel hard nodig.
zaterdag 10 juli 2010 - 23:36
Angelo

Angelo

Ik zal hem doorsturen Peppody ! Tis hier inmiddels gedaan, maar misschien komt er nog deze nacht
zaterdag 10 juli 2010 - 23:37
Mandy

Mandy

Hier ook nog geen enkele drup.... Ik zie op buienradar dat het allemaal ten westen LANGS mij gaat...... krijg ik weer niets???????

En rond 2 uur vannacht komen er enkele onweer- en regenbuien ten oosten van mij LANGS!!!!!
zaterdag 10 juli 2010 - 23:40
Mandy

Mandy

Ik heb heeeeel eventjes mee mogen spelen

Om half een vanacht zijn er 22 druppels gevallen en een heel licht onweertje erbij..... maar het heeft niet lang geduurd.......

De sproeiers gaan weer aan vanavond ( of misschien vanmiddag al).....

Ik merk NU wel wat het betekent: "de armoedige zanderige gronden in de Belgische Kempen"...............
zondag 11 juli 2010 - 08:18
Esem

Esem

Hier regio Lier heeft het echt wel meer dan genoeg geweest.
Met bakken hebben ze het er uit gegooid,wat hier te veel gevallen is, is er te kort geweest op andere plaatsen.
Zoals de weerman had voorspeld,op de eene plaats wateroverlast,zoals hier, en op andere plaatsen nauwelijks een drup regen.
Zelfs de vijver staat terug op het normale peil.

Gr Eddy,
zondag 11 juli 2010 - 08:43
Mandy

Mandy

Hoop dat je niet TEVEEL overlast hebt gehad...
zondag 11 juli 2010 - 08:45
Esem

Esem

Overlast is altijd te veel Mandy,maar al bij al viel het nogwel mee,de garage liep wel onderwater maar geeft toch niet echt problemen omdat daar alles toch op een verhoogje staat.

Dus mij hoor je niet klagen,ik denk dat er plaatsen zijn geweest waar het veel en veel erger is geweest.
We zullen het vanavond waarschijnlijk wel zien en horen op TV.

Gr Eddy,
zondag 11 juli 2010 - 09:42
minouke

Minouke

Eindelijk!!!! ik heb de ganse morgen kunnen wieden, de aarde was vochtig en dan is dat toch gemakkelijker.
Want het heeft hier gisteravond een paar uren geregend en geonweerd, heb er een drankje bijgehaald en gefeest
Kunt ge dat nu geloven IN België .... de regen vieren
zondag 11 juli 2010 - 12:34
jumperke

Jumperke

Hier in Heule (Kortrijk, West-Vl) is er GEEN drup gevallen gisteravond! We hebben na het werk nog gebarbequet bij mijn maat en zeker ton 1u buiten gezeten en geen regen gezien.
Ze gaven groot onweer uit en bakken regen, tjah, daar hebben wij niks van gezien.
Maar ja, je kan nooit voorspellen waar een onweer gaat uitvallen hé.
Op dit moment is het hier terug 34°C buiten en 39.8°C in de serre's, met alle deuren en ramen open. En nog geen wolkje te zien aan de hemel!
Heb donderdag, vrijdag en zaterdag mee gaan werken met mijn maat (aanleg/onderhoud tuinen) en het waren 3 ondraaglijke dagen. Resultaat: roodverbrande rug en nek.
De airco in de camionette blies gewoonweg warme lucht, we konden niet anders dan met de ramen wagewijd open te rijden.
Het moet hier dringend eens met bakken regenen, want de planten hebben het mééér dan nodig, onze vijvers ook trouwens!
De boeren kennen nu een zeer slechte tijd, het ziet er niet bepaald goed uit voor hun gewassen. Veel maisvelden zien er verdroogd en volledig opgekruld uit en de aardappelen worden een groot fiasco!

Bij mijn tante in Spanje (Marbeilla) is het nu net iets erger, ze hebben daar nu temperaturen van om en bij de 40°C. In huis kunnen ze de temperatuur niet laten dalen. De airco draait de ganse dag op volle toeren. Ze zitten bijna de ganse dag in hun zwembad in de tuin om toch een beetje af te koelen.

jerko
zondag 11 juli 2010 - 13:07
Peppody

Peppody

hier heeft het vanacht om 1.45 uur wat ge-onweerd en er viel een plens water naar beneden. Het waaien was erger: alle akeleien waar ik nog zaad van moest oogsten zijn omgewaaid en er zit geen zaadje meer in nu... de rest van de nu bloeiende planten had ik wel vastgezet uit voorzorg en de palmen had ik reeds onder het afdak gezet dus die hebben ook niet geleden. De tonnen zijn nu half vol dus we kunnen weer een beetje vooruit. De tuin is jammer genoeg al weer stof het was echt niet genoeg wat er gevallen is vrees ik. Vanavond dus weer een paar uur lang met gieters slepen
zondag 11 juli 2010 - 14:13
cetinel

Cetinel

ook hier weer stralend zonnig en heet.
de tuin ziet er vooralsnog nog wel vochtig uit..hopelijk verdampt alles niet direct,en normaal morgen weer regen.
zondag 11 juli 2010 - 15:34
garfield

Garfield

Hier in het oosten van Nederland heb ik 26 mm regen gehad. Dat is heel mooi. Helaas wel enige windschade, maar grotendeels is dat te herstellen. Dat zal boeren in de omgeving niet lukken, want de mail ligt vaak plat.
zondag 11 juli 2010 - 15:55
Matabish

Matabish

Hier maar heel weinig water gevallen, alles hangt weer slap naar beneden.
Kurkdroog!
Ben al vlug de grootste sukkelaars een beetje drinken gaan geven maar vanavond wordt het weer gieters sleuren van de kraan!
"Dio, agua por favor????" [afbeelding verwijderd niet-https] - zoals vaak op het grote bord staat, vooraan in de kerk van Almuñecar!
zondag 11 juli 2010 - 17:21
Mandy

Mandy

En vandaag was het weer 33.6 graden...... Zojuist alle tomaten in de potten weer gewaterd...... maar de rest is kurk- en kurkdroog.......

De sproeiers staan volop te draaien en ik had vandaag 2 courgettes, 3 komkommertjes en de eerste augurk.... ondanks de droogte.....
lekker eten vanavond maar weer.... sla en eitjes etc etc het wordt een beetje eentonig

Morgen maar weer een iets "fatsoenlijks" koken bv " cous cous eigen manier"
zondag 11 juli 2010 - 18:25
cetinel

Cetinel

koken,met deze hitte??
bij mij was het groentjes uit de tuin,gekookte patatjes(ook uit de tuin) en eigen eikes.(nou ja,niet zelf gelegd maar gepikt van mijn kippetjes)
het brood had ik ook nog es zelf gebakken en dan nog wat zefgemaakte joghurt erbij(ik heb precies te veel gegeten )
zondag 11 juli 2010 - 18:48
Mandy

Mandy

Ach, morgen gaat de temperatuur ONDER de 30

dus kan ik weer lekker koken en al les uit de tuin ie sla met komkommers, augurken, ei vande kips etc etc heb ik nou voorlopig genoeg gegeten.. Wil nou weer eens iets "pittigs"
C ous cous met pittige worst en kip etc mmmmmmmmmmmmmm
zondag 11 juli 2010 - 18:51
jumperke

Jumperke

Tja, ze voorspellen toch temperaturen morgen rond de 28-30°C, dinsdag rond de 25°C en woensdag terug 28-30°C....

Ze zouden voorspeld hebben dat de hittegolf van Spanje en omstreken volgende maand ons land zou bereiken,... maar tja, ze kunnen soms nog het weer voor 3 dagen ver niet met manieren voorspellen en dan zouden ze al een maand ver gaan kijken?
Afwachten.....

Het ziet er naar uit dat er hier vanavond terug geen druppel zal vallen, nog steeds een stralende blauwe hemel en geen wolkje te bespeuren!
Nu om 19.45 nog steeds 30.1°C buiten.

jerko
zondag 11 juli 2010 - 19:46
Mandy

Mandy

Ach Ja, Batdah, al die sla en dat "kouwe" eten komt me mijn neus uit...

Snak weer naar een "echte" maaltijd

En morgen wordt het " een stukje frisser, haha dus......
zondag 11 juli 2010 - 19:53
Rita1960

Rita1960

38 mm in de nacht hier gevallen, t'was broodnodig.
gelukkig geen schade aan de gewassen..
en dat koude eten.. heerlijk met deze temperaturen. aardappelsalade met bockworst,, aardappels met koude rode bieten heerlijk en dan aardappels met sla ook nog een eitje erbij - van eigen kippen-

groetjes,
Rita

@Mandy, 1e serie eieren onbevrucht.. 2e serie eieren van fokker gekocht en sinds vorige week zondag in de broedkast.. nog niet geschouwd, zal wo/do worden en dan hopen dat het beter gaat..
zondag 11 juli 2010 - 21:33
Mandy

Mandy

Jammer, nog langer geduld...... hoop dat het deze keer lukt....
zondag 11 juli 2010 - 22:26
Peppody

Peppody

nou nu hebben we hier het 'nood'weer gehad hoor!! De lucht werd opeens pikzwart en ik dacht ik ga snel even wat potplanten in veiligheid brengen... Na 2 planten was het verkeken de bakken met garaniums waaide opeens om m'n oren!!! de schommelbank van mijn schoonzusje die hier uit nood staat geparkeerd, waaide met een flinke klap tegen het huis aan. Ik heb gelukkig nog m'n 4 tuinstoelen kunnen redden in de wind anders wastie met het terugvallen erboven op geknald, die staan er nl altijd voor omdat we die bank niet echt gebruiken. Het prieel (ook van schoonzusje die even geen plaats heeft) ging ook de lucht in. Alle stoeptegels die erop lagen vlogen er af evenals de palmen (wat toch niet de ligste potten zijn). Toen ben ik eerst maar een flinke lading stoeptegels erop gaan smijten voordat de nieuwe windvlaag zou komen. Hij stond inmiddels al wel helemaal scheef... Bij de volgende windvlaag ging er weer een aantal tegels eraf maar het prieel bleef gelukkig staan pffff.... die was echt dwars door het keukenraam gewaaid als die de lucht in was gegaan!! Hij is wel enigszinds uit het verband getrokken nu, dat zoeken de heren (man en schoonpa) morgen dan maar uit.... Maar goed nu maar wachten tot het droog wordt en dan alle planten weer opnieuw gaan oppotten / afknippen / opkalefateren Mijn arme garaniums: ze stonden net volop in bloei rode, roze, paarse, witte en gele had ik Ik heb ze nu al voor het derde jaar (behalve de gele dan) en liggen nu in gruzelementen overal verspreid. De regen viel wel mee maar een paar spetters van een 5 minuten, maar die wind vooraf en tijdens die bui!!!! Dat was echt ENG! brrr... hopelijk zijn we er nu weer vanaf. Ben wel blij dat we een flinke lading stenen en stoeptegels tegen de muur hebben staan, als je ze dan opeens nodig hebt liggen ze tenminste voor 't grijpen
maandag 12 juli 2010 - 12:23
Mandy

Mandy

Zal dit AL het NOODWEER van vandaag geweest zijn?????

Kan het bijna niet geloven: al dat weeralarm stelt dan toch niet veel voor........

Misschien komt er in de loop van de middag nog wel wat meer.???????
maandag 12 juli 2010 - 12:35
Angelo

Angelo

Ik hoop ook dat er meer komt in de loop van de dag, want dit is niet de moeite geweest, de vijver van de buren is nauwelijks gestegen. Gelukkig zijn de vissen allemaal in veiligheid gebracht. Diegene die het overleeft hebben uiteraard.

Hier schijnt de zon al weer volop.
maandag 12 juli 2010 - 12:37
jamssen

Jamssen

Hier hebben we net flinke regen en onweer gehad met wat windstoten.
Gelukkig niks omgewaaid alleen mijn calla ( 2 meter) hangt er een beetje erg scheef bij sie ga ik zo meteen maar even proberen weer wat rechter te zetten.
Laat nog maar wat regen komen (zonde windstoten) de plantjes zullen dankbaar zijn, en wij ook dat scheelt heel veel gieters water sjouwen.

groetjes mlouise
maandag 12 juli 2010 - 12:40
Esem

Esem

Ik zou wel eens graag een foto zien van een calla van 2 meter,lijkt me wel uitzonderlijk te zijn.

Gr Eddy,
maandag 12 juli 2010 - 12:50
jumperke

Jumperke

Hier is het vanochtend (8u30) een beetje beginnen regenen. Nu schijnt de zon terug vollop en is het terug goed warm buiten.

jerko
maandag 12 juli 2010 - 13:28
jamssen

Jamssen

Dit is hem dan.
Schutting van 1,8 meter met een bloembak van nog een 40 cm eronder
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes mlouise
maandag 12 juli 2010 - 13:44
Peppody

Peppody

ik dacht dat dit een canna was, of is dat hetzelfde als een calla? Ik heb er hier diverse staan, echter niet in bloei zijn wat laat in de grond gezet vandaar.
maandag 12 juli 2010 - 14:42
Matabish

Matabish

Jaja Peppody, dit is een 'Canna'!
Die 'Calla's zijn een soort lelies zoals bij Batdah in dat hoekje telkens weer groeien!
maandag 12 juli 2010 - 14:54
Mandy

Mandy

Calla hebben meer van die grote witte kelken en canna's zijn volgens mij deze afbeelding
maandag 12 juli 2010 - 14:57
Mandy

Mandy

Ja, dat is Calla.....
maandag 12 juli 2010 - 15:02
Esem

Esem

Calla of ook wel Zantedeschia genoemd
deze die je laat zien is een canna indica of ook Indisch bloemriet genoemd en deze kunnen uiteraard meer dan twee meters hoog worden,maar een calla wordt hooguit 60 tot 80 en uitzonderlijk een meter hoog.
Daarom ook mijn vraag om een calla van meer dan twee meters eens te kunnen zien.
Dus jamsen het is geen Calla maar een Canna

De laatste foto is dan weer een aronskelk of Zantedeschia aethiopica.
En zijn steeds witte exemplaren.

En word ook soms met moerascalla betitteld.

Ge Eddy
maandag 12 juli 2010 - 16:30
jamssen

Jamssen

Ja sorry hoor , was een typefoutje.

Groetjes mlouise
maandag 12 juli 2010 - 21:10
hildavw

Hildavw

Nog even over het weer van vorige zaterdag.
Onze kleinzoon Mattis werd gedoopt, met uiteraard een feestje achteraf.
We hadden zo goed als gedaan met eten, in de tuin van zijn meter, onder een grote partytent, lekker in de schaduw, tot plots een stormwind kan aanzetten.

De wind sloeg onder de tafellakens, de glazen vielen om, het bestek en de servetten vlogen weg.
Het jonge volk is dan aan de tent gaan "hangen" om ze op haar plaats te houden en de "ouderen" hebben alles vlug naar binnen gedaan, borden, glazen, eten...

We zaten op geluidsafstand van Werchter, waar toen Prince optrad, die dan heel toepasselijk Purple Rain heeft gezongen.

Ondertussen was het inderdaad beginnen gieten en onweren.

Tussen 2 buien in werd dan maar rap de tent afgebroken en al de rest binnengezet, waar we dan puften van de warmte...
Later, op weg naar huis, hebben we nog een flinke bui gehad.

Mattis werd dus écht gedoopt

groetjes

Hilda
woensdag 14 juli 2010 - 10:15
Matabish

Matabish

Heuglijk feit in alle opzichten!

Proficiat Mattis,

jij bent nog nieuw op aarde,
jij bent er nog maar net.
En nu al heb jij van die aarde,
een stukje in het zonnetje gezet.


nu kan je veilig opgroeien met de speciale engelbewaarder die je toegewezen werd!!
En zoals díe aangekondigd werd zal het zeker een héle goeie zijn!

Liefdevolle groetjes,
Matabish.
woensdag 14 juli 2010 - 10:47
minouke

Minouke

Hilda, gedoopt door God's hand... zonder tussenkomst.... zo moet je dat zien

sinds vrijdag ben ik ook weer grootmoeder van Nele (2keer van mijn zoon, maar 1ste keer van mijn dochter) en volgende maand wordt ze dus gedoopt... en als er regen valt moet ze dus naar buiten... gedoopt zonder intermediaire ....
woensdag 14 juli 2010 - 12:41
Matabish

Matabish

Minouke, jij ook héél erg gefeliciteerd met je nieuwe schattebout!!!
[afbeelding verwijderd niet-https] voor Nele!

Wij wachten vol ongeduld op haar fotootje in ons familiealbum http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=14481&hl=tuinadvieskids!!!
Daar kunnen we lekker feliciteren en meegenieten!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
woensdag 14 juli 2010 - 12:50
hildavw

Hildavw

Mattis is ondertussen wel al 10 maanden.
Sinds zondag kan hij kruipen, hij had het nog wel niet echt begrepen op het gras.

Lars, het zoontje van onze andere zoon, wordt gedoopt eind augustus en zal dan 5 maanden zijn.

groetjes van oma
woensdag 14 juli 2010 - 17:16
Matabish

Matabish

Hey Hilda, wat een prachtige kereltjes zeg!
Die passen toch ook in ons http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=14481&hl=tuinadvieskids !

Da's om weg te smelten hé, al die mooie kinders!!!!!
woensdag 14 juli 2010 - 19:06
Esem

Esem

Beste leden,het gaat hier over moet er nog regen zijn.
Misschien best om een nieuw topic te starten zodat alles goed bij elkaar blijft.

Het wordt anders allemaal zo onoverzichtelijk.

Met vriendelijke groeten Eddy
woensdag 14 juli 2010 - 19:13
Mandy

Mandy

Ach , we gaan van de regen via de Canna's en de kleinkids wel weer eens terug naar de regen.....



Eindelijk een buitje gehad hier, maar slechts een halfuurtje.... maar we zijn tevreden met wat we krijgen


De vijver is helaas nog geen cm gestegen, volgens mij... maar de plantjes hebben een beetje vocht gehad en het is een beetje koeler geworden nu....

Het was vandaag hier exact 32 graden en volop ZON.....

woensdag 14 juli 2010 - 19:39
Peppody

Peppody

hier weer hele harde windstoten en een flinke plens water, dit keer alles heel gebleven gelukkig. Alleen het konijn is zeiknat geregend maar aangezien hij midden voor het gaas ging zitten vondie het volgens mij wel lekker verfrissend.. Nu maar het plastic wat steviger vast gemaakt tegen de volgende slagregen die wellicht nog gaat komen.
woensdag 14 juli 2010 - 20:07
Jorg

Jorg

Hier in Zeeland alleen regen. Het zonnetje schijnt al weer

In Gelderland gaat het er wat harder aan toe (GRIP 3 voor de hulpverleningsinstanties)
woensdag 14 juli 2010 - 20:10
Mandy

Mandy

Het stormde hier wel heel erg..... alle tomatenplanten in pot lagen over de grond.... maar ze staan inmiddels weer min of meer, de stokken zijn afgebroken..... Dus ik heb een probleempje.......
woensdag 14 juli 2010 - 20:11
Rita1960

Rita1960

kom ik vanmiddag thuis, zegt manlief, we gaan nu eerst aan het werk..

alle planten onderdak zetten puf puf uur lang met z'n 2 tjes aan het sjouwen..

blij dat het gedaan is want het weer is niet best,.... alle planten in de voortuin liggen plat.. en nu nog afwachten wat er nog aankomt

op dit moment is het even windstil.. dus midden in het stormgebied.. de rest komt dus nog wel..

woensdag 14 juli 2010 - 20:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon