menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nachtvorst

Ga naar meest recente reactie

Fons

Fons

De vriezeman is vorige nacht langs geweest in de kempen, -1°c in plaats van de+4°c die voorspeld was.Vandaag tegen de klok gewerkt om de meest vorstgevoelige plantjes en planten binnen te krijgen.

Bevroren brugmansia

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Fons.
donderdag 2 november 2006 - 19:20
hugo

Hugo

ja Fons, jier was het vanmorgen 3°c, voor vannacht algemene nachtvorst aan de grond, heb ook maar alles verhuist wat nodig was,, mijn kamerplanten stonden zelfs nog buiten

groetjes
donderdag 2 november 2006 - 19:33
Tine

Tine

Ik heb nog niet alles naar binnen. De fuchsia's doe ik morgen, dan strip ik ze tegelijk en gaan ze in hun winterberging. De rest staat voorlopig in de garage en een deel ervan moet naar zolder. Dat kan ik niet ivm mijn rug ,dus eerst wachten tot mijn zoon kan komen omdat manlief het ook niet mag ivm zijn hart.

Tine.
donderdag 2 november 2006 - 19:38
Victor44

Victor44

Al de slakroppen die buiten nog stonden waren deze morgen bevroren! Ik dacht gisteren ;morgen ga ik mijn sla afdekken want dan geven ze nachtvorst!Maar wie had dat gedacht,gisteren regen en wind,en deze morgen alles bevroren.Tot 9u vanmorgen zagen ze nog allemaal wit,de dikste waren natuurlijk het ergst geraakt. Wat er nog redelijk uitzag heb ik vanavond dan toch nog maar wat afgedekt,maar 't is echt doodjammer!
donderdag 2 november 2006 - 22:42
corrielat

Corrielat

hallo fons
kan je die brugmansie nog redden of is het na een nachtvorst gedaan met hem, ik heb mijn zesjarige br.m. vorig jaar laten bevriezen n ik mis hem nog steeds, het was al net een boom, dooodzonde
vrijdag 3 november 2006 - 01:31
Tomateboer

Tomateboer

Hier nog niets ondervonden
grt
vrijdag 3 november 2006 - 11:34
Fons

Fons

Bij deze brugmansia zijn enkel de bovenste bladeren bevroren, de stam was nog intakt dus teruggesnoeit en naar binnen.

Groetjes Fons.
vrijdag 3 november 2006 - 18:25
Tomateboer

Tomateboer

Ze kunnen er meestal wel lichtjes tegen de eerste nachtvorst.
De bladeren hangen wel, maar de groeikern is niet aangetast he?
grt
vrijdag 3 november 2006 - 19:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon