menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Melkbussen

Ga naar meest recente reactie

Peppody

Peppody

Ik ben gek van alles wat met koeien te maken heeft (soms tot grote ergenis van Pascal ) Nu ook buiten iets gemaakt:

(foto is niet zo goed gelukt helaas)
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 3 april 2010 - 11:56
Peppody

Peppody

Je kunt beter vragen: hoe kom je van die verslaving af . Die heb ik al sinds kind af aan ik vind koeien zulke leuke dieren. Ik spaarde toen al allerlei knuffels en spulletjes van koeien, later spaarde ik m'n uitzet bij elkaar van alles wat koeienvlekken had en daarna kwamen de koeienbeeldjes. Nu ik een grote tuin heb zijn er melkbussen in allerlei vormen en maten bijgekomen, er ligt er ook 1 (wit geschilderde) midden in de tuin. Zelfs op vakantie in de Ardennen hebben we er 2 bij een boer gekregen, die had ze ook nog van vroeger hangen en wilde ze wel kwijt. Binnen past er niets meer bij, heel de keuken staat er vol mee en voor buiten kijk ik alleen nog of ik iets bijzonders zie wat ik echt nog niet heb. Bijvoorbeeld een oude melkkar zou ik nog wel graag willen hebben maar die prijzen die ze ervoor vragen...

Leuk dat je er nog 1 van de oude boerderij hebt kunnen redden! Maak er iets leuks mee in de tuin Beschilderde bussen vind ik ook niet zo leuk, ik heb ze liever nog orgineel.

zaterdag 3 april 2010 - 20:07
Rita1960

Rita1960

Hi beiden..

melkbussen... mooi groot gat in het midden...

daar past perfect een bloempot in... zoek de juiste maat bloempot op en steek deze vol met hangers (pelargoniums, bacopa's, fuchsia's of petunia's..

succes gegarandeerd en geen echtgenoot die mekkert....


groetjes,

Rita
zaterdag 3 april 2010 - 20:47
Rita1960

Rita1960


Nee niet schuren Marianne, de roestkleur combineerd mooi met de planten

zondag 4 april 2010 - 06:24
cetinel

Cetinel

ik vind die melkbussen ook geweldig,jammer dat ze zo duur zijn(zag er een in de kringwinkel voor 25 euro,en daarvan was de bodem voor drievierde weg
heb m maar gelaten dan,wil toch eentje die nog paar jaartjes meegaat(om dingen in te planten dus)
keb hier al een oude vuilnisbak staan(gepikt van het ouderlijk huis )
daar staan dit jaar tulpen in(vorig jaar een pompoen)
ik heb ook zo een oude zinken bak van een meter doorsnee,maar vind het te zonde om daar gaten in te maken,dus die gebruik ik in de zomer als vergaarbak van potten(uiteraard met planten erin)
vrijdag 9 april 2010 - 18:54
Peppody

Peppody

Dat is wel prijzig ja. Ik kijk regelmatig op de rommelmarkt of op marktplaats en zo heb ik al wat koopjes kunnen doen. Laatst een wit geschilderde melkbus gratis opgehaald, die ligt in de tuin met een plant er in. Verder zie ik wel eens van die oude zinken weckketels staan die kun je ook goed gebruiken om een plant in te zetten.
vrijdag 9 april 2010 - 20:10
cetinel

Cetinel

nou zo een oude zinken weckketel heb ik onlangs ook gezien in de kringwinkel,mooi om plantjes in te zetten dachht ik: ook 25 euro....vind ik geen koopje,dus ook niet meegenomen.
vrijdag 9 april 2010 - 20:37
Peppody

Peppody

dat is dan een hele dure kringloopwinkel! Misschien eens op een rommelmarkt proberen of af en toe eens op kapaza kijken (kijk eens bij zoekertjesnummer Zoekertjesnummer » 25773580 of doe een bod daar waar bieden bij staat).

25 euro voor een doodgewone melkbus of weckketel... wat zouden ze dan wel niet voor de wat zeldzamere melkbussen vragen die ik hier heb staan. Dan heb ik toch wel een aardig kapitaal bij elkaar verzameld
vrijdag 9 april 2010 - 21:21
Rita1960

Rita1960

Moie,
heb hier ook van die zinken/alu/emaille weckemmers (hier wasakers genoemd) super mooi om er planten OP te zetten. Gaten hierin boren vind ik ook zonde.. en ga eens langs bij een rommel markt. vorig jaar een drietal grote metselkuipen gekocht voor 5 Euro (totaal) 't ja er zaten gaten in en laatst nog bij een 2e hands zaak.. 2 zeer grote zwarte bloempotten (25 lt) voor zegge en schrijven 1 euri!

groetjes,

Rita
vrijdag 9 april 2010 - 21:49
cetinel

Cetinel

mijn probleemis dat ik door zoon niet zomaar effewegkan,kringwinkel is dichtbij en voor een uurke bij de zus laten is wel haalbaar,of nichtje of zo laten komen,maar wat verder weg,of wat langer rondslenteren op rommelmarkten(daar ben ik dan namelijk wel een paar uurkes zoet mee,ben dol op rommelmarkten)is dan al een probleem...
ach ik kom ze vast nog wel ergens tegen...
vrijdag 9 april 2010 - 21:58
Mandy

Mandy

Staat hartstikke leuk, die melkbussen en wat zien ze er mooi uit.......

vrijdag 9 april 2010 - 22:51
verbena46

Verbena46

Ben in het bezit van een melkbus met een klein rond koperen plaatje waar de inizialen van mijn grootvader op staan.
Heeft een speciaal plekje in huis gekregen.

gr verbena

zaterdag 10 april 2010 - 15:24
printemps

Printemps

Mijn ouders hadden er redelijk veel,6 of 8 van toen ze melkkoeien hadden
Maar ze zijn reeds allen kapot,met de traktor tegen gereden of de dessel erop laten vallen,anders kon ik iedereen hier een beetje blij maken maar helaas

mvg
zaterdag 10 april 2010 - 15:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon