menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ONGAARNE geziene gast

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste tuinvrienden,

Dit is een ONGAARNE geziene gast!!!
Wij hebben eerst van binnenuit wat foto's gemaakt en daarna helaas
de raamvoerbakjes weg moeten halen.
De vogeltjes waar dit voor bedoeld was, zijn niets tekort gekomen.
Wij hebben de voerbakjes op een nog betere plaats opgehangen.
Met 3 sloten om je huis, kan dit misschien niet uitblijven.
Maar..... van mij hoeft dit zeker niet!
Ik ben niet bang uitgevallen, maar deze hoef ik niet in levende lijve tegen te komen.
Ger heeft hem enige keren weggejaagd, waarbij hij hem/haar de laatste keer
goed geraakt heeft en hopelijk niet meer terugkomt.
Het zijn wat veel foto's op één collage, toch kun je hem/haar goed zien.

Groetjes, Ger en Jeannette

Tuinbabbel

vrijdag 5 maart 2010 - 13:05
LauraK

LauraK

Hallo Jeannette,

De fotootjes op de collage zijn wat klein, maar is het een (bruine) rat? In dat geval:
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Bij mijn weten is het het beste om dat bij de gemeente
te melden, en zijn zij verplicht deze te verdelgen, hoe naar dat ook klinkt. Ze
vormen nl. wel een gevaar voor de volksgezondheid, zeker in een woonwijk.
Gelukkig dat de vogels nog wel terecht kunnen in restaurant "Chez Jeannette et Ger"!

Hartelijke groeten van Laura.
vrijdag 5 maart 2010 - 13:20
printemps

Printemps

Volgens mij is dat van "de gemeente"moet ze verdelgen een fabeltje uit het verre verleden
Dit is al lang niet meer van toepassing
Vroeger kon je ook gratis gif krijgen bij "de gemeente"
Nu moet je er ook voor betalen
Maar je kan altijd eens bellen hé en zien wat ze doen

mvg
vrijdag 5 maart 2010 - 13:37
printemps

Printemps

Het gif in mijn tuin ligt in zo een speciale doos zodat andere dieren en kinderen er niet aankunnen (is ook met een speciale doos te openen)
Daarin is er een ijzer staafje en daaraan maak ik mijn gif vast
(van die blokjes en van die zakjes met fruitgeur)
(van die fruitjes zijn ze super zot van)

mvg
vrijdag 5 maart 2010 - 13:41
Mandy

Mandy

Is het niet meer zo dat als je een bruine rat waarneemt dat je dan de Gemeente kan bellen en dat zij vervolgens een "rattenmannetje" sturen??
De Gemeentes werken toch zelf ook mee aan rattenbestrijding?
Je kunt volgens mij ook direct naar het KAD bellen of mailen, die sturen ook iemand.....
Bruine ratten zijn best gevaarlijk voor de gezondheid......
vrijdag 5 maart 2010 - 20:43
evadepeva

Evadepeva

En toch vind ik het beestje er lief uitzien met zijn kraaloogjes..
Ik denk niet dat ze te verdelgen zijn. Ze zijn overal. Hier vind ik af en toe een dode, dankzij de kat. Maar ik heb geen overlast, van mij mogen ze er zijn..
zaterdag 6 maart 2010 - 00:27
Mandy

Mandy

Bruine ratten zijn geen pleziertje als je ze in de buurt hebt.
Het zijn echte knagers
ze kunnen per paartje wel 800 jongen per jaar krijgen ( die gelukkig lang niet allemaal overleven)
en ze kunnen ziektes overbrengen oa de ziekte van Weil.
zaterdag 6 maart 2010 - 10:44
Mandy

Mandy

Het zijn inderdaad akelige beestjes......
Ik hoop voor jullie, Ger en Jeanette, dat je er geen last meer van hebt...
zondag 7 maart 2010 - 19:53
an

An

gemeente doet er niks aan die verwijzen je door naar een verdelgings bedrijf,en woning bouw doet er pas wat aan als het een grote plaag is.
hoop Jeannette en Ger dat ze gauw weg zijn voor jullie heel veel succes met die vieze beesten.
gr an
zondag 7 maart 2010 - 22:53
evadepeva

Evadepeva

Dat is een keerzijde van vogels voeren..
Op mijn werk gooit een van de oude dames altijd de broodkorsten (en alles wat ze nog meer niet opeet) naar buiten, voor de vogeltjes, lief bedoeld.. Gevolg: enorm veel ratten, op een gegeven moment ook binnen, ze vraten dwars door de chipszakken heen.... Dat gaat mij ook wat ver
Als de dooi doorzet (welke dooi..? ) ga ik eens flink de bezem door de tuin halen.. ontkiemt het ook niet allemaal! De vogeltjes hebben er wel een rotzooitje van gemaakt!
maandag 8 maart 2010 - 11:03
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lieve mensen,

Inderdaad zijn het overal niet graag geziene gasten!
Wij hebben er gelukkig maar 1 gezien en nemen aan dat het ook geregeld dezelfde was.
De 1e dag was Ger nét te laat buiten en was de (vogel met oortjes) (volgens de arts die het ook zag) al verdwenen.
Daarna hebben wij vele foto's geschoten omdat het niet meer voor zou komen, omdat wij de voerbakjes daar weg zouden halen om herhaling te voorkomen!
Toch heeft Ger hem enkele keren goed kunnen raken met een schep/schop en hebben wij hem gelukkig niet meer gezien.
Ook in onze tuin had ik nog nooit een rat gezien gelukkig.
Ik heb namelijk altijd geroepen een muis in huis is niet prettig, maar als dat een rat zou zijn ben ik voorgoed vertrokken!!!
Bij ons in het dorpje was het vroeger ook wel zo, als je een rat zag dat je dan kon bellen naar de Gemeente en dan kwam er ook direct iemand van de opruimingsdienst.
Helaas (ik denk vanwege de bezuiniging) is dit niet meer, je moet zoals enkele van jullie al schreven naar een speciale opruimmingsdienst voor ongedierte bellen en dan kun je het zelf bekostigen.
Sorry, maar dit geld besteed ik liever aan eten of aan drank om in de jams te doen!
Zolang het bij deze ene rat blijft zullen wij geen stappen ondernemen, maar OOOOOOOOOOWWWWWWWWWEEEEEEEE als ik ze vaker zie, dan gebeurd er wel het een en ander dat is zeker.

Want mensen voor Ger ben ik nog nooit bang geweest, maar voor een RAT.....
BRBRBRBRBRBRBR>>>>>>>>>>>>>>>>>..................................

Bedankt voor jullie reacties en goede bedoelingen, kwam die oude tijd nog maar terug dat de Gemeentes er iets aan deden!!!

Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 8 maart 2010 - 12:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon