menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinhandschoenen

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Een tijd geleden heb ik in een topic gevraagd of iemand goede tuinhandschoenen kende en ja : de gouden tip kwam binnen.........

KIXX, heb ik halverwege vorig seizoen gekocht, veel gebruikt en ik vind ze IDEAAL.
Voor iedereen die net als ik niet kan werken met die te stijve, te dikke (heren) werk- handschoenen is dit fijn. Ze sluiten redelijk strak om je handen, zijn warm, kunnen redelijk goed nattigheid hebben en zijn na een paar maanden stevig doorwerken in de tuin nog steeds heel.

Als ik die dikke werkhandschoenen gebruik, liggen die na een korte tijd altijd op de grond: te groot, te stijf: kortom niet mee te werken...het is gevaarlijker om MET deze te werken dan ZONDER handschoenen.... enne
Die katoenen dameshandschoenen zijn misschien goed om af en toe een roosje mee af te knippen, maar voor ECHT werk (haha) in de tuin zijn ze voor mij waardeloos en elke week kan ik een nieuw paar beginnen.......

Ik ben blij dat ik deze heb gevonden........ en sta klaar om weer te beginnen....
donderdag 4 februari 2010 - 10:51
lentemode

Lentemode

Dat zijn er zeker sjieke, Mandy !
Voor mij zijn die nog net wat te dik, log, niet zo passend...
Ik gebruik dus wegwerphandschoenen(foei, Mit !!!) maar ben er wel zuinig mee: als ik ze kan herbruiken doe ik dat...maar meestal zijn ze voor eenmalig gebruik bij het wat zwaardere tuinwerk.
En ja, de tijd is weer gestart van nagels schrobben als je uit de hof komt...
En af en toe wel eens wegmoffelen van de pollekes op een bijeenkomst waar je blijkbaar alleen maar tot in de puntjes gemanicuurde dames treft.

Groetjes,
Mia
donderdag 4 februari 2010 - 12:35
Mandy

Mandy

Ja Mia en dan ben je meteen bij volgende vraag gekomen.

Wie heeft de GOUDEN TIP over hoe je je handen weer schoon kunt krijgen na het werken in de tuin?

Af en toe vraag je je 's avonds wel af: hoe moet ik morgen weer schoon verschijnen?????
donderdag 4 februari 2010 - 12:37
lentemode

Lentemode

Awel, doodsimpel, leg een borsteltje bij de zeep en schrobben maar...
Maar ik heb toch liever een heerlijke tuin dan een hoop afspraken voor de manicure.
donderdag 4 februari 2010 - 12:42
LauraK

LauraK

Wat ook wel schijnt te werken om je nagels in ieder geval schoon te houden: haal
je nagels vóór je in de tuin gaat werken over een stuk zeep (zo'n ouderwets rechthoekig
geval). Aarde kan dan niet meer zo snel onder je nagels komen. Alleen jammer
dat ik het zelf altijd vergeet te doen, en er pas aan denk als de rouwrandjes onder
mijn nagels me toelachen... Werken met handschoenen vind ik niet altijd
even praktisch.

Groeten van Laura.
donderdag 4 februari 2010 - 14:16
Peppody

Peppody

zijn je handen dan schoon te krijgen na het tuinwerk? Als ze de volgende dag op m'n werk er naar kijken (en ik heb een baan waar ik representatief voor de dag moet komen...) dan haal ik m'n schouders op en zeg: 'ja sorry, ik heb in de tuin gerommeld'. Ondertussen zijn ze het wel gewend en maken ze er grapjes over

Waar koop / bestel je die KIXX tuinhandschoenen? Zijn ze erg prijzig? Ze klinken nl wel goed, wil ik ook eens uitproberen.
donderdag 4 februari 2010 - 16:06
Mandy

Mandy

Hai Mia en Esther, die KIXX handschoenen zijn er in diverse soorten.
Degene die ik bedoel zijn heel erg dun, maar wel stevig, niet degene die ingezette stukken hebben, die zijn ook weer veel te dik.
Ik heb met deze maanden elke dag gewerkt tot VOLLE tevredenheid, ze zijn nog steeds heel, alleen een beetje vuil...... ff in een handwasje.....

De Boerenbond verkoopt ze voor E 3,95. Nr GD316
Kleur roze en lichtgroen..... typisch voor dames
donderdag 4 februari 2010 - 18:53
Mandy

Mandy

Maar het zijn niet alleen je nagels die "zwart" zien , ook de huid bv naast je wijsvinger.... brrrrr en al dat geboen elke dag.......
donderdag 4 februari 2010 - 18:55
LauraK

LauraK

Tsja, als tuinieren je hobby is en het gebruiken van tuinhandschoenen niet, dan
zal je wel moeten boenen, vrees ik... Ik heb bij de kraan een nagelborsteltje staan,
en als mijn handen en nagels schoon en droog zijn, vet ik mijn handen wél in met
een goede handcrème. Op die manier blijven mijn handen een beetje toonbaar...
Die handcrème staat ook bij de kraan (in de keuken), zodat ik dat in ieder geval
niet vergeet!

Groeten van Laura.
donderdag 4 februari 2010 - 20:28
Rockey

Rockey

ik gebruik bij het zware spitwerk handschoenen, maar eens ik moet beginnen wieden of planten vliegen ze af en gebeurd alles met de blote handen.
Weet niet waarom maar geef een goed gevoel om met je handen in aarde te wroeten.

En nadien...goed schrobben, ik gebruik altijd zandzeep en na beurt of 2-3 zijn mijn handen (zelfs onder de nagels) piekfijn.

vrijdag 5 februari 2010 - 15:24
hildavw

Hildavw

Na het gewoon wassen van je handen, kan je ze nog eens wassen met haarconditioner, dan gaan de poriën beter dicht en worden je handen gladder.
vrijdag 5 februari 2010 - 15:54
Mandy

Mandy

Ik hoorde vandaag dat je ook je handen kunt schoonmaken met een klein beetje suiker gemengd met een druppeltje olie.... En dan maar schuren....... niet vaker doen dan 1X per week
vrijdag 5 februari 2010 - 17:19
Matabish

Matabish

Ik dacht dat citroensap de handen mooi proper kreeg!
vrijdag 5 februari 2010 - 22:33
Mandy

Mandy

PUUR???
vrijdag 5 februari 2010 - 22:39
Matabish

Matabish

Ja hoor, nadat je de handen gewassen hebt, ze nog eens goed nawrijven met puur citroensap, dan spoelen en met handcrème insmeren.
Zuiver citroensap kan je kopen in fles van 70 cl. van 'Pulco'.
Is nog zo'n truukje van indertijd van Tante Kaat dacht ik!
vrijdag 5 februari 2010 - 22:42
Mandy

Mandy

Batdah, zie mijn bovenstaand bericht dd 4/2, daar bericht ik al: kleur roze en groen, typisch voor dames !!!!!!

Ik moet toegeven dat het walgelijke kleuren zijn, maar alla, ze worden toch vuil.....

maar ze zijn heerlijk STRAK om je handen/ vingers; warm, waterafstotend en IK werk er lekker mee.
Deze van jou, moeilijk te zien op een plaatje hoor, lijken me niet zo soepel ..... plus dat de vingers veel te ruim zijn, denk ik zo te zien..... ( ik heb nl geen mannenhanden....) maar fijn dat je meedenkt.. als ik eens op dat adres kom, kijk ik ernaar.....

enne 25 paar tegelijk:........... dat is dus zeker genoeg voor 25 jaar?????? haha
Die KIXX van mij !! daar doe ik , denk ik, wel minstens een heel seizoen mee.....
zijn ze op de lange duur toch goedkoper........hihi


( ps was het en roze spinnenkop op 2 poten???? )
vrijdag 5 februari 2010 - 23:25
Mandy

Mandy

Zit Hesco helemaal in Hoogstraten????
vrijdag 5 februari 2010 - 23:26
Mandy

Mandy



Daar mag je voor vallen hoor.........

Is veiliger en vaak mooier dan eentje op 2 benen
vrijdag 5 februari 2010 - 23:32
Mandy
zaterdag 6 februari 2010 - 19:13
Polplastron

Polplastron

Dit soort handschoenen gebruiken mijn vrouw en ik ook met grote tevredenheid. Zij wiedt ermee, ik snoei er de rozen mee want: zij snoeit niet graag en ik wied liever met de blote hand!
zaterdag 6 februari 2010 - 21:07
Rita1960

Rita1960

Handen schoon krijgen na het heerlijke vieze tuinwerk??

gewoon een beste partij afwas doen ( dus niet de vaat in de vaatwasser) maar ouderwets met de hand schoonmaken

of je gaat na tijd je gebruikte potjes, die je toch schoon moet maken een beetje boenen in een badje met een beetje bleekwater.. en ziedaar..
het vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon

lachende groetjes van mij die ook met hetzelfde probleem zit

Rita
zondag 7 februari 2010 - 19:23
sirius

Sirius

3,4 jaar geleden dus
maandag 29 juli 2013 - 22:05
myriam56

Myriam56

Goeie morgen, Ik gebruik voor het zware werk ook werkhandschoenen, breng die mee van de DHZ hier in frankrijk, ze zijn van een soort gebreide nylon en de handpalmen en vingers zijn blijkbaar in een soort van rubber gedoopt , nog eens antislip ook.. ze zijn erg soepel... gaan lang mee kosten een stuiver, ( varïerend van 2 euro's tot 5 euro's naargelang de rubbercoating die erop zit, en zijn een goede bescherming ook voor de rooie mieren en de Aouta's een soort kleine spin die hier met miljarden zitten en in augustus bijten, dus bonen trekken en wieden is altijd met handschoenen aan of je staat vol met pijnlijke beten !!
zaterdag 10 augustus 2013 - 07:46
erice

Erice

KiXX zijn er in hele dunne handschoenen... E 3,50 . Ideaal.....geen aparte vingertoppen ( want op die plek gaan ze bij mij altijd kapot!!) Je kunt ze op diverse plaatsen kopen, tuincentra en dergelijke... kleur roze en groen... ( ja heel fraai.....)maar ik kan er knopen meeleggen in touwtjes voor bundels te maken....super vind ik ze.....
zondag 11 augustus 2013 - 17:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon