menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ben er weer

Ga naar meest recente reactie

jufnaatje

Jufnaatje

Voordat ik het wist, waren het najaar en de bijbehorende bloemen/planten-bezigheden overgegaan in het uitgaan van mijn relatie (na 3 en een half jaar). Jullie zullen snappen dat ik de afgelopen maanden zowel geen tijd als geen zin heb gehad om op het forum te zitten.

Sinds 12/12/09 ben ik weer terug in Nederland. Voorlopig even bij mijn zus, maar hopelijk snel een eigen flatje kopen.

In de tussentijd van Butterflyke zaadjes gekregen (die in het vooorjaar gezaaid gaan worden, ook mijn moeder is erg blij!) en mijn 2 planten die ook de reis hebben overleefd (tussen de huisraad in een boedelbak). Er komen dus wel weer vragen en foto's, etc...

Voorlopig nog even wat meer bezig met mijn nieuwe baan een het opnieuw wennen in Nederland...
dinsdag 12 januari 2010 - 13:11
Thanja

Thanja

Jeetje, je hebt dus een roerige periode achter de rug! Ik hoop dat je snel een plekje voor jezelf kunt vinden en ik hoop dat je weer snel gewend bent in Nederland.

Groetjes,

Thanja
dinsdag 12 januari 2010 - 13:51
jufnaatje

Jufnaatje

Heyhey,

Ja, het was nogal heftig. En vandaag was ik de plantjes bij mijn ma aan het afstoffen en dacht ik ineens weer aan dit forum. (en hoe relaxed ik word van plantjes verzorgen).

Hoop dat ik het voor mekaar krijg, maar dan wil ik in Almere gaan wonen (dus dan wonen we niet eens ver bij elkaar vandaan )

Maar ik ben dus nog steeds aan het bijkomen...

Bedankt voor je berichtje!

Groetjes!
dinsdag 12 januari 2010 - 13:56
Thanja

Thanja

Als je in april/mei al een eigen plekje hebt, dan houd ik wel wat plantjes voor je achter. Ik zaai altijd te veel en de overgebleven planten geef ik weg.

Zaak is natuurlijk dat je je eerst weer helemaal goed voelt!

dinsdag 12 januari 2010 - 14:26
jufnaatje

Jufnaatje

Jullie zijn lief!

Als ik het voor elkaar krijg, wil ik in Almere-Haven of Poort gaan wonen. Maar of ik dat voor de zomervakantie nog moet willen... Ik ben nog niet helemaal zeker of ik bij het werk waar ik nu ben wil blijven.

Bij mijn zus op de flat mag ik in de tussentijd maar 1 pot met een plant cq bloemen...

dinsdag 12 januari 2010 - 16:51
Matabish

Matabish

Fijn dat je er weer bij komt Jufnaatje!! [afbeelding verwijderd niet-https]
Kom eerst maar rustig op je effen, dat vraagt wel even tijd, maar híer staat de deur altijd open voor jou!
Bovendien staan we alweer met onze neus tegen de lente aan, dan wordt het hier weer gezellig druk en leuk!

Vriendelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 12 januari 2010 - 16:57
Rita1960

Rita1960

Welcome Back Juf

Doe het rustig aan dan breekt het lijntje niet!

Succes met de zoektocht naar een eigen woning en 'k mag hopen dat je een plekje krijgt voor je eigen plantjes..

groetjes,

Rita
dinsdag 12 januari 2010 - 19:12
jufnaatje

Jufnaatje

Word er helemaal warm van, jullie reacties

Ik zorg nu gewoon even heel goed voor mijn Zamyokulkas en een palmpje dat in mijn kamer staan. Maar zal inderdaad blij zijn als ik iets voor mezelf heb en lekker weer kan zaaien

Ook ga ik in januari een cursus klussen doen
Wil niet steeds allerlei mensen hoeven bellen als er eens iets in huis gedaan moet worden.

Heb vandaag eens een voedselpakket voor vogels gekocht. Die zakjes en bollen hangen nu op het balkon

En de avatar: ik ga 13/02 naar Joseph!!!! Jeeeeeeeejjjjjj!!!!!!!!!!!!
dinsdag 12 januari 2010 - 19:48
Gerbra

Gerbra

Hoi Jufnaatje

[afbeelding verwijderd niet-https]

terug. Ik hoop dat je snel woonruimte krijgt waar je graag wilt wonen en dat je
op het werk het ook naar je zin hebt.

Ik wens je met alles het allerbeste en denk aan jezelf.Geniet van je plantjes en bij Joseph.

Gr. Lucia
dinsdag 12 januari 2010 - 20:30
Rita1960

Rita1960

En de avatar: ik ga 13/02 naar Joseph!!!! Jeeeeeeeejjjjjj!!!!!!!!!!!!


Vertel, vertel!!

groetjes,

Rita
dinsdag 12 januari 2010 - 20:41
jufnaatje

Jufnaatje

Hey lieve Rita!

Nouwww... Ik had mijn familie (ma en 2 zussen) beloofd dat ze nog iets van me tegoed hadden. Omdat ze me hebben opgevangen direkt toen het uit was en ik nu bij mijn zus mag blijven totdat ik iets nieuws heb. En toen was ik op het idee gekomen om dan naar Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat te gaan

Ik heb in de tussentijd natuurlijk ook op afleveringemist alle 'Op Zoek Naar Joseph'-s gekeken.

Heb er echt heel erg veel zin in. Vond het altijd al een fantastisch bijbelverhaal. En positief (dat kan ik nu wel gebruiken )
En natuurlijk is Freek een lekker ding (jammer dat 'ie niet op vrouwen valt )

Liefs!!
woensdag 13 januari 2010 - 19:01
jufnaatje

Jufnaatje

Even off-topic...

Ik ben op zoek naar een stekmesje. Waar koop je zo iets en hoe duur is dat?

(kon het in de webwinkel niet vinden, of heb ik met mijn neus gekeken??)

donderdag 14 januari 2010 - 11:48
printemps

Printemps

Ja hoor het bestaat

Ze noemen het ook wel een oculeermes

mvg
donderdag 14 januari 2010 - 13:46
Thanja

Thanja

Snoeischaartje doet het ook heel erg goed, hoor! Wel goed schoonhouden!
donderdag 14 januari 2010 - 13:48
Thanja

Thanja

Vreeken verkoopt ze voor €29.90 (oculeermes). En ik denk ook echt dat als je met bomen aan de slag gaat, dat je zo'n soort mes moet hebben. Maar waarvoor wil je het gebruiken? Of wil je stekken nemen van huisplanten enzo? (durf het bijna niet te zeggen, maar dat doe ik met een ordinaire schaar...)
donderdag 14 januari 2010 - 13:51
jufnaatje

Jufnaatje

Hahahahaha, dames, ik moet om jullie lachen!

Oef, ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik als een amateur overkom, als jullie je al dingen afvragen

Ik heb thuis een Zaioculcas, en die wil ik graag stekken. Ik heb begrepen ergens van internet dat je bij die plant zelfs een stengel eraf kan scheuren. (?)
Ik wil alleen wel voorzichtig doen, want deze plant is me reuze lief. Van een vriendin in Luxemburg gekregen en DE reden dat ik vertrouwen kreeg in dat ik het met ongewikkelder bloemen+planten ook wel kon

En dat moet dan in speciale stekgrond toch? (damn, moet ik dat weer kopen! ). En dan met een plastic erover?

Hahahaha, ik wijk lekker van het topic af!!!
donderdag 14 januari 2010 - 15:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon