menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eindelijk lampen voor de living

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

Maria(miema) ik heb ze hé!!

na een jaar van "voorlopige lampjes( de spots die in de zolderkamer gehangen zouden) heb ik eindelijk verlichting voor mijne living.
ik heb ze zien hangen in de kringloopwinkel voor 250 € stuk.
dat vond ik toch beetje veel voor tweedehands,dus ging ik regelmatig es kijken of ze er nog waren en of ze niet beetje goedkoper waren.....maar ik ving telkens bot.
dan gisteren toevallig 1 van de medewerkers die erover aan het praten was tegen een ander koppel(die geen interesse hadden wegens te duur maar die toch vanalles over wilden weten:zwaar,hoe kuiste da blabla)
toen die vertrokken vroeg ik hem hoe je bij die bollenluchter de lampen kon vervangen want ik kreeg ze niet losgevezen...
dan ook even aangesproken over die kristallen luchters,en die meneer zei: als je echt interesse hebt en je neemt ze allebei zal de verantwoordelijke er wel wat afdoen want ze hangen eigenlijk beetje in de weg,plaatstekort.
zo gezegd zo gedaan,en nu heb ik dus 2 van die luxegevallen ikke blij.
man merkte droogjes opff voor die prijs vind je al nieuwe lusters hoor in de euroshop en zo.....
ja,maar geen kristallen zeg ik
ben nu op zoek naar 2 wandlampjes die er beetje bij zouden passen.
deze twee zijn voor de woonkamer.
ik heb gelijk de kaarsjes maar dezelfde kleur als mijn muur gegeven,(op de foto nog creme nu rood)kwestie dat ze wat bij mekaar passen
Afbeelding
Afbeelding

en deze bollen ga ik in de keuken hangen, tis op de foto niet goed te zien,maar als ze hangen zaten alle bollen op gelijke hoogte,daar heb ik direct komaf mee gemaakt :cool:
als ze opgehangen word zullen de bollen dus op verschillende hoogt komen,is mooier vind ik.
Afbeelding

dus : na bijna 1 jaar eindeijk de verlichting voor mijn woonkamer.
nu nog opgehangen krijgen want die dingen wegen me wat!!! daar heb je minstens 2 man voor nodig,dus moet hubbie eerst iemand optrommelen.


hmm de fotos zijn niet gelukt
zondag 6 december 2009 - 00:05
cetinel

Cetinel

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

gelukt!
zondag 6 december 2009 - 00:10
jamssen

Jamssen

sjiek hoor.

mlouise
zondag 6 december 2009 - 00:13
Mandy

Mandy

Die zijn echt schitterend. Dat zal mooi staan
zondag 6 december 2009 - 00:19
cetinel

Cetinel

weet er iemand hoe dat zit met lege fittingen??
oom van mijn man had in zijn plafondlicht meestal maar 1 of 2 lampjes zitten om electriciteit te besparen.......(ik dacht dat er 5 hoorden, maar ik denk dan,de electriciteit gaat toch naar de lege fittingen ook?? of ben ik nu super dom en word er enkel electriciteit gebruikt als lampje erinsteekt(vast wel,is ook een domme vraag denk ik)

want respectievelijk 10 en 8 lampjes is ook niet weinig,de helft zal wel volstaan denk ik.
zal te zijner tijd de lampjes zowiezo vervangen door spaarlampen.
zondag 6 december 2009 - 00:26
Mandy

Mandy

Het lijkt mij dat indien er geen lampje in zit er ook geen elektriciteit verbruikt wordt.

Bij dimmers ligt het anders. Een lamp met een dimmer er op, ook al staat de dimmer op half, gebruikt evenveel elektriciteit als dat deze voluit staat. Maar dit is iets heel anders.

Geen lamp, geen elektriciteitverbruik........
zondag 6 december 2009 - 00:37
Matabish

Matabish

Maar steek er je vingers toch maar niet in want de electriciteit zit er wel!!
Prachtige lusters hoor Cetinel!
zondag 6 december 2009 - 01:32
lentemode

Lentemode

Dat heb je mooi voor mekaar,
op de donkerste dagen van het jaar...
Dat gaat schitteren, Cetinel !

Groetjes,
Mia
zondag 6 december 2009 - 11:45
printemps

Printemps

@ Cetinel

Ik ben blij dat je uw goesting gevonden hebt,het gaat mooi worden met de andere rode accenten
We hadden mekaar tegen het lijf kunnen lopen
Ik ben er ook even geweest,knuffels die men kast volzetten wegdoen
Ik heb ook nog geen mooie verlichting (enkel van die peertjes)
Maar ja allles op zen tijd hé
Ik heb pas Zack spulletjes kunnen kopen voor men badkamers(met 50 procent korting)(winkel ging verbouwen)ook buitenkansje waar ik al meer dan 4 jaar op wacht
Voor de te vele lampen moet je gewoon zien met hoeveel watt je in totaal genog hebt per luster en dan dat delen door het aantal lampen
Voorbeeld met 100 watt heb je genoeg boven de eettafel
En er zijn 5 plaatsen voor een lamp in te draaien,neem dan 5 lampen van 20 watt
Er wordt wel beweerd als je er minder lampen indraaid de andere lampen meer stroom zouden krijgen en sneller zouden stuk gaan

mvg

zondag 6 december 2009 - 12:07
miema

Miema

Cetinel,

Ik ben blij dat je ze toch hebt kunnen bemachtigen zulke mooie lusters.
Ze zullen prachtig staan in jou living,geniet er nu maar lekker van met de feestdagen die eraan komen.
Ik denk toch dat het mooier zal zijn als alle lampjes branden, misschien toch zoals Printemps zegt de wattage verdelen onder de lampjes.
Zo schittert hij mooier.

Groetjes,
Miema
zondag 6 december 2009 - 23:25
minouke

Minouke

ik wil je pret niet bederven maar het kost je een volledige dag om te kuisen

er bestaat in de handel een kuisproduct om te bespuiten (gemakkelijker) maar legt dan een stuk plastiek onder de luster want het maakt lelijke vlekken op steen, hout, marmer en die gaan er nooit meer uit.


Ook brandalcool doet ze mooi schitteren, met een katoen doekje elk steentje afkuisen doet ze glanzen

zo ... begin me stilaan tante Kaat te voelen
maandag 7 december 2009 - 15:24
schuurmans

Schuurmans

Mandy,
bij het gebruik van een goede dimmer gebruik je minder electra als je met gedimd licht werkt.

grt
henk
maandag 7 december 2009 - 20:54
cetinel

Cetinel

@minouke,ik heb een speciale spuitbus voor gehaald,staat inderdaad dat je moet zorgen dat je meubelen of vloer beschermd worden,ik heb er een oude deken ondergelegd en ze al mee gekuist en met papier afgedroogd.
maar hoe vaak is het nodig die te kuisen??met de andere deed ik dat maar 2 of drie keer per jaar(ik zal wel een viezerik zijn )en dan kwam er wel nogal wat stof af.....
maandag 7 december 2009 - 23:11
minouke

Minouke

zeker met de grote lenteschoonmaak en juist voor de eindejaarsfeesten en dan tussenin nog een paar keer (+/- 4 maal per jaar, we roken wel niet)

ik vind ze nog het mooist met brandalcool op een katoenendoekje en zo elk pareltje ( ) afkuisen. ( dat is dat spul dat je gebruikt voor de brandertjes van de fonduestel)

veel werk maar ik geniet er dan wel van als ze mooi blinken

zelf heb ik er 2 en ééntje ervan is wel een gemakkelijk, bovenaan hangen die pareltjes aan een metalen ring die met haakjes vastzitten aan de luster ... dus afneembaar ...en die steek ik in de afwasmachine echt waar! en blinken dat die doet

Zou toch simpel zijn dat ze zo al die lusters maken hé

allé Cetinel, je weet wat doen
dinsdag 8 december 2009 - 11:24
printemps

Printemps

Wel opletten met dat spul voor de fondue
Dat je de juiste koopt
Er is ook een soort gel om erin te doen
Dat je niet de verkeerde koopt

Spijtig dat het electrische gedeelte er niet af kan
Dan kon je zoals een fritketel (bijna) alles in de vaatwasser steken(om emmer met sop)

mvg


dinsdag 8 december 2009 - 11:30
cetinel

Cetinel

ik vrees dat ze niet in de vaatwasser zouden passen

dinsdag 8 december 2009 - 12:17
lanne

Lanne

Hallo
ben je zeker dat het kristal is ?
kristal geeft ,als er licht op valt alle kleuren van de regenboog - als het glas is , dan heb je alleen het witte licht .
Wie schreef er ook weer dat een dimmer er voor zorgt dat je minder electriciteit gebruikt ??? Dat klopt niet hoor - ik dacht dat vroeger ook, maar mijn zoon die electriciteit heeft gestudeerd , heeft me uitgelegd dat dit niet klopt .Spijtig want dat zou wel handig zijn en nog sfeervol ook . Geniet er in ieder geval van - ze zijn heel mooi !
Groetjes
Lily-Anne
dinsdag 8 december 2009 - 13:27
schuurmans

Schuurmans

Lanne,
de studie die uw zoon over electriciteit heeft genoten is niet volledig.
als men een goede dimmer gebruikt, dan verbruik je minder Kwh dus is het goedkoper.
toevallig heb ik mijn levenlang in de electra gewerkt en dat is lang.
maar probeer het eens uit dan zul je het resultaat wel zien.

grt
henk
dinsdag 8 december 2009 - 16:59
cetinel

Cetinel

ik weet niks zeker
maar inderdaad alle kleuren schitteren erin.
ik wist dat niet eens,dat je zo het verschil kon merken
weer wat geleerd!
woensdag 9 december 2009 - 06:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon