menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Soms is de natuur ook wreed...

Ga naar meest recente reactie

martine

Martine

de 2 poesjes die we in de aanbieding hadden, hier hadden we een goede thuis voor gevonden,maar wat er gisteren gebeurde...
we waren even weg, en bij thuiskomst lag een poesje dood in oprit buren. eerst idee: overreden, maar ons terras bevindt zich meer dan 20 meter van straat, hoe zou dat daar nu plots terecht komen?
het had ook geen zichtbare verwondingen. groot verdriet alom, en ik had een vermoeden dat er eerder een kraai in het spel zat dan een auto...
en vanmorgen toen de kraaien, ( die hier in onze populier een nest komen bouwen zijn) krijsten, een hevige reactie van mamapoes, toen wisten we het wel zeker,... ze landen vaak in de berk van de buren, net boven de plaats waar we het vonden...
dat is ook de natuur, maar minder fijn dan een mooie bloem...
Martine
zondag 18 juni 2006 - 19:22
nientje

Nientje

spijtig martine, de natuur is idd soms wreed hé
nientje
zondag 18 juni 2006 - 19:32
Liselore

Liselore

Wij hebben zo een klein gansje aan de eksters verloren. Eindelijk na verschillende pogingen waren ma en pa gans er in geslaagd om één van de babygansjes enkele weken oud te krijgen (de andere stierven altijd binnen de eerste dagen, te zwak). Toen we een keer thuis kwamen lag het ook overpikt (en dood) in de ren, pluimen alom van ma en pa, die wellicht geprobeerd hadden om het gansje te redden.
Als ik onze Bono (kater) met en muis zie spelen, word ik ook ni goed, maar als hij achter een kikkertje aanspringt in de lage cotoneaster dan liggen we wel strijk van 't lachen, meestal moet hij het uiteindelijk opgeven.
Liselore
zondag 18 juni 2006 - 20:03
Adrienne

Adrienne


Jammer Martine,

Je gaat er al zo snel van houden hé.

gtjs adrienne
zondag 18 juni 2006 - 21:55
Esem

Esem

De natuur kent geen genade
Spijtig dat het zo is moeten lopen
Esem
zondag 18 juni 2006 - 23:31
martine

Martine

het tweede poesje blijft nog tot donderdag bij ons en gaat dan naar zijn nieuwe baasje. ik hoop dat alles goed loopt tot dan...
Martine
maandag 19 juni 2006 - 22:38
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ik vind het wel erg voor het poesje ,ik hoop dat het andere poesje - mooie uitzichten heeft martine
grts,lisa
maandag 19 juni 2006 - 23:19
martine

Martine

hier het andere babypoesje, met bamboe en geraniums -weet er iemand de juiste soortnaam van de geraniums? Martine
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
woensdag 21 juni 2006 - 16:03
ines

Ines

Leuk poesje,de naam weet ik niet van de geranium .
Oeie Martine das wel een woekeraar die bamboo....hij schiet uit op de trede van de trap...
Grtjs,ines
woensdag 21 juni 2006 - 16:14
Victor44

Victor44

Martine, dit zijn wel PETUNIAS en geen Geraniums.
Grtjs
woensdag 21 juni 2006 - 19:05
Victor44

Victor44

Aan de bloem te zien toch... Het blad is precies van iets anders. Wel lief poesje!
woensdag 21 juni 2006 - 20:14
deHaan

DeHaan

Het is de Pelargonium grandiflora
woensdag 21 juni 2006 - 20:39
martine

Martine

pelargonium is toch een geranium, of ben ik nu zo mis???
een petunia ziet er toch beetje anders uit?

de bamboe is inderdaad woekeraar, diegene die de aanplant deed had dit niet voorzien, er moet nu dringend een wortelbegrenzer geplaatst worden...
dit zal waarschijnlijk volgende maand gebeuren, want ik ben bang dat het bij de buren geraakt....
hoe dit gaat aangepakt worden? 't is wel iets dat we gaan uitbesteden, want daar kan ikzelf niet aan beginnen...
en we gaan het poesje missen als het morgen verhuist, maar ja, we hebben al 2 (zwarte) poezen, en we hebben graag dat ze ook binnenkomen, dan is 2 voor ons voldoende.
Martine
woensdag 21 juni 2006 - 22:13
Adrienne

Adrienne

Hallo Martine,

Wat jij zegt is helemaal waar!
Hier zeggen ze ook héél veel Geranium tegen Pelargonium.
Terwijl Geraniums bij mij als vaste planten in de tuin staan.
En pelargoniums in de bloembakken voor de vensters.

Maar op jou foto voor de bamboe in de bloembakken zijn dat geen petunia's.
Of Surfina's maar ik denk dat dat eigelijk een soort naam is.

Amaai, da's nen hele boterham, toch denk ik juist te zijn.
Alhoewel, soms begin ik te twijfelen met al die soorten die in de handel zijn.


Groetjes adrienne
woensdag 21 juni 2006 - 23:07
martine

Martine

aan het blad te zien, zijn het pelargoniums, maar ik zal in 't weekeinde eens een close-up foto nemen, dan is het misschien duidelijker.
Martine
donderdag 22 juni 2006 - 19:49
Adrienne

Adrienne

Hallo Martine

Ge zegt door zoal iets, ik zal morgen de mijn ook eens goed bekijken.

Groetjes Adrienne
donderdag 22 juni 2006 - 22:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon