menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Huurdersvraagje

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

we hebben sinds januari ons huis dus verhuurd.
maar het gaat niet zo goed als we hoopten...
mogen huurders eigenlijk zonder medeweten van de eigenaar extra dieren houden??
beetje rare vraag mischien,maar toen ik voor het eerst met onze huurders sprak maakten ze gewag van een hond....
ben zelf een dierenliefhebber,dus geen probleem
maar later bleek dat ze ook een leguaan hebben van anderhalve meter(ze hebben hem al 15 jaar)die niet in een terrarium zit,maar los"loopt" echt lopen kun je het nie noemen,die is supertraag.
toen ik onlangs in verband met de verzekering daar moest zijn,bleek dat ze mijn veranda bijna volledig hadden omgetoverd tot een voliere hock: ik wist totaal van niks,er zitten allerlei soorten kromsnavels in,de veranda is een 22 m² en op het ogenblik is dus een dikke 18 m² voliere...
verder hebben ze ondertussen ook een hyacintara gehaald,die loopt ook los,heeft wel een kooi tot bijna tegen het plafond,maar doordat ze los is zitten er ook her en der kakjes van da beest verspreid in de living
tis toch niet omdat ik een hond okee vond dat ze een woning volledig als vogelparadijs mogen inrichten?
mijn man vroeg enkel of die voliere "vast" was of ze dus aan muren en plafond vastgevijsd en zo hadden en dat is niet het geval,maar ze hebben wel een van de platen van voor moeten uithalen om die panelen binnen te krijgen,en dat was nog niet gemaakt.
wat staat er in het contract vraagt iedereen,over huisdieren staat er niks...heb ik dan geen inspraak,wie denkt nu dat ze je veranda gaan inrichten als voliere,kun je toch niet apart in je contract zetten??
ben gewoon een beetje pissig,ze zijn er in januari ingetrokken terwijl er nog een paar dingetjes afgewerkt moest: we hadden nieuwe ramen en deuren ingestoken,en die zijkanten moesten nog afgewerkt,boven het poortje van de fietsenberging moest een goot geplaatst en er moest nog een venstertabletgestoken,maar ze hadden zo een haast dat dat allemaal niet hoefde en hij zou dat zelf doen in ruil tegen een maand huur.
zo gezegd maar niet zo gedaan,doordat die goot er nog steeds niet hing(alles was voorhanden,mijn man had alles al gekocht,hij moest het alleen zelf plaatsen)was er vocht aan de muur en ook beetje bij de buurvrouw van hen...
na verschillende keren zeggen nog steeds niks gedaan en toen hun buurvrouw hen aansprak erover hebben ze gezegd dat we het zelf zouden doen....en omdat wij zegden dat hij dat ging doen,begrijp je
dat mens dacht dan dat we met haar voeten speelden,2 weken geleden is mijn man het op een zondag dan toch zelf gaan doen,alleen de kinderen waren thuis,dus hij kon de huurders er ook niet over aanspreken.
wil geen boel met de buurvrouw,en geen schade aan mijn muur,maar is wel makkelijk zo he.
verder hebben ze nog geen enkele keer op tijd betaald,ben het beu om elke maand achteraan te moeten gaan normaal moet de huur gestort voor de vijfde van de maand,maar tis meestal halverwege of later..en altijd hebben ze een of andere smoes.
ze hebben ook geprobeerd om vochtschadde (door hagel in mei) aan hun interieur op ons te verhale hock:
huurders moeten hun eigen verzekering aanspreken voor die schade,wij hebben dat van het dak en de platen via onze verzekering geregeld...
ik heb gewoon een beetje het gevoel dat ze denken dat ze met ons kunnen sollen.
op een keer was hun leiding verstopt...bellen om halfelf savonds op een zondag dat we moeten komen....
maar das ook voor de huurder.
nou ja,mijn man zei dat ze de controleput moesten openen en kijken wat er scheelde,maar krijg je als reactie: ik doe da nie,ben geen loodgieter....
uiteindelijk is mijn man zelf weer langsgeweest,controleput geopend stank van jewelste en een prop van het een of het ander :frons: even in gerommeld en op een minuut liep alles gesmeerd.....dan klagen ze over de geur en dat ze niemand kunnen uitnodigen thuis??
donderdag 24 september 2009 - 15:27
York

York

Beste Cetinel,
Het lijkt wel of ik mijn verhaal hier lees. Wij verhuren een boerderij op 2ha grond en hebben dezelfde problemen. De huurders hebben verf gekregen plus een maand gratis wonen(925 euro) omdat ze de woning zelf gingen verven. Dit is nooit gebeurd(nu 2 jaar). Leidingen verstopt, stallen plaatsen op de weide(in steen) zonder vergunning,.....Momenteel 2 maanden huurachterstand.

Als er niets over huisdieren in het contract vermeld staat heb je niet veel in te brengen. Heb je dat op papier dat ze die dakgoot zelf gingen hangen?
Ik raad je aan om een abonnement te nemen op "Eigenaarsmagazine", daar mag je gratis 12 keer per jaar inlichtingen nemen over huurderszaken. Je krijgt ook 10 tijdschriften met interessante inlichtingen. Het abonnement kost 50 euro per jaar. Geef op google gewoon AES in en je vindt de adressen.
Ik hoop je van dienst te zijn met deze inlichtingen. Laat nog eens iets horen over het verloop he.
donderdag 24 september 2009 - 16:27
cetinel

Cetinel

heb ondertussen al heel wat staan opzoeken en het blijkt dat klussen die eigenlijk voor de verhuurder zijn(plaatsen goot etc.)sinds 2007 niet meer door huurders mag gemaakt worden,ook al spreek je dat samen af,als je dat op papier zet is het dus ook gewoon niet geldig,ben dus gewoon een maand huur kwijt,en ik ben er zeker van dat zevan die nieuwe regeling op de hoogte waren,ze huren al heel lang en weten goed het het ineensteekt,want ze hebben ons ook geprobeerd om de tuin te leidden in verband met de huurwaarborg....(maar daar had ik me wèl over geinformeerd)
het voorstel om die dingen af te werken(hij zit ook in de bouw) kwam overigens van hemzelf...in ruil voor januari niet te betalen dus.
alsnog mijn huur eisen kan ik ook niet meer denk ik
ik weet niet hoe erg iets moet zijn eer je huurders kunt buitenzetten
ik wil ze ook niet direct de deur wijzen,ik wil gewoon een signaal geven dat ze niet met ons moeten sollen.
als je een huis verhuurt,en je wilt verkopen,ben je dan verplicht om eerst aan de huurder te laten weten?
of kun je die gewoon verkopen zonder dat zij op voorhand verwittigd zijn?
donderdag 24 september 2009 - 16:32
York

York

Bij onze vorige huurders heb ik drie jaar geprobeerd om ze via het gerecht uit de boerderij te zetten. Iedere keer was er een huurachterstand van enkele maanden(de vorige dus ook) en de dag voor het voor het gerecht kwam werd er 1 maand betaald en zei de vrederechter "ze hebben hun best gedaan" en was de kous af.
Ik denk wel dat je de huurder moet verwittigen dat je huis te koop komt en ik denk zelf dat ze de eerste keuze hebben om het te kopen. Maar ook dat kan je vragen op het AES.
donderdag 24 september 2009 - 16:38
krissie

Krissie

alleen als het huurcontract afloopt kan je huurders uit je huurhuis
zetten .
Tenzij je er zelf of iemand v/d kinderen in dat huis gaat wonen .
Je moet er dan wel binnen de 3 of 4 maand later inwonen , doe je dat niet
dan kunnen de huurders een vergoeding eisen van 18 maand huur .
Ook als je uw huis te koop zet , kan je hun huur niet opzeggen .
Je moet ze wel verwittigen dat het huis verkocht gaat worden .
De huurders zijn verplicht om eventuele kopers 2x per week het huis van binnen te laten zien ( tijdstip in samenspraak )
Het opzeggen v/d huur moet gebeuren door de nieuwe eigenaar , en de huurders krijgen dan nog 6 maand de tijd om er te wonen en iets anders te zoeken .
Als verhuurder heb je wel het recht om regelmatig de woonst zowel binnen
als buiten te controleren of het goed onderhouden wordt .

tegenwoordig zijn de huurders wettelijk beter beschermd dan de verhuurders .
groetjes
Krissie
donderdag 24 september 2009 - 17:22
York

York

Hallo Krissie,
Men kan wel degelijk huurders uit je woning laten zetten als dit langs gerechterlijke weg gebeurt, maar het heeft wel heel wat aarde aan de dijk alvorens een vrederechter tot die beslissing overgaat.
donderdag 24 september 2009 - 18:57
lentemode

Lentemode

Als het niet erg meezit met de huurders, wel dan zijn huizen als ...luizen !

Sta als huiseigenaar steeds op je strepen, laat niet toe dat je eigendom in waarde achteruit gaat door wanbeheer van huurder...
vrijdag 25 september 2009 - 01:30
cetinel

Cetinel

is helemaal niet mijn bedoeling om ze direct buiten te zetten,ze hebben trouwens ook helemaal geen langlopend contract...
mits drie maanden op voorhand aangetekend bekend te maken kunnen beide partijen de huur opzeggen...
maar dat wil niet zeggen dat je ze er na drie maand daadwerkelijk uitkrijgt hé
mischien toch overwegen om te verkopen.....
hoe kun je op je strepen staan,zonder dat ze mischien uit wraak je huis gaan slopen??
vrijdag 25 september 2009 - 10:56
Adrienne

Adrienne

Je kan best voor je een huis verhuurd een deurwaarder laten komen die de staat van je huis wettigd.
Dat wil zeggen wanneer de huurder vertrekt moet het huis terug in de staat zijn waarin het zich bevond bij aanvang van het huurcontract.

vrijdag 25 september 2009 - 11:26
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Cetinel,

Niet leuk als je huurders zich niet aan de afspraken houden. Je geeft ze iets toe in goed vertrouwen en dan wordt daar misbruik van gemaakt. Ik zou me er ook helemaal niet goed bij voelen.
Ik zag dat je ook uit Sint-Niklaas komt. Ben je al eens naar de wetswinkel geweest? Die hebben elke dinsdagavond spreekuur in het stadhuis. Misschien dat zij meer info kunnen geven of je kunnen doorverwijzen naar de juiste instanties.
Ik hoop dat het allemaal snel opgelost geraakt.

Groetjes, Karen
vrijdag 25 september 2009 - 12:01
York

York

Ja Centinel, de kans zit er natuurlijk in dat als je op je strepen gaat staan ze je den duvel beginnen aan te doen.
Heb je foto's genomen van de toestand van het huis voor ze er in trokken. Deze foto's moeten door hun getekend zijn of moeten een datum dragen om geldig te zijn voor het gerecht.
Succes
vrijdag 25 september 2009 - 12:20
cetinel

Cetinel

geen fotos of zo,we zijn niet echt bekend met verhuren,tis voor het eerst.
dus ervaring hebben we ook niet,beetje te goedgelovig geweest van het begin zeker...
de wetswinkel lijkt me wel een goed idee
vrijdag 25 september 2009 - 13:18
printemps

Printemps

Op de parklaan in S-N is er een huurdersbond
Ik weet niet of ze ook verhuurders helpen
Anders moet je met uw vragen misschien de rollen omdraaien

Echt jammer dat je dit weer moet meemaken

mvg
vrijdag 25 september 2009 - 13:40
krissie

Krissie

langs gerechtelijke weg ?????
Veel hangt af v/d vrederechter , een oom heeft meer dan een
jaar de deur bij de vrederechter plat gelopen omdat de huurders
al die tijd geen huur betaalde .
Elke maand ging hij er naar toe , met als resultaat dat de vrederechter
het beu werd , en zei dat hij geen geld kon halen waar er geen was , en hij geen mensen op straat kon zetten .
En ... op een goeie dag stond het huis leeg , en waren de huurders met
de noorderzon verdwenen .
En daar was m'n oom dan zelfs nog gelukkig mee , eindelijk ervan verlost .

Krissie
vrijdag 25 september 2009 - 14:04
lentemode

Lentemode

Ja amaj, Cetinel,
't is inderdaad niet simpel. Ook ik spreek uit jarenlange ervaring met verschillende huurders.
't Zijn eigenlijk klanten van je: ze financieren toch je vastgoedinvestering, niet ?
maar slechte huurders kunnen die investering in een ware nachtmerrie doen ontaarden.
Dan worden die twee maanden huurwaarborg natuurlijk een lachertje.
Misschien een beetje raad voor de toekomst:

Steek je licht in de buurt op: waar zit er een eerlijk(?) verhuurkantoor ?
Die maken een fatsoenlijk contract op, met hopen foto's binnen en buiten met al de mogelijke mankementen in beeld gebracht. Ze verwittigen huurders bij nodige indexaanpassingen , zodat je niet zelf moet gaan bedelen bij de huurder...
Dit doen ze in ruil voor één maand huur, natuurlijk !(Voor niets gaat de zon op...)
Toch eigenaardig dat ze ook nauwe contacten onderhouden met advocaten voor al die keren dat er wat mis loopt.
vrijdag 25 september 2009 - 15:50
minouke

Minouke

mijn ouders hebben een fulletime job met hun huurders, je moogt ze tegenwoordig zelfs niet meer kiezen... !?! zelfs al weet je bij voorbaat uit ondervinding dat bepaalde mensen zelfs je deurstijlen opstoken echt waar, tot parket toe!!!

klachten !? verdediging!? je trekt aan het kortste eind als eigenaar.
Mijn ouders waren zelfstandige bakkers en dit inkomen is dus wel hun pensioen.

Procederen en volhouden kan een tijdje duren en veel geld en tijd kosten.
vrijdag 25 september 2009 - 20:34
summerspookje

Summerspookje

cetenel
zoals printembs zegt , op de parklaan is er een huurdersbond, maar er is ook een EIGENAARSBOND,daar kan je horen wat je rechten zijn , alsook je plichten , ge moet een klein bedrag betalen voor hun diensten maar het loont ook de moeite ,en dat bedrag blijft dan ook voor altijd gelden, éénmalig dus, ge weet dan onmiddellijk wat kan , wat mag ,en wat ge moet doen , anders loopt ge toch van de klaver naar de biezen , ge moet wel altijd eerst een afspraak maken want ze zijn niet altijd aanwezig daar, het kan ook zijn dat de eigenaarsbond ergens anders zijn kantoor heeft , ze zijn een hele tijd geleden verhuisd , en ik weet ook niet meer précies waarheen , maar ze zijn er, effen nazien in telefoonboek ,of internet.spijtig dat ge niet op papier vastgelegt hebt wat ge overééngekomen bent, ,ook dat ge geen foto's genomen hebt van de staat van je huis , voor de verhuring,ik denk dat DAT juist een probleem gaat worden , en inderdaad de verhuurder trekt gewoonlijk aan een klein koordje , maar uw rechten blijven toch gelden hoor, en je huis afbreken of verbouwen , ik denk toch niet dat een huurder daar gelijk mee krijgt.hopelijk kan je hier mee verder

veel moed , ge zult het nodig hebben , vooral als ik lees wat voor huurders ge hebt , kijk eens na waar ze vroeger gewoond hebben , en waarom ze daar weg moesten , misschien kan die voriger eigenaar je ook zeggen hoe hij ze buiten gekregen heeft

groetjes

annie
zondag 27 september 2009 - 19:13
York

York

Summersprookje, heb je het over het "Algemeen Eigenaars Syndicaat" (AES)?
zondag 27 september 2009 - 19:51
summerspookje

Summerspookje

york
dat zou kunnen , maar hier noemen we dat de eigenaarsbond, die naam kan waarschijnlijk gemoderniseerd zijn he, tijden veranderen
bedankt om mij daarop te wijzen hoor, want in de tell boek zou die afkorting kunnen staan en dan zoekt ge er u blauw naar

gr

annie[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 27 september 2009 - 20:13
York

York

Wij verhuren ook Summersprookje(zie hoger bericht) en zijn aangesloten bij AES,
maar de bijdrage is jaarlijks te hernieuwen. Het bedrag is 50 euro, misschien was dat vroeger anders of hebben we het over een andere bond. Van welk deel van het land zijn jullie dan kan ik eens kijken voor een adres dicht bij jullie
zondag 27 september 2009 - 20:16
summerspookje

Summerspookje

york

we zijn van belsele,tegen st niklaas, 5 jaar terug koste zoiets 500 frank, en gebleef altijd lid daarvan, ge mocht dan altijd inlichtingen vragen , maar ik heb een vermoeden dat waar gij het over hebt , een syndicaat is dat regelmatig inlichtingen geeft over wat eigenaars mogen en niet mogen , en de wetgeving daarover , ik heb dat toen ook gehad , en inderdaad dat was een jaarlijkse kost, ge weet dan uiteraard regelmatig wat er veranderd is en zodoende moet ge hen dan niet meer raadplegen, ze gaven dan ook voorbeelden van gevalletjes die er gebeurden , en dan de raad wat ge moest doen, ge kon die informatie dan inbinden zodat ge er nadien nog eens kon gaan naar kijken,nu ben ik er niet meer zo goed van op de hoogte , er veranderd zo veel , maar het is wel de moeite het eens na te checken he, sommige huurders zijn echt de nagel aan een doodskist van een verhuurder, alhoewel die ook niet te onderschatten zijn (sommige he)

groetje

annie
maandag 28 september 2009 - 11:27
York

York

Hallo Annie,
Ik denk ook dat het een syndicaat is waarover ik het heb.
Ik zal hier de adressen plaatsen die dicht bij jullie liggen in geval Centinel het zou nodig hebben.

Antwerpen
Amerikalei 154
2000 Antwerpen
Tel : 03/216.20.16

Gent
Odilon Vanderlindenstraat 16
9050 Gentbrugge
Tel :09/230.40.88

maandag 28 september 2009 - 19:38
minouke

Minouke

in feite zou het zo moeten ...bv. een (soort) CV voorleggen van je vorige verhuurders, een beetje zoals solliciteren voor nieuw werk.

Rechten en plichten gaan samen.
woensdag 30 september 2009 - 13:45
dendrodan

Dendrodan

Ik dacht als je ara's wil houden dat je er een vergunning moet voor heben. Een vlarem, dit kan enkel door de buren of eigenaar tegen gehouden worden dacht ik.
Je moet er eens horen bij het gemeentehuis.
Als de buren vinden dat de dieren niet goed verzorgd zijn dan kunnen ze een pv laten opmaken door de politie ivm dierenverwaarlozing. Meestal komt de wijkagent eens controleren
Heb in mijn vorig woning ook een vlarem moeten aanvragen omdat we reptielen houden. Opzicht is 1 leguaan niet verboden maar zodra er meer dan 30 zitten, dan kan je problemen hebben.
Heb dit aanvraag attest toen uitgehangen aan mijn voorgevel venster, maar heb nooit last gehad met mijn buren. De controle die ik eens gekregen had was een jaar later en toen had ik juist 60 slangenjongen. Daar maakten ze geen drama over, omdat ze wisten dat we deze verkochten.
vrijdag 2 oktober 2009 - 22:47
dauwtrapper

Dauwtrapper

Cetinel, huurders en verhuurders hebben beiden rechten en verplichtingen. In het algemeen staat het in een wet geregeld en wordt in besluiten e.d. nader uitgewerkt. (raamwetten) De verhuurder verhuurt een woning, die aan bepaalde eisen moet voldoen en draagt zorg dat deze aan die eisen blijft voldoen. B.v. een goede deugdelijke regenwaterafvoer of riolering. De buizen moeten van een deugdelijke constructie zijn etc. De verhuurder heeft de plicht om er voor te zorgen dat deze niet door zijn toedoen verstopt raakt. het dumpen van allerlei materialen, die niet voor een riolering geschikt zijn vallen daaronder. Evenals het schoonmaken van de dakgoten, hoewel dit doorgaans door de verhuurder onder de noemer "servicekosten" wordt uitgevoerd en in het verhuurkontrakt zou moeten zijn opgenomen. De woning moet bij het verlaten van de verhuurder in zijn originele staat worden opgeleverd, daar zit weliswaar een "maar" aan, want iets wat b.v. 10 jaar wordt gebruikt, kan bij het verlaten niet meer in "nieuwstaat" worden opgeleverd. Het is aan de rechter, indien beide partijen er zelf niet uitkomen, om te bepalen of de huurder/ verhuurder aan zijn of haar verplichtingen heeft voldaan.
De verhuurder kan contractueel een aantal punten in het huurcontract vermelden, o.a. het toestaan van het houden van huisdieren of niet, en de huurder zal hieraan moeten voldoen. Daarvoor tekent hij het kontrakt. Het is niet meer als een schriftelijke bevestiging van wat er bij de verhuur is afgesproken. Is er wel iets afgesproken, maar staat het niet zwart op wit in dit kontrakt, dan heb je eigenlijk geen been om op te staan. Tenzij de wet hierin wel bepalingen hierover heeft opgenomen. In uw verhuurkontrakt moet dan een vermelding worden gemaakt, dat de wettelijke bepalingen overeenkomstig de Huurwet van toepassing zijn op Uw kontrakt.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat een verhuurder niet kan en mag bepalen hoe zijn huurder moet leven. Een ieder is vrij om binnen de wettelijke bepalingen te doen en te laten zo het hem uit komt. Indien er geen overlast is van buren, of indien er geen schade ontstaat aan uw huis, welk recht geeft de verhuurder dan om mensen uit "hun" huis te zetten. Op het moment van tekenen van het huurkontrakt is het namelijk "hun" huis geworden en kan en mag de verhuurder alleen maar met een schriftelijke last van de rechter zich toegang verschaffen tot de woning. (het uitvoeren van die werkzaamheden kan u worden aangewreven, wettelijk gezien, pas daar mee op!!! De huurder, was niet aanwezig schreef u, alleen de kinderen. Wat had u gedaan als 1 van die kinderen gillend naar buiten was gerend??? Poe, heel gevaarlijk!! niet meer doen!!) U had in dat geval en eigenlijk in alle gevallen, de huurder schriftelijk op de hoogte moeten brengen dat u de niet verrichte werkzaamheden, ondanks toezeggiongen van de huurder, toch zelf wilde gaan uitvoeren. U had daarin een ultimatum kunnen stellen, waarop de huurder alsnog die werkzaamheden kon uitvoeren en/of het noemen van een datum/tijd waarop deze werken dan door u zullen worden uitgevoerd. Bij alles wat u doet bij de verhuur van uw woning kunt u het best reageren d.m.v. schriftelijke correspondentie. Twee maal een maning sturen en de derde maal een "aangetekende brief met bewijs van ontvangst" sturen. Op deze manier bouwt u een dossier op met betrekking op die verhuur. Vermeld in correspondentie duidelijk waarom het gaat, stel duidelijke afspraken en vermeld data en tijden.
Het houden van dieren, of het nu om reptielen gaat of om paarden, is niet van toepassing binnen de huurwet, aangezien het niet in uw huurkontrakt is opgenomen. De huurder mag dus gerust meerdere honden houden, indien hij door overige plaatselijke verordeningen hier niet mee in conflict komt. Nu zijn er verschillen tussen Nederland en Belgie, o.a. de Wet op de Bedreigde Diersoorten, maar daar gaat dat huurcontract niet over.
Heel simpel gezegd:
de huurder huurt een huis voor een bedrag per maand en verlangt een huis dat voor dat bedrag aan de gestelde eisen voldoet. En leeft zijn leven daarin, en levert het na verhuur af in een redelijke staat.
De verhuurder verhuurt een woning tegen een bedrag, waarin een deel winst zit, na aftrek van de kosten, en heeft een spaarcent voor de toekomst of koopt zich hiervan een ander huis. Het is een zakelijke transactie, niet meer dan dat.
U kunt uw huurder niet verplichten in de put te kijken, stel dat hij door onkunde of onhandigheid deze put en/of de leidingen stuk maakt, op wie wilt ge dan de kosten verhalen?? Gij hebt immers zelf opdracht gegeven om te kijken. Ge kunt beter de volgende dag of 's avonds een extern bedrijf laten komen om de storing op te laten lossen. Deze deskundige kan ook bepalen of de schuld van de verstopping bij de huurder ligt of aan een fout in de condtructie van het leidingsysteem. Is de huurder de schuldige, dan kunt ge kosten verhalen. Dit kunt u hem aan de telefoon mededelen en beter nog in het contract opnemen dat dergelijke werken altijd uitgevoerd worden door derden/deskundigen.
Ik raad u aan om uw kontrakt eens door een advocaat te laten nazien en eventueel voor een volgende verhuur te laten wijzigen. Voorkomen is beter dan genezen. Een schrale troost nu, maar voor de toekomst stelt ge wel het e.e.a. veilig. Veel succes
groet
Dauwtrapper

zondag 4 oktober 2009 - 04:09
cetinel

Cetinel

van het feit dat hij op dat moment werken ging komen uitvoeren waren ze op de hoogte hoor,we gaan nooit naartoe zonder met hen overeen te komen,zou het ook zelf niet leuk vinden als iemand ongevraagd binnenvalt alleen maar omdat ie de verhuurder is,ze vonden het blijkbaar niet nodig om thuis te zijn dan(hadden ze ons ook niet gezegd trouwens)
verder is het zo dat we al verschillende keren hebben aangemaand tot het uitvoeren van overeengekomen werk....maar wel telkens telefonisch of rechtstreeks via gesprek,maar niet per brief dus.
we hadden ons van in het begin veel beter moeten informeren en indekken merk ik nu....
we kunnen de huurder inderdaad niet verplichten in de put te kijken,we hadden beter moeten aandringen dat hij loodgieter zou bellen,maar hij wilde die kosten niet dragen,en die kosten zijn normaal gezien niet voor ons, alle leidingen zijn vernieuwd,ik heb 20 jaar daar gewoond en nooit verstopping gehad,dikke vijf jaar geleden zijn alle leidingen en de hele mikmak gewoon vervangen door nieuwere betere,en in diameter nog grotere zelfs....
wat die prop moest voorstellen weet ik ook niet,maar zelf deden ze ook totaal niks aan,behalve bellen dat het zo niet verder kan en dat het stinkt etc.....
als de huurder in fout is kunt ge de kosten verhalen zegt ge,maar dan moet ik zelf eerst betalen,en dat vinden ze wel makkelijk,moet ik dus weer van hen zien te krijgen.....en daar heb ik mijn twijfels over of dat wel lukt.
nou ja,we zijn dus duidelijk nog groentjes,word dringend tijd om nog het een en ander uit te pluizen dus(beter laat dan nooit hé)
bedankt voor je info in ieder geval al.....
der zijn toch altijd dingen die je over het hoofd ziet,en dan is het wel zo handig als iemand anders je daarop kan wijzen.
maandag 5 oktober 2009 - 13:58
dauwtrapper

Dauwtrapper

door schade en schande wordt men wijs, zegt men wel eens. Ik ben al heel wat wijzer geworden
V.w.b. die kosten terughalen, loopt vaak uit op een kale kip die geen veren heeft en zich dus niet laat plukken. En dat geeft je dan toch al gauw het idee dat er geen gerechtigheid is in de wereld. Maar het is er wel, het kost alleen vaak veel tijd en geduld en gaat idd. gepaard met eerst voorschieten van geld. En dat is wat mensen vaak tegenhoud om verdere stappen te ondernemen en waar de schuldige in dit geval handig gebruik van maakt.
Succes met je "strijd".
groet
Dauwtrapper
donderdag 8 oktober 2009 - 05:48
cetinel

Cetinel

ik denk er sterk aan om de woning te verkopen...
heb al een paar keer van een jong koppel de vraag gehad of ik toch niet zou willen verkopen.....
het huis ziet er hoe langer hoe slechter uit(vuil,rommel,tuin is een vuilnisbelt,toiletten helemaal bruin vanbinnen )
als het zo verdergaat heb ik straks een vervallen krot dat niet te verkopen is,en eens zij vertrekken ook niet eens degelijk te verhuren....



bah ze hebben een vuilnisbelt gemaakt van de tuin,het hele huis is mottig(vies en vuil)zelfs in het toilet boven hebben ze een matras gelegd en slaapt iemand...
ze hebben 2 kinderen,maar er waren er 5 (logerende vriendjes??door de week?)die her en der verspreid op de grond lagen...
de wc's waren vies en bruin....
ik ben het echt beu,ik ga ze morgen aangetekend een brief sturen......
en als ik kan overeenkomen met het koppeltje dat al eerder contact opgenomen heeft ,dan verkoop ik.
voor de huurders het volledig laten instorten en ik er niks meer voor krijg......
bah zeg!ik vond van mezelf dat ik een rommelig mens was,maar zo heeft mijn huis der op geen enkel moment bijgelegen,zelfs niet toen ik wéken plat lag met kapotte rug,of na de operatie van elleboog na ongeluk etc....
en dan had ik een zoon(heb ik nog steeds)die saboteerde door steeds dingen vuil te maken en leeg te gieten.....
op geen enkel moment hebben mijn toiletten er zo uitgezien,bah! als ik dat had geweten.
een deftig gezin,mama papa en 2 kinderen denk je...
maandag 23 november 2009 - 23:29
cetinel

Cetinel

hoi,gisteren de hechtingen uit knie laten halen.
het gaat inderdaad toch iets soepeler merk ik hoor!
de constante pijn achter in de knieholte is weg(daar zat die ontsteking) en stekende pijnscheuten(verschillende keren per dag)heb ik ook niet meer,
tis niet dat ik niks meer voel,dat kan ook niet want het kraakbeen is dus zodanig gehavend dat je er toch wel wat van voelt en de artrose is natuurlijk ook niet weg,maar het is toch een hele verbetering hoor.

en om toch op de huurders terug te komen,heb zoals ik verwachtte ook aangetekend een antwoord ontvangen.......

heb net aangetekend een brief teruggekregen.....
ik heb es goed moeten lachen en af en toe de wenkbrauwen fronsen....

zijn reden van de rommel in de tuin:


"van een tuin was er niet veel sprake dit was meer een wildernis en een kippenpoel(??? hock: )
wij zijn hier al elf maanden en hebben geprobeerd om de tuin leefbaar en kindvriendelijk te maken maar hebben het uiteindelijk opgegeven mits dit teveel geld kost mits u er kippen hebt gehouden is de tuin verzadigd met mest.
we hebben een tuindeskundige laten komen om ons te helpen,maar dit was te duur voor ons,er staat inderdaad een zetel buiten en vuilniszakken,voor de rest ziet de tuin er 10 keer beter uit" :frown:


die durft zeg.....
tis dus allemaal de schuld van de kippen.....

wel vreemd dat ik me al jaren de moeite getroost om hier info en hulp te zoeken met betrekking tot tuinieren en planten en dergelijke terwijl ik er ondertussen eigenlijk een enorme kippenvuilnisbelt van maak.....
ook vreemd dat wij met mooi weer kindjes in het zwembadje konden laten spelen,barbequen,gewoon in het gras liggen,naar de bloemekes kijken etc.....
het zal aan mij liggen....
ze vinden het grof dat ik over poetsen durf te beginnen,ze werken allebei en zijn vrouw poetst elke dag!!(op 20 jaar heb ik nog nooooooit vuile bruine aangekoekte toiletten gehad,zo moeilijk is het niet om paar keer per week middelke in te doen en es met de borstel door te gaan.....

ik vind dit mooier dan afval........
[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 1 december 2009 - 15:05
York

York

Zeker foto's nemen van de toestand van de tuin zoals hij nu is.
Succes
dinsdag 1 december 2009 - 15:19
York

York

Ik denk dat indien de woning verkocht wordt, de huurders de eerste keuze hebben.
Daar kan je best inlichtingen over nemen
dinsdag 1 december 2009 - 18:26
Rita1960

Rita1960

Hé Cetinel, ben blij te lezen dat het in ieder geval met jou beter gaat

die kippen, ja die doen het hem. Mooie dieren hoor en dat die een tuin met zoveel mest kunnen voorzien en zo lang??

Wat een drog redenen van die huurders van je. Volgens mij is het meer een kwestie van te lui zijn om wat voor werkzaamheden dan ook maar te verrichten.
en deze huurders... als je kunt er uit met die handel.

lieve groetjes en succes,

Rita
dinsdag 1 december 2009 - 18:52
York

York

Betalen die mensen tenminste de huur Centinel?
dinsdag 1 december 2009 - 18:56
Eniavaswen

Eniavaswen

Wat mensen soms verzinnen om hun gelijk te halen.
Dat moeten dan toch wel superkippen geweest zijn om van die tuin zo'n ravage te maken.
Zo'n brief verteld uiteindelijk ook veel over die mensen.
Wij hebben zoiets meegemaakt met onze buurman die bezwaar intekende tegen een vergunningsaanvraag. Het resultaat was dat de vergunning unaniem is goedgekeurd.

Toch veel goede moed om dit probleem op te lossen.

Groetjes, Karen
dinsdag 1 december 2009 - 20:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon