menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potvolellende wreed probleem dikke elektrische brol

vera2

Vera2

mijn schat van een welsch terrier word 20 lentes in september.
wegens haar ouderdom laat ik haar al een 6-tal jaren scheren ipv trimmen maar sinds verleden jaar jaagt ze zich dan zo op dat ze een bloedneus krijgt en ik vrees dat ze het trimsalon niet levend verlaat.
ze moet niet prima gekapt zijn maar ze heeft last van knopen en te lange nagels.
sindsdien probeer ik tussen de soep en de patatten wat met mijn schaarke bij te knippen en het met de hondennagelknipper vandiens.
moet ik nu mijn duim breken en lag zelf in panne met mijn rechterpoot.
links knippen...njetskie...dus scheerapperaatje in aldi gekocht.....njetskie...dikke brol; geen haar met weg te scheren en stroeft in die knopen.
ben dus op zoek naar een scheermachientje dat moeiteloos door een bos knopenhaar gaat maar weet niet welke.


woensdag 26 augustus 2009 - 19:47
York

York

Hallo Vera,
Je kan eens vragen aan paardenhouders, sommige scheren hun paarden in de winter. Het apparat dat je bij Aldi gekocht hebt was er waarschijnlijk eentje om mensenhaar af te scheren en dus niet geschikt voor een dierenvacht
woensdag 26 augustus 2009 - 20:11
Peppody

Peppody

dan zou je bij een goede dierenspeciaalzaak een professionele tondeuse moeten aanschaffen. (bv Escualaap) Is er geen mogelijkheid dat de trimster bij je thuis komt om te scheren? 20 jaar is wel een hele mooie respectabele leeftijd!
woensdag 26 augustus 2009 - 23:00
vera2

Vera2

goed idee...ik ken iemand met paarden en ga die hierover aanspreken.
heb gegoogled naar tondeuses en enkele gevonden die door klittehaar gaan maar vind ze nogal duur want aangezien haar ouderdom gaat die amper nog kunnen dienst doen en vind dit zotte kosten... 't zal knippen worden zodra ik terug fatsoenlijk een schaar kan hanteren
dank voor jullie reacties
donderdag 27 augustus 2009 - 14:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon