menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stormschade....

Ga naar meest recente reactie

chatoela

Chatoela

Hallo tuinliefhebbers,

Hebben jullie planten geleden onder de storm van vannacht???
Bij mij liggen de Delphiniums plat op de grond, de Lupines hangen er ook maar slapjes bij en de Lavatera heeft het ook hard te verduren gehad . Al bij al valt het nog mee als je ziet hoe sommige gemeenten "geteisterd" zijn geweest.

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 08:30
LauraK

LauraK

Hier in Nijmegen (NL) valt het gelukkig ook erg mee. Wél hadden we vannacht een
vreemde kat in huis, die erg bang was van het onweer. Omdat het zo vreselijk
regende, heb ik hem maar laten zitten, totdat hij vanmorgen om 6 uur zelf vertrok.
Er kwam hier dus een kat aanwaaien...

Groeten van Laura.
dinsdag 26 mei 2009 - 09:22
minouke

Minouke

2 klimrozen, elk een tak afgebroken.
Die zijn deze winter volledig tot de grond afgevroren geweest en de nieuwe takken zijn daardoor nog broos.

DUS ben ik vandaag slecht gezind en er was een sticker op mijn PMDzak
dinsdag 26 mei 2009 - 09:50
Thanja

Thanja

Hier (Flevoland) heeft het echt twee uur zwaar gestormd met veel onweer. De schade bij mij zelf is slaaptekort

Een vlugge blik vanochtend in de moestuin: 2 komkommerplanten losgewaaid van het rek (maar niet kapot), tomatillo lag op de grond, maar was gelukkig ook alleen omgewaaid. Ik heb alles weer rechtgezet, nu maar hopen dat ze goed verder groeien.

De zonnebloemen zijn ook omgewaaid, enkele zijn geknakt

Wat de schade in de siertuin is, weet ik niet, maar als het er heel beroerd bij had gelegen, dan was me dat vanochtend wel opgevallen.



dinsdag 26 mei 2009 - 10:09
Polplastron

Polplastron

Hier heeft het lelijk gebliksemd! De ene flits was nog niet gedaan of er was al een volgende; het leek wel op zo'n stroboscooplamp! Bakken water zijn er uit de lucht gevallen en de wind loeide!

Resultaat:
1) Het huis staat gelukkig nog recht! We hebben slechts een klein lekje gehad.
MAAAAAAR

2) DAAAG pioenen => Wat nog overbleef heb ik helaas moeten afknippen en in een aantal vazen gezet.

3) DAAAG Alba-rozen => Van een haagje oude rozen is niets meer over. Het is nu een tapijtje rozen!

4) Mijn geraniums liggen allemaal plat, maar die zullen zich weer wel herstellen.

GELUKKIG staan de zonnebloemen die de kinderen gezaaid hadden nog recht anders hadden zij ook emotionele schade opgelopen

In elk geval valt het allemaal nog mee als je hoort wat er in het nieuws allemaal gezegd werd. Mijn gedachten gaan uit naar al die mensen die vanacht zware schade aan voertuigen of huizen gehad hebben en aan vooral aan degenen die lichamelijke gevolgen hebben moeten dragen!
dinsdag 26 mei 2009 - 10:33
Eniavaswen

Eniavaswen

Hier ook veel slaaptekort. Het heeft echt wel lelijk gedaan vannacht.
Alles is helemaal platgeregend, maar dat komt wel goed denk ik. Mijn hosta's zitten vol gaten van een ferme hagelbui en een paar torentjes waar piepjonge klimplantjes op groeiden zijn weggewaaid.
'k Heb deze morgen nog niet de tijd gehad om alles van dichtbij te gaan inspecteren, maar 'k vrees toch dat er wel wat schade is.
Gelukkig waren mijn rozen nog niet open, zodat die nog wat beschermd waren.
Groetjes, karen
dinsdag 26 mei 2009 - 10:33
Ed50

Ed50

Hier in het noordoosten van Limburg is er niks geweest. In de verte wat gedonder maar verder niks, geen druppel regen, alhoewel dat heel welkom is maar natuurlijk liever niet in de vorm van onweersbuien want die doen meer kwaad dan goed. Hopelijk valt alles nog een beetje mee bij de tuinforumleden (en de anderen natuurlijk ook!).

Groetjes,

Eddy
dinsdag 26 mei 2009 - 11:00
Lysianthus

Lysianthus

Hier in Mechelen valt het ook nogal mee, maar ik heb een beschut stadtuintje, ik vrees dat het elders niet zo goed is geweest want toen ik vannacht van de storm wakker werd, kreeg ik het toch wel benauwd hoor, de wind loeide, de regen striemde tegen de ramen, lichtflitsen en getier van de storm alom vertegenwoordigd.
Groetjes
Lysianthus
dinsdag 26 mei 2009 - 11:46
Thanja

Thanja

Ik las net op nu.nl: Weer zoals dit is overigens niet uitzonderlijk voor de tijd van het jaar, aldus het KNMI. Het komt ongeveer twee keer per jaar voor.

Nou, dan hebben wij hem in ieder geval al 1 keer gehad...
dinsdag 26 mei 2009 - 12:00
minouke

Minouke

Thania

Maar hier hebben we alleen felle wind gehad, wat regen en enkele bliksemschichten.....zouden die hagelkanonnen dan toch voor iets tussen zitten.


Hier staan overal fruitplantages en de landbouwers plaatsen hier hagelkanonnen, dat zou de hagel en wolkenbreuken vermijden.
dinsdag 26 mei 2009 - 12:56
cetinel

Cetinel

hier was het dus ongelooflijk hevig alles wat in potten(grote!!)en bakken zat is door zowat de hele tuin gesleurd....
aan het huis gelukkig geen schade,maar onze andere woning die we verhuurden heeft het zwaar te verduren gekregen.....
berichtje iets na vieren vannacht van de huurders: platen van de veranda: allemaal gaten in....dakpannen van het dak en koepel eraf,heel veel wateroverlast binnen....
weer veel extra werk en verzekeringenpoespas tussen al de miserie om een school te vinden voor de zoon door....
en het moet zo snel mogelijk weer waterdicht gemaakt,echtgenoot weet weer wat doen.
dinsdag 26 mei 2009 - 13:49
printemps

Printemps

Ai Ai

Bij mij enkel 3 van de 4 citrussen omgewaaid
Een deel grond eruit en heb ze vandaag terug moeten oppotten

groetjes
dinsdag 26 mei 2009 - 17:53
Rita1960

Rita1960

Tjeetje,
dan hebben jullie het veel zwaarder te verduren gehad dan wij.
Hier wel veel regen en windstoten en vrijwel onafgebroken donder en bliksem vanaf zo'n 4 uur vanochtend tot ongeveer 06.30 uur toen werd het beter.
Maar gelukkig is hier alles heel gebleven.
Heel wat anders dan bij Dillissen, Caroline, die een groot gedeelte van haar cactussen bijeen moest rapen

Allemaal veel sterkte toegewenst met het opruimen en repareren van alle schade.

Rita
dinsdag 26 mei 2009 - 18:29
Vivigreen

Vivigreen

In het Oost-Vlaamse Kruishoutem heeft het hard gestormd hoor ! Ik ben mijn plastieken serre kwijt door een zware tak die afgebroken is en er dwars doorgeboord is , en in mijn glazen serre zijn een aantal ruiten gesneuveld . Onze mooie schone berk is door de felle wind met wortel en al omver gewaaid . Dat is een ramp voor mijn tomaten die maar niet geplant raken. Wat een achterstand!!
vrijdag 29 mei 2009 - 20:14
Mandy

Mandy

In het Belgische Limburg ( het noorden) heb ik niets van slecht weer gemerkt. Geen onweer maar ook weer geen drupje gekregen dus het beregeningsysteem staat nu maar weer aan, het is hier zoooo droog dat het gras knispert als je erop loopt....
vrijdag 29 mei 2009 - 21:19
JovanDreumel

JovanDreumel

Hier in het oosten hebben wij bijna geen regen en onweer gehad. Slechts een paar dondertjes in de verte. Ik moet er niet aan denken, wat die mensen moeten doorstaan. 22 juni vorig jaar was het hier zo raak met de hagel. Ik wens de getroffenen veel sterkte.
vrijdag 29 mei 2009 - 21:34
christine2

Christine2

Hier bij ons in Brabant Pajottenland Zennevallei ten zuiden
van Brussel heeft het ook lelijk gedaan bijna niet geslapen
de boerenjasmijn lag tot bijna op de grond heb die met een koord vast
gemaakt an de afsluiting om terug recht te krijgen.
groetjes christine
vrijdag 29 mei 2009 - 22:10
summerspookje

Summerspookje

ff bekomen van alle onheil
ik ben blij dat jullie er goed vanaf gekomen zijt, hier in puivelde hebben we tennisballen gekregen , gans mijn verandadak , vol gaten ,het regende erdoor het water stroomde er door, midden in de nacht om 3 uur begon het , we trapten in alle glassplinsters en vinden die nu nog, de aflopen waren stukgeslagen een tennisbal kon er zonder de rand te raken door, mijn bloempotten (nieuwe ) stuk, mijn planten nieuwe aanwinst gebroken , ik had geen potjes en pannen genoeg om te plaatsen en het water op tevangen , de bliksems sloegen hier gewoon de grond in , het was hier een lawaai van jewelste, het klonk als geweerschoten vlak bij je oor, nu is alles afgedekt , mijn verzekering verwittigd , maar hoe lang gaat zoiets duren , in de buurt zouden er zo'n 400 zijn ,maar de glassplinsters vallen nog steeds naar beneden , gelukkig kon ik mijn orchidéeen en vogeltjes in veiligheid brengen, ge staat er echt machteloos tegen , zoals ik altijd al zegde , de natuurelementen, water vuur storm aardbevingen , ge kunt er niks tegen doen , hoe klein zijn we hier op deze aarde ,een rede te meer om er goed voor te zijn

groetjes
annie

[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is maar 1 paneel , er zijn er zo 8

[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is er maar 1 voorbeeld van

dan nog gezwegen van mijn zonne energielampen kapot, garage poort gedeukt, voordeur , verf af , het dak van tuinhuis en prieeltje vol deuken , en dat zullen ze niet laten maken denk ik ,
ik hoop dat ze nu ver van mijn bed blijven

groetje

annie
maandag 1 juni 2009 - 11:45
Matabish

Matabish

'k Hoop het nooit zó erg te moeten meemaken!
Dat moet een vréselijke belevenis zijn, arme summerspookje!
'k Wens je goede moed om al dat onverwachte werk en die onvoorziene kosten vlug te boven te komen.
'k Hoop voor jou dat de verzekering toegeeflijk genoeg is, we betalen er genoeg voor hé!!

Meevoelende groetjes,
Matabish.
maandag 1 juni 2009 - 14:24
kerstkind

Kerstkind

Hee Annie, (summerspookje)

wat een ravage, vreselijk om dit te zien en meegemaakt te hebben.
Ik hoop voor jou en alle gedupeerden dat de verzekering inderdaad
alle schade zal vergoeden.
Succes met het herstel....
En hou goede moed!

groetjes José
maandag 1 juni 2009 - 18:02
JovanDreumel

JovanDreumel

Let bij de schade aan de verzekering ook aan de schade aan verf op de kozijnen, dat wordt vaak vergeten, omdat die schade pas later gezien wordt.
maandag 1 juni 2009 - 18:52
summerspookje

Summerspookje

javan dreumel

inderdaad , ik heb nu tot mijn ergenis gezien dat het platte dak van mijn huis ook bescgadigd is , ik kon het maar zien bij echt droog weder ,toemme toch , weer foto's, weer naar de verzekering , ik word er dépri van ,maar kom ,ik adem langzaam, en hou me voor dat alles goed komt , poositief ,possitief blijven , maar die bestekken die gekrijgt , !!!??? die sommen swingen de pan uit , met 10.000 euro komt ge al niet toe , ik word er gek van , !! maar possitief blijven , maar één ding weet ik , het moet wel gemaakt worden, en inderdaad we betalen ons blauw aan die verzekering, en ondanks dat we nog nooit beroep (god zij dank) moesten maken aan de verzekering , vraag ik me af , zullen zij daar rekening mee houden .
dus positief, positief positief,ik laat het jullie in ieder geval weten ,

groetjes

annie
maandag 1 juni 2009 - 19:14
JovanDreumel

JovanDreumel

Daar houden ze wel rekening mee is onze ervaring van 22 juni vorig jaar.
maandag 1 juni 2009 - 19:29
summerspookje

Summerspookje

jovan dreumel

bedankt om ff een riem onder het hart te steken [afbeelding verwijderd niet-https]

bedankt , ik heb het nodig hoor
maandag 1 juni 2009 - 19:49
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Annie,

erg om te horen dat het bij jou ook zo erg geweest is. Wij zaten gelukkig net aan de rand van de storm, maar veel vrienden van ons die in Sinaai wonen zijn er ook zo erg aan toe. Veluxen uit, voordeur stuk, auto's vol blutsen,...
Een kennis van ons heeft de hageballen gewogen en kwam aan 125g toen hij al even in binnen lag.
Gelukkig dat het al als een ramp erkent is.
Hopelijk geraakt alles vlug hersteld en vallen de kosten mee.
We duimen voor jou.

Groetjes Karen
dinsdag 2 juni 2009 - 08:07
cetinel

Cetinel

de fotos van summerspookje hadden net zogoed die van ons kunnen zijn van ons verhuurde pand...meer dan 20 m² meter van die platen op de veranda,nog es een paar vierkante meter van de woonkamer,nog es een dikke 20 m² golfplaten van de overdekte fietsenberging......
en dan nog wat kapotgehagelde( )dakpannen,gewoon door de hagel kapotgebroken!
de schade binnenin is voor de huurders....
ondertussen zijn de nieuwe platen allemaal op hun plaats(man werkt zelf in de bouw hé-)maar hij heeft mogen toeren om eraan te geraken want alle leveranciers was de voorraad al uitgeput,hij heeft dan uiteindelijk naar de fabrikant gereden,hij heeft meer dan een halve dag verloren alleen maar door achter die platen te gaan.
gelukkig is ondertussen alles weer waterdicht.
ik wens je veel sterkte toe summerspookje,en laten we hopen dat dit het ergste is wat we ooit meemaken,dan valt alles weer in persectief....krijg zo een bal maar eens op je hoofd/ als da dakpannen breekt,dan waarschijnlijk ook hersenpannen
dinsdag 2 juni 2009 - 10:50
hannibal

Hannibal

Hallo iedereen, ik ben beschaamd dat ik sakkerde om enkele kapotte takjes van mijn kiwi en druif. Wat ik hier zie!

Hopelijk tonen de verzekeringen eens wat een verzekering echt is: mensen helpen en niet alleen incasseren. Veel sterkte voor jullie
dinsdag 2 juni 2009 - 11:30
Thanja

Thanja

Jeetje zeg... en ik vond het hier al heftig! Wat zal dat een storm bij jullie geweest zijn! Ik hoop dat de verzekering doet wat hij belooft! Sterkte!
dinsdag 2 juni 2009 - 19:16
Angelo

Angelo

seg amai, zo te zien hebben sommige hier nogal storm te verduren gehad!

Ik zou hier alles geven voor een beetje regen, kzit hier elke avond met de gieter de planten water te geven, omdat ze het heel moeilijk hebben door de droogte. Gisteren hadden we even een regenbui, maar dat duurde maar 2 sec, de grond was nauwelijks nat.
onweer is hier ook geweest, 1 bliksemschicht en dat is het dan weer.
Ik hoop dat jullie niet meer zo een storm krijgen!

groetjes

angelo
dinsdag 2 juni 2009 - 21:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon